Terugkerende gedachten aan een oude verliefdheid

01-06-2020 22:23 43 berichten
De laatste dagen word ik gek van mijn gedachten. 10 jaar geleden kreeg ik iets met mijn huidige vriend (beide eind 20 nu dus al vroeg samen). Ongeveer 7/6 jaar geleden is het een paar maanden uit geweest tussen ons. In die periode heb ik een andere jongen leren kennen, waarvoor ik verliefde gevoelens ontwikkelde. Het bleef vooral bij wat afspreken tijdens het uitgaan, ik heb daar uiteindelijk 1 keer in een opwelling geslapen (na het uitgaan). Ben verder absoluut niet iemand die aan one-night-stands doet, ik ben echt alleen met iemand als ik diegene daadwerkelijk heel leuk vind. Ik was (en ben) behoorlijk onzeker, de keren dat hij mij vroeg om iets leuks te gaan doen (daten) heb ik dit afgewimpeld met dat ik niet kon, het druk had etc, ik bedacht elke keer iets. Hoewel ik graag had gewild, durfde ik op een of andere manier gewoon niet (ligt niet aan hem, is mijn eigen ongemak en onzekerheid, ik heb nooit gedate en ik word al zenuwachtig als ik aan een date denk). Hij is nog een keer kort mijn nieuwe huis komen bekijken destijds. Dat was vriendschappelijk, hoewel er wel een bepaalde spanning was. Ik was toen namelijk toch weer met mijn huidige vriend (toen ex) bezig waarvan ik ook nog heel veel hield en heb toen aangegeven dat ik daarin geen stomme dingen wilde doen dus zo eigenlijk deze "nieuwe jongen" buitenspel gezet. Hij heeft nog wel eens een berichtje gestuurd maar op den duur was de relatie tussen mij en mijn vriend weer volledig aan, begreep hij dat ook en is het contact een beetje doodgebloed. Ik weet wel dat hij later (nu al weer een poos geleden) nog wel eens aan gezamenlijke vrienden heeft gevraagd of ik nog met mijn vriend was. We zijn alleen nog facebookvrienden, hebben een paar gemeenschappelijke vrienden maar zien elkaar daardoor hoogstens eens per jaar real-life en hebben verder geen contact 1 op 1. Toch heb ik, elke keer als ik hem zie of als iemand iets vertelt waarin hij een rol speelt, hem weer een periode in mijn hoofd. Het is nooit echt een relatie oid geweest, maar ik vraag me soms af of mijn onzekerheid dat heeft tegengehouden door de boot af te houden, of dat het sowieso niets was geworden. De laatste dagen word ik snachts wakker met hem in mijn hoofd. Hoe zou het zijn als we toch een relatie hadden gekregen? Ben ik niet te snel 'terug' naar mijn ex (huidige vriend) gegaan? Wat heb ik gemist door destijds niet wat langer tijd voor mezelf te nemen om te kijken wat er 'verder' nog is? Wat als hij het echt was geweest voor mij? Wat als hij dat ook met mij heeft?
Hij heeft overigens nu ook al 5 jaar een vriendin, heeft een huis gekocht samen, dus een absolute no go voor mij. Ik woon ook samen met mijn vriend, waarmee ik het hartstikke leuk en fijn heb, iemand waarop ik echt kan bouwen en dit
wil ik absoluut niet kapot maken, maar na 10 jaar samen mist er wel eens wat spanning en hoewel ik de gedachtes aan die andere jongen het liefst uit mijn hoofd wil verbannen en nooit meer wil twijfelen, komt dit elke keer weer terug. Ik heb wel eens vaker gedacht, wat als mijn vriend en ik destijds niet meer bij elkaar waren gekomen en heb ik niet iets "gemist" door toen weer vol voor deze relatie te gaan, maar ik denk dat dat een redelijk logische gedachte is als je weinig hebt geëxperimenteerd met mannen en al jong bij elkaar bent gekomen, maar deze specifieke jongen komt keer op keer weer terug in mijn hoofd. Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet. Ik voel me ontzettend schuldig naar mijn vriend toe, het voelt net alsof ik stiekem verliefd ben op iemand anders terwijl ik die ander nooit (nauwelijks) zie en het puur in mijn hoofd zit. Heb getwijfeld om hierover eerlijk te zijn naar mijn vriend toe omdat ik hier zo mee in de knoop zit, maar besloten er nog niks over te zeggen omdat ik hem daar alleen maar pijn mee doe en het niets oplevert.
Soms denk ik, zal ik die jongen eens vragen of hij denkt dat het destijds iets had kunnen worden? Als hij daarop nee zegt kan het voor eeuwig uit mijn hoofd. Maar, als hij daarop ja zegt en wellicht hartstikke verliefd op mij was maar mij uiteindelijk uit zijn hoofd heeft gezet omdat ik de boot afhield, ben ik nog veel verder van huis. Maar ik wil geen contact met hem zoeken, met name omdat ik dat tegenover mijn vriend absoluut niet vind kunnen. Daarbij woont hij ook samen met zijn vriendin en is het richting haar ook niet netjes om hem te benaderen. Maar het blijft zo knagen...... Iemand tips over hoe hiermee om te gaan?
Ik woon ook samen met mijn vriend, waarmee ik het hartstikke leuk en fijn heb,

Ik heb het ook leuk en fijn met vrienden van mij
Ab_Normaal schreef:
01-06-2020 22:34
Ik woon ook samen met mijn vriend, waarmee ik het hartstikke leuk en fijn heb,

Ik heb het ook leuk en fijn met vrienden van mij
En waarvan ik ontzettend veel houd, ik dacht dat dat duidelijk was al.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is alleen maar in je fantasie. Vergeet die knul, praat er desnoods met je vriend over, dan ben je open en eerlijk en kun je hem makkelijker vergeten.
deafbakker schreef:
01-06-2020 22:36
En waarvan ik ontzettend veel houd, ik dacht dat dat duidelijk was al.
Nou voor mij niet. Je zal niet het eerste stel zijn die het leuk hebben samen, maar als broer en zus samen leven.
Zolang je er verder niets mee doet, mag je best af en toe een aan die ex denken, als het maar geen obsessie wordt.

Wat als.... je zult het nooit weten
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 22:40
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een lang verhaal
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
01-06-2020 22:40
Wat een lang verhaal
Jij zou adviseren om samen met die ex te gaan wandelen met een hond erbij? (Mits juiste ras)

En kort
Vriend 1
Vriend 2
Vriend 1
Wat als toch vriend 2?
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 22:43
13.50% gewijzigd
Ga jij oprecht gelukkig zijn als je bij je vriend blijft?
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-06-2020 22:41
Jij zou adviseren om samen met die ex te gaan wandelen met een hond erbij? (Mits juiste ras)

En kort
Vriend 1
Vriend 2
Vriend 1
Wat als toch vriend 2?
Exact.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Die vraag moet je niet stellen.
Ja het kan dat het iets geworden was.
En dan? Je bent hartstikke blij met je huidige vriend
Tricoleres schreef:
01-06-2020 22:42
Ga jij oprecht gelukkig zijn als je bij je vriend blijft?
Gelukkig zijn.... Wanneer ben je precies gelukkig en bestaat er dan geen overtreffende trap meer van dat geluk? Of wanneer weet je dat je niet gelukkig genoeg bent?
chentolove schreef:
01-06-2020 22:52
Die vraag moet je niet stellen.
Ja het kan dat het iets geworden was.
En dan? Je bent hartstikke blij met je huidige vriend
Klopt, dit is precies wat ik aan mezelf probeer te vertellen maar ik heb zelf last van mijn gedachten die steeds terug gaan en heb geen idee hoe ik dat kan laten verdwijnen. Ik weet dat het over een tijdje weer naar de achtergrond verdwijnt en weer maanden weg zal zijn (want het is niet de eerste keer) maar ik weet ook dat het daarna wéér door mijn hoofd zal gaan en ik door het voor nu weer weg te drukken er niet helemaal vanaf ben
Alle reacties Link kopieren
Tja.. Wat als...
Het had vast iets kunnen worden tussen jou en deze jongen, maar wat heb je eraan om dat te weten? Het is te laat nu. Hij heeft nu al een serieuze relatie met iemand anders en jij bent nog steeds met je vriend. Je hebt toen voor je vriend gekozen toch? Of ben je misschien niet meer zo gelukkig met je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Dit is een typisch gevalletje: het gras lijkt groener bij de buurman.
Maar vaak is dat niet zo.
Je weet wat je hebt... Als je dat op het spel wilt zetten op het risico dat je finaal op je bek gaat of dat het gras daadwerkelijk groener is bij die man.... Dan weet je wat je moet doen.
pinklemonade schreef:
01-06-2020 22:58
Of ben je misschien niet meer zo gelukkig met je vriend?
Ik denk dat het nu inderdaad anders is met mijn vriend dan dat het toen was, dus misschien ergens wel 'minder gelukkig' op het gebied van verliefdheid, spanning. Zoals ik al schreef mis ik wel wat spanning. Maar ik ben ook reëel genoeg om te bedenken dat die spanning met iemand anders natuurlijk ook niet altijd zo blijft zoals in de eerste megaverliefde jaren van een relatie. Of is er hier iemand die me gaat vertellen dat dat echt voor eeuwig blijft? Dan zit ik nu verkeerd. Aan de andere kant ben ik niet alleen gelukkig door spanning en verliefdheid, maar ook door de verbondenheid die we hebben, het van elkaar houden, het er altijd voor elkaar zijn, het leuk hebben samen, tja, moeilijk te verwoorden.
Alle reacties Link kopieren
deafbakker schreef:
01-06-2020 22:54
Gelukkig zijn.... Wanneer ben je precies gelukkig en bestaat er dan geen overtreffende trap meer van dat geluk? Of wanneer weet je dat je niet gelukkig genoeg bent?
Gelukkig zijn gaat grotendeels erom dat je blij bent wat je nu hebt. ''Een overtreffende trap meer van dat geluk'' klinkt een beetje alsof jij iets mist. Je houdt wel van je vriend en jullie hebben het wel fijn samen, maar er lijkt toch iets te ontbreken voor jou. Of misschien komt het doordat je al lang met je vriend samen bent vanaf jonge leeftijd, dat je nu bang bent dat je misschien iets beters bent misgelopen. Dan wil ik je vooral meegeven dat het gras soms groener lijkt bij een ander, maar dat is het vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Spanning en verliefdheid zoals in het begin van een relatie worden inderdaad minder na verloop van tijd, maar maakt dan plaats voor het ''houden van'' zoals jij ook beschrijft. Dat betekent niet dat alle passie verdwijnt. Mis jij misschien de passie in jouw relatie?
Alle reacties Link kopieren
The mind loves drama... Gewoon niet aan toegeven. Kan trouwens wel weer even duren voor het over is, weet ik uit ervaring.
pinklemonade schreef:
01-06-2020 23:20
Mis jij misschien de passie in jouw relatie?
Ik denk dat het een combinatie van beide is, zowel de groener-gras-gedachte als misschien inderdaad ook wel een stukje passie wat ik mis. Maar hoe dat aan te wakkeren?
LauraRoar schreef:
01-06-2020 23:22
The mind loves drama... Gewoon niet aan toegeven. Kan trouwens wel weer even duren voor het over is, weet ik uit ervaring.
Dat probeer ik inderdaad, maar word er gek van dat het telkens terugkomt en wil zo graag dat hij wegblijft uit mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je het liefst de pijp uit.
A. Opgegeten door een haai
B. OD
C. Freak accident
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
deafbakker schreef:
01-06-2020 23:24
Ik denk dat het een combinatie van beide is, zowel de groener-gras-gedachte als misschien inderdaad ook wel een stukje passie wat ik mis. Maar hoe dat aan te wakkeren?
Als zo een beetje alles vanzelfsprekend is geworden tussen jullie, dan is dit killing voor je relatie. Blijf elkaar verrassen! Met een cadeautje, door spontaan iets te ondernemen, met een mooie nieuwe outfit / haarstijl of door iets nieuws te proberen op seksueel gebied. Ik noem maar wat. Bedenk wat de begin tijd zo spannend maakte en probeer dat terug te brengen in jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
deafbakker schreef:
01-06-2020 22:54
Gelukkig zijn.... Wanneer ben je precies gelukkig en bestaat er dan geen overtreffende trap meer van dat geluk? Of wanneer weet je dat je niet gelukkig genoeg bent?
Als je al moet vragen wanneer je precies gelukkig bent, dan neigt het antwoord eerder naar nee.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me echt gaan afvragen wat je precies mist: die persoon of die spanning. Als het die spanning is, dan zal die persoon nooit de oplossing kunnen bieden en zie ik geen reden om daar niet iets mee te doen in je huidige relatie.
leeg
Alle reacties Link kopieren
En als je nu eens met je vriend ging praten over de spanning die je mist?
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven