Trouwen in 2018/2019
vrijdag 5 januari 2018 om 14:12
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019
Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen
.
Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag
.
Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag

Naam: | Leeftijd | Trouwdatum | Locatie |
---|---|---|---|
Aardbei_86 | 31 | April 2018 | Gelderland |
BoardBabe82 | 36 | April | Noord-Brabant |
Jaine91 | 26 | Mei/Juni | Noord-Holland |
Masatu | 25 | Juni 2018 | Zuid-Holland |
Iren12 | 27 | Juni 2018 | Utrecht |
Miets1994 | 24 | Juli 2018 | Overijssel |
Bailey26 | - | Augustus 2018 | Overijssel |
Perzina | 38 | Augustus 2018 | Zeeland |
Spasz | 33 | Augustus 2018 | Gelderland |
Ladenkastje | 30 | September 2018 | Zuid-Holland |
Sneazydwarf | 24 | September 2018 | Overijssel |
Minimoose | 33 | September 2018 | Friesland |
Kevers | .. | September 2018 | Gelderland |
Yakatani | +/- 40 | September 2018 | - |
Missmadame | 32 | September 2018 | Zuid-Holland |
Puntpaprika | 26 | Novemer 2018 | Zuid-Holland |
Lauren-89 | 27 | December 2018 | Groningen |
Sunshine1992 | 26 | Maart 2019 | Caribisch Eiland |
Zonneblooempje85 | 32 | Mei/Juni 2019 | Noord-Brabant |
Honinginnetje | 26 | Mei/Juni 2019 | Zuid-Holland |
N278 | 22 | Juni 2019 | Zuid-Holland |
Mariahhh | 27 | Half 2019 | Gelderland |
Amaryllisbol | 27 | 2019 | Utrecht |
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
dinsdag 20 februari 2018 om 05:45
Dankje Aardbei. Ik denk dat we er ook te moeilijk over denken.Aardbei_86 schreef: ↑19-02-2018 22:29@ Bailey "we geven elkaar het ja-woord om.... in..... Aansluitend een borrel en diner. Vanaf.... Kan het feest beginnen/losbarsten!
Zoiets?
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
dinsdag 20 februari 2018 om 13:51
Oeh wat is er opeens veel geschreven! Ik forum meestal op mobiel, maar wordt sinds het nieuwe forum uitgelogd. Zie daardoor niet zo snel als er iets nieuws bij is helaas. Iets beter in de gaten houden 
Bedankt voor het welkom @ladenkastje. Ik ben 27 jaar, mocht je dat bij in de tabel willen opnemen.
@uitnodiging: wij hebben geen extra/ander kaartje, maar twee versies van dezelfde uitnodiging. Bij de een staat er een ander begintijdstip op dan bij de ander. Dus voor de daggasten 14.30 uur en voor de avondgasten 20.30 uur. Verder is het kaartje helemaal hetzelfde.
@bloemen: corsages en boeket hebben wij niet. Wel ga ik bij mijn favo pluktuin een paar mooie bossen plukken om de locatie mee op te leuken. De locatie zelf zou voor aankleding / bloemen op de tafels zorgen. Nog even vragen hoe dat eruit komt te zien.
Binnenkomst zijn wij ook van plan om samen te doen, hoewel mijn vader een paar keer grapjes heeft gemaakt over het samen naar voren lopen. Moet nog even bij hem peilen hoe serieus hij daarin is. We slapen gewoon in ons eigen huis de avond van tevoren, wat schoonfamilie wel gek vond. Mijn vriend gaat de volgende dag of naar een vriendin die vlakbij woont, of naar zijn ouders om zich om te kleden. Ik kleed mij om in ons huis, komen wat vriendinnen lunchen en kapster/visagiste komen ook daarheen. Moet volgens mij een gezellige middag worden

Bedankt voor het welkom @ladenkastje. Ik ben 27 jaar, mocht je dat bij in de tabel willen opnemen.
@uitnodiging: wij hebben geen extra/ander kaartje, maar twee versies van dezelfde uitnodiging. Bij de een staat er een ander begintijdstip op dan bij de ander. Dus voor de daggasten 14.30 uur en voor de avondgasten 20.30 uur. Verder is het kaartje helemaal hetzelfde.
@bloemen: corsages en boeket hebben wij niet. Wel ga ik bij mijn favo pluktuin een paar mooie bossen plukken om de locatie mee op te leuken. De locatie zelf zou voor aankleding / bloemen op de tafels zorgen. Nog even vragen hoe dat eruit komt te zien.
Binnenkomst zijn wij ook van plan om samen te doen, hoewel mijn vader een paar keer grapjes heeft gemaakt over het samen naar voren lopen. Moet nog even bij hem peilen hoe serieus hij daarin is. We slapen gewoon in ons eigen huis de avond van tevoren, wat schoonfamilie wel gek vond. Mijn vriend gaat de volgende dag of naar een vriendin die vlakbij woont, of naar zijn ouders om zich om te kleden. Ik kleed mij om in ons huis, komen wat vriendinnen lunchen en kapster/visagiste komen ook daarheen. Moet volgens mij een gezellige middag worden

dinsdag 27 februari 2018 om 13:13
Wij hebben ook weer wat dingetjes geregeld: alle getuigen & de ceremoniemeesters zijn gevraagd/geregeld, en we hebben een afspraak gehad over onze trouwkaart (die wordt voor ons getekend door een vriendin). Binnenkort nog afspraken over de invulling van het avondeten/catering en een kennismakingsgesprek met onze fotograaf. Onze ringen zijn ook klaar om opgehaald te worden, alleen de tijd om dat te doen ontbreekt nog even 
Wat willen jullie voor cadeaus vragen aan de gasten? Vooral geld voor huwelijksreis oid of ook nog andere dingen?
Verder ben ik ook nog steeds wel benieuwd hoe jullie het met de bedankjes en/of bedankkaart doen:

Wat willen jullie voor cadeaus vragen aan de gasten? Vooral geld voor huwelijksreis oid of ook nog andere dingen?
Verder ben ik ook nog steeds wel benieuwd hoe jullie het met de bedankjes en/of bedankkaart doen:
dinsdag 27 februari 2018 om 20:37
Ik zie de bedankjes daarvoor. In mijn omgeving gebeurt het eigenlijk niet dat er achteraf nog een kaart gestuurd wordt.
Ik ben ook alweer een stuk verder. Ik heb mijn boeket besteld, geen corsages behalve voor de bruidegom natuurlijk. Heb ook bloemen besteld voor ons trouwvervoer. Hebben een auto van een familielid als vervoer dus er moest wel iets van decoratie komen. Voor de rest heb ik nog wat kleine decoraties gekocht. We zijn nu toch echt redelijk voorbereid volgens mij. Er zijn altijd wel kleine dingen die nog gedaan moeten worden, maar zijn toch redelijk klaar.
Ik ben ook alweer een stuk verder. Ik heb mijn boeket besteld, geen corsages behalve voor de bruidegom natuurlijk. Heb ook bloemen besteld voor ons trouwvervoer. Hebben een auto van een familielid als vervoer dus er moest wel iets van decoratie komen. Voor de rest heb ik nog wat kleine decoraties gekocht. We zijn nu toch echt redelijk voorbereid volgens mij. Er zijn altijd wel kleine dingen die nog gedaan moeten worden, maar zijn toch redelijk klaar.
dinsdag 27 februari 2018 om 20:45
dinsdag 27 februari 2018 om 21:26
Oooh wat leuk!! Is het wat je ervan had verwacht? Hoezo kan je hem nog niet passen?
dinsdag 27 februari 2018 om 21:32
Wij sturen ook geen kaartje achteraf. Ik ken dat ook eigenlijk niet. Maar sowieso nog niet veel bruiloften mee gemaakt.
Wij geven wel een bedankje mee. Wat weet ik nog niet.
Wij gaan morgen even kijken voor trouwringen. Hopen dat we iets moois vinden.
Verder al veel op Ali en Wish aan het kijken voor decoratie ideeën.
Wij geven wel een bedankje mee. Wat weet ik nog niet.
Wij gaan morgen even kijken voor trouwringen. Hopen dat we iets moois vinden.
Verder al veel op Ali en Wish aan het kijken voor decoratie ideeën.
woensdag 28 februari 2018 om 09:10
Hier begint het ook op te schieten.
De decoratie begint via Ali binnen te druppelen.
Ringen vorige week uitgezocht.
Bedankjes zijn ook via Ali besteld.
Nu nog schoenen, boeket, proefkapsel en make up en draaiboek voor de dag zelf en muziek voor de ceremonie.
Qua bedank kaartje, wij kregen laatst een maandbasis een bruiloft een digitale kaart met link naar de foto's.
De decoratie begint via Ali binnen te druppelen.
Ringen vorige week uitgezocht.
Bedankjes zijn ook via Ali besteld.
Nu nog schoenen, boeket, proefkapsel en make up en draaiboek voor de dag zelf en muziek voor de ceremonie.
Qua bedank kaartje, wij kregen laatst een maandbasis een bruiloft een digitale kaart met link naar de foto's.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
woensdag 28 februari 2018 om 13:51
Wij geven op de avond zelf een klein bedankje! Gelinkt aan de dag en onze namen!
Verder zullen we idd ook de link met foto’s sturen naar alle daggasten!
En ook iets creëeren op internet dat alle gasten ook alle foto’s van hun kunnen droppen
.
Fijn dat de jurk binnen is!!
Succes met alle laatste regel dingen! Leuk!!
Verder zullen we idd ook de link met foto’s sturen naar alle daggasten!
En ook iets creëeren op internet dat alle gasten ook alle foto’s van hun kunnen droppen
Fijn dat de jurk binnen is!!
Succes met alle laatste regel dingen! Leuk!!
woensdag 28 februari 2018 om 21:17
woensdag 28 februari 2018 om 22:32
Nog niet alles betaald maar de schatting volgens de perfect wedding site is ruim €12.500Aardbei_86 schreef: ↑28-02-2018 21:17Hahaha dat is lastig. Ik heb vaak dat als ik twijfel of als ik niet weet wat ik wil, dat ik dan nog niet het goede heb gevonden. Zo, dat klinkt eigenlijk best vaag. Maar ja, als ik twijfel is het het toch vaak niet.
Hoe ver zitten jullie trouwens qua budget? Wij zijn de 10,000 voorbij....
woensdag 28 februari 2018 om 22:34
donderdag 1 maart 2018 om 07:13
Ik denk dat wij ook op 12,000 uitkomen. Ik heb ook allerlei schattingen gezien van bv bedankjes, uitnodigingen etc. en ik merk dat wij soms toch echt wel goedkoper uit zijn dan de schatting. Maar ik blijf bij wat ik laatst al heb gezegd, je bent zo 10,000 kwijt en dan heb je alleen nog maar de standaard dingen. Ben blij dat ik mijn jurk heb gekregen.Ladenkastje schreef: ↑28-02-2018 22:32Nog niet alles betaald maar de schatting volgens de perfect wedding site is ruim €12.500![]()
donderdag 1 maart 2018 om 08:40
Klopt ja! Wij hebben geen DJ maar onze fotograaf is fors duurder. Her en der zijn we goedkoper uit.Aardbei_86 schreef: ↑01-03-2018 07:13Ik denk dat wij ook op 12,000 uitkomen. Ik heb ook allerlei schattingen gezien van bv bedankjes, uitnodigingen etc. en ik merk dat wij soms toch echt wel goedkoper uit zijn dan de schatting. Maar ik blijf bij wat ik laatst al heb gezegd, je bent zo 10,000 kwijt en dan heb je alleen nog maar de standaard dingen. Ben blij dat ik mijn jurk heb gekregen.
Nou ja zolang we er blij mee zijn is het goed.
Wij hebben een geldbedrag gekregen van onze ouders! Deel voor de bruiloft, deel voor de nieuwe inrichting. Scheelt toch flink!
donderdag 1 maart 2018 om 09:06
Ik heb geen idee op welk bedrag wij nu zitten??
Ik heb de knoop doorgehakt: we gaan toch voor het 2e paar ringen. Ik vind ze beide ongeveer even mooi, maar het paar wat we nu kiezen is 4 x zo goedkoop. Ander materiaal dus flink goedkoper. En ik hecht niet heel veel waarde aan sieraden, en een trouwring is maar een symbolisch iets. Dan vind ik het toch zonde om er zooo veel geld aan uit te geven.
En net wat ik zeg: beide even mooi
Ik heb de knoop doorgehakt: we gaan toch voor het 2e paar ringen. Ik vind ze beide ongeveer even mooi, maar het paar wat we nu kiezen is 4 x zo goedkoop. Ander materiaal dus flink goedkoper. En ik hecht niet heel veel waarde aan sieraden, en een trouwring is maar een symbolisch iets. Dan vind ik het toch zonde om er zooo veel geld aan uit te geven.
En net wat ik zeg: beide even mooi
donderdag 1 maart 2018 om 11:24
Ohja, een link met foto's sturen is natuurlijk ook een idee! Had ik nog niet aan gedacht. Op de 3 bruiloften waar ik ben geweest kreeg ik bij 2 een bedankje op de avond zelf, bij 1 achteraf een persoonlijke kaart met foto.
@maha_kali: wij waren net geen 7 jaar bij elkaar toen ik ten huwelijk werd gevraagd.
@budget: exclusief huwelijksreis komen we waarschijnlijk uit rond de €10-11.000 . Het is inderdaad allemaal best duur!
@ringen: Ik vond het ook lastig 2 ringen uit 2 verschillende winkels met elkaar te vergelijken. Het design van beide ringen die op het laatst over waren was min of meer gelijk. Uiteindelijk heeft draagcomfort hier de doorslag gegeven. En deze was toevallig ook nog eens het goedkoopste.
@trouwkaart: waarschijnlijk wordt het A5 (gevouwen A4).
@maha_kali: wij waren net geen 7 jaar bij elkaar toen ik ten huwelijk werd gevraagd.
@budget: exclusief huwelijksreis komen we waarschijnlijk uit rond de €10-11.000 . Het is inderdaad allemaal best duur!
@ringen: Ik vond het ook lastig 2 ringen uit 2 verschillende winkels met elkaar te vergelijken. Het design van beide ringen die op het laatst over waren was min of meer gelijk. Uiteindelijk heeft draagcomfort hier de doorslag gegeven. En deze was toevallig ook nog eens het goedkoopste.
@trouwkaart: waarschijnlijk wordt het A5 (gevouwen A4).
donderdag 1 maart 2018 om 11:31
Wauw wat veel! Wij zitten nog steeds op onze 7000, maar kan nog 500 meer worden eventueel (met het pak). Wij hebben gister de ringen uitgezocht en dat was zó leuk om te doen. Kan niet wachten tot we ze om kunnen doen! Fotograaf ook een prettig gesprek mee gehad, voor deze week staat kapper + taart regelen op de planning.Ladenkastje schreef: ↑28-02-2018 22:32Nog niet alles betaald maar de schatting volgens de perfect wedding site is ruim €12.500![]()
donderdag 1 maart 2018 om 11:40
Wat leuk! Bij mij na 5 jaar, maar ik denk zeker dat als je wat ouder bent je de beslissing sneller kan maken. Hoe lang is de rest eigenlijk al samen met de partner?Ladenkastje schreef: ↑28-02-2018 22:34Na precies 9,5 maand
Christen, dus trouwen ipv samenwonen zeg maar. Beide 30+, dan weet je gewoon sneller dat het goed isWij wel iig, haha
En jij?
donderdag 1 maart 2018 om 11:50
donderdag 1 maart 2018 om 12:00
@sneazydwarf: Ik denk dat qua budget vooral ook veel afhangt van het aantal gasten dat je uitnodigt.. En de kosten per gemeente zijn ook wel een aardig deel van het budget: daar zijn wij al bijna €1000 aan kwijt! Vind ik persoonlijk best veel geld.
Bij mij pastte de ring juist alleen enigszins oke om mijn duim
Hier was het vooral dat de ene ring wat hoekiger/rechter was qua vorm en de ander wat ronder. De ronde zat beter.twilight84 schreef: ↑01-03-2018 11:50Tja draagcomfort van de ringen. Ringen zal sowieso heel erg wennen zijn, want ik draag nooit ringen.
En qua draagcomfort kon ik ze ook niet vergelijken, want beiden pasten ze alleen maar om mijn pink haha. Ehh hoezo dikke vingers...
Bij mij pastte de ring juist alleen enigszins oke om mijn duim

donderdag 1 maart 2018 om 14:29
Budget: Ik denk dat wij op 15.000 euro uitkomen, dat is zonder jurk en zonder pak. Anders was het rond de 16.000-17.000 geweest ongeveer. En exclusief reis. We denken er nu over na om de week na de bruiloft een weekje naar de zon te gaan (Griekenland, Italië oid). In december gaan we naar Nieuw-Zeeland! Daar heb ik zoveel zin in.
Ringen: Qua ringen komen wij er ook echt niet uit. Al een paar keer wezen kijken en mijn vriend blijft twijfelen of hij überhaupt wel een ring wil, en ik blijf twijfelen tussen simpel of juist toch wat meer statement. Waar hebben jullie voor gekozen?
@Ladenkastje: dat hoor je niet vaak meer (of in ieder geval niet in mijn omgeving). Ik vond het wel heel erg wennen toen vriend en ik gingen samenwonen (andere gebruiken etc.), en jullie zijn dan ook nog eens meteen getrouwd. Hebben jullie het daar over gehad samen? Of hoe kijk jij daar tegenaan in dat geval?
@relatie: Wij zijn tien jaar bij elkaar. Ik ben niet gevraagd, maar hebben samen besloten om te gaan trouwen omdat we het een leuk idee vinden. Ik neem verder ook niet zijn achternaam aan of iets dergelijks. Er verandert eigenlijk niets na onze bruiloft.
@Foto's: Voor degenen die achteraf nog foto's willen delen o.i.d.. Onze ceremoniemeester maakt een besloten Facebookpagina voor alle gasten. Daarin kunnen ze dan ook makkelijk andere dingen delen, zoals wie er met de geregelde bus mee naar huis willen etc. Achteraf kunnen mensen daarin ook hun foto's delen en wij kunnen bijvoorbeeld de link naar de fotobooth foto's sturen.
Ringen: Qua ringen komen wij er ook echt niet uit. Al een paar keer wezen kijken en mijn vriend blijft twijfelen of hij überhaupt wel een ring wil, en ik blijf twijfelen tussen simpel of juist toch wat meer statement. Waar hebben jullie voor gekozen?
@Ladenkastje: dat hoor je niet vaak meer (of in ieder geval niet in mijn omgeving). Ik vond het wel heel erg wennen toen vriend en ik gingen samenwonen (andere gebruiken etc.), en jullie zijn dan ook nog eens meteen getrouwd. Hebben jullie het daar over gehad samen? Of hoe kijk jij daar tegenaan in dat geval?
@relatie: Wij zijn tien jaar bij elkaar. Ik ben niet gevraagd, maar hebben samen besloten om te gaan trouwen omdat we het een leuk idee vinden. Ik neem verder ook niet zijn achternaam aan of iets dergelijks. Er verandert eigenlijk niets na onze bruiloft.
@Foto's: Voor degenen die achteraf nog foto's willen delen o.i.d.. Onze ceremoniemeester maakt een besloten Facebookpagina voor alle gasten. Daarin kunnen ze dan ook makkelijk andere dingen delen, zoals wie er met de geregelde bus mee naar huis willen etc. Achteraf kunnen mensen daarin ook hun foto's delen en wij kunnen bijvoorbeeld de link naar de fotobooth foto's sturen.