Teleurgesteld in vrienden. Aankaarten?

08-09-2019 11:15 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hopelijk hebben jullie advies.
Wij zijn bevriend met een stel, in eerste instantie waren ze nogal gesloten, maar inmiddels nemen ze ons in vertrouwen over van alles. We gingen redelijk vaak met ze om en toen zij plots ziek bleek te zijn, hebben we veel voor ze gedaan. Vinden we niet meer dan normaal.
Nu ging het laatst mentaal minder met mij en ik heb laten weten dat ik even rust ging nemen.
Afijn, het gaat nu weer beter en gisteren kwamen we ze tegen en zijn wat gaan drinken.
Toen vertelden ze dat ze via vrienden van hun kaartjes voor een bepaald evenement hadden kunnen regelen en dat ze daar met meerdere mensen naartoe zouden gaan.
Nu is het zo dat mijn vriend helemaal weg is van dat evenement en dat weten ze. Ze hebben niet aan mijn vriend gevraagd of hij wellicht ook mee wilde en dat steekt bij mij (bij mijn vriend ook).
Ik zit hier nu n beetje mee en vraag me af of ik dit zal aankaarten of niet.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel verfrissend. Kom er nu achter dat ik vind dat ik me n soort van ‘verplicht’ voel om dingen met hun te ondernemen, ook als ik daar geen zin in heb.
Onzin om dat te denken, hoef ik dus niet meer te doen. Voelt eigenlijk best wel bevrijdend.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me hier persoonlijk helemaal niet rot over voelen. Iedereen moet zelf weten wie ie wel en niet meevraagt. Soms is je vriend wel een daar van en een andere keer niet. Zeker nu het contact op een wat lager pitje staat lijkt me dat helemaal niet gek.
Vrijheid, blijheid toch... Niet de leukste keuze voor je vriend, maar er is niks onaardigs aan. Zo gaan die dingen gewoon soms.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 12:10
Ik vind dit wel verfrissend. Kom er nu achter dat ik vind dat ik me n soort van ‘verplicht’ voel om dingen met hun te ondernemen, ook als ik daar geen zin in heb.
Onzin om dat te denken, hoef ik dus niet meer te doen. Voelt eigenlijk best wel bevrijdend.
Huh?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
08-09-2019 12:15
Huh?
Die snap ik ook even niet.
noa schreef:
08-09-2019 12:10
Ik vind dit wel verfrissend. Kom er nu achter dat ik vind dat ik me n soort van ‘verplicht’ voel om dingen met hun te ondernemen, ook als ik daar geen zin in heb.
Onzin om dat te denken, hoef ik dus niet meer te doen. Voelt eigenlijk best wel bevrijdend.
Oh dan is het bijzonder dat je het andersom wel verwacht
Denk dat het weinig met jou/ jullie te maken heeft. Ik vraag ook niet al mijn vrienden voor alles uit. Soms kom ik Hans eerder tegen of begint Marie er zelf over. Het heeft niets te maken met dat andere niet mee “mogen” maar met hoe het loopt. Soms denk je toch he we hebben Piet allang niet gezien, laten we gaan lunchen ofzo. Niet zo onzeker. Als je mee wil, of je vriend zeg je dat toch gewoon.
Yildizlar schreef:
08-09-2019 12:18
Oh dan is het bijzonder dat je het andersom wel verwacht
:-D
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 12:10
Ik vind dit wel verfrissend. Kom er nu achter dat ik vind dat ik me n soort van ‘verplicht’ voel om dingen met hun te ondernemen, ook als ik daar geen zin in heb.
Onzin om dat te denken, hoef ik dus niet meer te doen. Voelt eigenlijk best wel bevrijdend.
Dat deed je al niet meer aangezien je een ‘stop’ hebt aangevraagd bij ze. En mogelijk hebben je vrienden aangevoeld dat er meer achter zat en daardoor ook je vriend niet meer meegevraagd. Zo gaan die dingen soms. Je hebt zelf de stekker eruit getrokken en nu ben je teleurgesteld.

Grow up.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je gepasseerd voelt en dat het steekt!
Toch zou ik er niet voor kiezen om het bespreekbaar te maken, dit is een incident, waarschijnlijk gebaseerd op een misverstand.
Probeer je er overheen te zetten maar je mag je er best even kut om voelen.
Als zoiets vaker gebeurd kan je het altijd nog bespreekbaar maken.
Maar ik zou een incident een incident laten.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 11:24

Waar ik mee zit is dat ik het erg zou vinden dat mijn vriend ahw gepasseerd wordt omdat ik even rust wil.
Oh zo. Ja, dat zou ik wel delen. Niet perse naar aanleiding van dit keer maar meer in het algemeen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
08-09-2019 12:18
Oh dan is het bijzonder dat je het andersom wel verwacht
Hoeft niet. Want TO startte dit topic zonder dit besef en dan is het juist vrij logisch dat ze het wel van hen verwachtte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar jullie zijn toch niet hun enige goede vrienden? Ik vind niet echt dat je ze dit kunt verwijten. Voor mij staat dit los van ziekten of wat dan ook.

Maar misschien zouden jullie kunnen vragen of ze in het vervolg bij zoiets aan jullie denken.
Deepfreeze schreef:
08-09-2019 12:27
Dat deed je al niet meer aangezien je een ‘stop’ hebt aangevraagd bij ze. En mogelijk hebben je vrienden aangevoeld dat er meer achter zat en daardoor ook je vriend niet meer meegevraagd. Zo gaan die dingen soms. Je hebt zelf de stekker eruit getrokken en nu ben je teleurgesteld.

Grow up.
Eens.
noa schreef:
08-09-2019 12:10
Ik vind dit wel verfrissend. Kom er nu achter dat ik vind dat ik me n soort van ‘verplicht’ voel om dingen met hun te ondernemen, ook als ik daar geen zin in heb.
Onzin om dat te denken, hoef ik dus niet meer te doen. Voelt eigenlijk best wel bevrijdend.
Waarom voelde je je verplicht dan? Vind je ze eigenlijk niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
08-09-2019 12:38
Waarom voelde je je verplicht dan? Vind je ze eigenlijk niet leuk?
Goede vraag.
Ik vind ze wel leuk, maar ze claimden nogal. Wilden ons bijna overal bij hebben. Kwamen we daar dan kwamen we met moeite weg en dan stonden ze bijv. 2 dagen later bij ons op de stoep. Ze wilden steeds weekendjes met ons weg, vind ik n keer best leuk, maar niet continu en ik wilde zeker het volgende uitje al plannen als we net terug waren.
Wellicht dat ik daarom n beetje teleurgesteld was, omdat ik dacht, nu is er iets wat m’n vriend echt leuk vindt en nu vraag je hem niet.

Echt hoor, gaandeweg leer ik steeds meer van dit topic, vandaar dat ik het verfrissend noemde.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist ontzettend goed van die vrienden dat ze jouw behoefte aan rust respecteren, ondanks dat ze normaal gesproken heel erg claimen.
noa schreef:
08-09-2019 12:57
Goede vraag.
Ik vind ze wel leuk, maar ze claimden nogal. Wilden ons bijna overal bij hebben. Kwamen we daar dan kwamen we met moeite weg en dan stonden ze bijv. 2 dagen later bij ons op de stoep. Ze wilden steeds weekendjes met ons weg, vind ik n keer best leuk, maar niet continu en ik wilde zeker het volgende uitje al plannen als we net terug waren.
Wellicht dat ik daarom n beetje teleurgesteld was, omdat ik dacht, nu is er iets wat m’n vriend echt leuk vindt en nu vraag je hem niet.

Echt hoor, gaandeweg leer ik steeds meer van dit topic, vandaar dat ik het verfrissend noemde.

Ze kunnen het dus eigenlijk niet goed doen. Ze hebben vriend niet meegevraagd. Punt.
Om welke reden dan ook, niemand is verplicht een ander mee te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dus eerst claimen ze te veel. Dan geef je aan dat je meer rust wil, dus vragen ze je niet meer. En vervolgens ben je beledigd dat ze je niet vragen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
08-09-2019 11:41
Bijzonder dat veel mensen voor aankaarten gaan. Het zou mij benauwen als ik op zulke dingen word aangesproken.
Nou inderdaad, mij ook. Ik hoeft toch niet te verantwoorden waarom ik A wel mee vraag en B niet? Wat boeit dat? De volgende keer is het andersom.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-09-2019 13:15
Dus eerst claimen ze te veel. Dan geef je aan dat je meer rust wil, dus vragen ze je niet meer. En vervolgens ben je beledigd dat ze je niet vragen.
Het komt nu een beetje over als een stok zoeken om mee te slaan...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
08-09-2019 13:25
Het komt nu een beetje over als een stok zoeken om mee te slaan...
Precies. Je vindt ze eigenlijk niet leuk (genoeg). En ze kunnen niets goed doen. Ik vind dat je zelf op zijn zachtst gezegd gemengde signalen uitzendt. Niet erg redelijk.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 12:57
Goede vraag.
Ik vind ze wel leuk, maar ze claimden nogal. Wilden ons bijna overal bij hebben. Kwamen we daar dan kwamen we met moeite weg en dan stonden ze bijv. 2 dagen later bij ons op de stoep. Ze wilden steeds weekendjes met ons weg, vind ik n keer best leuk, maar niet continu en ik wilde zeker het volgende uitje al plannen als we net terug waren.
Wellicht dat ik daarom n beetje teleurgesteld was, omdat ik dacht, nu is er iets wat m’n vriend echt leuk vindt en nu vraag je hem niet.

Echt hoor, gaandeweg leer ik steeds meer van dit topic, vandaar dat ik het verfrissend noemde.
En dit is een kwestie van grenzen aangeven. Dat heb je gedaan door aan te geven dat je rust wilde. Heb je spijt van waar je de grens hebt getrokken? Want nu respecteren ze je grens, en dan is het ook niet goed.

Ik denk zelf nu meteen aan een korte vriendschap van een paar jaar geleden, zij was ook erg moeilijk tevreden te stellen, er was altijd wel iets wat ik te veel of te weinig had gedaan/gelaten. Vermoeiend vind ik dat. Ik heb er wel het één en ander van geleerd, sowieso dat ik wil kunnen zijn wie ik ben. Uiteraard is dat ook andersom, maar ik ben allergisch geworden voor geclaim, geklaag en alles op een weegschaal leggen.

Kortom, Noa, wanneer ben jij tevreden?
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-09-2019 13:15
Dus eerst claimen ze te veel. Dan geef je aan dat je meer rust wil, dus vragen ze je niet meer. En vervolgens ben je beledigd dat ze je niet vragen.
Ja als ik t zo lees dan klopt dat wel. Is ook niet aardig van me. Ik had gewoon eerder eerlijk moeten zeggen dat ik ze teveel vond claimen.
Het is goed zo, ik ga er niets over zeggen.
Cum non tum age
noa schreef:
08-09-2019 11:33
Even voor de duidelijkheid: deze vrienden willen ons normaalgesproken overal bij hebben. Willen het liefst vaker weekendjes weg met ons etc. Daarom vind ik het zo’n verschil nu.
Wij hoeven echt niet overal bij te zijn, ik zou sowieso niet naar dat evenement gaan.
Waar ik mee zit is dat ik het heel lullig zou vinden dat ze mijn vriend niet mee hebben gevraagd omdat ik heb aangegeven dat ik rust wil.

Aangezien ik heel erg wij overal in lees, vind ik het niet raar dat ze je vriend niet alleen gevraagd hebben.
Claimen is ook wel een naar woord. Ze wilden gewoon dingen met jullie doen en je hebt daar niet altijd zin in. Als je aangeeft dat je vindt dat je geclaimd wordt is de toon meteen gezet, dat is niet leuk om te horen.

In mijn vriendenkring is het heel normaal om iets over te slaan en gewoon te zeggen dat je even geen puf hebt dat weekend of geen zin in die activiteit. Of even geen geld. Even goeie vrienden. Daar hoef je bij ons niet een formeel bericht dat je voorlopig rust wil voor uit te vaardigen.

Ik kreeg zojuist nog een appje van iemand die zegt niet mee te gaan met iets, omdat ze lekker in joggingpak op de bank gaan hangen. Vrijheid, blijheid hoor. Onder vrienden zou je je toch niet verplicht moeten voelen om aan iets mee te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven