Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Al een tijdje niet meer geschreven hier! Leuk om te lezen hoe iedereen zich voorbereid en hoe iedereen andere dingen belangrijk vind aan de bruiloft. Ik schreef eerder in dit topic dat wij hoopten het rond de 5000 te houden, maar we zijn nu toch al bij de 8000 beland. Kosten kunnen snel oplopen inderdaad.

Budget (op dit moment, dit staat nu wel redelijk vast)
Voor locatie + eten/drinken de gehele dag: 4300 (we betalen per drankje, maar wanneer gasten meer drinken betalen we niet meer dan het eerste bedrag)
Trouwen zelf / ambtenaar: 470
Muziek: 450
Pak voor man: 500 (rest krijgt hij, mijn trouwjurk e.d. krijg ik)
Ringen: 1200
Fotograaf: 880
Huwelijksweekend: 280
Kleinere dingen (taart, kaarten, bloemen, bruidskapsel, visagie): 700 - 800 ongeveer
Trouwauto doen we niet, vinden we onzin voor 5 minuten rijden.

Waar ik mij ontzettend op heb verkeken is de fotograaf, die vond ik uiteindelijk toch wel belangrijk. De ringen waren ook iets duurder dan gepland en de kleinere dingen liepen heel snel op. Zet er 'bruid' voor en het is gelijk duur. Gelukkig hebben we bij de kleinere dingen hulp van vrienden.

Voor de getuigen heb ik twee vrienden gevraagd en de ceremonie meester is een goede vriendin van mij. De rol van ouders weet ik niet zo goed in deze dag. Weet iemand waarom de 'moeder van de bruid' een belangrijke rol moet innemen op deze dag? Het weggeven door mijn vader lijkt me aan de ene kant mooi en aan de andere kant raar, want ik ken mijn partner al jaren.
Yakatani schreef:
06-04-2018 21:37
Dat heb ik weer.

Ga ik naar een bruidsmodezaak met mijn partner, puur om even te kijken of een jurk überhaupt iets voor me is. Trek in nummer drie aan....is het DE jurk.
En hij lijkt in NIKS op wat ik in gedachten had.
Helaas is de prijs ook niet wat ik in gedachten had, dus ik moet goed nadenken.
Mijn partner is helemaal weg van de jurk en helemaal romantisch enzo, zo ken ik hem helemaal niet.

Ik weet niet zo goed wat ik moet nu...
Schijnt inderdaad wel vaker te gebeuren dat je een totaal andere jurk mooi vindt dan je in gedachten had. Is de prijs veel hoger dan je in gedachten had? Het is ook echt de jurk voor jou? Niet alleen omdat je partner hem zo mooi vindt?
Sneazy, mijn ouders krijgen ook geen ‘speciale’ taak hoor. Ik vind dat ook onzin. Het is een beetje Amerikaans. Het weggeven al helemaal.

Wat je wil natuurlijk, maar zo is het met alles rondom de bruiloft. Doe vooral wat goed voelt, niet wat ‘men’ verwacht of wat zogenaam ‘zo hoort’.

Wij doen ook geen auto, geen fotograaf, geen weggeven, geen apart van elkaar slapen oid de avond ervoor, geen geheimzinnigheid rondom de jurk. Geen Say yes to the dress taferelen. Best basic hier eigenlijk.

Ik heb trouwens mijn jurk vorige week besteld bij JjsHoue, ik zal laten weten of het naar tevredenheid is verlopen.
Leuk om weer wat verhalen te lezen.
“Grappig” dat bijna iedereen wel over het bedachte budget gaat. Ik vermoed dat dat meer regel is dan uitzondering 🤔

Hier is het even rustig op het gebied vd bruiloft. Druk met andere dingen die nu even voorrang hebben. Maar we liggen goed op schema. Gaat helemaal lukken. Het zijn nu vooral dingen wat oriëntatie vraagt en daarna een keuze e.d. Bloemen, trowkaart, dat soort.

Yakatani: aii, dat is lastig. Geen idee natuurlijk hoeveel je boven je budget gaat, maar misschien valt er op andere kosten te besparen.
Succes met het maken van de keuze.

Het gaat nu dan echt opschieten Aardbei 😃. Succes met de laatste dingen en de dag wordt vast heel mooi en precies wat jullie hebben bedacht. Ik kan me je gedachtengang wel voorstellen hoor! Die gedachten heb ik nu af en toe al 😅

Fijn weekend allemaal!
Hopelijk is het op onze Trouwdag net zo mooi weer als dat het dit weekend wordt 😎. Nou ja als het maar droog is 😬
Oja, ook geen bloemen van de bloemist, misschien alleen wat losse bloemen of zelf lint om een paar bloemen ofzo.

Ook geen bruidstaart, en geen band/dj.
Perzina schreef:
06-04-2018 22:56
Sneazy, mijn ouders krijgen ook geen ‘speciale’ taak hoor. Ik vind dat ook onzin. Het is een beetje Amerikaans. Het weggeven al helemaal.

Wat je wil natuurlijk, maar zo is het met alles rondom de bruiloft. Doe vooral wat goed voelt, niet wat ‘men’ verwacht of wat zogenaam ‘zo hoort’.

Wij doen ook geen auto, geen fotograaf, geen weggeven, geen apart van elkaar slapen oid de avond ervoor, geen geheimzinnigheid rondom de jurk. Geen Say yes to the dress taferelen. Best basic hier eigenlijk.

Ik heb trouwens mijn jurk vorige week besteld bij JjsHoue, ik zal laten weten of het naar tevredenheid is verlopen.
Het is juist zo leuk dat iedereen doet wat bij hen past, waardoor het een typische Perzina & .... dag wordt. Of echt een Ladenkastje en .... dag 😊
Perzina schreef:
06-04-2018 22:58
Oja, ook geen bloemen van de bloemist, misschien alleen wat losse bloemen of zelf lint om een paar bloemen ofzo.

Ook geen bruidstaart, en geen band/dj.
Wat wel 😝.....FLAUW van mij 🙈
Hier begint het ook aardig op te schieten, ook eind april.
Gisteren proef make up en kapsel gedaan, de ringen opgehaald en het boeket en corsage geregeld.

Wij hebben 100 gasten en komen in totaal op 9.000 euro uit.
Eerst foto's dan diner met 16 personen, s'avonds ceremonie en aansluitend toast en feest.
Van onze ouders hebben we beide 1500 euro gekregen voor onze outfits etc.
Trouwauto gratis lenen we van de locatie.
Fotograaf gratis is familie.
Uitnodigingen 150.
Jurk en schoenen 1000.
Haar, nagels en visagie 250.
Ringen 600.
Pak en toebehoren 1200.
Boeket en corsage 50.
Bedankjes en versiering via ali 120.
Locatie drinken en hapjes 3500.
Dj 700.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
De jurk is 1400 euro ipv de 900 die ik via Anastasi in gedachten had.
Ik krijg er wel 20% korting op die ik mag besteden aan ondergoed enzo.
Ook is het inclusief vermaken.

Het is echt een prachtige jurk en hij zit me als gegoten. Ik heb maat 56, maar ik in deze jurk heb ik een taille. Ook strapless en op de rug zit hij mooi strak, geen bobbels die eroverheen piepen.

Eigenlijk moet ik het gewoon doen, maar ik ben al zo'n twijfelkont. Ik kan dagen/weken broeden en dan nog twijfelen. Bah!
Ladenkastje schreef:
06-04-2018 23:00
Wat wel 😝.....FLAUW van mij 🙈

Haha! Ja ik kan me je vraag voorstellen...

Zomercocktails, Een ensemble met strijkers, theetuin met zelfgemaakt gebak van de boerin van seizoensfruit, en een bbq/buffet. En de ceremonie natuurlijk. Dat is het.
Yakatani schreef:
08-04-2018 15:27

Het is echt een prachtige jurk en hij zit me als gegoten. Ik heb maat 56, maar ik in deze jurk heb ik een taille. Ook strapless en op de rug zit hij mooi strak, geen bobbels die eroverheen piepen.

Eigenlijk moet ik het gewoon doen, maar ik ben al zo'n twijfelkont. Ik kan dagen/weken broeden en dan nog twijfelen. Bah!
Ik vind het een smak geld, niet gek dat je daarover flink moet nadenken.
Ik kijk op dit moment erg veel say yes to the dress via You Tube, en schrik steeds weer van de prijzen.

Anderszijds zou het kunnen dat met jouw maat je misschien iets minder makkelijk een jurk vindt die als gegoten zit? Er zijn ook plussize afleveringen en dan zie je goed hoe de juiste jurk zo flatterend kan zijn en echt het verschil kan maken.

Moeilijk! De vraag is dan denk ik: kun je het geld missen? En zo ja, heb je het er voor over?
Perzina schreef:
08-04-2018 16:23
Haha! Ja ik kan me je vraag voorstellen...

Zomercocktails, Een ensemble met strijkers, theetuin met zelfgemaakt gebak van de boerin van seizoensfruit, en een bbq/buffet. En de ceremonie natuurlijk. Dat is het.
Klinkt erg mooi!!!
Yakatani schreef:

Ja jurken zijn duur inderdaad! Hoe blij ben je met de jurk? Denk je dat je nog een andere jurk zal vinden die je net zo mooi vindt? Is er iets in de rest van de bruiloft waar je op kan/wil besparen zodat je wat meer geld kan besteden aan de jurk zonder te veel over het totale trouwbudget te gaan? Bijvoorbeeld zoiets als een trouwauto huren?
Yakatani schreef:

Je kan ook nog vragen aan Anastasi of ze een "offerte" kan maken voor het namaken van precies die jurk.. Wie weet scheelt het!

Klinkt als een mooie dag Perzina!

Hier nog de dag doorgenomen met de ceremoniemeesters. Best handig dat er anderen ook eens in detail meedenken en vragen stellen over details waar je zelf nog helemaal niet aan had gedacht.
Vanmiddag gaan we naar het gemeentehuis voor ondertouw, en de uitnodigingen worden vanavond thuis bezorgd :-) Ben benieuwd!
Hallo allemaal! Ik ben sinds kort verloofd en zou ook graag in de lijst willen! We waren al een beetje begonnen met het plannen van de bruiloft, gewoon in overleg besloten dat we er wel klaar voor waren na een tijdje gespaard te hebben. Een paar dagen geleden ging hij thuis plotseling alsnog op zijn knieën om het nog officieel te vragen haha. Dat had ik dus niet zien aankomen! We waren namelijk al bezig met locaties uitzoeken enz. Maar ontzettend leuk want dat is toch iets waar ik stiekem als romantisch typje altijd over fantaseerde sinds onze relatie :flirting:

Ik ben 26 en mijn vriend 30, we trouwen in mei/juni in zuid-holland. Gaat iemand van jullie dit weekend naar de trouwlocatie route?
Leuk Honiginnetje, gefeliciteerd!
Ik denk dat iedereen hier al zijn trouwlocatie heeft gevonden, dus dat niemand is geweest. Zat jullie trouwlocatie ertussen?

Aanstaande vrijdag gaan wij taart proeven. Errug veel zin in :proud: We willen geen bruidstaart, want niet ons ding. Het lijkt ons wel leuk om tijdens de borrel wat lekkers te eten te hebben, dus willen we een soort taartbuffet aanleggen.

@Yakatani ben je er al uit wat betreft je jurk?

@Masatu: je hoeft tegenwoordig toch niet meer in ondertrouw? Of is dat in jouw gemeente anders?

Hoe is het met de plannen van de rest?
Gefeliciteerd Honinginnetje! Begrijp ik nu goed dat jullie al over een maand willen trouwen? Snel hoor! Of bedoel je in 2019?

@kevers: het was officieel geen "ondertrouw" maar "melding vooringenomen huwelijk". Maar de gemeente waar ik trouw noemt het op de website nog overal ondertrouw. Het is in ieder geval wel verplicht, maar mag tegenwoordig ook online. We vonden het zelf wel zo fijn om wel een afspraak bij de gemeente te hebben ipv een online formuliertje invullen. Dan weet je zeker dat het goed gaat.
Het duurde overigens een halfuurtje, en naast alle formele zaken (onze gegevens, gegevens getuigen, betalen, etc) mochten we ook nog een trouwboekje uitzoeken, is er nog even extra gecheckt of onze ceremonie goed in het systeem staat, en is er nog wat uitgelegd over de ambtenaar & assistent en wanneer die contact met ons opnemen.

Verder: kapper & make-up is geregeld. Over 1,5 maand afspraak voor een proefkapsel, maar dat is meer om te kijken wat ik zelf wil dan dat ik nog van kapper wil wijzigen. Binnenkort eens op zoek naar voorbeeldplaatjes van kapsels op internet! Hebben jullie nog tips voor leuke sites daarvoor?

Afgelopen weekend de locatie bezocht om wat dingen op te meten en zodat onze koks ook de keuken + inventaris konden bekijken. Ook nog een half plannetje gemaakt voor de locatie van onze fotoshoot vooraf.

Op één haperend ali-express pakketje na is alle decoratie ook binnen. De moeder van mijn vriend gaat daarnaast op de ochtend zelf nog wat fröbelen met bloemen op tafel.

Komende vrijdag mag ik mijn jurk afpassen en meenemen naar huis :-) Schoenen in de juiste kleur heb ik ook al opgehaald. Nu alleen nog inlopen.

De uitnodiging is supermooi geworden en enthousiast ontvangen door alle familie & vrienden :-) De aanmeldingen en leuke reacties druppelen inmiddels binnen.

Kortom: het gaat hier best lekker zo! Het zijn nu vooral nog de laatste puntje op de i (waar zetten we alles precies neer op de locatie, wie haalt wanneer gehuurde spullen op, etc). Ook wel fijn, want de komende weekenden met koningsdag/hemelvaart/pinksteren hebben we niet heel veel tijd over.

Ik ben benieuwd hoe het met de rest gaat!
kevers schreef:
18-04-2018 09:26
Leuk Honiginnetje, gefeliciteerd!
Ik denk dat iedereen hier al zijn trouwlocatie heeft gevonden, dus dat niemand is geweest. Zat jullie trouwlocatie ertussen?

Aanstaande vrijdag gaan wij taart proeven. Errug veel zin in :proud: We willen geen bruidstaart, want niet ons ding. Het lijkt ons wel leuk om tijdens de borrel wat lekkers te eten te hebben, dus willen we een soort taartbuffet aanleggen.

Dankjewel Kevers! Waarschijnlijk zit onze locatie er inderdaad tussen! We gaan er nog 1 keer naartoe en nemen dan een besluit. De hele bruiloft zou daar plaats kunnen vinden dus dat is ideaal.
Wij zijn trouwens ook niet van de bruidstaarten. Maar ik zie heel veel leuke alternatieven op pinterest, een 'taart toren' van donuts ofzo :lol:

@ masatu: haha, die vraag heb ik eerder gehad! Wij trouwen pas mei/juni 2019 gelukkig :-P)
Je zal nu je jurk hebben opgehaald, ziet het er nog zo uit zoals je je kan herinneren? Of is het niet zo lang geleden dat je het voor het laatst zag? Je zal wel helemaal happy zijn!
Yakatani schreef:

Dit is je jurk! Als hij niet uit je hoofd gaat, dan is dit 'm gewoon! Misschien verkopen ze die jurk nog ergens anders voor een zachtere prijs?
Onze grote dag is inmiddels geweest!

Tijdens de ceremonie hebben we onze vaders wat laten vertellen. De vaders hebben allebei op een vrolijke humorvolle manier onze levensloop verteld. Ik heb gehuild van het lachen

Ontzettend genoten, was fantastisch weer en alles zat mee.
Onze trouwlocatie was geweldig, we hadden drankjes en hapjes afgekocht en het personeel liep continu rond om drankjes op te nemen.

Wat mij het meest bijbleef was de laatste dans, wij stonden op eens in het midden lekker te knuffelen en opeens stond iedereen in een kring om ons heen. Dat was zo magisch.
boardbabe82 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 22:35
Reden: Ingekort ivm herkenbaarheid en spelfouten
24.50% gewijzigd
Even een ego bericht, morgen zal ik op de andere reageren.

Een vraag die me nu even hoog zit 🤦🏼‍♀️

Hoe ver ga je qua zit comfort bij de ceremonie. Wij hebben gekozen voor een Amerikaanse stijl. Oftewel: klapstoelen.
Nu zit dat natuurlijk niet mega lekker, dat geef ik eerlijk toe. Maar goed, met de ceremonie is het max 45 en met de trouwdienst een uur en is het ook veel staan ivm het zingen.
Mijn opa is er ook (tegen de 90). Voor hem is een goede stoel natuurlijk wel prettig. Zo zijn er nog 2-3 andere oudere gasten: 70+. Een vriendin van me heeft reuma. Mijn schoonmoeder riep al: ik wil ook een goede stoel hoor, ik ga niet op een klapstoel zitten.
Op mijn schoonmoeder na, vind ik het eigenlijk wel logisch dat die 4-5 mensen een goede stoel krijgen.
Maar hoe ver ga je? Want eerlijk: het is natuurlijk geen gezicht. Mooie witte klapstoelen en dan een leerachtige stoel met een lange rug, geen zijkant.
Maar ik kan het die mensen ook niet aan doen. Toch
Maar het totaal plaatje is nou niet bepaald mooi zo.
Iemand een idee om dit op te lossen?
Wat mijn schoonmoeder betreft, ze mankeert niets, puur een comfort wens. Oftewel zeur niet (als ik eerlijk ben)

Help😊🙈.

Nog niet met mijn vriend besproken omdat ik het gisteren hoorde van mijn schoonmoeder, vandaag vergat en nu besef dat het plaatje er dan ook minder mooi uitziet. Worden steeds meer mensen waarvoor het goed zou zijn incl goede reden > lichamelijk iets en/of ouderdom.
@boardbabe: klinkt als een mooie dag! Fijn dat jullie ervan genoten hebben.

@Ladenkastje: ik weet niet wat ik zou doen. Ik denk dat ik de mensen die echt niet op een klapstoel kunnen zitten een andere stoel zou geven. Het gaat immers niet om het plaatje van de stoelen toch?
@boardbade: gefeliciteerd! Het klinkt als een mooie, geslaagde dag!

@Ladenkastje: Wij hebben ook klapstoelen, en daarnaast nog een aantal "gewone" stoelen van de locatie zelf. Het maakt ons zelf niet zoveel uit hoe de stoelen eruit zien, en ach.. wat is inderdaad nu 45 minuten?
Als je ze toch tegemoet wilt komen misschien een aantal luxere stoelen huren die ook wit zijn? Bijvoorbeeld zoiets: https://www.partyrent.com/nl/webshop/ho ... r-wit.html
Als ze niet op de buitenste plekken staan, valt het denk ik niet echt op.
Die kan je dan ook nog gebruiken om zelf op te zitten, want met je mooie trouwjurk op een klapstoeltje zitten tijdens de ceremonie, is misschien ook niet zo fijn.
Het is dan wel de taak aan de ceremoniemeesters om ervoor te zorgen dat de luxere stoelen niet worden "ingepikt" door types zoals je schoonmoeder in plaats van degenen die er recht op hebben..
Thanks!
@ladenkastje eerste 2 rijen met wat luxere stoelen en daarachter de klapstoelen een optie?
Bij ons waren eerste 2 rijen banken, daarachter stoelen en daarachter wat statafels.
@Boardbabe82 Gefeliciteerd! Fijn dat alles naar wens is verlopen en dat ook het weer mee zat.

@Ladenkastje wat vind je zelf het belangrijkste? Je kan er voor kiezen om een paar goede stoelen neer te zetten voor de mensen waarvan jij vindt dat dit nodig is. Gaat jouw schoonmoeder dit accepteren? Zijn compleet andere stoelen nog een optie voor jullie?

@Masatu heb je jouw jurk inmiddels in huis?

Ik heb eindelijk voor het eerst mijn jurk aangepast en o wat is hij prachtig :heart:
Vond het toch wel spannend omdat ik hem nog niet eerder in het echt had gezien.

Wij hebben eindelijk ballonnen gevonden die langer zweven (die van aliexpress waren geen succes).
Verder is het hier even rustig wat betreft de voorbereidingen, en bij jullie?
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven