Terecht gepikeerd of niet?

12-10-2020 18:22 953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag even jullie kijk op de volgende situatie en een beetje stoom afblazen. Ik ben momenteel erg gepikeerd en soms heb ik ook even een spiegel nodig ;)

Binnenkort begin ik bij mijn nieuwe werkgever. Na een ongelukkige periode bij mijn vorige werkgever en flink wat solliciteren kan ik gelukkig ergens beginnen waar ik het (denk ik) erg naar mijn zin ga hebben. Nu het volgende. Ik ga namelijk van 40 uur naar 36 uur. Ook wordt er volledig thuisgewerkt bij volgend bedrijf, dus dat betekent dat ik ook thuis ingewerkt wordt. Mijn vriend daarentegen zit 3 van de 5 dagen wel op kantoor. Dat is vijf kwartier hiervandaan, dus hij zit met wat reistijd. Daarnaast werkt hij 40 uur. We hebben een tijdje terug al besproken dat ik de huishoudelijke taken op me zou nemen omdat ik simpelweg meer tijd heb. Nu moet ik bekennen dat ik me daar een beetje op heb verkeken. Want de was doen, boodschappen doen, koken, het huis poetsen, bed verschonen, de vaatwasser in- en uitruimen; dat kost best wat tijd bij elkaar. Ondertussen heb ik dan ook het gevoel dat ik vrij veel commentaar krijg op dingen. Het eten smaakt niet, zijn favoriete trui is niet gewassen, als we ergens zijn geweest en ik op de terugweg nog even langs de supermarkt wil (hij kan gewoon in de auto blijven wachten) krijg ik een diepe zucht want “heb je dat dan niet besteld met de boodschappen”… Dat ik soms echt denk: doe het dan lekker zelf allemaal. Dat zeg ik ook wel eens, maar dan is de reactie “dit is hoe we het af hebben gesproken en ik geef je alleen feedback” alsof ik een kleuter ben.

Afijn. Het begint me enorm te irriteren. Ik heb namelijk het idee dat hij denkt dat ik echt hele dagen de tijd heb om het huis van top tot teen schoon te hebben nu ik vrij ben. Dat ik ook nog naar de sportschool ga, af en toe een kopje koffie drink met een vriendin, langs mijn ouders ga of soms even niets wil doen, dat gaat er niet in. Ja, ik heb meer tijd, maar ik vind het ook fijn om even wat tijd voor mezelf te nemen soms. Als hij thuis werkt en ik ben ook thuis (aan het werk, of in dit geval vrij) wordt er ook verwacht dat de tafel is gedekt en de lunch klaarstaat om 12 uur. Het begint gewoon energie te vreten. Ik vind het zo makkelijk vanuit hem om telkens maar commentaar te leveren terwijl hij zelf niets hoeft te doen.

Sorry voor het lange verhaal. Kortom: ik vind hem eerlijk gezegd een beetje een verwend kind worden op deze manier. Niets doen maar wel commentaar leveren. En als we er een discussie over krijgen ligt het ook standaard aan mij of is het geen commentaar, maar “feedback”.

Hoe zien jullie dit? Ik vind het terecht dat ik meer in het huishouden doe, maar dat hij nou bepaalt wanneer ik wat doe en ook nog commentaar hebben begint me nu echt te irriteren.
Alle reacties Link kopieren
rainonyourparade schreef:
12-10-2020 18:36
Jawel. Ik zal niet in detail treden maar het was eerst echt nog erger. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel een eigen woning zoek zodat hij alles weer fijn zelf kan doen. Toen kreeg ik een verhaal over verschil in inzicht en kwaliteit wat betreft schoonmaken, bla bla. Zijn moeder deed het altijd zus en zo.
:woa:

Oké, to. Ik herzie mijn advies naar: maak het uit en zoek een leuke man die uit deze tijd komt en fatsoenlijke manieren heeft.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-10-2020 18:37
Ik vind het ook best naar om te lezen dat je serieus denkt dat JIJ onredelijk bent.
Die hele afspraak is compleet onredelijk. Zijn gedrag ronduit onuitstaanbaar. Dat voorbeeld met die pastasaus ook weer, wat een verwende kleuter. Ik had echt zin gehad om dat bord pastasaus naar zijn hoofd te slingeren.

Ik zou met een heel aantal dingen echt stoppen, te beginnen met op zijn thuiswerkdagen zijn lunch voor hem klaarmaken en alle dagen koken.
Ik zou echt in de verleiding zijn gekomen om per direct dat bord weg te pakken en de inhoud in de kliko te flikkeren. Ach wie maak ik wat wijs, dat had ik gedaan ook. Gewoon respectloos.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Bizar, hij behandelt je als een huishoudster. Het idee alleen al dat mijn man van mij zou verwachten dat ik de tafel dek. We doen het hier zoals het loopt en als we beiden thuis werken dan smeren we gewoon ons eigen brood. Wij verwachten niets van elkaar.
Echt, dat je dit pikt.
Alle reacties Link kopieren
Hoog tijd om de eerdere afspraken eens te herbekijken en zelf eens "feedback" te geven.
De moeilijkste taak wordt de heropvoeding van je vriend, denk ik.
rainonyourparade schreef:
12-10-2020 18:36
Jawel. Ik zal niet in detail treden maar het was eerst echt nog erger. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel een eigen woning zoek zodat hij alles weer fijn zelf kan doen. Toen kreeg ik een verhaal over verschil in inzicht en kwaliteit wat betreft schoonmaken, bla bla. Zijn moeder deed het altijd zus en zo.
Mag ik, zonder oordeel, vragen waarom je hem toen niet heb gedumpt.

Oh, wacht. Ik moet het positief draaien: Wat was het dat ervoor zorgde dat je bij hem bleef?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-10-2020 18:37

Ik zou met een heel aantal dingen echt stoppen,
Eens met je hele post, Susan. Maar ik ook er dit even uit omdat ik inderdaad ook met een aantal dingen zou stoppen. Te beginnen met de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Yessie-go schreef:
12-10-2020 18:40
De moeilijkste taak wordt de heropvoeding van je vriend, denk ik.
Daar zou ik geen zin in hebben.

Zeker als ie begint te dwepen met de Heilige Moeder.
Die je toch nooit-van-zijn-leven zal evenaren.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
“Ik geef alleen maar feedback” 😳

Ik zou er snel klaar mee zijn. Sowieso is het al onzinnig dat jij alles moet doen, ik zou op die afspraak terug komen met de mededeling dat het je tegenvalt en dat hij minimaal op zijn thuiswerkdagen voor het eten zorgt, zijn eigen rotzooi achter zich opruimt en in het weekend zijn eigen was doet, en dat jullie daarnaast een poets in dienst nemen voor twee uurtjes per week die de keuken, badkamer en toilet grondig poetst. Dan blijft er nog steeds genoeg over voor jou in de uren dat je minder werkt.

Meer doen omdat je meer tijd hebt kan, maar alleen als daar waardering tegenover staat. Wat je doet doe je op je eigen manier, en als dat niet naar zijn zin is doet hij het maar zelf. Ik vrees dat na een opmerking als bovenstaande dat ik dit niet eens op rustige toon tegen hem zou kunnen zeggen, maar dat dat redelijk zijn kant op zou worden geblaft. Is ie nou betoeterd met zijn ‘feedback’.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je toch geen zin in? Je wordt toegesproken alsof je ervoor betaald wordt. Ik zou een flinke factuur inleveren.

Waarom zijn er zoveel mannen die denken dat het huishouden een soort nationale vrouwenhobby is die we, uiteraard gratis, op ons nemen? Het is gewoon werk.
Creativity is intelligence having fun
Hij is heel erg in zijn gedrag, zeg. Dit hoef je echt niet te pikken. Jij hebt je verkeken op de tijd die het kost, dan kan. Tijd voor nieuwe afspraken.

En wil hij niet of werkt hij in alles tegen, trek dan je conclusies.
Uit wat jij hier beschrijft klinkt hij niet als een sympathiek iemand. En hoe hij tegen je praat is echt schandalig. Geef je grenzen aan.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
12-10-2020 18:41
Daar zou ik geen zin in hebben.

Zeker als ie begint te dwepen met de Heilige Moeder.
Die je toch nooit-van-zijn-leven zal evenaren.
Precies. Als je moet gaan heropvoeden, staat je een hoop ellende te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik wist ergens denk ik wel dat jullie gelijk hebben, maar het doet toch even pijn om het te horen :(

Ik ben op hem gevallen omdat hij mij kon bieden wat mijn ex mij niet kon bieden. Hij moedigt het aan dat ik ambitieus ben, wil me met alles helpen, hij zorgt er altijd voor dat ik dingen goed voor elkaar heb. Maar anderzijds bepaalt hij graag hoe het huishouden verloopt, hoe ik mijn financiën regel en vind ik hem nou niet echt galant (voorbeeld: we hebben momenteel maar twee eetkamerstoelen omdat we op jacht zijn naar nieuwe, verder niet relevant, maar hij laat mij op een krukje zitten als we een gast hebben terwijl ik me al heb staan uitsloven in de keuken. Is maar iets kleins, maar het is niet attent).
Alle reacties Link kopieren
rainonyourparade schreef:
12-10-2020 18:36
Jawel. Ik zal niet in detail treden maar het was eerst echt nog erger. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel een eigen woning zoek zodat hij alles weer fijn zelf kan doen. Toen kreeg ik een verhaal over verschil in inzicht en kwaliteit wat betreft schoonmaken, bla bla. Zijn moeder deed het altijd zus en zo.
En waarom ben je toen geen eigen woning gaan zoeken dan?! Dit soort opmerkingen kan echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
rainonyourparade schreef:
12-10-2020 18:36
Jawel. Ik zal niet in detail treden maar het was eerst echt nog erger. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel een eigen woning zoek zodat hij alles weer fijn zelf kan doen. Toen kreeg ik een verhaal over verschil in inzicht en kwaliteit wat betreft schoonmaken, bla bla. Zijn moeder deed het altijd zus en zo.
De vriend van TS heeft een schoonmaakster in huis genaamd vriendin. Goed bekeken die vriend. Dat vrouwen dit pikken anno 2020. Het kan dus tóch!
Waarom gaat hij zelf niet op het krukje zitten?

Ik heb je laatste twee reacties gelezen en inderdaad: wat vind je leuk aan hem? o_o
anoniem_399866 wijzigde dit bericht op 12-10-2020 18:46
1.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je aan double Dutch doet?
En de pil én condoom.

Want je zit niet te wachten op een kind van dit fantastisch exemplaar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Jufjoke schreef:
12-10-2020 18:43
Precies. Als je moet gaan heropvoeden, staat je een hoop ellende te wachten.
Eerlijk? Mijn kerel woont nu net een jaar op zichzelf en ik heb hem ook enigszins moeten opvoeden. Of, opvoeden. Anderen zullen het chantage noemen, ik noem het grenzen aangeven.

Ik heb gezegd dat ik gedrag als TO beschrijft per definitie niet pik en hij dan terug naar zijn moeder kan gaan of een huishoudster mag gaan zoeken.
rainonyourparade schreef:
12-10-2020 18:36
Jawel. Ik zal niet in detail treden maar het was eerst echt nog erger. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel een eigen woning zoek zodat hij alles weer fijn zelf kan doen. Toen kreeg ik een verhaal over verschil in inzicht en kwaliteit wat betreft schoonmaken, bla bla. Zijn moeder deed het altijd zus en zo.

Misschien terug bij zijn moeder gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nogal makkelijk om je vriendin aan te moedigen om ambitieus te zijn als ze daarna alsnog voor je moeten gaan sloven. Ik vind dat nou niet echt een verdienste. Waarschijnlijk vindt hij het voor zichzelf alleen maar prima als je én goed verdient, én thuis ook nog eens de hele boel poetst en regelt.

En wat betreft die financiën die je op zijn manier moet regelen: dat is vast heel erg in zijn voordeel.

Dat van dat krukje is ook echt schandalig, waarom gaat hij zelf niet op dat krukje zitten? Of zelf eens in de keuken staan?

Hij klinkt als een vrouwonvriendelijke klootzak en dikke kans dat hij je ambities voornamelijk aanmoedigt omdat hij daar op de een of andere manier voordeel aan heeft. Hij heeft zo nadrukkelijk schijt aan jouw behoeftes dat ik me niets anders kan indenken.

Nogmaals, het is gewoon onaangenaam om alleen al over hem te lezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Echt, serieus maar echt, wat zei jullie gast? Ik had hier als gast zeker wat van gezegd! Wat een idioot
rainonyourparade schreef:
12-10-2020 18:44
Oké, ik wist ergens denk ik wel dat jullie gelijk hebben, maar het doet toch even pijn om het te horen :(

Ik ben op hem gevallen omdat hij mij kon bieden wat mijn ex mij niet kon bieden. Hij moedigt het aan dat ik ambitieus ben, wil me met alles helpen, hij zorgt er altijd voor dat ik dingen goed voor elkaar heb. Maar anderzijds bepaalt hij graag hoe het huishouden verloopt, hoe ik mijn financiën regel en vind ik hem nou niet echt galant (voorbeeld: we hebben momenteel maar twee eetkamerstoelen omdat we op jacht zijn naar nieuwe, verder niet relevant, maar hij laat mij op een krukje zitten als we een gast hebben terwijl ik me al heb staan uitsloven in de keuken. Is maar iets kleins, maar het is niet attent).
Ah, okay. Dan blijft de vraag: Dit gedrag zal zeker niet zomaar gaan veranderen. Wil jij dit gedrag blijven accepteren of, zoals anderen zeggen, gaan heropvoeden? Is het het waard? Komt er goud uit zijn penis?
Alle reacties Link kopieren
Ook als ik ergens voor betaald wordt verwacht ik beleefdheid.

Je vriend is een hork, maar jij bent geloof ik wel erg meegaand. Je mag best van je vriend eisen dat hij op een respectvolle manier met je omgaat.
En anders gaat hij maar weer naar zijn moeder. (die verwacht neem ik aan toch ook dat hij zich een beetje gedraagt?)
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-10-2020 18:47


Hij klinkt als een vrouwonvriendelijke klootzak en dikke kans dat hij je ambities voornamelijk aanmoedigt omdat hij daar op de een of andere manier voordeel aan heeft. Hij heeft zo nadrukkelijk schijt aan jouw behoeftes dat ik me niets anders kan indenken.

Nogmaals, het is gewoon onaangenaam om alleen al over hem te lezen.
Hij kan waarschijnlijk uitpakken tegen zijn vrienden over zijn carrière-gerichte vrouw die tegelijk ook nog gratis héél zijn huishouden draait, eten maakt als zij komen en die dan ook nog braaf en zwijgend tevreden is met een krukje.
In plaats van dat er gewoon normaal een aantal stoelen worden bij-gekocht of gevraagd mee te nemen.

Geld als water waarschijnlijk die kerel, maar tijdelijk een stel 2de hands stoelen tot zijn droomstoelen er misschien ooit zijn in 2040 is er te veel aan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
rainonyourparade schreef:
12-10-2020 18:35
De reacties lijken me duidelijk. Soms krijg ik bijna het gevoel dat ik onredelijk ben naar hem toe als ik hem erop wijs dat hij maar een schoonmaakster neemt als het niet goed is.

Wat we eten doen wij ook in overleg. Gister vroeg hij "heb je zin om weer die pastasaus te maken, de laatste keer vond ik die heel lekker". Ik gemaakt, precies hetzelfde recept, zegt hij "wat heb je met de saus gedaan, ik vind het niet lekker" :-[

Wassen laat ik liever ook niet aan hem over, koken ook niet want ik vind dat leuk en ontspanning. Maar als je boodschappen regelen, koken en wassen bij elkaar optelt, compenseert dat denk ik al ruimschoots voor de 4 uurtjes extra die hij werkt.
Ik had die pastasaus over zn hoofd gegoten. Mafkees.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
12-10-2020 18:48
Echt, serieus maar echt, wat zei jullie gast? Ik had hier als gast zeker wat van gezegd! Wat een idioot
Over het krukje niets, over de pastasaus begon hij te klagen toen ze weg was. Achteraf, dus.

@Susan dank voor je reacties. Het is niet leuk om te horen, maar wel waar ik om vroeg. Financiën zijn ook altijd een ding geweest. Ik ben mijn eigen bedrijfje begonnen (hij heeft ook een eigen bedrijfje) en gaf me daarin wat tips (heb ik om gevraagd). Vanochtend kwam hij met ongevraagd advies waarop ik zei dat ik het niet ging doen zoals hij zei, maar het anders ging doen. Antwoord: "je moet gewoon naar mij luisteren, ik help je wel niet meer". Dat was ook echt even iets dat ik dacht, what the fuck. Ik ben je marionetpopje niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven