transgender zoon boos, terwijl ik hem wil beschermen

08-12-2019 21:22 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruzie met mijn zoon. Het ging altijd al niet zo goed tussen ons, veel spanning. De afgelopen 5 jaar zat hij vast in depressie, drugs en was het contact tussen ons slecht. Hij is sinds vorig jaar uit als transgender, was als meisje geboren en in mijn ogen heb ik m'n dochter verloren maar wel een zoon erbij gekregen. Ik moet eerlijk zijn, ik had het er zwaar mee. Ik heb mijn zorgen over hem geprojecteerd, ik wil dat hij een gemakkelijk leven zal krijgen en zag een transitie als een grote blok wat het leven moeilijker zal maken voor hem.

Maar ik heb gezien hoe hij zich veel beter is gaan voelen na de start van zijn transitie. Met zijn zware depressie gaat het veel beter, drugsgebruik is zoveel minder en hij spendeert veel tijd met de familie. Om hem eindelijk zo te zien na 10+ worstelen met zichzelf en de omgeving is een opluchting.

Helaas heb heb ik een aantal ongelukkige uitspraken aan het begin gemaakt. Ik vroeg wat voor vrouw hem dan zal daten, als transgender. Hoe zou zijn toekomst er dan uit zien? Kan ie wel iemand vinden om mee te trouwen? De meisjes waar hij eerst mee ging als toen zelf meisje zijnde, waren niet blij met de verandering. En de gemiddelde hetero vrouw zal er best van schrikken, zou ik zo denken. Zouden die wel een serieuze relatie met hem kunnen hebben? Hij is nu aardig op weg in zijn hormonen behandeling en wordt nu 9 van de 10 als jongen gezien. Onwetende vrouwen zullen er vast van schrikken.

Hij vertelt mij niet snel veel over wanneer hij met iemand date. Wel hoor ik soms dingen voorbij vliegen van zijn zus en neven. Vorige week had ik gehoord dat ie met iemand ging. Toen hij dat weekend op bezoek kwam, had ik iets gezegd dat hem verkeerd viel. Hij zit in een best fijne positie met zijn werk. Ik zei hem iets in de trant van, "weet ze dat je transgender bent? niet iedereen zal je daten." Hij vroeg waarom ik dat vroeg, ik zei dat ik me zorgde maakte dat ze hem date voor het geld.

Dit linkte hij terug naar mijn eerdere uitspraken en hij zei dat het klinkt alsof ik denk dat geen meisje met hem zou willen zijn omdat hij transgender is. Hij is boos en praat al een week niet meer met me. En ik zit in een conflict, want ergens is dat wel wat ik denk. En mischien zorgen om maak. Ik weet niet hoe dat nu is met daten, maar het zal wel een groot factor zijn voor vrouwen en niet iedere vrouw zou er okee mee zijn. De dames waar hij steeds mee heeft, ik vraag me toch af of zij met hem gaan voor de juiste redenen.

Ik wil dat ie weer met me praat! Excuses hebben niet geholpen, ik sta nog steeds wel bij het punt dat ie voorzichtig moet doen. Mijn dochter, zijn zus, zei ook dat ik het verkeerd heb aangepakt. Het ging net zo goed tussen ons allemaal. En heb ik niet een beetje gelijk? Ik wil niet dat hij zijn hart breekt door verkeerde mensen. Zat ik zo fout? Kan ik het herstellen?
Ophouden. Echt ophouden met waar je mee bezig bent. Ik zou niet verbaast opkijken als hij het contact met jou op een laag pitje zet.

Waarom moet hij per se trouwen, de liefde vinden, etc? Laat hem. Zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Wat maak jij een lompe opmerkingen zeg! Je wil toch dat het beter gaat met hem?
Jij zegt tegen hem waarvan je verwacht dat anderen dat denken. Due eigenlijk.... wat je zelf zou denken.
Hou daarmee op! Zo maak je alleen maar dingen kapot!
Waarom zeg je zulke dingen? Ik sta met mijn oren te klapperen.

Dit staat toch nog los van transgender zijn. Waarom haal je hem naar beneden en vertrouw je niet in zijn kunnen?
Hij is volwassen en maakt zijn eigen keuzes. Ik hoor alleen maar een moeder die bezig is met zijn leven en hoe hij dat zou moeten leven. Dat kan hij zelf ook, zit hem niet zo op zijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare ouder ben je...
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof oprecht dat er ook mensen zullen zijn die om de juiste redenen een relatie met jouw zoon willen aangaan.
Gelijk heb je dat hij het wat een aantal dingen betreft moeilijker heeft in het leven, maar het maakt hem zo gelukkig om een man te zijn. Probeer je angsten en voorgevoelens opzij te zetten. Je kind heeft je nodig...
Alle reacties Link kopieren
Ja, je zit fout. Natuurlijk helpt excuses aanbieden niet; je meent het immers niet, dus daar prikt hij zo doorheen. Je blijft vinden dat je gelijk hebt. Maar guess what? Het doet er absoluut niet toe of je al dan niet gelijk hebt. Het is zijn leven. Hij maakt zijn eigen keuzes.
Je wil hem beschermen. Hoe? Door hem het gevoel te geven dat niemand hem wil?
JIJ, jij zou geen transgender daten, niet iedere vrouw ziet enkel een omgebouwde.
En: dat jij niets romantisch met een transgender zou willen beginnen wil toch niet zeggen dat de rest van de wereld net zo bekrompen denkt als jij?
Alle reacties Link kopieren
Ook als hij geen transgender zou zijn, kan iemand zijn hart breken zonder dat jij er iets aan kunt doen. Op zijn geld uit zijn of weet ik wat van hem willen. En het kan vaker gebroken worden en dan kun jij nog steeds niets doen, behalve als hij er om vraagt. Dus stop met hem te behandelen alsof hij zelf niet handelsbekwaam is. Hij zal vast wel tegen muren lopen, maar dat zijn zijn eigen muren,net als iedere andere man of vrouw die heeft.
Dus wat je kunt doen: hem vertellen dat je hem alle geluk gunt, dat je er bent als het nodig is, net zoals je dat voor zijn zus bent ( maak je je bij haar ook zorgen over eventuele jongens?)
En laat het los
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Beloof dat je stopt met het maken van die opmerkingen en hou je daar ook aan. Waarom zou je dat soort dingen de hele tijd zeggen? Zelfs al heb je gelijk, dan nog verander je niks aan de situatie door hier de hele tijd op te hameren, en het lijkt mij ook niet heel reëel dat hij stopt met daten omdat jij bezorgd bent, dus zeg er gewoon niks meer over, zeker niet als hij zich daar zo aan stoort. Het is toch wat het is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij vertelt jouw zoon dat hij gewoon niet goed, mooi, leuk en lief genoeg is om een fijne vrouw te vinden die van hem kan houden zoals hij is? Je vertelt hem dat de vrouwen die hem wel willen allemaal niet te vertrouwen zijn, omdat ze onmogelijk alleen op hem om wie hij is zouden kunnen vallen?

En nu snap je niet dat jouw zoon even helemaal klaar met jou is, nu blijkt dat jij hem kennelijk zo laag hebt zitten? Je snapt niet dat hij zich nu fijner voelt bij mensen die hem wel op waarde weten te schatten, en wel waarderen om wie hij is?
Alle reacties Link kopieren
Het doet zo denken aan mijn eigen moeder. Die het perfecte leventje voor mij had bedacht en me ronduit belachelijk maakte of nare opmerkingen noemde als ik mijn eigen plan trok. Om vervolgens telkens te zeggen dat het goed bedoeld was omdat ze wilde dat ik een makkelijk leven had.

Bah.

Wees trots op je zoon!
Nummer*Zoveel schreef:
08-12-2019 21:57
Dus jij vertelt jouw zoon dat hij gewoon niet goed, mooi, leuk en lief genoeg is om een fijne vrouw te vinden die van hem kan houden zoals hij is? Je vertelt hem dat de vrouwen die hem wel willen allemaal niet te vertrouwen zijn, omdat ze onmogelijk alleen op hem om wie hij is zouden kunnen vallen?

En nu snap je niet dat jouw zoon even helemaal klaar met jou is, nu blijkt dat jij hem kennelijk zo laag hebt zitten? Je snapt niet dat hij zich nu fijner voelt bij mensen die hem wel op waarde weten te schatten, en wel waarderen om wie hij is?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Geloof je er zélf in dat iemand hem graag kan zien om de juiste redenen? Ik krijg het gevoel dat je dat moeilijk kan geloven?

Terwijl er heus wel vrouwen gaan zijn die hem graag zullen zien om wie hij is, in zijn geheel. De zoektocht naar een juiste partner is niet altijd makkelijk, los van transgender zijn.

Moest hij geen transgender zijn, zou hij evenzeer zelf moeten ontdekken of de andere het goed voor heeft of niet. Dat geldt voor iedereen.
Ik begrijp dat je voor je kind het beste wil, en dat je bang bent dat hij het zichzelf moeilijker heeft gemaakt nu. Maar als ik je hoor, heeft hij al een lange weg afgelegd en doet hij het erg goed nu. Laat hem zijn leven maar ontdekken en leven zoals hij zelf kiest.
Alle reacties Link kopieren
Zijn leven is pas een jaar geleden echt begonnen. En dat gaat nu eenmaal met vallen en opstaan, je kunt hem gewoon niet tegen alles beschermen. En vrouwen die het om het geld te doen zijn, had hij ook kunnen ontmoeten wanneer hij als man was geboren, had je je dan ook zo gedragen? Wees zijn moeder zoals je had gedaan als wanneer hij bij zijn geboorte al een jongen was geweest. Laat hem zijn eigen fouten maken en vang hem op als dat nodig is.

En iedere vrouw die hem niet accepteert zoals hij is, is niet de juiste vrouw voor hem. Gelukkig zijn er ook genoeg vrouwen die verder kijken dan een operatie, die kijken naar de persoon en daar van gaan houden.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Stop met je met zijn leven te bemoeien. Het leven is al ingewikkeld genoeg zonder ouders die niet achter je keuzes staan en dat ook laten merken.

Ik zou het wel snappen als hij geen contact met je wil, wat een kwetsende dingen heb jij gezegd..
Alle reacties Link kopieren
Zo he, jeetje medelijden met je zoon. Wat ben jij gemeen tegen hem en dat zogenaamd uit "zorg".

Mijn man kreeg die vraag ook toen ik met hem een prille relatie had, of het mij niet om zijn geld te doen was. Wat een belediging niet voor mij hoor, ze kende mij niet. Maar voor hem was het beledigend, alsof hij niet de moeite waard zou zijn gewoon zoals hij is.

Trouwens hier ook met je OP schrijf je alleen maar over hoe hij weer met jou gaat praten ipv hoe je het echt goed kan maken omdat je het zelf gewoonweg beledigend vind hoe je op hem gereageerd hebt en daar oprecht spijt van hebt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat een enorme kutopmerking over dat daten voor zijn geld. Snap dat hij kwaad is .
Alle reacties Link kopieren
Ja je zit fout, en je opmerkingen waren heel gemeen.
genoeg vrouwen en mannen die geen enkele moeite hebben met een partner die trans is.
Er wordt hier erg hard gereageerd, wat ik ook wel begrijp. Maar To. Ik snap ook dat je het gevoel hebt dat bepaalde dingen in het leven voor hem als transgender moeilijker zullen zijn. Ik denk dat dat gevoel heel menselijk is, helemaal als moeder wil je toch graag het beste voor je zoon en kan het best lastig zijn om met deze verandering om te gaan.

Desalniettemin kwetsen dit soort opmerkingen hem wel. Hij zal zelf ook wel weten dat het lastiger is, het daten. Want wat je zegt, klopt toch wel. Genoeg vrouwen zullen er van af schrikken. Maar je kunt hem beter steunen en aangeven dat je hem alle geluk toe wenst. Hij zal zelf zijn boontjes moeten doppen en zal steun vragen/kunnen krijgen wanneer hij dit zelf wenst.
Alle reacties Link kopieren
Zou je dezelfde opmerking ook geplaatst hebben wanneer hij geen transgender geweest was en er een jongen op bezoek was geweest ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nog erg veel moeite hebt met je kinds transitie en dat projecteert.

Misschien is het goed om met een professioneel iemand te praten hierover. Zoals je nu doet help en bescherm je je zoon absoluut niet.

Het probleem ligt bij jou, niet bij je zoon of zijn dates.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Sorry en excuses helpen inderdaad even niet. Daarnaast dat jij het niet meer zegt (of zult zeggen) betekent niet dat je het niet meer denkt.

Zorg dat je het gewoon dat je niet meer op die manier denkt, naar hem kijkt, over hem en tegen hem spreekt, ga mee in het geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven