Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Aan alle bruiden to be, deze tip kreeg ik doorgestuurd:

http://www.thisisgoodgood.com/bridal-bu ... ding-gown/
twilight84 schreef:
05-01-2018 19:18
Ik hoef tijdens de plechtigheid geen heel levensverhaal over ons te horen.


Wij ook niet. Ik ben al een zelf aan het schrijven, want wil absoluut geen standaard praatje van de babs.
Wat ik ook heel mooi zou vinden is een inspirerend verhaal en dan koppelen aan de trouwceremonie, als romantische inleiding, maar ik zou op dit moment niks weten.
Perzina schreef:
05-01-2018 19:42
Wij ook niet. Ik ben al een zelf aan het schrijven, want wil absoluut geen standaard praatje van de babs.
Wat ik ook heel mooi zou vinden is een inspirerend verhaal en dan koppelen aan de trouwceremonie, als romantische inleiding, maar ik zou op dit moment niks weten.
Wat krijgen we ########## nu dan (ik heb de krachtterm tussen we en nu maar weggelaten)?

Ga je trouwen?
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
05-01-2018 19:38
Aan alle bruiden to be, deze tip kreeg ik doorgestuurd:

http://www.thisisgoodgood.com/bridal-bu ... ding-gown/
Oh hilarisch dit, ga ik zeker onthouden!
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
05-01-2018 18:56

De fotograaf vind ik nog het meest lastig om te vinden! In principe ken ik twee mensen in mijn omgeving die goed zijn in fotografie, maar ik ben bang dat ik na de bruiloft dan erg teleurgesteld ben door een mindere kwaliteit foto's. Ik weet ook nog niet of ik foto's ontzettend belangrijk vind (want hoevaak kijk je nog in zo'n album?). Aan de andere kant wil ik ook geen lelijke foto's...
Ik zou een professioneel iemand nemen. Het is een van de weinig tastbare herinneringen die je overhoudt aan de bruiloft. Ik vind zelf goeie foto's en een mooi album wel belangrijk. Ik dit geval heb ik zoiets van beter mee verlegen dan om verlegen. Je kan het niet opnieuw doen als je het achteraf toch jammer vindt dat er geen foto's zijn gemaakt. En ze zijn er in allerlei budgetten. Gewoon even zoeken in de buurt.

@ladenkastje, je mag mij ook in de tabel zetten. April 2018 dus ik ben 31 en woon en trouw in Gelderland.
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
05-01-2018 18:54

Wij doen dus ook alles op 1 lokatie, maar ik schrik wel een beetje van de prijzen Aardbei, ik hoop het toch wel rond de 5000 te houden, excl ringen/kleding dan. Maar bedoel puur de dag, lokatie en eten en drinken etc.
Ja ons budget was 10,000 maar daar gaan we het niet mee redden ben ik bang. Zijn al bijna 5000 euro kwijt aan locatie! Maar, daar zijn we de hele dag, drank afgekocht, hapjes en uitgebreid diner. Maar toch al wel de helft van ons budget.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
05-01-2018 20:17
Ja ons budget was 10,000 maar daar gaan we het niet mee redden ben ik bang. Zijn al bijna 5000 euro kwijt aan locatie! Maar, daar zijn we de hele dag, drank afgekocht, hapjes en uitgebreid diner. Maar toch al wel de helft van ons budget.
Ik denk dat wij ook rond de €5000,- zitten met de locatie. Ook alles op 1 plek. Geen idee of verschillende plekken goedkoper zou zijn, maar ik heb het er voor over om meer te betalen. Geeft zoveel rust, ook voor de (dag)gasten!
Alle reacties Link kopieren
Wie hebben jullie meegenomen met jurken passen of gaan jullie meenemen?
Ik neem mijn moeder, schoonmoeder en een vriendin mee.
Alle reacties Link kopieren
@aardbei_83 ja dat is ook de reden dat ik nog twijfel over wie we willen vragen hiervoor. Vind tot nu toe de fotograaf het meest lastige besluit, vooral omdat dat inderdaad een van de weinig tastbare dingen gaat zijn.

@ladenkastje ik heb alleen mijn moeder meegenomen naar het jurken passen. Dit wilde zij al héél lang en ik ben een vrij praktisch persoon. Was binnen 2 uur klaar en vond toen mijn jurk :heart: Was echt even schakelen om niet praktisch maar op gevoel de jurk uit te kiezen.
Amant schreef:
05-01-2018 19:45
Wat krijgen we ########## nu dan (ik heb de krachtterm tussen we en nu maar weggelaten)?

Ga je trouwen?
Yessssss!!!!

Wtf doe jij op dit topic?
Perzina schreef:
05-01-2018 20:44
Yessssss!!!!

Wtf doe jij op dit topic?
Wtf doe jij op het stadhuis straks? :O
Alle reacties Link kopieren
babs??

Ik weet nog niet of ik wel een jurk aan wil.
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant heb ik ook geen honderden euro's uitgeven voor een jurk die je 1 x aan hebt.

Heb ook nooit dat sprookjes huwelijk gevoel gehad, maar begin nu toch ook wel de leuke kanten van een bruiloft te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
05-01-2018 20:22
Wie hebben jullie meegenomen met jurken passen of gaan jullie meenemen?
Ik neem mijn moeder, schoonmoeder en een vriendin mee.
Ik vond het heel moeilijk om te beslissen wie mee te nemen voor de jurk. Dacht eerst aan mijn moeder en schoonzussen. Maar dat zijn wel veel verschillende meningen en mensen met verschillende kledingstijlen enzo. Uiteindelijk is de keus voor mij gemaakt doordat ik ongepland tegen mijn jurk aanliep tijdens een normaal middagje shoppen met mijn moeder. Dus alleen mijn moeder er maar bij geweest. Wel nog een aparte pasafspraak gemaakt zodat de schoonzussen wel de jurk alvast een keertje zagen.

Hoe ziet jullie jurk eruit? Was het wat je in gedachten had of totaal iets anders? De pasvorm van de jurk is wat ik zelf al kn gedachten had. Een mermaid dress. Wilde eigenlijk absoluut geen sleep, maar er zit toch een redelijk grote aan en ik vond hem nog mooi ook!
Aardbei_86 schreef:
05-01-2018 20:17
Ja ons budget was 10,000 maar daar gaan we het niet mee redden ben ik bang. Zijn al bijna 5000 euro kwijt aan locatie! Maar, daar zijn we de hele dag, drank afgekocht, hapjes en uitgebreid diner. Maar toch al wel de helft van ons budget.

Wat voor soort lokatie heb je dan? Vraag voor iedereen trouwens die op 1 lokatie trouwt/feest.

Wij hebben een theetuin bij een boerderij, worden eigenlijk bijna geen bruiloften gedaan, wij zijn het 3e stel. Maar het is een superrrelaxte lokatie. De boerin maakt zelf gebak, zorg voor biologische bbq, en we mogen de tuin zelf versieren. Ze heeft perenbomen waar in augustus peren aan hangen en als het weer meezit (fingers crossed), trouwen we onder de perenbomen.

Ze kon moeilijk een prijsopgaaf maken, omdat dat ook afhankelijk is van hoeveel drankjes er worden gedronken, etc. Maar ik verwacht (hoop) dat het geen 5000 wordt.
twilight84 schreef:
05-01-2018 20:46
babs??


Bijzondere ambtenaar burgelijke stand. Ofwel de trouwambtenaar.
Amant schreef:
05-01-2018 20:46
Wtf doe jij op het stadhuis straks? :O

Trouwen met de man met wie ik oud wil worden. Die zelfs mijn grote zwakke punten accepteert en met wie ik de lekkerste seks heb.
anoniem_328235 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 20:57
0.42% gewijzigd
Ladenkastje schreef:
05-01-2018 20:22
Wie hebben jullie meegenomen met jurken passen of gaan jullie meenemen?
Ik neem mijn moeder, schoonmoeder en een vriendin mee.

Nee, doe ik alleen. Moeder heeft geen smaak, schoonmoeder heb ik niet en ik hecht er zelf totaal geen belang aan.
Maar, ik denk dat ik te oud ben voor deze traditionele dingen.
Jurk: ik heb nog geen jurk, maar wel op het oog. Aanvankelijk een kanten mermaid dress met sleep, inmiddels is het veranderd in een jurk met tule rok met sleepje en grof kanten bovenkant met V hals en open rug. Beetje sluik profiel. Die vond ik toch mooier, en lijkt me makkelijker bewegen heel de dag.

Ik twijfel nog over een sluier. Ik heb een mooie gezien, tot halverwege/ onderaan de rug, die zou ik dan laag in m’n haar doen. Kijn aanstaande word alleen niet wild van het idee van een sluier, maar hij vind het sowieso moeilijk om er een voorstelling van te maken zonder het te zien.
Perzina schreef:
05-01-2018 20:53
Trouwen met de man met wie ik oud wil worden. Die zelfs mijn grote zwakke punten accepteert en met wie ik de lekkerste seks heb.
Flabbergasted ben ik. Ik heb al een zakje gevonden om in te ademen. Excuus. Dat gaat over mij en niet over jullie.

Uiteraard wens ik jullie alle geluk van de hele wereld.

Ik moet die nieuwsbrief toch eens beter gaan lezen.
Amant schreef:
05-01-2018 21:04
Flabbergasted ben ik. Ik heb al een zakje gevonden om in te ademen. Excuus. Dat gaat over mij en niet over jullie.

Uiteraard wens ik jullie alle geluk van de hele wereld.

Ik moet die nieuwsbrief toch eens beter gaan lezen.
Dankje voor de gelukswensen.

Je loopt inderdaad achter, of je hebt een nieuwsbrief overgeslagen door de jonge blom op je werk ofzow. Maar das offtopic.
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
05-01-2018 20:49
Wat voor soort lokatie heb je dan? Vraag voor iedereen trouwens die op 1 lokatie trouwt/feest.

Wij hebben een theetuin bij een boerderij, worden eigenlijk bijna geen bruiloften gedaan, wij zijn het 3e stel. Maar het is een superrrelaxte lokatie. De boerin maakt zelf gebak, zorg voor biologische bbq, en we mogen de tuin zelf versieren. Ze heeft perenbomen waar in augustus peren aan hangen en als het weer meezit (fingers crossed), trouwen we onder de perenbomen.

Ze kon moeilijk een prijsopgaaf maken, omdat dat ook afhankelijk is van hoeveel drankjes er worden gedronken, etc. Maar ik verwacht (hoop) dat het geen 5000 wordt.
Is het niet mogelijk de drank af te kopen? Leek ons wel de moeite waard omdat we er de hele dag zijn. Hebben ook even goed de prijzen van de andere onderdelen van de dag bekeken (diner, hapjes etc.) en dit was erg goedkoop. Zo weet je ook vooraf waar je op kan rekenen en kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.

Onze locatie is een restaurant in een groot mooi park. Ze hebben wel vaker bruiloften en kunnen op een mooie plek in het park trouwen als het weer een beetje meewerkt (maar in april weet je nooit hoe het weer zal zijn). We hebben het hele restaurant exclusief. Het bestaat uit twee delen. Dus borrel in het ene deel, diner in het andere en we sluiten dan weer af in het eerste deel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!!

Ik zou heel graag meeschrijven. Wij gaan in maart 2019 trouwen.

Afgelopen voorjaar op vakantie ten huwelijk gevraagd. Hadden het wel eens over trouwen gehad en ook dat dat dan 2019 of 2020 moest worden. Gezien dus 2j van te voren het aanzoek had ik dat echt niet verwacht.
We waren met mijn moeder op vakantie op de Dominicaanse republiek. We gingen foto's maken met zonsondergang op het strand. Daar begon hij ineens hele lieve dingen te zetten, ging die op 1 knie en pakte een doosje met een prachtige ring. Ik en moeder compleet overrompelt en uiteraard zei ik meteen ja!

Gezien onze liefde voor het Caribisch gebied zullen we ook op een van de eilanden trouwen. Toevallig deze week de bevestiging gekregen van de weddingplanner. We gaan dus maar met een klein gezelschap.

In november al mijn trouwjurk gekocht en besteld. Ging voor het eerst kijken met moeder en oma. Dit wat eerder omdat oma dementerend is en je nooit weet hoe dat ontwikkeld. Ik werd compleet verliefd. Geweldige ervaring.

Voor de tabel:
26, maart 2019 en Caribisch eiland
Aardbei_86 schreef:
05-01-2018 21:23
Is het niet mogelijk de drank af te kopen? Leek ons wel de moeite waard omdat we er de hele dag zijn. Hebben ook even goed de prijzen van de andere onderdelen van de dag bekeken (diner, hapjes etc.) en dit was erg goedkoop. Zo weet je ook vooraf waar je op kan rekenen en kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.

Onze locatie is een restaurant in een groot mooi park. Ze hebben wel vaker bruiloften en kunnen op een mooie plek in het park trouwen als het weer een beetje meewerkt (maar in april weet je nooit hoe het weer zal zijn). We hebben het hele restaurant exclusief. Het bestaat uit twee delen. Dus borrel in het ene deel, diner in het andere en we sluiten dan weer af in het eerste deel.
Nee, afkopen doen ze niet. Wel hebben we afgesproken dat ze alleen wijn en (huis)bier schenken.
Maar het is geen horecagelegenheid zoals de jouwe (klinkt heel romantisch!), dus verwacht dat het voordeliger uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
05-01-2018 22:30
dus verwacht dat het voordeliger uitpakt.
Dat denk ik ook wel. Ligt ook aan hoeveel gasten je hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen die verschillende verhalen rondom DE jurk ;)

Klinkt goed Perzina een theetuin op een boerderij. Het lijkt me ook dat zij een stuk goedkoper zullen zijn dan een horecagelegenheid ja. Wij gaan voor een restaurant in een bos met water. Moeten nog langsgaan, maar voor 90% zijn we zeker dat we daar gaan trouwen. Zeker met mooi weer is het daar prachtig :flirting:

Jouw locatie klinkt ook mooi Aardbei_86.
Wat bedoel je precies met ''Is het niet mogelijk de drank af te kopen''? :-$

Hebben jullie een bepaald thema of iets dergelijks?
Wij gaan voor landelijk, we moeten nog goed gaan kijken wat we precies willen. Gelukkig zitten we aardig op 1 lijn.

Hoe is dat bij jullie? Beetje de zelfde ideeën en wensen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven