Tepelpiercing, man vindt het niets

07-11-2019 08:57 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic kan onder heel veel pijlers, maar ik heb even voor Relaties gekozen omdat het uiteindelijk gaat om de verstandshouding tussen mij en man. Ik denk er al een paar jaar over om een tepelpiercing te laten zetten. Wens is altijd een beetje op de achtergrond gebleven, omdat ik weet wat man van lichaamsversiering vindt (alles meer dan het standaard gaatje in je oor vindt hij niet mooi...). Sinds een paar maanden weet ik echter zeker dat ik er een wil en ik ben dan ook van plan deze binnenkort te laten zetten.

Maarrr... (want die is er natuurlijk altijd op deze pijler) man vindt het dus echt helemaal, driehonderd keer niets. En ja, we leven in 2019. Ik heb zelf in handen wat ik met mijn eigen lichaam doe. Als ik het doe is het ook niet alsof we uit elkaar gaan. Hij legt mij ook niet op dat het niet mag. Maar we streven ook naar een fijne relatie, waarin we allebei mogen uitspreken wat hij/zij ergens van vindt en dit vindt hij oprecht lelijk. Waarom zou ik dan iets aan mijn lichaam doen, waarvan ik weet dat degene die mijn lichaam net zo vaak naakt zie als ik het echt niet mooi vindt. Dat voelt niet helemaal eerlijk naar hem toe. En wat gaat het doen voor ons seksleven?

Niet dat jullie de beslissing voor mij hoeven te maken, maar ik ben heel benieuwd naar wat jullie in dit geval zouden doen en jullie argumentatie erbij :)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 243

Gewoon laten zetten. Jouw lijf, jouw beslissing. (23%)
Niet doen. Jouw man moet er immers naar 'kijken'. (44%)
Niet doen, want ik vind tepelpiercings lelijk. Verder is het natuurlijk jouw lichaam, dus als jij dat wilt. (30%)
Anders, zie toelichting reactie. (3%)
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je tijdelijk kan lijmen of klemmen? Als je ze van lichtgewicht plastic neemt, metallic geverfd, dan blijven ze heel makkelijk zitten en dan heb jij er plezier van en als je man ze kan zien haal je ze tijdelijk weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
07-11-2019 10:33
Ik begrijp helemaal niks van het verlangen naar het hebben van een tepelpiercing. Is dat een geil iets of iets esthetisch?
(...)
Nou dit dus. En als het iets geils is, zal je man er ook iets mee moeten en aangezien hij het stom vindt, is het ook een beetje nutteloos. En esthetisch, tja het zit onder je kleding, dus wie ziet het nou (nou ja, jij dus, én je man).
Waarom zou je -al jarenlang- een tepelpiercing willen alsje geen 20 meer bent of niet elk weekend in Kama Sutrabeurs-achtige omgevingen verkeert?
Maar hoe dan? Zelfverzekerdheid krik je toch niet op door een staafje in je tepel? Zelfverzekerdheid zit tussen je oren.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-11-2019 10:27
Waarom wil jij een tepelpiercing? Vind je het mooi? Is het ook iets om je seksualiteit te veranderen?

Ja, het is jou lichaam. Maar je hebt ook een partner, en daar zou ik ook rekening mee houden. Want een tepelpiercing heeft toch ook een effect op je man.

Ik krijg nu een idee dat het vooral iets is dat jij wilt doen omdat het jouw lichaam is en jij mag dit zelf beslissen.

Ik ben meer van, we zitten samen in een relatie en ik kies ervoor om rekening te houden met mijn partner.
Ik ben er zeker voor om rekening te houden met elkaar, maar ik ben nu zoekende waar ik de grens leg. Omdat we zo verschillend zijn, maken we voor mijn gevoel al heel veel compromissen. En ik ben er dus niet uit of dit iets is waar ik weer een compromis over wil maken. Ik laat bijvoorbeeld geen tattoo zetten, omdat ik daarvan kan snappen dat het permanent en heel persoonlijk is. Ik heb mijn haar niet rood geverfd, omdat hij daar heel duidelijk in was dat hij dat niet mooi vindt.

En ik vind ook dat het de andere kant op werkt: "ik vind het niets, maar als jij het graag wilt dan steun ik je." Dat mis ik nu een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
07-11-2019 10:48
Maar hoe dan? Zelfverzekerdheid krik je toch niet op door een staafje in je tepel? Zelfverzekerdheid zit tussen je oren.
Ik ben geen psycholoog, maar 'vroeger' was ik heel onzeker over mijn borsten. Nu vind ik ze juist mooi. Het voelt een beetje alsof ik ze met die piercing dat stukje erkenning kan geven. Het idee dat ik dan weet dat ze gepiercet zijn en verder niemand anders.

Dat andere mensen het niet mooi vinden, maakt me dan weer helemaal niets uit. Voor hen doe ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-11-2019 09:28
Een tepelpiercing is een seksueel sierraad, dus als de persoon waarmee je seks hebt er van walgt zou ik het gewoon niet doen.
Dit inderdaad. Ik beschouw mezelf als redelijk feministisch en zelfstandig, maar een tepelpiercing zien alleen jij en je partner. Als die het dan onaantrekkelijk vindt... Plus voor mij zou een nadeel zijn dat de tepel vaak gevoelloos wordt. Dat maakt het voor mij juist meer a-seksueel.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-11-2019 10:46
Misschien dat je tijdelijk kan lijmen of klemmen? Als je ze van lichtgewicht plastic neemt, metallic geverfd, dan blijven ze heel makkelijk zitten en dan heb jij er plezier van en als je man ze kan zien haal je ze tijdelijk weg.
Er bestaan dus ook magnetische tepelpiercings. Misschien moet ik die maar nemen :whoops:
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
07-11-2019 10:00
Ik had mijne al voor ik met m'n vriend kreeg. Hij vind het niet mooi maar heeft er ook niet echt iets tegen. Het vervelende is vooral dat genezing heel lang duurt. En dan echt maaaanden. Dat zou ik ook wel meenemen in je overweging.
Zou je het nu nog een keer doen (de genezing en de mening van je vriend wetende)?
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
07-11-2019 10:53

'vroeger' was ik heel onzeker over mijn borsten. Nu vind ik ze juist mooi. Het voelt een beetje alsof ik ze met die piercing dat stukje erkenning kan geven.
Dus nu heb je eindelijk je borsten geaccepteerd zoals ze zijn en dan ga je jouw tepels verminken.

De logica daarvan ontgaat mij volledig.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-11-2019 11:06
Dus nu heb je eindelijk je borsten geaccepteerd zoals ze zijn en dan ga je jouw tepels verminken.

De logica daarvan ontgaat mij volledig.
Die mening deel je ook met gaatjes in je oren? Serieus even nieuwsgierig naar, want dan snap ik je reactie wel.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-11-2019 11:06
Dus nu heb je eindelijk je borsten geaccepteerd zoals ze zijn en dan ga je jouw tepels verminken.

De logica daarvan ontgaat mij volledig.
Het wezenlijke verschil is dat ik het niet als verminken zie :)
sugarmiss schreef:
07-11-2019 11:06
Dus nu heb je eindelijk je borsten geaccepteerd zoals ze zijn en dan ga je jouw tepels verminken.

De logica daarvan ontgaat mij volledig.
En ervoor zorgen dat de man, de enige persoon naast zijzelf die haar borsten ziet, ze een stuk minder aantrekkelijk vind straks.

Ik snap het ook niet zo goed.

En TO ik begrijp dat je het jammer vind dat je geen steun krijgt. Maar ik ben een beetje zoals jouw man. En ik vind piercings zelf echt afschuwelijk. Als mijn man met een piercing thuis komt vind ik hem echt niet aantrekkelijk meer. Klinkt stom en kortzichtig maar het is echt zo, ik kan daar weinig aan doen. Zo zal jij toch vast ook wel dingen hebben die je totaal niet mooi vind en echt niet overeen zou kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Flowerspowers schreef:
07-11-2019 10:19
Dit is echt onzin. Ik heb jaren een tepelpiercing gehad, nu alweer 5 jaar eruit. Genezen duurt inderdaad lang, maar de gevoeligheid is na een tijdje weg. Na het eruit halen was het binnen een paar dagen dicht en je ziet er niks van. Dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik zou het niet doen als man het vreselijk zou vinden, maar da tis je eigen beslissing.
Mijne was na ene half jaar nog open. Toen weer ingedaan en dat kon zonder problemen. Genezen duurde maanden en was regelmatig ontstoken. Kan dus beide kanten opgaan.
Alle reacties Link kopieren
*Schuift persoonlijke mening even onder de mat*

Een piercing is, in tegenstelling tot een tattoo, verwijderbaar. Hier thuis geldt de regel; doe wat je wilt, zolang je je gezicht maar niet verminkt.
Ik heb twee kleine tattoos, man heeft niks. Die vindt dat bij mij mooi en bij zichzelf helemaal niks. Dochter heeft een grote en een kleine tattoo, een navelpiercing en twee in haar oor, plus in elk oor twee gewone gaatjes. Zij wil nog dolgraag een neuspiercing en daarvan hebben we dus gezegd dat ze dat maar moet doen als ze het huis uit is. Gelukkig kosten piercings meer geld dan zij zomaar tussendoor even op tafel kan leggen als studente, dus hoewel ze mijn toestemming niet nodig heeft, wordt het zonder mijn pinpas toch wat lastig ;-D .

Ik moet eerlijk zeggen: mijn man heeft voorkeuren. En of ik daar wel of geen rekening mee houdt ligt vaak aan de situatie. Heel suf voorbeeldje maar hij vind rode kleding niet mooi. Nou heb ik toevallig een rode trui die perfect past bij een bepaald jasje. Dat doe ik wel aan naar mijn werk, maar niet aan als ik met mijn man op stap ga.
Hij ziet mij het liefst met lang haar, maar dat staat me niet. Maar nu de zwaartekracht aan mijn vel begint te trekken heb ik het wel laten groeien tot op mijn kaak. In zijn ogen is het nog steeds kort (maar hij snapt waarom ik het niet lang wil dragen) en in mijn ogen is het behoorlijk lang. Dat neemt niet weg dat ik hierin wel mijn eigen smaak volg. Als het aan mij lag deed ik het zoals met dat shirt, elke dag iets anders. Maar helaas kan dat niet.

Dus tja, het is jouw lijf en jij wilt het heel graag, het is niet iets dat meteen opvalt en het kan relatief makkelijk verwijderd worden. En jouw man vindt blijkbaar niets mooi op dat gebied, dus dan kun je nooit wat.
In tegenstelling tot mijn korte haar, dat had doorgaans wel een kleur die hij mooi vond, enkele mislukkingen daargelaten. Als het aan mij had gelegen was het zwart geweest.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
07-11-2019 11:03
Zou je het nu nog een keer doen (de genezing en de mening van je vriend wetende)?
Ja. :-D Ik heb mijne links en ik vind het oprecht nog steeds erg mooi.

Moet wel zeggen, de genezing was echt heel erg bagger maar al lang geleden dus misschien had ik vlak daarna nee gezegd. Na een jaar uitgedaan op aanraden van de piercer. Die zei kom volgend jaar terug en dan doe ik hem opnieuw. Maar hij is nooit echt dichtgedaan dus kon er na een half jaar zo weer een piercing in doen. Nooit meer last van gehad.

Net nog even gevraagd, vriend vindt er niets van. Maakt voor hem geen bal uit. Kleine voorkeur naar niet als hij echt mocht kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ongelofelijk lelijk... ik zou het niet doen.
Star² schreef:
07-11-2019 09:27
Waarom? Als mijn man zegt het afstotelijk/lelijk/onaantrekkelijk te vinden, waarom zou ik hem dan verder binnenstebuiten keren?
TO schrijft nu dat hij ook geen tattoo's duldt en niet wil dat ze haar haren rood verft. Nu zal TO veel om haar partner geven, maar hoe onaantrekkelijk is het als je man dus niet een keertje een compromis kan sluiten over een beslissing die je eigen lijf aangaat?
Daar zou ik dus spontaan van opdrogen.

Rekening houden met elkaar, natuurlijk. Maar als je partner keuzes blijft afschieten moet je je afvragen of je er nu zo gelukkig van wordt hem constant te plezieren en je eigen keuzes maar op hold te zetten.
Als mijn man een tepelpiercing zou zetten, mag hij voortaan z'n shirt aanhouden. Daar droog ik echt spontaan van op. Ik vind het echt spuuglelijk. Dus nee, ik zou het absoluut niet doen. Je man moet er naar kijken en als hij er elke keer van walgt, lijkt me dat niet echt leuk.
Wacht maar tot hij blijft ontsteken en scheef gaat groeien. En met een beetje pech krijg je nog een goedaardige tumor ook.
Daarna is je tepel echt niet meer mooi en is er zelfs kans dat ze hem moeten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
07-11-2019 11:34
TO schrijft nu dat hij ook geen tattoo's duldt en niet wil dat ze haar haren rood verft. Nu zal TO veel om haar partner geven, maar hoe onaantrekkelijk is het als je man dus niet een keertje een compromis kan sluiten over een beslissing die je eigen lijf aangaat?
Daar zou ik dus spontaan van opdrogen.

Rekening houden met elkaar, natuurlijk. Maar als je partner keuzes blijft afschieten moet je je afvragen of je er nu zo gelukkig van wordt hem constant te plezieren en je eigen keuzes maar op hold te zetten.
Dat zijn natuurlijk voorbeelden. Ceylon noemt ook een aantal voorbeelden. Ik ben eind twintig en ik wil niet over tien jaar terugkijken en denken, 'goh, ik heb mij wel heel erg laten tegenhouden'. Aan de andere kant heb ik voor een leven met deze man gekozen, wetende van de manier waarop hij in het leven staat en wat hij wel/niet vindt. Ik denk dat ik op zoek ben naar de grens waar ik niet het gevoel heb mijn eigen wensen en idealen te verloochenen, maar ook respect heb voor die van hem. Want dat laatste vind ik ook erg belangrijk.
kevers wijzigde dit bericht op 07-11-2019 11:51
1.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
07-11-2019 11:30
Ja. :-D Ik heb mijne links en ik vind het oprecht nog steeds erg mooi.

Moet wel zeggen, de genezing was echt heel erg bagger maar al lang geleden dus misschien had ik vlak daarna nee gezegd. Na een jaar uitgedaan op aanraden van de piercer. Die zei kom volgend jaar terug en dan doe ik hem opnieuw. Maar hij is nooit echt dichtgedaan dus kon er na een half jaar zo weer een piercing in doen. Nooit meer last van gehad.

Net nog even gevraagd, vriend vindt er niets van. Maakt voor hem geen bal uit. Kleine voorkeur naar niet als hij echt mocht kiezen.
Bedankt voor je reactie. Dat de genezing bagger is, is wat minder, maar dat je er nog steeds achter staat erg fijn :)
Je zoekt grenzen om overheen te gaan?
kevers schreef:
07-11-2019 11:49
Dat zijn natuurlijk voorbeelden. Ceylon noemt ook een aantal voorbeelden. Ik ben eind twintig en ik wil niet over tien jaar terugkijken en denken, 'goh, ik heb mij wel heel erg laten tegenhouden'. Aan de andere kant heb ik voor een leven met deze man gekozen, wetende van de manier waarop hij in het leven staat en wat hij wel/niet vindt. Ik denk dat ik op zoek ben naar de grens waar ik niet het gevoel heb mijn eigen wensen en idealen te verloochenen, maar ook respect heb voor die van hem. Want dat laatste vind ik ook erg belangrijk.
Het is een overbodig stukje metaal in je tiet, hè, geen levensbepalende beslissing.

Ooit een partner gehad met zo'n ding, altijd gezeik met ontstekingen en overgevoelig en achter dingen blijven haken, en geleuter over 'geaccepteerd worden'. En ik vind het persoonlijk ook echt niet mooi, en voor toekomstige lovers zijn het minpunten.

Altijd maar jezelf willen zijn wordt zwaar overschat. Reserveer dat voor belangrijke dingen, zoals aantrekkelijk zijn en blijven voor je partner.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
07-11-2019 11:51
Je zoekt grenzen om overheen te gaan?
Nou dit dus, ik vind het allemaal wat puberaal klinken. Kijken hoe ver je kunt gaan terwijl je zijn mening al weet. Ik vind het kinderachtig om principieel te doen over een staafje in je tepel. Tenzij je van drama houdt natuurlijk. Kun je mooi huilstruiken dat je man je niet accepteert zoals je bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook niet direct het verband tussen idealen verwezenlijken en gepulk aan je lijf. Wat inderdaad ook nog eens verkeerd kan gaan en een echte verminking opleveren.
Maar ik ben een ouderwetse tut die borstvergrotingen en fillers ook waanzin vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven