Tja, en dat was het dan.... deel 2
dinsdag 31 januari 2012 om 14:51
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
vrijdag 10 februari 2012 om 00:37
Pumukele, ik vind het goed dat je dat laatste berichtje hebt geschreven.
Er zijn in de loop van dit topic al meerdere mensen geweest die hun verhaal hebben gedaan, waaronder dus jij.
Allemaal in hetzelfde schuitje, laten we elkaar maar een beetje helpen, dat kunnen we allemaal gebruiken, jij ook!
Wat me opvalt is dat je gewoon de opgaande lijn ziet. Mensen die hier gebroken hun eerste posting doen en die nu anderen moed inspreken.
Leven en leren,dat is wat we doen, allemaal.
Er zijn in de loop van dit topic al meerdere mensen geweest die hun verhaal hebben gedaan, waaronder dus jij.
Allemaal in hetzelfde schuitje, laten we elkaar maar een beetje helpen, dat kunnen we allemaal gebruiken, jij ook!
Wat me opvalt is dat je gewoon de opgaande lijn ziet. Mensen die hier gebroken hun eerste posting doen en die nu anderen moed inspreken.
Leven en leren,dat is wat we doen, allemaal.
vrijdag 10 februari 2012 om 11:07
hoi allemaal,hoe gaat het met jullie?
idd weinig gepost gisteren ,allemaal druk met andere zaken ipv verzuipen in het verdriet??heel goed
appartement is goedgekeurd door kinderen en volgende week een gesprek met verhuurder, makelaar en mezelf.
vandaag hoop ik te horen wanneer wij erin kunnen....
verder gaar het wel,veel info aan het verzamelen,moet veel copieen maken van alles wat met het huis te maken heeft etc.
maar tuurlijk vaak de vraag : waarom nou toch.....
maargoed ,dat heeft geen enkele zin meer en moet me op de toekomst richten.
hey pumukele,ben blij dat je weer terug bent ,leer en ervaar en put de troost uit wat een ieder schrijft,daar zijn we voor.
heel veel sterke weer vandaag en laat even wat horen
ik word nieuwschierig naar jullie ondertussen....hahah
idd weinig gepost gisteren ,allemaal druk met andere zaken ipv verzuipen in het verdriet??heel goed
appartement is goedgekeurd door kinderen en volgende week een gesprek met verhuurder, makelaar en mezelf.
vandaag hoop ik te horen wanneer wij erin kunnen....
verder gaar het wel,veel info aan het verzamelen,moet veel copieen maken van alles wat met het huis te maken heeft etc.
maar tuurlijk vaak de vraag : waarom nou toch.....
maargoed ,dat heeft geen enkele zin meer en moet me op de toekomst richten.
hey pumukele,ben blij dat je weer terug bent ,leer en ervaar en put de troost uit wat een ieder schrijft,daar zijn we voor.
heel veel sterke weer vandaag en laat even wat horen
ik word nieuwschierig naar jullie ondertussen....hahah
zonder tegenslag is er geen overwinning
vrijdag 10 februari 2012 om 14:44
Zit hier even stevig te balen. Net belde dochter superverdrietig. Ze had boeken nodig voor school en belde pa. Hij wilde ze wel betalen, maar dan moet ze het geld wel weer terugbetalen. Op zich niet onredelijk, maar het gaat nu allemaal zo anders. Voorheen werden de boeken gewoon door ons betaald. Ze werd dus weer even met de neus op de feiten gedrukt dat alles veranderd is en ze voelde zich niet erg belangrijk meer voor hem en in de steek gelaten. Heb haar wel weer kunnen oppeppen, maar zo wordt het moeilijk te verkopen dat papa echt heel veel van haar houdt. Blijkbaar is zijn nieuwe gezinnetje belangrijker voor hem of pakt hij haar terug omdat ze commentaar heeft op zijn gedrag naar mij. Zou hij echt zo kleinzielig geworden zijn?
vrijdag 10 februari 2012 om 14:53
Kunstje, moet jij verkopen dat papa nog veel van je dochter houdt?? Lijkt me niet dat dat jouw taak is, je hebt het de kinderen verteld dat hun papa nog van ze houdt omdat je niet wil dat je kinderen zich schuldig voelen. Je ex zal zich zelf moeten bewijzen dat hij nog van ze houdt. Jammer dat hij niet de reden heeft gegeven waarom ze nu wel opeens haar boeken moet betalen en eerst niet, dat zou een hoop vragen en invullingen schelen.
Dat je dochter zich in de steek gelaten voelt is begrijpelijk, alles is veranderd en dat merkt zij nu ook....
Dat je dochter zich in de steek gelaten voelt is begrijpelijk, alles is veranderd en dat merkt zij nu ook....
vrijdag 10 februari 2012 om 15:13
Kan ook best zijn dat hij niet meer weet dat wij voorheen de boeken betaalden. Dat regelde ik allemaal. Het ging haar ook niet zo zeer om het feit dat ze het terug moet betalen, maar dat ze werkelijk doorkrijgt dat alles veranderd is. En dat papa andere prioriteiten heeft tegenwoordig.
En als hij de kinderen pijn doet, word ik pas echt kwaad. Daar mag je niet aankomen. Maar ja, hij vond altijd al dat ik een softie was en ze teveel verwende.
Schokkend is wel het feit dat zoonlief papa niet eens mist. "Ik zag hem toch al niet zo vaak". Dat is de prijs die hij moet betalen voor het carriere maken. Misschien ben ik uiteindelijk toch beter af dan hij, mijn kinderen houden tenminste heel veel van me. Hij moet het doen met vreemde kinderen, ha!
En als hij de kinderen pijn doet, word ik pas echt kwaad. Daar mag je niet aankomen. Maar ja, hij vond altijd al dat ik een softie was en ze teveel verwende.
Schokkend is wel het feit dat zoonlief papa niet eens mist. "Ik zag hem toch al niet zo vaak". Dat is de prijs die hij moet betalen voor het carriere maken. Misschien ben ik uiteindelijk toch beter af dan hij, mijn kinderen houden tenminste heel veel van me. Hij moet het doen met vreemde kinderen, ha!
vrijdag 10 februari 2012 om 15:17
Dat zou heel goed kunnen Kunstje, omdat jij alles regelde weet hij dat misschien niet eens.
Ja voor je dochter is dat heel pijnlijk nu, ze zal zich nu ook kunnen indenken wat voor een pijn jij niet zal hebben.
Je kan je dochter hiervoor niet beschermen, het enige wat jij kan doen is inderdaad er zijn voor hun als ze je nodig hebben. En dat doe jij volgens mij al!
Triest he hij moest eens weten dat zoonlief papa niet mist. Je bent een heel warm mens Kunstje en dat hebben je kinderen nodig nu.
Jij bent een kloek hi hi
Ja voor je dochter is dat heel pijnlijk nu, ze zal zich nu ook kunnen indenken wat voor een pijn jij niet zal hebben.
Je kan je dochter hiervoor niet beschermen, het enige wat jij kan doen is inderdaad er zijn voor hun als ze je nodig hebben. En dat doe jij volgens mij al!
Triest he hij moest eens weten dat zoonlief papa niet mist. Je bent een heel warm mens Kunstje en dat hebben je kinderen nodig nu.
Jij bent een kloek hi hi
vrijdag 10 februari 2012 om 15:21
Misschien moet je dochter dat dan bespreken met jouw ex? Het is nu iets tussen haar en hem, en alleen hij kan haar vragen daarover beantwoorden. Nu probeer jij te bedenken waarom hij zo raar deed, je dochter te troosten, te verkopen dat hij echt nog van haar houdt.
Hij veroorzaakt nu iets, wat jij niet meer op kan lossen. Dat zal hij zelf moeten doen, en je dochter zal daarvoor bij hem moeten zijn. Hoeveel pijn dat ook doet. Meer dan haar troosten en steunen kan jij niet doen.
Hij veroorzaakt nu iets, wat jij niet meer op kan lossen. Dat zal hij zelf moeten doen, en je dochter zal daarvoor bij hem moeten zijn. Hoeveel pijn dat ook doet. Meer dan haar troosten en steunen kan jij niet doen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
vrijdag 10 februari 2012 om 15:30
hoi allemaal,wat ik al eerder meldde, mannen zijn gewoon altijd heel erg met zichzelf bezig(mss niet allemaal en niet als ze verliefd zijn) en vrouwen ontfermen zich ook nog altijd over anderen.moeten we ook wel want wij blijven achter met kinderen die we moeten opvangen,tis zelden anders om,damage controll noemt een vriendin van mij dat.
de kinderen opvangen,continue,omdat papa weg is, omdat papa niet meer terug komt,omdat papa zn geld vd boeken terug wil,omdat ze bij papa en zn nieuwe vriendin moeten zijn om het weekend en dat helemaal niet willen,enz enz....
ik doe dat echtniet meer en vertel ze gewoon ,op hun niveau
hoe het zit en ala papa van ze houdt of geen geld aan ze uit wilgeven mag papa dat lekker helemaal zelf zeggen,,,,
kunstje ,je blijft hem verdedigen,je hoef t hem niet zwart te maken maar je hoeft hem ook niet te verdedigen ,kom op.....dat hou je niet vol hoor...kinderen moeten ook leren hoe het niet hoort hoor....
de kinderen opvangen,continue,omdat papa weg is, omdat papa niet meer terug komt,omdat papa zn geld vd boeken terug wil,omdat ze bij papa en zn nieuwe vriendin moeten zijn om het weekend en dat helemaal niet willen,enz enz....
ik doe dat echtniet meer en vertel ze gewoon ,op hun niveau
hoe het zit en ala papa van ze houdt of geen geld aan ze uit wilgeven mag papa dat lekker helemaal zelf zeggen,,,,
kunstje ,je blijft hem verdedigen,je hoef t hem niet zwart te maken maar je hoeft hem ook niet te verdedigen ,kom op.....dat hou je niet vol hoor...kinderen moeten ook leren hoe het niet hoort hoor....
vrijdag 10 februari 2012 om 15:45
Dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd de buffer tussen die 2 was. Ze zaten elkaar al vaak in de haren (gezelschapsspelletjes liepen vaak niet goed af omdat ze beiden niet tegen verlies konden), vooral toen dochter in de pubertijd zat. En altijd probeerde ik dan te schipperen tussen die 2. Ik moet daar inderdaad mee ophouden. Maar als dochter denkt dat papa niet meer van haar houdt, moet ik dan zeggen: vraag het hem maar. Nee, dat kan ik niet. Buiten dat weet ik dat hij veel van haar houdt, maar het niet altijd laat merken. Uiteraard houdt hij overduidelijk het meest van zichzelf.
De woensdag ben ik aardig doorgekomen, veel afleiding gezocht. Was wel verdrietig, maar ja, dat ben je nog elke dag. Het gaat deze week al weer wat beter dat de vorige en zo strompelen we de toekomst tegemoet.
De woensdag ben ik aardig doorgekomen, veel afleiding gezocht. Was wel verdrietig, maar ja, dat ben je nog elke dag. Het gaat deze week al weer wat beter dat de vorige en zo strompelen we de toekomst tegemoet.
vrijdag 10 februari 2012 om 16:26
Ja, dat herken ik, dat t de ene keer beter gaat dan de andere, volgende week om deze tijd weer een paar stapjes verder he .
Dit weekend kinderen weer bij hun vader dus zal wel weer stil zijn om me heen. Gelukkig morgen wat werken. Wat doen jullie op zo'n avond alleen?
Dit weekend kinderen weer bij hun vader dus zal wel weer stil zijn om me heen. Gelukkig morgen wat werken. Wat doen jullie op zo'n avond alleen?
vrijdag 10 februari 2012 om 16:52
Hopen dat er een mooie film op tv komt, naar het filmhuis (komen veel mensen in hun eentje), naar iemand toe gaan, iemand bellen, veel tijd hier op het forum, uitgebreid bad en tuttelen, lezen (voorzover dat gaat), tekenen of iets anders creatiefs, kleren naaien of gewoon niets en mezelf de hele avond zielig voelen.
Ik hoop dat je wat met deze ideeen kunt. Eerlijk gezegd helpt onder de mensen zijn het beste bij mij.
Wens je toch een prettige avond!
Ik hoop dat je wat met deze ideeen kunt. Eerlijk gezegd helpt onder de mensen zijn het beste bij mij.
Wens je toch een prettige avond!
vrijdag 10 februari 2012 om 17:00
Jah, in het begin kon ik absoluut niet alleen thuis zijn, gaat al beter,gelukkig. Maar nog wel onrustig. Ga vanavond naar lieve vrienden en zo vul ik het wel n beetje in, dat ik wel onder de mensen ben. Ga niet t hele weekend alleen zitten.moet veel opruimen en weggooien dus er is wel wat te doen,kan eventueel al per 1 maart in appartement....wel snel he ....moet er n beetje aan wennen hoor maar heb er wel zin in !!!!
zaterdag 11 februari 2012 om 11:32
oh ,nou,dat herken ook hoor.....dromen over exen en alles wat daarbij hoort.....men zegt dat het bij de verwerking hoort dus laat het maar komen.je kunt dat niet tegenhouden...
je bent er dus dag en nacht mee bezig,rot hoor
ik heb dat ook een periode gehad en werd daarvan heel naar wakker en de rest van de dag ook.
maar tuurlijk houd het op en ik vind dat je al behoorlijk goed gaat hoor ,kunstje...hou de moed erin hoor
heb je nog plannen voor vandaag?
ben druk bezig met weggooien ,opruimen dat is letterlijk en figuurlijk een schone lei.
je bent er dus dag en nacht mee bezig,rot hoor
ik heb dat ook een periode gehad en werd daarvan heel naar wakker en de rest van de dag ook.
maar tuurlijk houd het op en ik vind dat je al behoorlijk goed gaat hoor ,kunstje...hou de moed erin hoor
heb je nog plannen voor vandaag?
ben druk bezig met weggooien ,opruimen dat is letterlijk en figuurlijk een schone lei.
zaterdag 11 februari 2012 om 12:49
zaterdag 11 februari 2012 om 14:32
Ik vind opruimen en weggooien ontzettend moeilijk. Ik ben echt zo iemand die het liefst alles bewaart, je weet nooit wat je er nog mee kan doen of wanneer je het nog nodig hebt. Plus al die herinneringen die achteraf een leugen blijken te zijn. Het gaat vandaag gewoon helemaal niet goed. Ik voel me echt shit!
zaterdag 11 februari 2012 om 14:49
hey kunstje,bij mij rollen de tranen ook al de hele dag over mn wangen.... heb je die dagen,ik slaap ook al een paar dagen slecht(vanwege radiatoren die een enorme herrie maken)
tranen ook omdat ik mn kinderen mis die bij hun vader zijn,dat ge;;;;; over valentijn,iedereen die met elkaar schaatst, verliefde mensen die wandelen,samen boodschapjes doen , dat ik me geen raad weet met de leegte(ik kan toch moeilijk weer gaan uithuilen bij iemand...?)hoelang duurt zoiets nou?
maar we moeten door,we kunnen het ,morgen gaat het vast weer beter, kom op ,GA ER VOOR X
tranen ook omdat ik mn kinderen mis die bij hun vader zijn,dat ge;;;;; over valentijn,iedereen die met elkaar schaatst, verliefde mensen die wandelen,samen boodschapjes doen , dat ik me geen raad weet met de leegte(ik kan toch moeilijk weer gaan uithuilen bij iemand...?)hoelang duurt zoiets nou?
maar we moeten door,we kunnen het ,morgen gaat het vast weer beter, kom op ,GA ER VOOR X