Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sunshine1992 schreef:
05-01-2018 22:26
Hoi allemaal!!

Ik zou heel graag meeschrijven. Wij gaan in maart 2019 trouwen.

Afgelopen voorjaar op vakantie ten huwelijk gevraagd. Hadden het wel eens over trouwen gehad en ook dat dat dan 2019 of 2020 moest worden. Gezien dus 2j van te voren het aanzoek had ik dat echt niet verwacht.
We waren met mijn moeder op vakantie op de Dominicaanse republiek. We gingen foto's maken met zonsondergang op het strand. Daar begon hij ineens hele lieve dingen te zetten, ging die op 1 knie en pakte een doosje met een prachtige ring. Ik en moeder compleet overrompelt en uiteraard zei ik meteen ja!

Gezien onze liefde voor het Caribisch gebied zullen we ook op een van de eilanden trouwen. Toevallig deze week de bevestiging gekregen van de weddingplanner. We gaan dus maar met een klein gezelschap.

In november al mijn trouwjurk gekocht en besteld. Ging voor het eerst kijken met moeder en oma. Dit wat eerder omdat oma dementerend is en je nooit weet hoe dat ontwikkeld. Ik werd compleet verliefd. Geweldige ervaring.

Voor de tabel:
26, maart 2019 en Caribisch eiland
Wat een mooi en onverwacht aanzoek Sunshine1992. Extra mooi als je het niet verwacht :).
Tof dat jullie naar een Caribisch eiland gaan!
Mooi dat je met je oma (en moeder) kon gaan passen en dat het ook zo snel gelukt is :).

Ik heb je in de tabel gezet :)
Hoe werkt dat nu feitelijk, dat ‘ten huwelijk gevraagd worden’?

Verzeker je je dan als vrouw van het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer jij wil scheiden?

Is het een geruststelling voor het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer hij niet meer voldoet aan jouw eisen en jij wil scheiden?

Wat is het nou precies?
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
06-01-2018 00:49
Hoe werkt dat nu feitelijk, dat ‘ten huwelijk gevraagd worden’?

Verzeker je je dan als vrouw van het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer jij wil scheiden?

Is het een geruststelling voor het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer hij niet meer voldoet aan jouw eisen en jij wil scheiden?

Wat is het nou precies?
Voor mij is het een dag om de liefde extra te vieren met onze familie en vrienden ;-) :loveys: Maar ook om God ons huwelijk te laten zegenen (inzegening vh huwelijk).
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
06-01-2018 00:49
Hoe werkt dat nu feitelijk, dat ‘ten huwelijk gevraagd worden’?

Verzeker je je dan als vrouw van het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer jij wil scheiden?

Is het een geruststelling voor het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer hij niet meer voldoet aan jouw eisen en jij wil scheiden?

Wat is het nou precies?
Precies! ;-) :there: Maar dat doet vooral de huwelijkse voorwaarden sinds de wijziging dit jaar. En het kan maar zo andersom zijn wanneer de vrouw meer verdient.

@ladenkastje drank afkopen is dat je vooraf een bedrag vaststelt voor de drank met de locatie. Drinken mensen meer dan dat bedrag hoef je niet meer te betalen, maar drinken mensen minder dan ben je op sommige locaties dat gehele bedrag kwijt en sommige locaties geven het verschil terug. Je kan dan fris, bier, wijn en binnenlands gedestilleerd afkopen maar soms ook met sterkte drank erbij. Wat jullie zelf willen.

Wij vinden het fijn om af te kopen zodat er achteraf geen onverwachte kosten meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven!

Wij trouwen september 2018 in Friesland. Ergens in juni gevraagd aan een meer tijdens een rondje op de motor. Het ging niet helemaal (totaal niet) zoals gepland, want ik had pijn en wilde naar huis en ik was aan het appen met een collega over een client. Achteraf bleek dat hij de ring al maanden had en steeds aan het zoeken was naar een goede tijd om me te vragen. We waren ook al op vakantie geweest en achteraf waren er heel veel goede momenten geweest, maar goed. Dit past ook veel beter bij ons.

De meeste 'grote' dingen zijn inmiddeld geregeld. We hebben een trouw- en een feestlocatie, ik heb een haar en make-up mevrouw, de gesprekken over de taart zijn geweest en binnenkort mogen we taart gaan proeven :yes: Dit verlof hebben we een gesprek met de fotograaf staan en gaan we bij de mensen langs die de ringen gaan maken. Ik zal ergens in Maart mijn jurk via Etsy bestellen en dan moet ik nog schoenen laten maken.

Voor de tabel: 33, september 2018, Friesland
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
06-01-2018 09:08
Precies! ;-) :there: Maar dat doet vooral de huwelijkse voorwaarden sinds de wijziging dit jaar. En het kan maar zo andersom zijn wanneer de vrouw meer verdient.

@ladenkastje drank afkopen is dat je vooraf een bedrag vaststelt voor de drank met de locatie. Drinken mensen meer dan dat bedrag hoef je niet meer te betalen, maar drinken mensen minder dan ben je op sommige locaties dat gehele bedrag kwijt en sommige locaties geven het verschil terug. Je kan dan fris, bier, wijn en binnenlands gedestilleerd afkopen maar soms ook met sterkte drank erbij. Wat jullie zelf willen.

Wij vinden het fijn om af te kopen zodat er achteraf geen onverwachte kosten meer zijn.
Bedankt voor de tip. Eens kijken of de locatie die wij op het oog hebben dit ook doet. Het is niet hetzelfde als nacalculatie toch?
Alle reacties Link kopieren
@Minimoose:
Welkom, leuk dat je mee wilt schrijven, gezellig!
Wat lief dat je vriend al maanden ermee bezig was. Grappig is het dan ook wel weer dat het dan uiteindelijk heel anders gaat dan gedacht.
Zo dacht ik bv dat ik zou gaan huilen.......Ik kon alleen maar lachen (van ongeloof)... :facepalm:

Wat goed dat jullie al zoveel geregeld hebben.
Lekker dat je binnenkort gaat taart proeven :)

Spannend om je jurk via Etsy te bestellen. Vind ik dan ;-)

Fijn weekend!!
Amant schreef:
06-01-2018 00:49
Hoe werkt dat nu feitelijk, dat ‘ten huwelijk gevraagd worden’?

Verzeker je je dan als vrouw van het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer jij wil scheiden?

Is het een geruststelling voor het feit dat hij moet gaan bloeden wanneer hij niet meer voldoet aan jouw eisen en jij wil scheiden?

Wat is het nou precies?
Scheid nou toch uit Amant, laat ons aanstaande bruiden genieten. Ga fijn ergens anders rellen. Doei.
Hebben jullie een ceremoniemeester? Ik vind het lastig om iemand te kiezen. Ik heb een paar namen in gedachte, maar ik wil eigenlijk dat zij tijdens de bruiloft zelf ook gewoon kunnen genieten en niet van alles hoeven regelen..

En is het gek om bij een aantal locaties gewoon langs te gaan zonder een afspraak? Ik
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, wat leuk een trouwtopic! Ik zou het leuk vinden om mee te schrijven. Ik ga trouwen in november 2018. Afgelopen september gevraagd tijdens een citytrip, heel lief en romantisch! En fijn om ruim een jaar te hebben voor de planning en voorpret. We hebben een aantal locaties bezocht en daarin een keuze gemaakt, DJ en fotograaf zijn geregeld. Ook ringen hebben we besteld, er was eigenlijk maar 1 paar dat we mooi vonden tijdens online zoeken en die zijn het ook geworden. Eind deze maand ga ik jurken passen, lijkt me zo'n leuke ervaring! Ik neem m'n moeder, schoonmoeder en een vriendin mee.

Zou ik ook in de tabel mogen? Regio is zuid Holland en ik ben 28.
Alle reacties Link kopieren
Mariahhh schreef:
06-01-2018 10:40
Hebben jullie een ceremoniemeester? Ik vind het lastig om iemand te kiezen. Ik heb een paar namen in gedachte, maar ik wil eigenlijk dat zij tijdens de bruiloft zelf ook gewoon kunnen genieten en niet van alles hoeven regelen..

En is het gek om bij een aantal locaties gewoon langs te gaan zonder een afspraak? Ik
Wij hebben wel gekozen voor 2 ceremoniemeesters (stelletje). Ik denk dat het belangrijk is dat jullie eerst duidelijk hebben wat jullie eventueel verwachten van een ceremoniemeester.
Wij willen ook niet dat ze op de dag zelf alleen maar bezig zijn.

Wat betreft langs gaan bij locaties zonder afspraak, lijkt mij niet echt handig.
Vaak hebben ze op dat moment geen tijd om alles te laten zien en de mogelijkheden te bespreken (dat is onze ervaring).
Kan natuurlijk prima als je alleen benieuwd bent naar de sfeer.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Mariahhh schreef:
06-01-2018 10:40
Hebben jullie een ceremoniemeester? Ik vind het lastig om iemand te kiezen. Ik heb een paar namen in gedachte, maar ik wil eigenlijk dat zij tijdens de bruiloft zelf ook gewoon kunnen genieten en niet van alles hoeven regelen..

En is het gek om bij een aantal locaties gewoon langs te gaan zonder een afspraak? Ik
Nog geen ceremoniemeester hier. Ik vind het ook lastig. Wil in ieder geval geen directe familie
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee komt schrijven Puntpaprika!
Al veel gedaan zo te lezen!
Gek idee he dat je/we jurken mag gaan passen. Ik vind het maar gek. Altijd een ander, nu mag ik😊
Maar het is vooral mooi en bijzonder!!
Alle reacties Link kopieren
Mariahh mag ik jou ook in de tabel zetten? Hoeft niet, mag wel 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
@mariahh Voor het bekijken van de sfeer van locaties kan je zeker kijken zonder afspraak, maar om uitgebreid te overleggen kan je beter een afspraak maken.

Ceremoniemeester vind ik lastig om te kiezen, vooral omdat ik de gehele bruiloft zelf ga plannen en we het niet heel groot maken. Voor de dag zelf vind ik een ceremoniemeester wel prettig.

@puntpaprika waarom hebben jullie voor november gekozen om te trouwen? Leuk dat steeds meer mensen meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
06-01-2018 09:57
Bedankt voor de tip. Eens kijken of de locatie die wij op het oog hebben dit ook doet. Het is niet hetzelfde als nacalculatie toch?
Het is juist geen nacalculatie. Als je niet alles afkoop heb je kans op nacalculatie als er toch meer gedronken is dan vooraf gedacht. Als je dus alle drank afkoop heb je dat dus niet. Je moet wel even goed kijken wat in jullie situatie handig is. Als je verwacht dat je gasten niet heel veel gaan drinken is het soms voordeliger om het niet af te kopen. En als gasten juist wel veel drinken dan is afkopen voordeliger.

@mariahhh wij hebben een goede vriend als ceremoniemeester. In de voorbereiding doen wij vrijwel alles, maar juist op de dag zelf wil ik kunnen genieten en niet vanalles hoeven te regelen. Er komt op die dag al zoveel op je af dat ik me juist niet druk wil hoeven maken om de regeldingen. Dat doet onze CM dus.
Alle reacties Link kopieren
Mariahhh schreef:
06-01-2018 10:40

En is het gek om bij een aantal locaties gewoon langs te gaan zonder een afspraak? Ik
Als je gewoon zelf even wilt kijken kan dat op sommige locaties best zonder afspraak, maar als je echt vragen beantwoord wilt hebben een goeie rondleiding wil krijgen plus een prijsindicatie dan moet je een afspraak maken.
Oh ja, voor het tabel: 27, datum nog onbekend iig ergens halverwege 2019, Gelderland
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor iedereen!

Ik ben afgelopen jaar getrouwd en wil jullie als tip meegeven om eens te kijken op aliexpress voor thema's en versiering. Ik heb er uiteindelijk heel heel veel gekocht.
Van versiering tot de basis voor mijn zelfgemaakte bedankjes, een persoonlijk ringendoosje, de bloemen, alles voor corsages, het bloemenmandje enz enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder wens ik jullie enorm veel voorbereidingsplezier toe en een geweldige dag met een nog beter lang huwelijk!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mooi Ibi, zijn dat jouw bloemen of heb je deze als voorbeeld genomen om te laten zien?

Ik heb heel veel aan Pinterest qua ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn mijn bloemen. En idd pinterest is ook geweldig voor ideeën.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
06-01-2018 15:40
Dit zijn mijn bloemen. En idd pinterest is ook geweldig voor ideeën.
Bedankt voor je input, altijd handig!
Mooie bloemen, weer eens wat anders dan het standaard bruidsboeket!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk hebben we de trouwlocatie voor heel de dag gevonden 😃.

Enne altijd fijn als je je vriend kan overtuigen van het feit dat jouw opzet qua planning het beste/meest logisch is 😉.
Ik heb ook gewoon altijd gelijk 🙄, Hahaha!
Nee, in goed overleg besloten 😊❤️
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
06-01-2018 12:43
@mariahh Voor het bekijken van de sfeer van locaties kan je zeker kijken zonder afspraak, maar om uitgebreid te overleggen kan je beter een afspraak maken.

Ceremoniemeester vind ik lastig om te kiezen, vooral omdat ik de gehele bruiloft zelf ga plannen en we het niet heel groot maken. Voor de dag zelf vind ik een ceremoniemeester wel prettig.

@puntpaprika waarom hebben jullie voor november gekozen om te trouwen? Leuk dat steeds meer mensen meeschrijven!
We hebben voor november gekozen omdat een knusse herfst sfeer ons wel aanspreekt! En in de zomer is het zo afwachten wat het weer doet, ben bang dat ik erg teleurgesteld ben als je bijvoorbeeld veel buiten plant en het is slecht weer. Nu gaan we er gewoon vanuit dat het binnen is en hebben we een leuke locatie in de binnenstad die goed bij ons past en juist ook in de donkere maanden heel sfeervol is. Ook komt het goed uit qua seizoen met de reis die we daarna willen maken!

Ceremoniemeesters zijn vriendinnen van ons die dat ook heel leuk vinden om te doen! Gaan zelf veel plannen dus het is vooral voor contact met de gasten en op de dag zelf helpen met versieren etc. En superleuk om er samen naar toe te leven en ideetjes met hen op te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
06-01-2018 12:19
Leuk dat je mee komt schrijven Puntpaprika!
Al veel gedaan zo te lezen!
Gek idee he dat je/we jurken mag gaan passen. Ik vind het maar gek. Altijd een ander, nu mag ik😊
Maar het is vooral mooi en bijzonder!!
Ja ik vind het ook heel bijzonder! Heb jij al een idee wat voor soort jurk je zou willen? En waar je gaat passen (outlet of normale winkel?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven