Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@spannend Masatu! Heb je het gevoel er helemaal klaar voor te zijn?
@MrsAlwaysRight: ik heb mijn jurk laten vermaken bij een coupeuse. Ik ben erg tevreden over haar, en ze is echt niet duur. Stuur me even een pb'tje als je meer info wilt!

Iedereen verder ook druk bezig met de kaarten dus. Ik ben benieuwd wat voor ontwerp iedereen heeft. Wellicht leuk om te delen?

Ik ga deze week mijn jurk ophalen (ben zo benieuwd!), halverwege juni gaan we met de cm eten bij de locatie en meteen alles doorspreken. Helaas gaat de event manager per juli weg, dus is er ook meteen de overdracht naar zijn opvolger. En bij vriend wordt binnenkort de maat genomen voor het pak. Verder regelen we deze maand nog:
- Afmaken uitnodigingen, laten drukken en versturen
- Ontwerp gastenboek doorgeven (laten het graveren in hout)
- Ontwerp photobooth strips doorgeven
- Verwacht de ringen ook deze maand
- Online cadeaulijst afmaken (we vragen delen van onze vakantie naar NZ)
- Proefkapsel

Drukke maand dus! Maar dan hoeven we hierna alleen nog maar:
- Bedankjes bestellen
- Versiering bestellen en aankleding afmaken

Wel chill, want dan kunnen we in de zomermaanden lekker relaxen in hopelijk onze tuin die af is (die zijn we nu aan het opknappen).
Alle reacties Link kopieren
Hoera, wij zijn getrouwd! :flirting: Het was een fantastische dag met prachtig weer en veel lieve familie en vrienden. 's Ochtends naar de kapper, jurk aantrekken, en daarna weg voor de fotoshoot. Ondertussen kwamen onze gasten aan op de locatie. De ceremonie was prachtig: onze vaders en broertje hebben wat verteld over onze levens (leuk voor onszelf maar ook de families/vrienden om eens wat meer over de ander te horen!), en de ceremoniemeesters hebben gesproken over ons samen. Daarna deed de ambtenaar min of meer alleen nog het officiële stukje van de ceremonie. We hebben heerlijk gegeten, feest gevierd en 's avonds laat bij het kampvuur gezeten, en daarna is een groot deel van de gasten blijven slapen in tentjes of in het huis ernaast (wijzelf ook). Het was precies de chille sfeer die we voor ogen hadden :-)

Ik zal nog eens wat dingetjes proberen te bedenken waar jullie ook nog wat aan hebben misschien..
1. De huwelijksakte teken je 2 keer. Ik dacht dat eentje met onszelf meeging, maar dat is dus niet het geval. Eén gaat natuurlijk naar de gemeente, maar de ander gaat naar een soort landelijke opslag in Almelo: https://www.justid.nl/organisatie/cdd/r ... stand.aspx
Wie weet heeft onze fotograaf er nog een foto van gemaakt, altijd leuk om te hebben. Als ik jullie was, zou ik ook vragen aan de fotograaf om dat even te doen, leuke herinnering voor later met alle handtekeningen erop.
2. Bij ons gingen een aantal gasten weg voor het feest was afgelopen ivm reistijd. Helemaal prima, maar de bedankjes stonden op dat moment niet klaar en heb ik ook totaal niet aan gedacht. Ik stuur ze binnenkort na per post ;-)
3. Redelijk snel na de ceremonie hadden we een moment ingepland om met ouders & getuigen een paar foto's te maken. Ik vond dat qua timing niet heel briljant. Eigenlijk wilde ik op dat moment gewoon bij al mijn familie/vrienden zijn ipv "afgezonderd" :-P De paar foto's die ik daarvan heb gezien waren overigens wel heel leuk! Later op de avond hebben we nog grote familiefoto's gemaakt, dat was helemaal prima qua timing. Nouja, ik weet ook niet hoe ik het een volgende keer anders zou willen, maar misschien iets om over na te denken. Ligt ook heel erg aan de volgorde van jullie dag natuurlijk.
4. Over die foto's gesproken: probeer met je fotograaf af te spreken om een dag na het huwelijk alvast een paar eerste foto's te krijgen (5-10 oid). Het is echt onwijs leuk om die aan iedereen die je tegenkomt te kunnen laten zien :-D

Wie weet bedenk ik binnenkort nog meer ;-)

Veel plezier & succes met jullie voorbereidingen nog! :cheer:
Hoera!!!! Gefeliciteerd!! :rose:

Wat klinkt dat als een heerlijke dag, waanzinnig leuk ook om te blijven slapen allemaal!

Goede tips ook, bedankt!

Hier nog 9 weken! Het aftellen begint, het wordt nu echt een beetje spannend. De uitnodigingen zijn verstuurd, de ringen vandaag, na 2 paar dummy’s, officieel in de maak, en de rest is geregeld eigenlijk. Het gaat nu om rekeningen betalen, van de gemeente, de ringen en de locatie, nog wat decoratiemateriaal en that’s it.
Alle reacties Link kopieren
@masatu, gefeliciteerd!
Goede tips rondom de fotograaf.

@uitnodigingen:
Ik vind zoiets erg mooi. Simpel maar toch feestelijk.
Afbeelding

Maar momenteel hebben we vooral moeite met de datum, iedereen die we belangrijk lijkt wel naar het buitenland te gaan voor een bepaalde periode (inclusief ikzelf). Daarnaast heeft vriend net een nieuwe baan dus die heeft niet echt ruimte/energie voor nadenken over de bruiloft. Ik twijfel of we voordat ik naar het buitenland ga met de getuigen formeel trouw zodat dingen geregeld zijn. Ik verwacht niet dat er iets gebeurd maar zou het fijn vinden als mijn vriend meer rechten heeft. Maar hoe doe je dan de ceremonie op de 'bruiloft'/het feest?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
5. De nacht ervoor hebben we beiden nauwelijks geslapen van de toch wel heel spannende dag die eraan zat te komen (wel gewoon schermloos in bed gerust natuurlijk). Dat is geen probleem, maar probeer wel de dag(en) ervoor rustig aan te doen en op tijd naar bed te gaan zodat je je alsnog best uitgerust voelt.
6. Ik vond het heel fijn om het vooraf te hebben over (wederzijdse) verwachtingen van de huwelijksnacht. Het was heel fijn om direct in elkaars armen als een blok in slaap te vallen zonder het gevoel dat we eigenlijk zoals het "hoort" nog wat zouden moeten doen.
7. Zorg dat je comfortabele, goed ingelopen schoenen draagt. Mijn ervaring is dat ik toch wel een groot deel van de dag/avond heb gestaan en je voeten dus vrij weinig rust krijgen. Alhoewel die van mij perfect zaten was ik er rond een uur of 23 wel klaar mee. Ligt er ook aan wat je normaal voor schoenen draagt natuurlijk.
8. Draag de ringen regelmatig alvast een dagje/avondje in huis. Het deed mij besluiten toch nog van hand te wisselen omdat mijn linkerhand als het wat kouder is een stukje dunner wordt en mijn ring dan veel te gemakkelijk afging. Bij mijn rechterhand zat hij altijd goed.
9. Ik heb een week voor de bruiloft nog mijn jurk aan gehad. Erg fijn om nog even alles te checken! Daarnaast meteen de gelegenheid genomen om te ervaren hoe het is om op een stoel te zitten ipv staan, naar de wc te gaan, een trap op/af te lopen etc.

@ perzina: dankjewel! Spannend nu het zo dichtbij komt en "echt" begint te worden he!
@neweve vervelend dat het zo lastig is een datum te vinden! Is het misschien een optie om voor de reis een geregistreerd partnerschap aan te gaan en dit later tijdens de echte dag om te laten zetten in een huwelijk?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Masatu :redrose:
Klinkt als een geslaagde dag. En bedankt voor je tips.

Hier gaan volgende week de kaarten de deur uit.
Vriend heeft van de week zijn pak gekocht.
Vorige week zijn we samen met de ceremoniemeesters bij de locatie geweest. Nog even een aantal zaken doorgenomen en ideeën opgedaan voor de decoratie.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Gefeliciteerd Masatu!! Wat fijn om te horen dat jullie een mooie dag hebben gehad!
Super tips. Een paar heb ik al getackeld op voorhand, maar goed om op de andere punten te letten. Dank je wel voor je moeite.

Trouwkaarten: Ze liggen nu bij de CM's. Eind vd week worden ze als het allemaal lukt verstuurd :).

Verder zijn het echt nog de laatste kleine dingen.....en de bedankjes vouwen en vullen met M&M's :O hahaha.

Vriend gaat binnenkort voor een pak kijken.
Nog een vraag over bedankjes geven aan de CM's / Getuigen / Muziekteam Trouwdienst en de Dominee

Ons idee:
Een datum prikken om met de CM's en Getuigen (gezinsleden) bij ons uitgebreid en luxe te eten.
En dan voor de CM's nog een verwenpakketje (tijdschrift, masker, dat soort)

Maar wat geven we het muziekteam? 8-tal mensen.
Het gaat me vooral om het bedrag? Is €25,- p.p prima of is €50,- beter? Ze doen het vrijwillig en vinden het allemaal leuk om te doen!

Dominee: Voor welk bedrag zouden we hem iets geven?

Ik vind het zo lastig. Bang gierig gevonden te worden of dat het gewoon ''teveel'' is.

Ik hoor graag jullie mening en hoe jullie dit doen!
Hi dames,

Ben al de hele avond jullie topic aan het doorlezen, leuk! En van harte aan alle dames die al JA hebben gezegd!

Ik en mijn vriend trouwen eind augustus 2018 al. Ik ben afgelopen mei ten huwelijk gevraagd, dus we trouwen al snel!

Ons eerste kindje is op komst, dus vandaar de vaart. Tegen de tijd dat we trouwen ben ik 20 weken zwanger.

Ik lees hier over maandenlange planningen etentjes met ceremoniemeesters: heb ik last van zwangerschapdementie of wordt mijn bruiloft te simpel?

- Kaarten worden ontworpen door een vriendin en doen we zelf op de post.
-Ceremonie, borrel, diner en feest is op één loactie, en die is bevestigd
- Ringen hebben we gekocht en al om :proud: op de dag zelf doe ik ze wel af :)
- trouwjurk besteld
- we zijn géén feestvierders dus shoonzusje maakt een vier uur durende playlist
- taart en petit fours zijn besteld
- boeket kon twee weken van te voren aldus de bloemist
- fotograaf ligt vast
- getuigen zijn gevraagd
- afspraak trouwambtenaar staat

- ik heb dus geen ceremoniemeester, heb ik die nodig?

Ik werk in het onderwijs dus heb vijf weken voorafgaand aan het huwelijk vrij dus kan zelf gaan versieren en evt nog regelen.

Maar heb dus het iee dat ik écht wat vergeet ?! :-o

Help?
Wat leuk Claire Sophie! Gefeliciteerd, ook met jullie zwangerschap 😃

Volgens mij ga je heel goed en is het nodige al geregeld! Ik mis niet perse wat.

Het zijn ook persoonlijke keuzes.

Ceremoniemeester kan handig zijn om op de dag de boel een beetje in de gaten te houden en “probleempjes” op te lossen. Kunnen jullie 100% genieten!

Ik ben de topicstarter, maar nu met een ander account (+87). Wachtwoord vergeten 🙈.
Ik kan je nu niet meer in de tabel zetten mocht je dat willen😊.
Ik ga morgen even vragen aan de Moderators of er een oplossing is hiervoor 😂🤪
Alle reacties Link kopieren
@ladenkastje: klinkt goed! De grootste voorbereidingen zijn al gedaan dus!
Met CM/getuigen gaan wij binnenkort uit eten. Hopelijk dan ook de foto's van de fotograaf binnen, kunnen we samen terugkijken naar de dag :-)

Dominee/muziekteam hadden wij niet. Dominee kan ik mij voorstellen dat hij gewoon loon krijgt betaald voor de dag? Als je hem nog extra wil bedanken zou ik eerder een flesje wijn/aardigheidje en een foto van jullie geven dan nog een geldbedrag. Is er nog een collecte voor de kerk tijdens de dienst? Anders zou je daar bijvoorbeeld ook 100 euro oid in kunnen stoppen voor de kerkgemeenschap. Ligt er ook aan of je verder betaalt voor de kerk.
Wat doet het muziekteam? Is dat de "band" tijdens de dienst? Ik denk dat het leuker is om ze een aardigheidje te geven dan een envelopje met geld. Bijvoorbeeld een boekje, spreuktegel, mooie linnen tas met iets toepasselijks erop, etc.

@ClaireSophie: welkom! Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk & zwangerschap! Hoeveel gasten willen jullie ongeveer uitnodigen?

Bij ons hebben de ceremoniemeesters ongeveer het volgende gedaan:

Vooraf:
- 2x afgesproken om het draaiboek door te spreken (kwamen een paar nuttige tips/aanvullingen uit die we zelf zo waren vergeten of nog niet aan hadden gedacht!) en onze wensen voor speeches en dergelijke tijdens de dag.
- De "geheime zaken": contactpersoon voor mensen die speeches/stukjes wilden doen, dat indelen gedurende de dag en zorgen voor een mooie afwisseling.

Tijdens de dag:
- Ontvangst gasten (wij waren op dat moment foto's maken), ontvangst van trouwambtenaar/bode, ontvangst band.
- In de gaten houden van de dagplanning: bijvoorbeeld ons en directe familie even wegtrekken om de familiefoto's te maken, zorgen dat de tafels op tijd klaar stonden voor het buffet, aan het einde bedankjes klaarzetten, etc.
- Zorgen dat na de ceremonie de cadeautafel kwam te staan, en dat alles aan het eind weer binnen werd veiliggesteld.
- Algemeen vraagbaak voor iedereen, algemeen in de gaten houden of alles goed gaat.

Een en ander hangt natuurlijk af van de locatie, aantal gasten en dagprogramma. Ik zou het echter wel aanraden om iemand als ceremoniemeester te vragen. Je wilt je zef niet druk hoeven maken om kleine dingen, dingen die nog opgehaald moeten worden op de dag zelf, en je wilt ook niet dat je gasten het zelf maar moeten uitzoeken.

Als je nog decoratie wilt kopen kan ik je aliexpress aanraden. Je moet alleen wel rekening houden met een mogelijk lange levertijd, dus daarvoor is het handig om niet pas in de laatste weken rond te gaan kijken.

Misschien wil je ook nog iemand die je haar/make-up doet op de dag zelf?
Jullie zijn nu al geweldig, van die kleine dingetjes zoals het ontvangen van de trouwambtenaar: ik zou het straaaaal vergeten! :facepalm:

-dat gaat erbij op de lijst-

En dus ook maar een vriendin vragen of zij dat soort zaken wil regelen
- trouwambtenaar en daggasten voor de bruiloft ontvangen
- laatste check van de zaal
- taarten aanpakken van de bakker en zorgen dat die klaar staan

Make-up: gaat ook nog op de regellijst, haar doet mijn beste vriendin, zij is kapster!

Thanks dames!
Alle reacties Link kopieren
We hebben eindelijk een plan van aanpak. Door alle periodes in het buitenland (van familie en mezelf) stuiterde ik heen en weer tussen allerlei ideeën.
Morgen de gemeente bellen en de datum vastzetten. We trouwen simpel op het gemeentehuis (max 6 mensen) en willen dan later (lente/zomer 2019) met iedereen het vieren.

Zo fijn om al een paar dingen besloten te hebben. En ik heb er zin in om mijn jurk 2 keer te dragen wat hij is mooi.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zou je bezig zijn met je jurk aantrekken?
Ik weet niet zo goed hoeveel tijd ik daarvoor moet uittrekken....
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
06-07-2018 20:02
Hoe lang zou je bezig zijn met je jurk aantrekken?
Ik weet niet zo goed hoeveel tijd ik daarvoor moet uittrekken....
Geen idee, eigenlijk ook nog niet bij stil gestaan. Heb je eventueel hulp op dag zelf? Moet je nog een keertje passen? Misschien kan je dan de tijd opnemen of thuis nog een keertje aan doen zodat je een schatting kan maken.

De kaarten zijn verstuurd en de eerste positieve reacties zijn binnen.
Volgende week hebben wij onze eerste dansles. Ben benieuwd!

Iemand nog een goede tip voor heliumballonen? Wij kunnen maar geen geschikte vinden. We moeten ze een dag van te voren vullen. Tot nu toe nog geen ballon gevonden die het 24 uur vol houdt.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
twilight84 schreef:
06-07-2018 20:02
Hoe lang zou je bezig zijn met je jurk aantrekken?
Ik weet niet zo goed hoeveel tijd ik daarvoor moet uittrekken....
5 minuten voor mij. Ik stap in de jurk omhoog trekken, rits dicht, en klaar. Ik heb ook een halter, maar dat wordt nog gemaakt, dus ik weet niet hoe dat gaat. Maar al met al zal het 5 min zijn....oké misschien 10 😂
Hier zijn ook de kaarten verstuurd. Ook al veel leuke reacties. Fijn om te horen.

Verder is het wat rustiger. Pak is gekocht, en de laatste dingen staan in de agenda (afspraken). Pas na de locatie bezoek kunnen we concreet verder met sommige dingen.
Het opschieten. Over 2 maanden is het al september 😮🤩

Het zijn nu de details, de liturgie vormgeven en de bedankjes. Moet lukken, haha

Geen tip Bailey
Alle reacties Link kopieren
Ik was zo'n 15 minuten bezig inclusief panty en inrijgen. Maar ik zou vooral niet te krap tijd ervoor inroosteren, want als het de eerste keer iets net niet goed zit of er onverhoopt een knoopje/draadje losschiet (tip: naaisetje meenemen!), maakt dat qua dagplanning niet uit.

@heliumballonnen: ik denk dat "hi-float ballongel" hetgeen is wat je zoekt. Daarmee verleng je de zweeftijd door de ballonnen vooraf in te smeren met een speciale gel. Misschien wel even testen vooraf..
Alle reacties Link kopieren
Zo ik was dit topic even vergeten. @Masatu: gefeliciteerd! Klinkt als een heerlijke dag. Bedankt voor de tips ook. Altijd fijn om mee te nemen. Helaas kan ik de dag / avond van tevoren niet rustig aan doen. Het is een van de drukste dagen van het jaar op mijn werk. Het is niet anders. Ik probeer op tijd naar huis te gaan, maar vorig jaar was ik pas om tien uur 's avonds klaar.

Welkom @claire sophie & gefeliciteerd met je zwangerschap en je voorgenomen huwelijk. Bij ons doen de ceremoniemeesters ongeveer hetzelfde als bij Masatu. Het is ook met name dat ik zelf niet het gevoel moet hebben overal achteraan te rennen. Zij zorgen daarnaast 's ochtends nog voor het aanbrengen van de versiering.

@neweve: fijn dat je eindelijk vast hebt gezet hoe je het zou willen. Kan mij voorstellen dat dat rust geeft. Waarom wil je het op een later moment vieren en dan niet dan (sorry als je het al verteld hebt. Ik kan het niet terugvinden)?

@twilight: ik ben in vijf minuten in mijn jurk. Maar ik heb dan ook een vrij simpele, zonder hoepel of miljoen lagen. Enige wat wat langer duurt zijn alle knoopjes, maar ook daar kan ik mij niet meer dan vijf minuten bij voorstellen.

@voorbereidingen hier: Ik bedacht mij laatst dat ik eigenlijk wel een heel eind was, en nu ook wel begin uit te kijken naar september. Als je er zoveel mee bezig bent geweest, dan mag het ook wel zover zijn. Ik ben nu de laatste hand aan het leggen aan onze uitnodigingen (zelf ontworpen, laten drukken door een lokale drukker, maar moet ze zelf 'in' elkaar zetten). Hoop ze aankomend weekend weg te kunnen brengen. Onze ceremoniemeesters leveren deze week ook hun brief aan.

Ik kreeg vorige week een mailtje van de goudsmid dat ze onze ringen klaar had. Probleem is nu alleen de agenda's van mijn vriend en mij, en die van haar afstemmen zodat we ze een keer kunnen ophalen. Het liefst zou ik vandaag nog die kant op rijden om ze op te halen, maar hij moet natuurlijk ook mee om te passen haha!

Verder wordt het pak van mijn vriend momenteel gemaakt, moet ik nog de bedankjes bestellen maar weet ik wel wat ik daarmee wil, is ons gastenboek op dit moment onderweg (op Etsy besteld) en moeten de doosjes voor onze ringenmeisjes nog gegraveerd worden (laten we hun namen inzetten, zodat ze deze zelf als sieradendoosje kunnen gebruiken). Versiering heb ik wel zo goed als binnen. We hebben een oude fabriek als locatie, dus ik vind te veel poespas alleen maar afbreuk doen aan het industriële. Ben wel benieuwd hoe iedereen het vindt. Mijn schoonouders keken een beetje bedenkelijk toen we er laatst met ze waren eten.

Overige dingetjes kunnen pas vlak van tevoren: naamkaartjes en menukaarten laten drukken (afhankelijk van afzeggingen), laatste gesprek met foto- en videograven, afstemmen met de ambtenaar etc.

Ik twijfel nog over een element van mijn jurk, maar omdat ik hem heb laten maken door een coupeuse kan dat op zich gemakkelijk aangepast worden. Ik moet het van mezelf even een maand uit mijn hoofd zetten, zodat ik het in augustus met een fris hoofd nog een keer kan bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel verhaal geworden zie ik haha!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Wij zijn even aan het nadenken, de ceremonie apart doen want wij willen op een donderdag trouwen ivm een speciale datum. En dan het feest in het weekend geven.

Of zouden jullie alles op een donderdag doen? En kijken of het wel gunstig is voor iedereen.

Of heeft iemand nog een ander idee?

Dank je wel alvast!

Op welke dag trouwen jullie?
Alle reacties Link kopieren
@kevers: klinkt goed, al die voorbereidingen. Nu kun je met een gerust hart relaxen in de vakantie! Hopelijk kan je de ringen snel ophalen!

@mommy, gezien je gebruikersnaam ben je moeder van 1 of meerdere kinderen? Geen idee hoe oud ze zijn natuurlijk, maar het lijkt best aantrekkelijk om op de donderdag te trouwen en aansluitend het met het gezin (en evt opa's/oma's) te vieren op een kleinschalige kindvriendelijke manier. Dan zijn je kinderen ook echt onderdeel van de bruiloft. Dan kan je de avond erna feest vieren zonder de kinderen en zonder "schuldgevoel" dat ze geen deel uit mogen maken van deze speciale gelegenheid. Dus ik zou zeggen: donderdag trouwen, vrijdagavond feest.
Ik zou niet zo snel een feest vieren op donderdagavond eigenlijk, omdat dan mensen of vroeg weg moeten ivm werk de volgende dag, of niet lang kunnen blijven. Wij vierden trouwens alles op zaterdag (en zondagochtend ivm blijven slapen).
@Kevers: leuk dat je weer gereageerd hebt :-).
Jullie zijn goed bezig. Succes met het in elkaar zetten vd kaarten en alle andere laatste dingen.

@Op welke dag trouwen jullie....
Wij trouwen op een donderdag en wij doen dan ook alles: ceremonie, diner, kerk, borrel en feest. Nadeel is idd dat veel die vrijdag moeten werken, maar voor ons hoeft het niet perse laat te worden. Wij gaan rond 23:30 uur naar huis en de gasten uiterlijk 00:00 uur.
Avondgasten komen vanaf 19:00 uur > trouwdienst @ locatie.
Omdat alles op 1 locatie is, mogen de avondgasten blijven tot hun zelf willen. We gaan niemand naar huis sturen. Vind ik echt ongastvrij ofzo, zeker als je op 1 locatie zit.

Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik kom ook zomaar even binnenvallen. Ik hoef niet in de tabel hoor.
Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen en wonen 4 jaar samen. We zijn allebei al in de 40 overigens. Wordt wel voor allebei ons eerste huwelijk :heart:
Vorige maand heeft hij me, voor mij volkomen onverwacht, tijdens onze vakantie ten huwelijk gevraagd. En omdat we nogal van het aanpakken zijn trouwen we op 5 oktober aanstaande. En nu alle belangrijke knopen dan ook zijn doorgehakt begin ik te stressen over allerlei details... dus toch maar even aangehaakt bij dit topic.

We hebben de datum voor de aankondiging en de trouwdatum zelf vastgelegd bij de gemeente. Babs maakt ons niet uit. We hebben na even zoeken een locatie gevonden voor ceremonie én feest. We wilden graag in ons eigen dorp maar dat lukt niet, een dorp verder staat gelukkig een prima locatie waar alles wel kon. Daarna de getuigen gevraagd, die zijn zeer vereerd. Ringen zijn besteld, fotografe heeft een optie op de dag vastgelegd, kaarten gemaakt via Greetz en deze week verzonden. Man heeft net een nieuw pak en ik heb inmiddels een jurk. Ik wil geen 'echte' witte trouwjurk, maar wel een mooie lange jurk waarin ik me de bruid voel. En vond de perfecte jurk in de perfecte kleur blauw online, maar wel bij een fysieke winkel. Dus die in 2 maten in de dichtstbijzijnde vestiging laten komen en gepast. Klaar. Schoenen zijn er inmiddels ook.

Dagplanning:
- We slapen gewoon thuis
- 10.00 uur naar mijn vaste kapper
- 11.30 uur omkleden (beiden) en make-up (ik :biggrin: )
- 12.30 we geven de getuigen (met aanhang uiteraard) de keus om bij ons te lunchen of direct naar de locatie te komen. Ze komen alle 4 van ver. Lunch bij ons thuis.
- 14.00 naar de locatie, opvangen getuigen en babs
- 15.00 ceremonie, alleen met de getuigen en aanhang (en de fotograaf), gevolgd door toast
- 16.00 fotoshoot. We willen alleen een paar foto's om aan de muur te hangen, voor het bedankkaartje en social media.
- 17.00 opvang eerste gasten met een borrel
- 18.00 dinerbuffet voor vrienden en naaste familie, ongeveer 70-75 mensen, inclusief de getuigen
- 23.00 uur (ongeveer) einde feest. Kopje koffie of thee

We doen dus geen taart. Geen band of dj maar een eigen playlist. Geen receptie voor collega's oid. We nodigen alleen familie uit met wie we ook echt regelmatig contact hebben. Dat was nog wel een dingetje, want man heeft vrijwel geen familie waar hij contact mee heeft (er komt 1 oom, naast zijn moeder plus vriend, en zijn broer, schoonzus en nichtje), terwijl ik al mijn ooms, tantes, neven en nichten toch wel minstens 1 keer per jaar ofzo zie. Maar we hebben een schifting gemaakt. We hebben nog even gedacht aan een beperkter diner, en dat mensen weer apart uitnodigen voor het avondfeest. Maar vrijwel iedereen komt van ver, dus dan toch maar een wat kleinere groep voor het hele feestprogramma.

De locatie bood in principe aan tot 1.00 uur 's nachts. Maar -wederom- omdat vrijwel iedereen van ver komt verwachten we dat de eerste gasten al veel eerder afhaken. En wijzelf zijn dan waarschijnlijk ook wel klaar. We zijn geen 20 meer :mrgreen: Dus denken we er nu aan om rond 23.00 uur een ronde koffie en thee te laten verzorgen, en dan is het feest afgelopen. Dat snapt iedereen dan vast vanzelf.

Waar ik deze week ineens over begin te twijfelen: vinden onze gasten het wel leuk? Dus toch maar een fotobooth met verkleedspullen geregeld. Voor het broodnodige vermaak 's avonds. Zou ik nog iets kunnen verzinnen? Er zijn toch wel een paar vrienden die verder bijna niemand kennen behalve ons. Die gaan zich misschien vervelen. Of maak ik me veel te druk?
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
De tip van een foto van de akte vind ik overigens een hele goede, die neem ik mee!
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven