Tepelpiercing, man vindt het niets

07-11-2019 08:57 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic kan onder heel veel pijlers, maar ik heb even voor Relaties gekozen omdat het uiteindelijk gaat om de verstandshouding tussen mij en man. Ik denk er al een paar jaar over om een tepelpiercing te laten zetten. Wens is altijd een beetje op de achtergrond gebleven, omdat ik weet wat man van lichaamsversiering vindt (alles meer dan het standaard gaatje in je oor vindt hij niet mooi...). Sinds een paar maanden weet ik echter zeker dat ik er een wil en ik ben dan ook van plan deze binnenkort te laten zetten.

Maarrr... (want die is er natuurlijk altijd op deze pijler) man vindt het dus echt helemaal, driehonderd keer niets. En ja, we leven in 2019. Ik heb zelf in handen wat ik met mijn eigen lichaam doe. Als ik het doe is het ook niet alsof we uit elkaar gaan. Hij legt mij ook niet op dat het niet mag. Maar we streven ook naar een fijne relatie, waarin we allebei mogen uitspreken wat hij/zij ergens van vindt en dit vindt hij oprecht lelijk. Waarom zou ik dan iets aan mijn lichaam doen, waarvan ik weet dat degene die mijn lichaam net zo vaak naakt zie als ik het echt niet mooi vindt. Dat voelt niet helemaal eerlijk naar hem toe. En wat gaat het doen voor ons seksleven?

Niet dat jullie de beslissing voor mij hoeven te maken, maar ik ben heel benieuwd naar wat jullie in dit geval zouden doen en jullie argumentatie erbij :)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 243

Gewoon laten zetten. Jouw lijf, jouw beslissing. (23%)
Niet doen. Jouw man moet er immers naar 'kijken'. (44%)
Niet doen, want ik vind tepelpiercings lelijk. Verder is het natuurlijk jouw lichaam, dus als jij dat wilt. (30%)
Anders, zie toelichting reactie. (3%)
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
07-11-2019 17:47
Goede tegenvraag. Dan zou ik hem laten zitten (roep ik nu). Ik heb er nu namelijk ook geen problemen mee om iets voor hem te doen, omdat hij het mooier / geweldig vindt. Het wordt wel een ander verhaal als het echt pijnlijk is omdat het ontstoken blijft o.i.d..

In hypothetische situaties is het erg makkelijk om te stellen dat je dan zus en zo zou doen. In de praktijk is dat echt niet zo zwart wit. Stel dat je man een gezichtstatoeage wil, of opeens helemaal into lichaamsmodificatie is en zn penis wil mutileren.

Iedereen heeft een grens. De grens van je partner ligt kennelijk een stuk minder ver dan jouw eigen grens, maar jij hebt zeker weten ook een grens aan wat je bij hem zou accepteren.

Als jij een tepelpiercing laat zetten en je weet dat je partner het niets vindt, ga je hem dan trots laten zien als ie gezet is? En iedere keer als je je bh uitdoet en hij ziet je, ben je dan nog steeds trots op je metalen aanwinst, terwijl je weet dat hij het afzichtelijk vindt?

Ik weet niet hoor, maar als je je partner echt iets gunt, dan zou ik die piercing dus juist niet laten zetten.
Ik zou er enorm op afknappen. Dus zou het echt niet fijn vinden als mijn vriend dit zou doen. Zou behoorlijke gevolgen hebben voor ons seksleven.
Alle reacties Link kopieren
Julius heeft idd een punt. Je weet het niet.
Ik snap niet zo goed dat een tepelpiercing blijkbaar belangrijker is dan je relatie of hoe je man naar je kijkt...
Dat iemand hier schreef haar haar los te dragen en niet op te steken omdat man dat wil, tsja dat gaat me dan weer te ver.
Maar dat zou je ook wat kunnen afwisselen ofzo...
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
07-11-2019 19:06
Ik snap niet zo goed dat een tepelpiercing blijkbaar belangrijker is dan je relatie of hoe je man naar je kijkt...
Maar dat geldt andersom toch net zo?
justagirly schreef:
07-11-2019 19:06
Julius heeft idd een punt. Je weet het niet.
Ik snap niet zo goed dat een tepelpiercing blijkbaar belangrijker is dan je relatie of hoe je man naar je kijkt...
Dat iemand hier schreef haar haar los te dragen en niet op te steken omdat man dat wil, tsja dat gaat me dan weer te ver.
Maar dat zou je ook wat kunnen afwisselen ofzo...

Precies, Julius heeft helemaal geen punt want je kan net zo goed de andere kant op redeneren. Het gaat niet om stelling nemen of je iets doet wat de ander niet wil ten koste van je relatie. En het gaat er ook niet om waar je grenzen liggen ten opzichte van extremen en ook niet ten opzichte van futiliteiten.

Als je een piercing vergelijkt met een oorbel is het een futiliteit en snap je niet waar hij zich druk om maakt. En als je het vergelijkt met gezichtstatoeage en penismutilatie (dankjewel jullius :bonk: ) dan snap je vanzelfsprekend niet dat zij het wil. Daar kan je een enorme 'duh!' achter zetten. En je komt ook geen steek verder met dit soort invullen voor een ander.
SugarCookie schreef:
07-11-2019 20:15
Maar dat geldt andersom toch net zo?

Exact.
Alle reacties Link kopieren
Anders: niet doen, respecteer zijn mening/smaak.

Mijn vriend overwoog het ook jaren geleden. Maar ik vind het ook superlelijk en onaantrekkelijk. Gelukkig heeft hij het niet gedaan, hij had wel even oorbellen, maar dat is godzijdank ook dichtgegroeit.

Overigens was het volledig aan hem verder van mij mocht hij doen wat hij wilde. We waren ook pas iets langer dan een jaar samen.

Overigens probeer ik ook hetzelfde terug te doen.
Ik zou instant opdrogen als ik zo'n onding merk bij mijn partner.

Hij doet maar, maar no sex anymore dus.
Alle reacties Link kopieren
Dus je relatie kan wel naar de hel lopen want de piercing is belangrijker ?
Volgens mij volg ik het even niet zo goed, maar vind het wel interessant.
Denk dat je relatie met je man toch wat meer voorrang zou moeten hebben maar als je echt wilt zal je man toch wel van je blijven houden lijkt mij?!

Penismutilatie :rofl:
Je kan hiermee twee kanten op.

Wil zij een piercing en zet ze daarvoor hun relatie op het spel? Of wil hij geen piercing en zet hij daarvoor hun relatie op het spel? Is het voor haar heel belangrijk en wordt ze ongelukkig zonder? Is het voor hem zo belangrijk dat hij niet kan leven met? En wiens geluk weegt zwaarder? Voor wie is het belangrijker? En moet degene die het hardste roept dat het voor hem/haar enorm belangrijk is dus over de wens van de ander heen gaan?

Het is maar een piercing. Probeer het een jaartje en kijk dan hoe je er tegenaan kijkt. Het is geen kwestie van kiezen tussen een piercing en je relatie. Dan moet je er vooral ook niet dat gewicht aan hangen (het is sowieso een slecht idee om gewichten aan je piercing te hangen).
Alle reacties Link kopieren
Je moet dat helemaal zelf weten. Het is zoals je zegt "mijn eigen lichaam"
Ik neem aan dat je nog een jong volwassene bent.
Natuurlijk zou het geweldig zijn als je man het ook mooi vind om naar te kijken, maar ondanks dat het iets is wat jij al een hele lange tijd wilt. Als je volwassen bent of al een oudere en dan nog een tepelpiercing wilt snap ik je partner wel. Het is dan ook wel iets wat meer van tegenwoordig is en bij wat jongere mensen voorkomt.
Maar als jou partner zou je man het toch moeten accepteren.

Ik vind het persoonlijk ook niet mooi, maar jij wilt het graag en hebt er goed over na gedacht dus.... gewoon doen.

Een tijd terug heb ik een tatoeage laten zetten, mijn partner vind dat persoonlijk niks, maar accepteerde mijn keuze. Gelukkig vind hij het nu wel mooi geworden. Misschien gaat jouw man er uiteindelijk ook aan wennen en gaat hij het als normaal zien.
Welke gevolgen heeft het overigens als je ooit borstvoeding zou willen geven?

Zelfs als je die piercing uitdoet ... het blijft wel een gat of een litteken.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
07-11-2019 20:28
Penismutilatie :rofl:

Ik zou het niet googelen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-11-2019 08:59
Ik hou met dit soort dingen wel rekening met mijn man. En vice versa. Ik zou het dus niet doen.
Dit.

Ik zou er echt niet vrolijk van worden als mijn man een tepelpiercing zou nemen ( of eikelpiercing of weet ik veel wat ) want ik vind het lelijk, en uiteindelijk moet ik het er mee doen he.

Als je man het onaantrekkelijk vindt waarom zou jij het dan willen? Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat het je seksleven in de weg komt te staan.

Bovndien vind ik het vrij respectloos om zo iets te doen ondanks de uitdrukkelijke wens van je partner het niet te doen.
Dus.
boro_ schreef:
07-11-2019 22:15
Dit.

Ik zou er echt niet vrolijk van worden als mijn man een tepelpiercing zou nemen ( of eikelpiercing of weet ik veel wat ) want ik vind het lelijk, en uiteindelijk moet ik het er mee doen he.

Als je man het onaantrekkelijk vindt waarom zou jij het dan willen? Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat het je seksleven in de weg komt te staan.

Bovndien vind ik het vrij respectloos om zo iets te doen ondanks de uitdrukkelijke wens van je partner het niet te doen.


Maar je zou het dus je partner niet gunnen omdat jij het lelijk vind? Jij vindt jouw nee belangrijker dan de ja van je partner? Dat jij het 'er uiteindelijk mee moet doen' vind jij belangrijker dan wat je partner met z'n eigen lichaam wil doen? Als jouw partner jouw haar graag in een ander model mooier vind dan doe jij dat? Als jouw partner oorbellen niet mooi vindt dan laat je die voortaan uit? Als jij een tatoeage wil maar hij niet dan doe je dat niet? Als hij wel graag een piercing bij jou wil dan doe je dat wel? Jij zal nooit tegen zijn uitdrukkelijke wens in gaan ook al wil je iets ontzettend graag voor jezelf want dat zou respectloos zijn?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
07-11-2019 20:35
Je kan hiermee twee kanten op.

Wil zij een piercing en zet ze daarvoor hun relatie op het spel? Of wil hij geen piercing en zet hij daarvoor hun relatie op het spel? Is het voor haar heel belangrijk en wordt ze ongelukkig zonder? Is het voor hem zo belangrijk dat hij niet kan leven met? En wiens geluk weegt zwaarder? Voor wie is het belangrijker? En moet degene die het hardste roept dat het voor hem/haar enorm belangrijk is dus over de wens van de ander heen gaan?

Het is maar een piercing. Probeer het een jaartje en kijk dan hoe je er tegenaan kijkt. Het is geen kwestie van kiezen tussen een piercing en je relatie. Dan moet je er vooral ook niet dat gewicht aan hangen (het is sowieso een slecht idee om gewichten aan je piercing te hangen).
:HA:

Ja. Dat is zo.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
07-11-2019 22:11
Ik zou het niet googelen :lol:
O_O Je brengt me nu wel op een idee.
Denk dat ik oversla.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
07-11-2019 23:09
Maar je zou het dus je partner niet gunnen omdat jij het lelijk vind? Jij vindt jouw nee belangrijker dan de ja van je partner? Dat jij het 'er uiteindelijk mee moet doen' vind jij belangrijker dan wat je partner met z'n eigen lichaam wil doen? Als jouw partner jouw haar graag in een ander model mooier vind dan doe jij dat? Als jouw partner oorbellen niet mooi vindt dan laat je die voortaan uit? Als jij een tatoeage wil maar hij niet dan doe je dat niet? Als hij wel graag een piercing bij jou wil dan doe je dat wel? Jij zal nooit tegen zijn uitdrukkelijke wens in gaan ook al wil je iets ontzettend graag voor jezelf want dat zou respectloos zijn?
Dat kan eigenlijk inderdaad niet de bedoeling zijn.. dus, TO heeft natuurlijk wel het recht om het te doen maar als partner er nou echt niks aan kan doen, probeert te accepteren en toch afknapt in slaapkamer?

Soort van penismutilatie, maar dan natuurlijk ontstaan.

Wat dan?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
07-11-2019 23:09
Maar je zou het dus je partner niet gunnen omdat jij het lelijk vind? Jij vindt jouw nee belangrijker dan de ja van je partner? Dat jij het 'er uiteindelijk mee moet doen' vind jij belangrijker dan wat je partner met z'n eigen lichaam wil doen? Als jouw partner jouw haar graag in een ander model mooier vind dan doe jij dat? Als jouw partner oorbellen niet mooi vindt dan laat je die voortaan uit? Als jij een tatoeage wil maar hij niet dan doe je dat niet? Als hij wel graag een piercing bij jou wil dan doe je dat wel? Jij zal nooit tegen zijn uitdrukkelijke wens in gaan ook al wil je iets ontzettend graag voor jezelf want dat zou respectloos zijn?

Geldt bovenstaande ook voor iets als vreemdgaan?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
07-11-2019 20:35
Je kan hiermee twee kanten op.

Wil zij een piercing en zet ze daarvoor hun relatie op het spel? Of wil hij geen piercing en zet hij daarvoor hun relatie op het spel? Is het voor haar heel belangrijk en wordt ze ongelukkig zonder? Is het voor hem zo belangrijk dat hij niet kan leven met? En wiens geluk weegt zwaarder? Voor wie is het belangrijker? En moet degene die het hardste roept dat het voor hem/haar enorm belangrijk is dus over de wens van de ander heen gaan?

Het is maar een piercing. Probeer het een jaartje en kijk dan hoe je er tegenaan kijkt. Het is geen kwestie van kiezen tussen een piercing en je relatie. Dan moet je er vooral ook niet dat gewicht aan hangen (het is sowieso een slecht idee om gewichten aan je piercing te hangen).
Ik vind dat niet vergelijkbaar. Ze hebben elkaar leren kennen toen TO geen piercing had en nu wil TO iets veranderen. Het gaat wat ver om te zeggen dat hij de relatie op het spel zet omdat hij geen piercing wil.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
07-11-2019 23:23
Geldt bovenstaande ook voor iets als vreemdgaan?
:O Nee.
Ik zou dit ook afschuwelijk vinden, dus begrijp hem wel. Ik zou het niet doen.
julius schreef:
07-11-2019 23:23
Geldt bovenstaande ook voor iets als vreemdgaan?
Vanzelfsprekend
Als hij het 300 keer niks vind is de kans groot dat je hiermee jullie seksleven naar de knoppen helpt.
Maargoed, als dat het je waard is zal de relatie sowieso al niet veel voorstellen.
In dat geval zet er een punt achter en ga voor je piercing meid.
Waarom maakt die man zo'n heisa van een piercing? Je kan hem altijd weer uit doen hè.

Ik heb ooit tegen de uitdrukkelijke wens van mijn toenmalige vriend en tatoeage laten zetten. Mijn lichaam, mijn beslissing. Hij was wel boos, maar dat ging vanzelf over. We zijn daarna nog jaren samen geweest (uiteindelijk was ik degene die weg ging).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven