Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Wij trouwen in september en zijn van plan in november de Save the Dates uit te sturen. Voornaamste reden is dat de datum toch al vastligt, dus waarom deze nog niet communiceren?
We hebben ook wat vrienden en familieleden die graag verre reizen maken buiten de schoolvakanties om, dus wel zo handig als zij op voorhand kunnen plannen en op de hoogte zijn.

Andere vragen mbt Save the Date: sturen jullie die naar je dag- en avondgasten? Of alleen daggasten? Ik twijfel een beetje..
Wij sturen ze ook eind november samen met kerstwens en enkel aan de daggasten hier. Feest gasten krijgen 6 of 8 weken Vtv een uitnodiging.
@Twilight, klinkt goed! Ik ga zaterdag voor de allereerste keer trouwjurken passen! Heb er zó veel zin in! Ben enorm benieuwd..

Stijve receptie zit er voor ons ook echt niet in; de taart snijden we aan na het diner; we hebben namelijk een ijs-bruidstaart, heel gaaf ding (op de foto’s, haha!) dus dat doen we met enkel de daggasten. Mensen die we pas op het avondfeest treffen, slaan we niet over. We ontvangen iedereen met koffie/thee en petit-fourtjes.

Receptie laten we dus even voor wat het is. Ik zelf wissel in januari van baan, dus hoe close ik dan ben met collega’s, weet ik niet. Ik heb niet de neiging om mensen uit te nodigen waar ik nú mee werk; ben niet allerbeste vriendjes met ze ofzo. Dat laat 'k dus nog even voor wat 't is.

Wat een leuk aanzoek in Disney! Gaaf! Gefeliciteerd. :heart: mooie datum ook!

Wij gaan dit jaar nog save-the-dates versturen; we trouwen eind mei dus het wordt hoog tijd als je ’t mij vraagt. We sturen alleen save-the-dates naar onze daggasten. De avondgasten niet, die stellen we op de hoogte met de officiële uitnodiging. Precies hetzelfde als Zoë26 dus!

Gave dingen op touw hier; we hebben wat kerken bekeken waar we wellicht gaan trouwen, ik heb een grote voorkeur voor één, die ligt op zo’n 15 minuten rijden vanaf onze feestlocatie. Volgens mij moet dat prima kunnen of is dat te ver? Een andere kerk ligt op 6 minuten rijden, maar ik vind die locatie gewoonweg niet zo mooi (té modern, ik wil liever iets klassieker). Dus dat gaan we nog even uitpluizen..

Aankomende zaterdag ga ‘k jurken passen in Apeldoorn, zaterdag de 22e gaan we naar de fotograaf voor ’n definitieve vaststelling van de offerte en afspraak maken voor de loveshoot; ik heb er zó veel zin in! :loveys:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Leuk om weer wat updates te lezen!
Wij trouwen ook in september en hebben ook over save the date kaarten na zitten denken.
@kleinesnitzel hoe doen jullie dat dan met de kerstwens, zelfde kaart (kerstkaart of save the date?) of save the date kaart èn/in de kerstkaart oid?
Wij hebben inmiddels de locatie en datum bevestigd (Yay!) dus weet een stapje dichterbij. Het heeft verder eventjes stil gelegen hier maar de planning was om vandaag even te gaan zitten samen om te kijken hoe nu verder.

Hoe doen jullie dat met de ceremoniemeester? Ik wil er heel graag een die vooral op de dag zelf alles in goede banen leid maar weet niet wie ik hiervoor het beste kan vragen.
Life is always rocky when you're a gem.
Een kerk op 15 min rijden van de feestlocatie lijkt mij prima te doen. Je kan een hoop veranderen maar als het gebouw te modern is naar jou smaak doe je weinig aan de sfeer.
Lastig hè, die save the dates.. Wij hebben erover nagedacht om 't los te doen van de kerstkaarten, maar ik denk dat we 't gewoon klein benoemen op de save the date; dat we ze nu fijne feestdagen wensen en heel graag zien op ónze grote feestdag in mei, zoiets. :)

Leuk! Altijd een fijn gevoel om vast te leggen :).

Ik heb nu nog geen ceremoniemeester gevraagd. De locatie waar wij 's middags koffie/thee doen, dan avondeten en na de kerkdienst het feest doen, regelt op zichzelf al heel veel. Die dame is echt een ceremoniemeester voor daar zeg maar. Ik zit er wel aan te denken om een vriendin te vragen om 'de rest van de dag' wat in goede banen te leiden, mensen naar hun auto's verwijzen, aangeven dat we weggaan etc. (zij komt sowieso als daggast en is goed met evenementen.. :)). Maar dat is absoluut lastig! Ik wilde eigenlijk niemand 'lastigvallen' met die rol, maar ik weet dat ze 't met alle liefde zou doen. Dus waarom niet denk ik dan. :).

Mooi! Je kunt inderdaad een boel doen met aankleding, maar die kerk ademt gewoon geen sfeer, geen geschiedenis (is in januari afgelopen jaar gerestaureerd..) We gaan binnenkort eens naar 'n kerkdienst in het kerkje van mijn voorkeur, dan kunnen we even de sfeer tijdens 'n dienst proeven! :heart:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Goed idee van de save the dates. Ik ga het vandaag eens bespreekbaar maken. Er moeten even wat knopen doorgehakt worden! Zo veel keuzes, maakt het alleen maar lastiger, soms denk ik wat doe ik mijzelf aan... :nut:

Met de ceremoniemeester is dat inderdaad hetgeen wat ik lastig vind. Ik wil iemand dichtbij, die mij goed kent en precies weet hoe ik zoiets zou willen. Maar niet te dichtbij zodat ze zelf ook nog kan genieten van de dag. Ofzo. Gelukkig regelt de locatie bij ons ook een hoop. Zij adviseerde wel om iemand te hebben die de gasten een beetje aanstuurde. Binnenkomst daarheen, nu daarheen voor het toost moment etc en eerste aanspreekpunt mocht er iets zijn. De dingen vooraf regelen heb ik liever zelf in de hand. :$

Ik denk dat het een heel goed idee is om eens een dienst bij te wonen! Dan krijg je inderdaad een goed beeld van de mogelijkheden en de sfeer!
Wij hebben onze save the dates in dezelfde envelop als de kerstkaart gestuurd, Met de decemberzegels kun je namelijk tot 50 gram versturen dus dat was mooi meegenomen. En zo bleven de enveloppen waar de save the dates in zitten ook netjes :)
You’d be filthy rich if you’d let go of things you can’t control
Wij hebben uiteindelijk de save the dates los gestuurd, en ook naar de avondgasten (waarvan we zeker weten dat ze uitgenodigd worden).
Gestuurd net voor de kerstgekte begint. En voordeel: we konden nu aan iedereen hun adres vragen zonder dat ze iets vermoedden, dus we kregen een heleboel verraste smsjes terug :-)

We vragen eind december onze ceremoniemeester(s). Hopelijk zeggen ze ja!
En begin januari bruidsjurken passen, spannend!
Welke zaken raden jullie aan voor een trouwjurk? Het liefst de wat grotere winkels waar ze van alles hebben :-D
Zo! Zijn we weer :). Inmiddels een tweetal kerken bezocht, die het allebei zouden kunnen worden.. Er zit er één op 6 minuten, maar die is wat minder warm (minder ludiek) dan 't kerkje op een kwartiertje rijden.. Vind het maar lastig. We moeten ook even gaan rekenen wat we verwachten aan gasten voor de kerk. Kerkje verder weg passen er 100 in, kerk dichterbij 200. We willen graag het koor dat we goed kennen ook uitnodigen, dus dan zal het de kerk dichterbij worden. :)

Naja, genoeg om over te puzzelen! Inmiddels heb ik dé jurk gevonden, bij Yalisa's Bruidsmode in Apeldoorn. To-taal anders dan ik ooit had durven dromen, zo grappig. Maar het is hem écht. Nu nog schoenen vinden! :)

Ceremoniemeester heb 'k inmiddels in m'n hoofd, nu nog vragen of ze wil. Bruidsmeisjes moeten gevraagd worden, getuigen ook. Fotograaf is geregeld en vastgelegd, nu druk puzzelen met de gastenlijst. We dachten eerst 'stuk of 30 daggasten' maar zitten nu op 50 :shame: Naja, we hebben ze er graag bij denk ik dan.

Geen save-the-dates verstuurd hier, een appje naar de daggasten was genoeg voor de datum. De kaart volgt spoedig. :). Heel saai, maar compleet 'wij' zeg maar.

Ik zal eens een to-do-lijst maken, iets met controlfreak zijn.. @(
Hoi dames ik wil graag even advies.
Ik heb al een paar maanden geleden een bruidsjurk gekocht en wilde nu bij winkel een afspraak maken om hem te laten vermaken.
Ik gaf aan dat ik op een zaterdag wilde langskomen (2 februari) om dit te doen. Ik kreeg een beetje een vreemde reactie terug dat ik op zaterdag niet langs mag komen hier voor, omdat het dan te druk is.
Ik werk gewoon doordeweeks en ze hebben geen koopavond of koopzondag, dus zaterdag is voor mij de enige optie. Dit heb ik dan ook vermeld. Daarbij aangeboden dat ik ook vroeg in de ochtend kan komen of juist laat in de middag als het nog niet zo druk (meer) is.
Toen kwam ze ineens met het voorstel voor vrijdagmiddag rond 4 of 5 uur, maar dan zit ik gewoon op werk en kan ook niet weg vanwege de bezetting.
Dus nogmaals benadrukt dat ik op zaterdag kan en om iets meer speelruimte te geven kan ik eventueel woensdag eind van de middag. Dan moet ik ook eerder weg van werk, maar dan is het nog te regelen.
Kreeg ik terug dat ze mij van de week mailt met een voorstel. Ondertussen ben ik best wel pissig. Ik heb op de laatste mail nog niet gereageerd. Ben ik nu een beetje Bridezilla of is dit gewoon heel vreemd.
Ik heb bij meer winkels gezien dat er niet doorgepast kan worden op zaterdag. De coupeuses werken dan simpelweg niet. Alle aandacht gaat dan naar verkoop.
Beetje zoals een autodealer eigenlijk :|

Dus vind het niet zo vreemd. Wacht gewoon dat voorstel af, waarschijnlijk denken ze met je mee. Maar misschien moeten ze even checken wie er op woensdag beschikbaar is of langer kan blijven.

@trouwjurk algemeen: ik heb de mijne vandaag gevonden! :yes:
@Pijnboompitje25 wat super leuk! Mag ik vragen waar je de jurk hebt gehaald?

En voor de andere dames, nog aanraders voor bruidswinkels? :)
Ik ben ook benieuwd naar aanraders voor bruidswinkels! Zou deze maand toch jurken willen gaan passen, ondanks dat ik niet op streef gewicht ben helaas. Weten jullie dat, in de reguliere bruidswinkels, hebben ze daar ook grote maten (44/46)? Of houden de jurken op bij een bepaalde maat?
Ik ben bij Weddings in Rotterdam geweest. Hele fijne ervaring!
Je hebt je eigen paskamer (met bank en tafeltje voor je gasten) en krijgt wat te drinken, cupcakes, etc. De jurken trek je in een grote afgesloten ruimte aan en daarna loop je het hoekje om, waar je gasten zitten. Heel praktisch en lekker prive.
Ik had een afspraak van 2 uur, die liep een beetje uit maar dat was geen probleem. Styliste dacht goed met mij mee en kwam nog met andere jurken aan op basis van wat ik mooi vond. Uiteindelijk daardoor een jurk gevonden die ik niet direct op had geschreven om te passen, maar die wel perfect is :-)

@maten: ze hebben van alle jurken een sample hangen die je past, en met wat speldjes en klippen "op maat" gemaakt wordt zodat je ziet hoe hij zou staan. Alle jurken waren mij te groot (maat 38). Volgens mij hebben ze ook wel grote maten. Als je het zeker wil weten kan je van te voren even bellen natuurlijk :)
Ik ben in Apeldoorn geweest bij Yalisa's bruidsmode, zelfde ervaring als Pijnboompitje, andere locatie. :) ook hier alle tijd voor je, veel proefmodellen en de uiteindelijke jurk word nieuw besteld. (mits nog leverbaar natuurlijk)

ook hier cupcakes, taartjes, lekkers, drinken en champagne bij het vinden van dé jurk!

Over de jurk; ik had even wat twijfels afgelopen weekend, maar volgens mij heeft elke bruid dat nadat ze 'm besteld heeft.. :). Als ik denk aan hoe ik me voelde, barst ik bijna weer in tranen-van-geluk uit, dus volgens mij zit het goed. :)

Nog wel even een vraagje over makeup/bruidskapsels. Ik heb een vaste salon in een stad verder op waar ik altijd kom voor knippen en verven. Ik heb echter ook een bekende dame die aan huis komt voor je kapsel en makeup..

Het lijkt mij echter voor de grote dag zelf wel zo relaxt dat er iemand aan huis komt. Mijn moeder is (40 jaar geleden.. ;)) toen 's ochtends naar de kapper gegaan voor haar kapsel en makeup, een vriendin raadt echter aan om iemand thuis te laten komen.. Wat zouden jullie doen? De kapsalon waar 'k me altijd laat knippen is 20 minuten rijden. Ik zit 's ochtends niet heel ruim in de tijd, dus iemand aan huis is wellicht verstandiger?

Overigens van het weekend tóch save-the-date kaarten besteld. Die komen morgen binnen, dat leek ons toch wel zo leuk om te versturen. :loveys:
Wat betreft jurk: ik ben prima geholpen bij Anastasia, maar dat is geen normale trouwjurkenwinkel en dus ook wel echt een andere ervaring dan a la "say yes to the dress". Grote maten hebben ze wel.

@twilight: misschien gewoon even bellen? Dat gaat vast wat makkelijker/sneller dan heen en weer mailen en kan je vast beter tot een oplossing komen die voor jullie beiden oke is.

@kleineschnitzel: Ik ben naar de kapper zelf toegegaan. Maar dit was maar 5 minuten (lopen). Zij deed ook de make-up, wel zo handig. Ik zou denk ik niet 2*20 minuten heen en weer gaan rijden als je al krap in de tijd zit. Dat levert vast stress op (of minder slaap/vroeger opstaan), wat nergens voor nodig is. Je kan ook je vaste kapper vragen om met je mee te denken? Misschien komen ze voor bruidskapsels wel vaker naar iemand toe ipv in de kapsalon zelf.
Hallo mensen!

Ik ga dit jaar ook trouwen: 24 augustus 2019. Ben dan 23 jaar en heb er superveel zin in! Ik ben dan precies 5 jaar samen met mijn vriend
Het gaat plaatsvinden in een leuk kapelletje bij kasteel Doornenburg en het feest in een superleuk zaaltje daar in de buurt.

Wij hebben daggasten en avondgasten en de uitnodigingen zijn de bus uit, maar wat super lastig om om te gaan met teleurstellingen! Ik heb best veel vrienden en familie en ik kon niet iedereen uitnodigen als daggast. Wij hebben gezin, opa's en oma's gedaan, 2 beste vrienden van ons allebei en de ooms en tantes met kinderen. Dat zijn bij elkaar 38 daggasten! Overige familie en vrienden op het feest savonds. Ik hoor via via dat mensen toch teleurgesteld zijn, maar hoe ga je er mee om. Lastig :') Je kan niet iedereen uitnodigen.
Buiten dat ik heb er heel veel zin in en het is ook wel spannend!
Locatie, ringen en jurk al geregeld en alle uitnodigingen de bus uit want het is vakantieperiode en anders kunnen mensen dalijk niet!
Gefeliciteerd, leuk! Veel geregeld al, dat geeft vast een fijn gevoel!
38 daggasten vind ik best veel nog. Wij hebben het beperkt tot 25-30, staat bij ons nog niet vast, ook nog geen uitnodigingen verstuurd (datum september) en dan 60 gasten in de avond totaal. De daggasten zijn dan ouders, broers en zussen met partner, beste vrienden en een paar ooms en tantes.
Ik heb vanaf het begin af aan tegen alle belangrijke mensen gezegd dat het bij ons niet perse traditioneel zal zijn en ik het graag klein wil houden. De mensen dichtbij mij vinden het jammer maar begrijpen het wel, op een enkeling na. Voor mij is het belangrijkste dat wij ons op ons gemak voelen dus dat maakt het makkelijker om er weinig van aan te trekken wat mensen zeggen.
Wel krijg ik trouwens regelmatig de opmerking waarom wij eigenlijk gaan trouwen als ik zeg dat ik niet graag in de belangstelling sta.. ik begrijp dat je dat niet helemaal kan voorkomen op je trouwdag maar toch wil ik de dingen doen zo als ze voor mij fijner voelen. Zoals niet door het gangpad naar het altaar lopen met alle ogen op mij, geen aangekondigde eerste dans etc. Ach, vaak is het dezelfde persoon die deze dingen zeg.

Hebben jullie collega’s uitgenodigd? Wij hebben geen receptie en ik ga buiten het werk eigenlijk niet met mijn collega’s om. Ik was ook niet van plan om ze uit te nodigen, misschien 1 of 2, maar hoor op de werkvloer dat sommige wel verwachten dat iedereen welkom is.
kleineschnitzel schreef:
07-01-2019 11:51
Ik ben in Apeldoorn geweest bij Yalisa's bruidsmode, zelfde ervaring als Pijnboompitje, andere locatie. :) ook hier alle tijd voor je, veel proefmodellen en de uiteindelijke jurk word nieuw besteld. (mits nog leverbaar natuurlijk)

ook hier cupcakes, taartjes, lekkers, drinken en champagne bij het vinden van dé jurk!

Over de jurk; ik had even wat twijfels afgelopen weekend, maar volgens mij heeft elke bruid dat nadat ze 'm besteld heeft.. :). Als ik denk aan hoe ik me voelde, barst ik bijna weer in tranen-van-geluk uit, dus volgens mij zit het goed. :)

Nog wel even een vraagje over makeup/bruidskapsels. Ik heb een vaste salon in een stad verder op waar ik altijd kom voor knippen en verven. Ik heb echter ook een bekende dame die aan huis komt voor je kapsel en makeup..

Het lijkt mij echter voor de grote dag zelf wel zo relaxt dat er iemand aan huis komt. Mijn moeder is (40 jaar geleden.. ;)) toen 's ochtends naar de kapper gegaan voor haar kapsel en makeup, een vriendin raadt echter aan om iemand thuis te laten komen.. Wat zouden jullie doen? De kapsalon waar 'k me altijd laat knippen is 20 minuten rijden. Ik zit 's ochtends niet heel ruim in de tijd, dus iemand aan huis is wellicht verstandiger?

Overigens van het weekend tóch save-the-date kaarten besteld. Die komen morgen binnen, dat leek ons toch wel zo leuk om te versturen. :loveys:
Mij lijkt het fijner iemand aan huis te geven voor haar en make up. Ik heb het geluk dat een goede vriendin kapster en visagiste is, die mij wilt helpen op de dag.
Misschien kan je bij jouw kapper informeren of zij voor jou bruidkapsel aan huis kan komen? Misschien niet officieel maar dan zwart? Ik ken wel veel kapster die in hun vrije tijd thuis bijknippen voor extra geld.
Hebben jullie nog leuke ideeën voor activiteiten die de gasten zelfstandig kunnen doen tijdens het feest/receptie.
Wij hebben natuurlijk al muziek, daarnaast ook nog een photobooth en een candy bar. Maar wil eigenlijk nog iets hebben wat ze zelfstandig kunnen doen.
Hier niemand van het werk op de bruiloft. Wel achteraf op het werk 'gevierd' met taart bij de koffie (en foto's laten zien natuurlijk).

Qua activiteiten.. Er is vooral veel gekletst door iedereen. Ik denk dat de meeste groepjes zichzelf wel vermaken met gezellig samen zijn, en dat je er niet echt iets voor hoeft te organiseren. Verder is iets in het gastenboek (of boom/muur/etc.) schrijven/tekenen natuurlijk ook een prima bezigheid (en dat kan ook individueel).
Zo; tijd voor 'n update. :)

Bij m'n eigen kapsalon geïnformeerd; zij komen helemaal niet aan huis. Helaas. M'n vaste kapster gevraagd, maar die werkt helaas niet zwart bij zeg maar. Heb 'n andere bekende gemaild, die komt wel aan huis. Daar wachten we nog even op.

We hebben inmiddels het koor voor de kerkdienst vastgelegd, vanavond de kerk mailen en de predikant moet nog gevraagd worden. Dan kunnen we ook de liturgie in elkaar gaan puzzelen.

Afgelopen week de save-the-date kaarten verstuurd; mooie reacties op gekregen. De gastenlijst ligt inmiddels grotendeels vast, er wijzigt altijd nog wel iets. Wij hebben geen receptie; dus vind 't nog wel even lastig met collega's uitnodigen. Daar moet 'k nog maar eens even mee gaan puzzelen; ik heb net twee weken een nieuwe baan, dus ook geen idee nog. Komt vanzelf wel. :)

Voor mezelf maar 's een to-do-lijst gemaakt en de checklist op theperfectwedding bijgewerkt, nog best een boel te doen nu. Schoenen uitgezocht die ik ga laten airbrushen voor onder de trouwjurk (dan matchen ze met m'n aanstaande). Kan nog wel uren doorkletsen over wat 'k allemaal nog moet doen; maar zó leuk allemaal! :loveys:

Gefeliciteerd ook Somebodyx! Fijn dat alles al redelijk in kannen en kruiken is! :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven