Teleurgesteld in vriendschappen

10-08-2019 18:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel ruim 30 weken zwanger en ik voel mij ontzettend eenzaam.
Sinds ik zwanger bleek te zijn heb ik mijn 'vriendinnen' die allemaal in het zelfde dorp wonen amper nog gezien.

Ik werd ineens niet meer meegevraagd naar de kroeg en terassen, maar ook niet meer naar etentjes en bankhangavonden.
Ik heb in deze 30 weken twee keer heel duidelijk uitgesproken dat ik het ontzettend jammer vond en mij eenzaam voelde. Uitgelegd hoe ik het ervaarde. Beide keren erkende ze inderdaad dat ze mij onbewust niet meer meevroegen. Maar helaas is er niets veranderd.
Ik heb ze tussendoor nog uitgenodigd voor een bbq, dan komen ze ook allemaal wel, maar daarna is het weer stil.

Vandaag klapte het bij mij een beetje toen ik zag dat ze weer met z'n allen een etentje hebben. Ik wil er heel graag niets om geven, maar ik word er heel onzeker en verdrietig van.
Ik weet niet zo goed of het nu mijn hormonen zijn die zeggen 'laat het toch gaan, wat heb je aan deze vriendschappen' of gewoon mijn gezond verstand.
Alle reacties Link kopieren
Wat onaardig. Zijn ze nog erg jong, bezig met stappen etc?
Ik zou het laten, ze willen blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Heeft men ook gezegd waarom men je niet meer vraagt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het lijkt me niet dat dit alleen aan je zwagerschap ligt toch. Er is waarschijnlijk al meer vooraf gegaan.

Je leven is weinig veranderd dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt hoor. Als je straks daadwerkelijk een kind hebt kan het best zijn dat vriendschapoen verwateren enzo ivm andere fases in het leven. Want met een kind veranderd je leven wel
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelfs een vriendin die gewoon vergat dat ik een kind had! Serieus! Die belde juist steeds om te vragen of ik mee ging stappen...
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-08-2019 19:03
Heeft men ook gezegd waarom men je niet meer vraagt?
Nee niet echt, behalve dat ze aangeven dat ik vast niet in omgevingen wil zijn waar gedronken en gerookt wordt.
Kan het zijn dat je nog vrij jong bent én de eerste van 't stel die zwanger is?

En dat ze zich geen houding kunnen geven?

Als zij bijvoorbeeld op café gaan, kan jij niet gezellig meedrinken en rook is dus ook een no go.
Als zij een feestje houden moeten ze bij alles rekening houden met "wat mag dubbelvla wel en niet eten en drinken" en "hoe gaan we dat doen met alcohol en sigaretten".

En ze voorzien nu al dat je over 10 weken de volgende 10 à 18 jaar toch nauwelijks tijd hebt, want er is een kind en een husband die aandacht nodig hebben en waarschijnlijk nog een job en familie ook.
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
10-08-2019 19:04
Het lijkt me niet dat dit alleen aan je zwagerschap ligt toch. Er is waarschijnlijk al meer vooraf gegaan.
Niet dat ik weet. Maar misschien dat ze me toen ook al gewoon niet leuk vonden ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
10-08-2019 19:06
Kan het zijn dat je nog vrij jong bent én de eerste van 't stel die zwanger is?

En dat ze zich geen houding kunnen geven?

Als zij bijvoorbeeld op café gaan, kan jij niet gezellig meedrinken en rook is dus ook een no go.
Als zij een feestje houden moeten ze bij alles rekening houden met "wat mag dubbelvla wel en niet eten en drinken" en "hoe gaan we dat doen met alcohol en sigaretten".

En ze voorzien nu al dat je over 10 weken de volgende 10 à 18 jaar toch nauwelijks tijd hebt, want er is een kind en een husband die aandacht nodig hebben en waarschijnlijk nog een job en familie ook.
Ik ben wel de eerste, maar ik ben 33. De overige meiden zijn jonger, maar ook tussen de 28 en 32.

Hiervoor had ik een miskraam, en daar leefde ze nog enorm met me mee.
Alle reacties Link kopieren
ik zou gewoon onder dat bericht zetten van, wat leuk dat jullie mij ook meegevraagd hebben. en dan een roll eyes smiley er achter. of een boze smiley.
Daarmee zet je wel alles op scherp, maar blijkbaar zijn het toch al niet zulke goede vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
10-08-2019 19:05
Ik had zelfs een vriendin die gewoon vergat dat ik een kind had! Serieus! Die belde juist steeds om te vragen of ik mee ging stappen...

Je kon nooit meer stappen....kind geen vader, geen oppas?

Misschien was jij vergeten om te leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
myname1 schreef:
10-08-2019 19:10
ik zou gewoon onder dat bericht zetten van, wat leuk dat jullie mij ook meegevraagd hebben. en dan een roll eyes smiley er achter. of een boze smiley.
Daarmee zet je wel alles op scherp, maar blijkbaar zijn het toch al niet zulke goede vriendinnen.
Je kan ze ook zelf ook nodigen voor thee/lunch en een kijkje bij de baby en kijken wie er komt.

Het hoeft niet passief agressief en mogelijk zijn er mensen die anders denken dan de hele groep. Daar kom je niet achter wanneer je het zelf gaat verpesten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou wel iets laten weten als "have fun" zodanig dat ze wel weten dat je het feestje gezien hebt.


En voor de rest zou ik de boel op een laag pitje zetten en kijken of en wat er de komende weken en na de geboorte gebeurt.
Geen vrienden dus
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-08-2019 19:12
Je kan ze ook zelf ook nodigen voor thee/lunch en een kijkje bij de baby en kijken wie er komt.

Het hoeft niet passief agressief en mogelijk zijn er mensen die anders denken dan de hele groep. Daar kom je niet achter wanneer je het zelf gaat verpesten.
Dat heeft ze gedaan. Een bbq voor iedereen. Ze zijn allemaal geweest, maar gingen toch weer op dezelfde voet
verder door haar weer niet uit te nodigen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een app groep? Dan ronduit vragen waarom ze jou weer niet uitgenodigt hebben. Maar ik zou er wel klaar mee zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-08-2019 19:27
Hebben jullie een app groep? Dan ronduit vragen waarom ze jou weer niet uitgenodigt hebben. Maar ik zou er wel klaar mee zijn.
Ja die is er, maar blijkbaar is er ook één zonder mij. Want in de appgroep waar ik in zit is het al tijden heel erg stil.
Alle reacties Link kopieren
In een eerder topic geef je aan dat je aan het begin van je zwangerschap zelf vaak niet mee ging of eerder weg ging. En dat je vriendinnen een stuk jonger zijn dan dat jij bent. Dan kan ik me voorstellen dat ze afhaken. Je gaat nu eenmaal een andere levensfase is en dat zijn vaak wel de momenten waarop je leert wie je echte vrienden zijn. Je zal zien dat je straks ook weer nieuwe mensen tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
En ga je ook geen leuke dingen doen met je vriend/man?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig TO..

Mijn beste vriendin was ook de eerste die een kind kreeg en heeft zich daar ook soms best eenzaam in gevoeld. Maar dat ging niet zoals jij het omschrijft, dit klinkt echt als buitensluiten. Ik heb niet echt tips voor je behalve dat je misschien gewoon op zoek moet gaan naar andere sociale contacten.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik bevallen ben zijn er bij mij ook wel wat vriendschappen veranderd. Aangezien je toch in andere levensfasen terecht komt. De een is huisje boompje beestje en de andere is party party.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-08-2019 19:10
Je kon nooit meer stappen....kind geen vader, geen oppas?

Misschien was jij vergeten om te leven.
Nee als ik zei dat ik niet kon omdat ik een baby had zei ze oh jaaa dat vergeet ik steeds!

Ik was niet vergeten te leven.
Alle reacties Link kopieren
Besef je wel dat er bij jou heel veel verandert en bij hen niet. Het is niet ongewoon dat relaties daardoor veranderen/verwateren.
Alle reacties Link kopieren
dubbelvla schreef:
10-08-2019 19:30
Ja die is er, maar blijkbaar is er ook één zonder mij. Want in de appgroep waar ik in zit is het al tijden heel erg stil.
Ja dan hebben ze nog een andere. Je weet dan wel genoeg.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
MMXVIII schreef:
10-08-2019 19:32
In een eerder topic geef je aan dat je aan het begin van je zwangerschap zelf vaak niet mee ging of eerder weg ging. En dat je vriendinnen een stuk jonger zijn dan dat jij bent. Dan kan ik me voorstellen dat ze afhaken. Je gaat nu eenmaal een andere levensfase is en dat zijn vaak wel de momenten waarop je leert wie je echte vrienden zijn. Je zal zien dat je straks ook weer nieuwe mensen tegenkomt.
Klopt, ik was in het begin van mijn zwangerschap ontzettend moe. En ik voel me ook niet geroepen om tot 3 uur in de kroeg te staan. Maar er zijn toch genoeg dingen waar ik wel aan deel kan nemen.
Ze kunnen hier toch ook, op mijn kosten, komen bbq-en en wijn drinken, maar als zij een etentje geven dan kan ik niet gevraagd worden.

Verstandelijk gezien weet ik ook wel dat het nou eenmaal verandert, maar als ik er weer zo mee geconfronteerd word dan voel ik mij echt heel klein.

Erger nog, ons kindje is enorm welkom, ik kijk er echt naar uit, maar soms heb ik spijt van de zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven