Trauma/verleden blijft opspelen, relatieproblemen

03-11-2025 13:51 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier al 2x eerder een post aangemaakt dit jaar. De 1e (in mei) ging over dat mijn man (13 jaar geleden, vóór mijn tijd) naar de hoeren is geweest (waar ik via via achter ben gekomen en me een soort trauma heeft veroorzaakt die ik toen verdrongen heb en nu tot uiting komt). De 2e, 2 maanden later, ging over dat ik daar nog steeds mee worstelde én dat ik achteraf gezien misschien andere keuzes had willen maken in mijn jeugd. Deze gevoelens zijn ontstaan sinds ik weer ben begonnen met werken na mijn zwangerschapsverlof na de geboorte van mijn laatste kindje (alsof ik mijn doelen heb afgesloten en heb 'is dit het nu?).

Helaas is het alleen maar bergafwaarts gegaan met me. Ik voel me enorm down en vraag me wel eens af of ik niet langzaamaan richting depressie ga. Ik kan het verleden van mijn man op de 1 of andere manier niet loslaten, ik heb extreem veel last van nostalgie en verlang terug naar mijn jeugd. De relatie tussen mijn man en mij gaat echt op en af en dat komt echt door mij. Ik hang in het verleden, stel 1000 vragen erover aan hem, blijf bang voor nieuwe oprakelingen. Soms gaat het weer een paar dagen goed, daarna gaat het weer mis en kan ik zo weer nieuwe dingen verzinnen. Mijn brein maakt overuren, ik huil bijna dagelijks.

Ik heb zowat alles wat mijn hartje begeert en waar ik vroeger van droomde. Maar toch ben ik doodongelukkig... Gezond (#afkloppen), 3 prachtige kinderen (mijn grootste droom), mooi huis, goede baan, financieel goed voor elkaar, een man die engelengeduld heeft (die nu wel langzaamaan op begint te raken wat ik héél goed begrijp), hele goede band met mijn (schoon)ouders.

Fijne vriendinnen, maar ik merk dat door de kinderen deze band anders is geworden dan 10 jaar geleden en we elkaar (helaas) minder zien. Dit mis ik wel echt.

Ik probeer afleiding te zoeken door leuke dingen te doen, sporten, werken maar ik kom er niet uit. Ik heb afgelopen maanden bij een POH'er gelopen maar dit heeft niet voldoende effect gehad en ik sta nu op de wachtlijst van een psycholoog. Daar kan ik hopelijk in december terecht (wachtlijst).

Komt dit goed? Herkennen mensen dit? Tips?
Dump hem. Je bent boos omdat je alles geeft aan iemand die jou tot optie reduceert, klein maakt, en die je gezondheid bedreigt mbt soa's.
ItsMineru schreef:
05-11-2025 13:57
Dump hem. Je bent boos omdat je alles geeft aan iemand die jou tot optie reduceert, klein maakt, en die je gezondheid bedreigt mbt soa's.
Que?

Hij is de hele relatie trouw en monogaam, wat ik begrijp.
Dus soa's lijken me totaal niet van toepassing.
En ik lees ook nergens dat hij haar niet serieus neemt is 'tot optie reduceert'?
Avocadeau schreef:
05-11-2025 14:01
Que?

Hij is de hele relatie trouw en monogaam, wat ik begrijp.
Dus soa's lijken me totaal niet van toepassing.
En ik lees ook nergens dat hij haar niet serieus neemt is 'tot optie reduceert'?
Hij ging naar de hoeren.
ItsMineru schreef:
05-11-2025 14:27
Hij ging naar de hoeren.
Vóór hij haar kende! Twee keer. Tientallen jaren geleden. To weet het ook al iets van 18 jaar. Als ze daar nu nog geen soa van heeft opgelopen, zal het wel meevallen.
ItsMineru schreef:
Hij ging naar de hoeren.
Ja, dus?
Hij was in elk geval mans genoeg om de jeuk netjes op te lossen.
Waarom is dit erger dan een one night stand?

Stukken liever dit dan dat hij in de kroeg iemand dronken voert, of op op Tinder gaat zitten doen alsof ie into iemand is, alleen maar voor een wip en daarna ghosten.

Daarnaast heb ik meer respect voor een man die naar een sekswerker gaat en de dame met respect behandeld en betaald, dan voor een vrouw die een andere vrouw hoer noemt en daar (voor)oordelen bij heeft.
ItsMineru schreef:
Doe normaal.
Hoe bedreigt hij haar gezondheid met iets dat hij 20 jaar geleden heeft gedaan. Voor hij haar kende.
anoniem_6915d41299370 wijzigde dit bericht op 05-11-2025 21:12
0.15% gewijzigd
ItsMineru schreef:

Welja, het kan altijd nog hysterischer.

Ik heb 40 jaar geleden een oogpotlood gestolen bij de HEMA. Wat wil je, een overvalteam op me afsturen?
Harba lorifa
ItsMineru schreef:
Heb je het topic eigenlijk gelezen?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
ItsMineru schreef:
Hij ging naar de hoeren.
Anders houd je gewoon op jouw eigen sores op anderen te projecteren.
Lucy schreef:
05-11-2025 18:42
Heb je het topic eigenlijk gelezen?
Welnee, gewoon lekker stoken en provoceren.
Moiren schreef:
05-11-2025 19:13
Welnee, gewoon lekker stoken en provoceren.
ItsMineru schrijft dit volgens mij niet om te stoken.

Ze heeft een ex die haar geestelijk mishandelde, en ik denk dat ze gewoon niet veel vertrouwen in mannen heeft.

(mag ik linken naar een andere discussie? ik hoop het)
relaties/competitie-angst/list_messages/513559
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Dreuvel, heb je dát topic gelezen?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
misspatrice schreef:
05-11-2025 10:36
Zou er ook niet blij mee zijn. Maar zie weinig verschil tussen een bezoek aan een prostituee of een dame opscharrelen na een avondje uit. Bij die 2e optie is de kans groter dat er meer bij komt kijken.

En het is voor TO haar tijd gebeurd. Blij zou ik er ook niet mee zijn maar om te spreken over een trauma. Nee sorry.... dat gaat mij te ver.
Serieus?

De nare wereld achter de prostitutie is echt niet te vergelijken met de leuke dame in de kroeg. Daar aan mee doen/meebetalen is voor mij zo'n afknapper.
Ook het betalen voor een lichaam om je zaad in de dumpen is totaal iets anders dan seks hebben met iemand die dat ook echt wil.
Het zegt echt totaal iets anders qua karakter.
Ginevra schreef:
05-11-2025 18:21
Welja, het kan altijd nog hysterischer.

Ik heb 40 jaar geleden een oogpotlood gestolen bij de HEMA. Wat wil je, een overvalteam op me afsturen?
:-D
MissNuada schreef:
06-11-2025 08:33
Serieus?

De nare wereld achter de prostitutie is echt niet te vergelijken met de leuke dame in de kroeg. Daar aan mee doen/meebetalen is voor mij zo'n afknapper.
Ook het betalen voor een lichaam om je zaad in de dumpen is totaal iets anders dan seks hebben met iemand die dat ook echt wil.
Het zegt echt totaal iets anders qua karakter.
Ik ga ervan uit dat hij bij een dame is geweest die dit niet gedwongen moet doen. Maar hier zelf voor gekozen heeft. Als het wel om een gedwongen prostitutie gaat dan is er natuurlijk geen ander woord dan afstotelijk en walgelijk. Maar er zijn ook dames die hier zelf voor kiezen. Niet elke prostituee is gedwongen.
Carpe Diem!
Net alsof een klant dat weet, of op zoek gaat naar keurmerken en deurstickers als hij naar de hoeren gaat?

Ik zou er vanuit gaan dat het geen verantwoorde prostitutie was want het meeste is dat niet. Aan de andere kant is het 100 jaar geleden en niet fair om een man daar jarenlang mee om de oren te blijven slaan. Pak dan je spullen en vertrek.

Relativeer ook een beetje, de man van wie je het het minst verwacht bezoekt prostituees, ik vergeet nooit de grote aantallen leaseauto's met kinderzitjes tijdens de lunchpauze toen ik in een roze straat woonde. Maak je vooral geen illusies.
misspatrice schreef:
06-11-2025 10:14
Ik ga ervan uit dat hij bij een dame is geweest die dit niet gedwongen moet doen. Maar hier zelf voor gekozen heeft. Als het wel om een gedwongen prostitutie gaat dan is er natuurlijk geen ander woord dan afstotelijk en walgelijk. Maar er zijn ook dames die hier zelf voor kiezen. Niet elke prostituee is gedwongen.
Het nadeel is dat je dat vaak gewoon niet weet. Maar 20 jaar geleden was daar nauwelijks aandacht voor. Ik zou 20 jaar geleden, en hij was jong, nog kunnen aanvaarden, een man die dat nu doet absoluut niet.

Maar traumatisch?
Het wordt zo onderhand net zo’n leeg begrip als depressief. Dat is zo onderhand ook iedereen met een rotdag.
Bedankt nogmaals voor al jullie reacties!

Mijn man heeft dit idd gedaan toen bij begin 20 was, met vrienden op uit was in de stad in de rosse buurt en ze teveel gedronken hadden (en hij vrijgezel was uiteraard). Tja eigenlijk gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment zijn en mannen onder elkaar🥲 (zo zie ik het zeg maar, als hij niet dáár op stap was geweest was het wss niet gebeurd) Het is nl. absoluut niet zo dat hij wel eens op een avond thuis dacht; zo laat ik daar eens heen gaan. Ik bedoel hier uiteraard niet mee om het goed te praten ofzo he (dat zou je mij nooit horen zeggen), maar ik bedoel meer ik kan me iets indenken hoe dat daar gegaan is op zo'n avond.

Hij is idd nooit vreemdgegaan Avocadeau en is hartstikke trouw, hier ben ik echt niet bang voor. Ik en onze kids zijn alles voor hem.

Door al deze reacties ben ik echt gaan nadenken idd wat echt de achterliggende gedachte is van mijn 'leegte' en of dat het hoerenbezoek is. Vind ik ook lastig te achterhalen.
moen334 wijzigde dit bericht op 07-11-2025 07:23
4.93% gewijzigd
Verkeerde plek, verkeerde moment?
Het is hem niet overkomen he?
Hij had op dat moment zin in een lolletje en iets spannends.
En heeft een dienst afgenomen.

En sorrie, ik heb serieus geen moeite met iemand die een sexwerker boekt.
Mensen hebben lusten. En als ze niet sociaal vaardig genoeg zijn om een relatie of date op te duiken, wat fijn dat er dan deze optie is.
Waarmee ze -ervanuit gaande dat ze netjes en callgirl bellen via een gerenommeerd bureau, of naar een zo oke bordeel mogelijk gaan- niemand verder lastig vallen.

Degene die sociaal onhandig zijn en zich opdringen in de kroeg, op straat lastig vallen, of een bekende tegen hun zin in grijpen. Daar heb ik moeite mee. Dat zou ik vreselijk vinden.
Maar een vrijgezelle man die zichzelf trakteert op een orgasme... Mijn ding zou het niet zijn, maar i wat is nou precies het probleem?

Waarom moeten het trouwens hoeren zijn?
Er klinkt een enorm oordeel door in dat woord.
Ervan uitgaande dat iemand vrijwillig voor dat beroep kiest denkt sekswerker de lading ook lijkt me?
En als het niet vrijwillig is dan vind ik het extra beroerd om iemand die gedwongen in de prostitutie dit dan ook nog voor hoer uit te maken. Alsof die dames zichzelf en hun leven al niet genoeg verafschuwen.
Moen334 schreef:
06-11-2025 20:38
Ik bedoel hier uiteraard niet mee om het goed te praten ofzo he (dat zou je mij nooit horen zeggen),
Waarom zou je het niet goedpraten? Je wil toch samen de toekomst in, of wil je dat dit voor altijd tussen jullie blijft staan?
Moen334 schreef:

Mijn man heeft dit idd gedaan toen bij begin 20 was, met vrienden op uit was in de stad in de rosse buurt en ze teveel gedronken hadden (en hij vrijgezel was uiteraard). Tja eigenlijk gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment zijn en mannen onder elkaar🥲 (zo zie ik het zeg maar, als hij niet dáár op stap was geweest was het wss niet gebeurd) Het is nl. absoluut niet zo dat hij wel eens op een avond thuis dacht; zo laat ik daar eens heen gaan. Ik bedoel hier uiteraard niet mee om het goed te praten ofzo he (dat zou je mij nooit horen zeggen), maar ik bedoel meer ik kan me iets indenken hoe dat daar gegaan is op zo'n avond.

Hij is idd nooit vreemdgegaan Avocadeau en is hartstikke trouw, hier ben ik echt niet bang voor. Ik en onze kids zijn alles voor hem.

Door al deze reacties ben ik echt gaan nadenken idd wat echt de achterliggende gedachte is van mijn 'leegte' en of dat het hoerenbezoek is. Vind ik ook lastig te achterhalen.
Zie je ook in dat het echt belachelijk is om zoiets een trauma te noemen?

Ga aan je onzekerheid werken. De oplossing ligt echt bij jou. Je bent nu gewoon je relatie aan het slopen met jouw gedrag.
Moen334 schreef:

Jouw leeftijd heeft niks op met dat hoerenbezoek te maken. Ik hoop dat je dat wel inziet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven