Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje87 schreef:
11-07-2018 14:22

@Op welke dag trouwen jullie....
Wij trouwen op een donderdag. We gaan niemand naar huis sturen. Vind ik echt ongastvrij ofzo, zeker als je op 1 locatie zit.

Hoe doen jullie dat?
Wij trouwen op een vrijdag. Na de ceremonie gaan we naar de locatie voor een borrel. Diner en feest is op de zelfde locatie.
Wij hebben een dj op het feest. Hij zal een laatste nummer draaien, daarna stopt hij en worden er geen drankjes meer geserveerd.
De ceremoniemeesters zetten de bedankjes eerder klaar zodat de mensen die eerder weggaan ook een bedankje kunnen pakken.

Ik kan zaterdag mijn jurk ophalen.
Van de week een hoop versiering besteld en eindelijk gekozen welke bloemen wij op de tafels gaan zetten.
Volgende week begint de dansles :cheer2:
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Welkom LadyL0101! Klinkt als een gezellige dag.

@Mommy: Wij trouwen op een vrijdag en ons feest duurt tot 01.00 - 01.30 uur 's nachts. Maar wij hebben dan ook geen kinderen, of kinderen die op het feest komen. Ik zou het zelf dan doen zoals Masatu zegt denk ik. Aan de andere kant zitten er in mijn vriendengroep al twee mensen die met wisselende roosters werken en daardoor soms ook op zaterdag moeten werken. En in mijn familie ook. Zij moeten dus ook vrij vragen, ook al is het op een vrijdagavond. Voor hen was een donderdagavond dus net zo gunstig geweest.

@Bailey, leuk dat je op dansles gaat. Welke dans op welk nummer gaan jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoera, mijn vriend heeft mij in juni ook ten huwelijk gevraagd!
Wij gaan dus ook trouwen. Het moet nog even tot me doordringen overigens.

We hebben helemaal niks gepland nog, dat gaat ook nog wel even duren denk ik. We denken dat we trouwen ergens in 2019, maar als dat moeilijk wordt met planning/locaties kan het ook 2020 worden. We hebben geen haast gelukkig.

Ik kijk ernaar uit om hier mee te lezen en te schrijven! Ga straks eens het hele topic doorspitten voor inspiratie :)
Alle reacties Link kopieren
Wij trouwen op een donderdag en het feest waarschijnlijk op een vrijdag/zaterdag. De reden dat we het opsplitsen is dat we graag wat dingen geregeld wilden hebben voordat ik naar het buitenland ga. Echter gaan ouders daarna langere tijd naar het buitenland. Dat betekent dat het gelijk 1 jaar later zou worden, dus nu is het feest 1 jaar later en het trouwen binnenkort.
Maar ik kan 2 keer mijn jurk dragen dus ik ben blij :)

Gefeliciteerd pijnboompitje! Heb je al een beetje een beeld van wat je wil? Klein/groot?

Wat leuk dansles, gaan jullie voor een bepaalde stijl of wordt het een hele choreografie?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@lady, wat leuk een fotoboot! Een vriendin had het ook en verschillende mensen hebben zich er langere tijd mee vermaakt. Je kreeg telkens 2 Polaroids 1 voor het gastenboek en een om zelf mee te nemen. Verder is mijn ervaring dat men elkaar snel aanspreekt, "hoe ken jij het bruidspaar" "kom je van ver" en dan uiteindelijk een borrel en dansen. Al hangt het ook van de dynamiek in je vriendengroep af.

Wat doen jullie eigenlijk met je haar? ik wil iets met vlechten maar het moet niet te truttig zijn. En hebben jullie een sluier?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er weer nieuwe dingen zijn geschreven.

@ neweve: ik ga eind augustus een proefkapsel en make-up laten doen. Ik heb wat plaatjes op Pinterest gezocht van kapsels die ik mooi vind, dus ik ga er vanuit dat ze daar iets mee kan. Ik heb geen sluier. Ik wil sowieso een opgestoken kapsel, misschien ook met vlecht aan de zijkant erin verwerkt. In ieder geval een beetje losse stijl, niet te 'strak'. Mijn jurk is ook bijzonder aan de achterkant, dus vandaar dat ik het graag opgestoken wil. Het lijkt me ook leuk om echte bloemen te verwerken in het kapsel op de dag zelf!

Wij zijn laatst gaan proefeten bij onze locatie, echt leuk! Hieruit kiezen we een aantal opties voor het diner waaruit mensen kunnen kiezen op de dag zelf.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, late reactie Neweve. Ik heb zelf redelijk kort haar, dus invlechten zal niet lukken. Een sluier heb ik ook niet, maar ik heb dan ook geen 'echte' bruidsjurk. Gewoon een mooie lange jurk, in het blauw.

Een vriendin van mij had ooit ingevlochten haar, met bij elke 'winding' (of hoe heet dat) één gipskruidbloemetje meegevlochten. Stond heel erg lief maar beslist niet tuttig. Kan er zo snel geen plaatje van vinden helaas.
The owls are not what they seem
Kapsel: ik heb kort haar, er kan niet veel mee + dat ik mezelf wil blijven en mijn haar ook niet heel anders zou willen. Ik doe een bloemen haar corsage in mijn haar, het liefst met een echte bloem.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
15-06-2018 17:32
Hoera, wij zijn getrouwd! :flirting: Het was een fantastische dag met prachtig weer en veel lieve familie en vrienden. 's Ochtends naar de kapper, jurk aantrekken, en daarna weg voor de fotoshoot. Ondertussen kwamen onze gasten aan op de locatie. De ceremonie was prachtig: onze vaders en broertje hebben wat verteld over onze levens (leuk voor onszelf maar ook de families/vrienden om eens wat meer over de ander te horen!), en de ceremoniemeesters hebben gesproken over ons samen. Daarna deed de ambtenaar min of meer alleen nog het officiële stukje van de ceremonie. We hebben heerlijk gegeten, feest gevierd en 's avonds laat bij het kampvuur gezeten, en daarna is een groot deel van de gasten blijven slapen in tentjes of in het huis ernaast (wijzelf ook). Het was precies de chille sfeer die we voor ogen hadden :-)
Een beetje laat, maar gefeliciteerd Masatu! Wat geweldig dat kampvuur, dat lijkt me zo sfeervol! Bedankt voor de tips, dat van die dubbele akte wist ik niet. En wij hebben op dit moment ingepland om inderdaad foto's na de ceremonie te maken. Daar ga ik nu misschien toch wat beter over nadenken.

Lady, Pijnboompitje en Claire, gefeliciteerd met jullie verloving!
Ik ben een tijdje afwezig geweest van het Viva Forum, maar ik ben er weer :D dit had te maken met solliciteren en een vakantie tussendoor. Het is een hectische tijd geweest. En dan natuurlijk ook de bruiloftvoorbereidingen haha. Ik heb gelijk alles bijgelezen en ondertussen zijn er dames getrouwd of gaan bijna trouwen. Wat een mooie verhalen allemaal!

Ook wij hebben mooie uitnodigingen uitgezocht. Alleen heeft de drukker het volgens mij erg druk de laatste tijd, want die reageert verschrikkelijk traag, maakt fouten in de proefdruk (pdf) en als de pdf dan eindelijk in orde lijkt, is de proefdruk die wij per post ontvangen opeens anders.. gaat lekker zo! Maar ik ben niet van plan om een bridezilla te worden haha. Wij zijn nu bezig met het zoeken naar een fotograaf, hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik val maar direct even met de deur in huis; ik ga trouwen! KleineSchnitzel-vriend en ik hebben het er al een tijdje over, maar 't krijgt nu echt vorm. In het voorjaar van 2019 moet 't plaats gaan vinden. Hij is niet op zijn knieën gegaan, maar ik ben bang dat ik dat zelf een beetje 'verkloot' heb. Ik wil het graag allemaal geregeld hebben en hij doet wat rustiger aan.

We hebben het er al langer over om in het voorjaar van 2019 te trouwen, maar paranoïde als ik soms ben, wilde ik vast een datum zodat we de locaties, kerk en gemeentehuis vast konden gaan leggen. Komende weken gaan we dat doen.
Echter wachten we/ik met het kiezen van de jurk en het vertellen aan onze ouders/familie/vrienden. Dat doen we pas als we de data echt vast hebben liggen én hij z'n aanzoek heeft gedaan. Hij wil namelijk nog wél graag op z'n knieën heb ik gisteravond begrepen. Dat lijkt een stuk minder romantisch, maar ik denk dat 't alsnog onverwacht komt en dan is 't ook meer 'definitief'. Noem het een gevoelskwestie, ik vind 't niet heel raar eigenlijk. (Als klein meisje wil je eerst een aanzoek natuurlijk, maar nu vind ik het allemaal prima. :)).

Overigens: Gefeliciteerd allemaal; wat een mooi voornemen (of: mooie dag gehad?)
Ik graaf dit topic even door voor tips etc. wat leuk dit! :)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend uitgebreid met beste vriendin zitten plannen. De ceremonie wordt wel feestelijk, maar lekker klein. Ik denk wel de vibe die ik en vriend willen.
-schoenen zijn binnen en een vestje voor als het toch fris wordt (later op de avond).
- kapper /visagie (zit op 1 lokatie) gemaild, ben benieuwd hoeveel ze kosten. Haar zou ik eventueel zelf kunnen maar als we toch daarheen gaan voor visagie (hangt ook van de kosten af). Ik heb een mooie haarspeld die ik dan met mijn vlecht/vlechten laat meelopen.
- de fotograaf die we wilde kon niet, nu even bedanken wat ons backup plan wordt.

Het lastigste vind ik nog een activiteit vinden voor het gat tussen ceremonie er eten. We wilden eerst voor een voordelige picknick gaan maar alle dichtbij locaties staan er nu wel heel zielig bij en anders is het net wat ver lopen (20min enkel). Dus dan misschien toch een leuk terras aan het water opzoeken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jurk laatst even weer gepast, max 10 minuten bezig met aantrekken.
Dus daar gaat de tijd niet inzitten.

Volgende maand heb ik een afspraak bij de kapper en visagiste. Ben benieuwd hoe lang zij bezig zijn. Haar wil ik opsteken, met ook deels los. Ik heb wel een ideetje in mijn hoofd, kapster moet er maar even een mooi iets van maken.
Qua make up wil ik niet super veel. Normaal alleen eyeliner en mascara op. Dus wil nu niet ineens superveel op hebben. Ik denk nu toch wel iets van poeder ofzo, zodat ik niet zoveel glim.

Duurt niet zo heel lang meer, ik heb er zin in!!!

Nog een paar regeldingen doen zoals taart, boeket en bedankjes. En nog attributen voor grappige foto's als de mensen binnenkomen. Dat lukt in de vakantie nog wel gaan we vanuit :)
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand met me meedenken?

Inmiddels een aantal vragen gesteld, en hoop toch echt even andere inzichten te krijgen, ideeën, meningen. Ons gezin, van partner en mij samen is al groot. (27) Vanzelfsprekend dat we iedereen erbij willen hebben. Echter onze familie is ook groot, maar we willen er niet iedereen bij hebben. Dan is het teveel en te duur. Maar eerlijk, we kunnen het toch niet maken om te gaan selecteren? Ik weet dat er scheve gezichten en gedoe gaat komen, iemand een tussen oplossing of iets anders?

Even voor de beeldvorming, ik heb bijvoorbeeld liever mijn nicht met gezin erbij vanwege onze band dan mijn zwager. Dus wat ik wil zeggen, zwager die hoort erbij maar als ik dan eerlijk ben wie ik er liever bij heb? Is dat toch wel een deel van de familie. Maar ik wil geen onderlinge gedoe hebben en vrees daar wel voor.
Alle reacties Link kopieren
Mommy wij hebben wel geselecteerd. Jammer dan. Nu zijn onze eigen gezinnen heel klein, dus dat was niet moeilijk. Dat vriend van schoonmoeder meekomt nemen we dan maar op de koop toe. Maar mijn vriend heeft vrijwel geen contact met verdere familie en heeft daarom één oom uitgenodigd. Thats it. Ik heb wél contact met mijn ooms, tantes, neven en nichten, maar niet met allemaal even veel. Ik heb nu dus ál mijn ooms en tantes uitgenodigd (dat zou echt teveel drama opleveren als ik daar ging selecteren) en een selectie van de neven en nichten. Alleen diegenen met wie ik echt een klik heb. Ik heb dan liever vrienden erbij met wie ik echt een diepe band voel.

Het is jullie bruiloft, je mag doen wat je wilt! Maar ik weet dat niet iedereen er zo over denkt helaas. Sterkte met beslissen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Lady, dank je wel voor je reactie. Ik snap helemaal wat je bedoelt. En hier is er ook nog sprake van nog een generatie want een aantal nichten/neven hebben kleine kinderen. Haha al met al, lastig dus! Hoop nog op meer reacties :)
Alle reacties Link kopieren
@kapper: bij mij gebeurde de visagie bij de kapper zelf. Ze draaide eerst de rollers in mijn haar (die moeten toch even blijven zitten), deed de visagie, en ging daarna verder met mijn haar. Alleen lippenstift nog op het laatst. Bij mij duurde het 1,5 uur in totaal. Het proefkapsel duurde bij mij trouwens net zo lang, maar was minder mooi dan het uiteindelijke eindresultaat (was vooraf ook al gezegd hoor): veel meer dingen uitproberen/discussieren, maar het werd niet tot in de puntjes perfect afgewerkt. Mijn kapsel bestond uit een aantal vlechten en daarnaast een deel los hangend. Ik had geen sluier. Het pastte vooral perfect bij mijn (asymmetrische) jurk. Ik kan dan ook aanraden om een foto van je jurk mee te nemen voor proefkapsel!

@mommy: Lastig! Hoeveel contact heb je met je familie? Ik zou het bijvoorbeeld raar vinden om ze niet uit te nodigen, als je ze wel 6x per jaar ziet met verjaardagen. Het is een ander verhaal als je ze eigenlijk nooit of enkel met een jaarlijkse familiedag ziet.
Als je eigen gezin overigens al zo groot is, zou ik het helemaal niet raar vinden dat ik niet uitgenodigd zou worden als ik je tante of nicht ben (ter vergelijking: onze gezinnen bestaan samen uit 8 personen).

Misschien kan je van neven/nichten echt alleen de neven/nichten zelf uitnodigen (en niet alle partners+kinderen)?
Of helemaal geen neven/nichten (behalve dan het ene gezin waar je wel veel contact mee hebt) en enkel tantes/ooms? Dan trek je toch een duidelijke grens zonder te hoeven selecteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het toch zelf doen. De plek waar ik het wilde laten doen had vakantie en degene naar wie ze me door verwezen was veel duurder. Nu heb ik zelf eenooie make-up set gekocht en tijdens het winkelen uitgebreid laten adviseren. De Winkeldame heeft me met meerdere kleurstellingen opgemaakt. Eigenlijk was het een soort try-out. Vandaag zelf geoefend en ik ben tevreden. Mijn laatste staartje zit iets scheef maar ik gok dat mijn vriendin die me de ochtend assisteert dat weet op te lossen ;-)

@familie uitnodigen. In het oude plan zouden we na de ceremonie met 50 mensen eten en borrelen. We hebben toen besloten dat we meer met vrienden hadden dan met ooms en tantes. Dus uiteindelijk geen familie (op gezin na). Het huidige plan is een etentje/feest ergens in de toekomst, ik weet nog niet of we dan meer mensen uitnodigen. Wel twijfel ik over mijn tantes omdat dat gewoon erg leuke mensen zijn.
Je zou sowieso ervoor kunnen kiezen om van neven en nichten de kinderen niet uit te nodigen. Dan kunnen zijn zelf de keuze maken of ze een oppas regelencof niet komen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Mommy, het is toch heel simpel?! Je zegt dat je keuzes moet maken vanwege het budget, ja, dan moet je dus keuzes maken.

Kiezen of delen dus. Is het budget echt niet toereikend, zul je dus moeten selecteren, en schrappen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2018 11:58
Reden: spam
98.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, het slotje is eraf. :cheer2:

Hebben inmiddels het formulier met de officiële aanvraag bij de gemeente neergelegd, nu wachten op de bevestiging! :loveys:

Het daggasten-verhaal zitten wij nu ook in. We zijn close met een groot gedeelte van zijn familie, inclusief ooms/tantes etc. Totaal komen wij denk ik uit op 35 daggasten, exclusief wijzelf. Twee familieleden waar we eigenlijk niet zo veel mee hebben (dochter + man van een oom en tante) nodigen we maar uit om scheve gezichten te voorkomen denk ik.. Mijn familie ken ik amper bij voornaam, dus die zij sowieso geen daggast. Mijn moeder en broertje zijn de enige daggasten van mijn kant.

Wel lastig allemaal hoor! Wie komt wanneer, wie nodig je uit etc.

Moet nog wel flink wat dingen uitpluizen, bijvoorbeeld over achternaamswijziging (gaat dat automatisch of geef ik die door middels een formulier 'naamgebruik'..?). Iemand die dat toevallig weet? Wat ik begrijp is dat ik 't gewoon bij de gemeente aan moet geven.
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is ook de kogel door de kerk. We zijn al anderhalf jaar verloofd, maar door het kopen van een nieuwbouwwoning, de trouwplannen nog even in de koelkast gezet. Wij trouwen op 8 september 2019. Ik heb er nu al zoveel zin in, terwijl alles op de locatie na nog geregeld moet worden haha.
Alle reacties Link kopieren
@daggast: Ik zou het persoonlijk geloof ik niet heel fijn vinden als 2/35 voor jou komt en 33/35 voor je man. Of ervaar je dat niet zo omdat je ook close bent met de familie van je man?

@naamswijziging: dat moesten wij aangeven bij ondertrouw (melding voorgenomen huwelijk). Je kunt het overigens altijd later weer wijzigen, en aan je paspoort veranderd het ook niets. Enkel de naam die op officiële post aan jou gericht staat.

@babygroot: welkom! Hebben jullie al een eerste idee voor dagindeling en aantal genodigden?
Alle reacties Link kopieren
@naamswijziging, in mijn gemeente kan dat online met je digid. Omdat ik nog een visum heb op mijn eigen naam zal ik dat later pas doen. Ik denk wel dat ik op werk vooral nog mijn meisjesnaam ga gebruiken.

@babygroot, welkom!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Thanks!

Naamswijziging kan ik online doorgeven zag ik gisteravond inderdaad. De ondertrouw formulieren etc. hebben we ingevuld. We wachten op de definitieve bevestiging per post. Wellicht dat het daarbij staat. Ik wacht 't nog even af.

@daggasten; Ik ben erg close met de familie van mijn vriend, ik bespreek met hen meer dan met mijn eigen familie. Zijn nooit close geweest met onze eigen families, door allerlei toedoen. Heb ook niet het gevoel dat ik ze er de hele dag bij moet hebben, dat heb ik wel met ooms en tantes van man's kant. Heb ook geen stapel met vriendinnen of iets die 'k erbij wil hebben. (Gos wat klinkt dit eenzaam.. ;)) We gaan er nog eens goed over nadenken, best wel lastig allemaal!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Kleineschnitzel: gewoon lekker doen wat voor jou goed voelt. Het is jouw dag en je moet het vieren met mensen die jij erbij wil hebben. Niets moet.

Masatu: ja we hebben de dagindeling al rond en komen op gemiddeld 25/30 daggasten en 100 avondgasten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven