Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Puntpaprika dat klinkt heel gezellig je locatie. Ben nu wel benieuwd wat voor reis je daarna wil maken, vertel?

Wij hebben geen ceremoniemeester. We regelen alles zelf samen met het reisbureau die een weddingplanner heeft ter plaatse. Die ontmoeten we 2 dagen van te voren voor de laatste details.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine1992 schreef:
07-01-2018 09:59
Puntpaprika dat klinkt heel gezellig je locatie. Ben nu wel benieuwd wat voor reis je daarna wil maken, vertel?

Wij hebben geen ceremoniemeester. We regelen alles zelf samen met het reisbureau die een weddingplanner heeft ter plaatse. Die ontmoeten we 2 dagen van te voren voor de laatste details.
Leuk zeg dat jullie daar gaan trouwen! Kan me voorstellen dat een wedding planner dan wel heel handig is om mee te werken. Komen er veel mensen over voor de bruiloft?

Ons plan is om naar Colombia te gaan, het liefst in combinatie met Panama maar dat hangt nog even af van hoelang we vrij kunnen krijgen van werk. Lekker backpack op en rondtrekken!
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
07-01-2018 00:02
Waarschijnlijk hebben we de trouwlocatie voor heel de dag gevonden 😃.
Wat leuk! Kan je er wat meer over vertellen?
Alvast proficiat allemaal ! Ik sta ook op trouwen (voor mij wel een tweede huwelijk, voor partner niet) :) wij gaan ervoor in mei !
Ik merk nu al wel wat verschillen tss Nl en B, want wat is een ceremoniemeester voor jullie ? Bij ons wordt zo iemand ingehuurd voor erg stijve bedoeningen, met een pitteleer en alles en euhm ... dat staat héél erg ver van wat wij willen voor onze dag ...
Kleed is aangekocht, feestlocatie gereserveerd, ringen hebben we al even en uitnodigingen beginnen nu stelselmatig de deur uit te gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Budget is altijd heel persoonlijk. Mensen laten graag dingen regelen en dat kost geld. Je moet goed een keuze maken waarvoor je kwaliteit zoekt, wat jezelf goed kunt en wat je aan je omgeving kunt vragen. Op internet zijn zoveel tips dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Volg je hart en laat je niet gek maken.

Tip voor een leuk gratis appje wat wij gebruikt hebben en supergoed werkt is wedbox. Deze kun je hier vinden..
https://www.theperfectwedding.nl/blog/3 ... loft-fotos

Laat je gasten meehelpen met foto's maken en sla deze op 1 plek toegankelijk voor al je gasten!

Succes mer alle voorbereidingen.
Alle reacties Link kopieren
ninneketje schreef:
07-01-2018 12:03
Alvast proficiat allemaal ! Ik sta ook op trouwen (voor mij wel een tweede huwelijk, voor partner niet) :) wij gaan ervoor in mei !
Ik merk nu al wel wat verschillen tss Nl en B, want wat is een ceremoniemeester voor jullie ? Bij ons wordt zo iemand ingehuurd voor erg stijve bedoeningen, met een pitteleer en alles en euhm ... dat staat héél erg ver van wat wij willen voor onze dag
Wat is een pitteleer? Een CM in NL is iemand die helpt met de organisatie van de bruiloft. Bij sommige mensen is de CM in de voorbereiding al erg betrokken en bij andere vaak vooral op de dag zelf aanspreekpunt en regelt de boel. Wat zijnde taken van een CM dan precies in B?
oeps ! een pitteleer is zo'n jas met lange punten achteraan ;) het is een heel statige job en dient volgens mij vooral om de dag zelf mee in goede banen te leiden.
Zo'n aanspreekpunt lijkt mij wel handig ! maar dat kan dus maar beter niet jouw getuige zijn dan ?
Een Ceremoniemeester is hier eigenlijk een ere-baantje. Helpen de bruiloft te organiseren en aanspreekpunt zijn voor vragen (ook over cadeaus, stukjes, gedichten etc), niks stijfs aan, gewoon de rechterhand van het bruidspaar, vaak een hele goede vriend(in) of broer/zus met organisatietalent.
Alle reacties Link kopieren
ninneketje schreef:
07-01-2018 14:30
oeps ! een pitteleer is zo'n jas met lange punten achteraan ;) het is een heel statige job en dient volgens mij vooral om de dag zelf mee in goede banen te leiden.
Zo'n aanspreekpunt lijkt mij wel handig ! maar dat kan dus maar beter niet jouw getuige zijn dan ?
Een getuige lijkt me inderdaad niet zo handig.

@ perzina wij hebben juist niet gekozen voor een broer/zus omdat wij willen dat zij lekker relaxt kunnen genieten van de bruiloft en ook alles mee krijgen en niet de halve dag van hot naar her rennen.
Alle reacties Link kopieren
Paprika heel gaaf Colombia! We zullen daar trouwen met ongeveer 10 familieleden en vrienden om ons heen. Heerlijk intiem en dat past bij ons.

Wij zullen een kleine week op het eiland zijn en daarna door vliegen voor een cruise in het Caribisch gebied. Nog nooit gedaan maar lijkt onze een gave manier om meer te zien van dit deel van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ja die perfectwedding app is heel fijn! Krijg je echt een duidelijk overzicht van wat er nog gedaan moet worden.

Gaan jullie de huwelijksnacht nog naar een hotel of B&B o.i.d.? Wij doen de huwelijksreis pas veel later en gaan daarom misschien twee nachtjes weg. Caribisch gebied lijkt me echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Sunshine1992 schreef:
07-01-2018 16:25
Paprika heel gaaf Colombia! We zullen daar trouwen met ongeveer 10 familieleden en vrienden om ons heen. Heerlijk intiem en dat past bij ons.

Wij zullen een kleine week op het eiland zijn en daarna door vliegen voor een cruise in het Caribisch gebied. Nog nooit gedaan maar lijkt onze een gave manier om meer te zien van dit deel van de wereld.
Klinkt erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik dit topic lezen en even reageren. Nu geen tijd, maar reageer even zodat ik topic terug kan vinden. :)
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
07-01-2018 16:34
Ja die perfectwedding app is heel fijn! Krijg je echt een duidelijk overzicht van wat er nog gedaan moet worden.
Welke app is dat precies? Klinkt handig. Ik heb net bedankjes uitgezocht en besteld. Jullie weten dat er veel websites zijn waar je bedankjes, gastenboeken, decoraties etc. kan kopen? Ook leuk voor ideeën. Sommige dingen zijn namelijk best duur en kan je prima zelf maken. Dus ik ga ook zelf creatief bezig zijn en het e.e.a. Zelf maken.
Alle reacties Link kopieren
@ Aardbei ik ben inderdaad ook van plan wat dingen zelf te maken! Vind het leuk om mee bezig te zijn. Pinterest is ook een goede inspiratiebron! War voor bedankjes heb je besteld?
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
07-01-2018 18:35
Welke app is dat precies? Klinkt handig. Ik heb net bedankjes uitgezocht en besteld. Jullie weten dat er veel websites zijn waar je bedankjes, gastenboeken, decoraties etc. kan kopen? Ook leuk voor ideeën. Sommige dingen zijn namelijk best duur en kan je prima zelf maken. Dus ik ga ook zelf creatief bezig zijn en het e.e.a. Zelf maken.
https://www.theperfectwedding.nl/?varia ... __7Sb8cw.1 Niet echt een app, maar meer een soort website waarop je, je kan aanmelden en ook inspiratie kan opdoen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wat een leuk topic!

Ik ben zelf afgelopen maand (december) ten huwelijk gevraagd, toen we op vakantie waren.

Trouwen staat gepland voor 2019, we willen eerst nog wat meer gespaard hebben. Wel al bezig met inspiratie opdoen en wat we willen :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom @Amaryllisbol! Willen jullie een grote bruiloft gaan plannen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen waar iedereen mee bezig is!

Ik ben in juni 2017 ten huwelijk gevraagd toen we 2500 dagen samen waren (dat wist ik zelf op dat moment overigens niet) tijdens een nachtje weg in een vuurtoren met uitzicht op de zee :heart: Over 5 maanden gaan we trouwen.

We houden onze bruiloft op 1 locatie, een kampeerterrein met huis. Het is geen "officiële" locatie dus we regelen alles zelf. Na afloop mag iedereen blijven slapen/kamperen die wil. We hebben zo'n 100 gasten.
Vorige week hebben we de ringen uitgezocht, en ook onze huwelijksreis is al geboekt: we gaan in september 2 weken meezeilen met een tall ship. Misschien een aparte keuze, maar het leek ons heel tof gezien we allebei van zeilen houden ;-)

Voor in de tabel: Juni 2018, 25, Zuid-Holland
Alle reacties Link kopieren
Wauw tof @masatu!

@sneazydwarf we denken nu aan trouwen en eten met een klein groepje en dan een feest voor iedereen. Alles op 1 locatie :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil trouwens ook wel in de tabel als dat kan.

Trouwen in 2019, ik ben 27, locatie waarschijnlijk provincie utrecht
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg druk geweest! Ik zal morgen inhoudelijk reageren en de tabel aanpassen 😊
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
07-01-2018 10:35
Wat leuk! Kan je er wat meer over vertellen?
Het is een locatie in een bosrijkgebied, maar ook aan het water en alles kunnen we met droog weer buiten doen. Het is nu wachten op de offerte.

Lastig inschatten hoeveel er komen. Daggasten konden we wel al schatten, maar avondgasten :O. Hoog in gezet, valt het altijd nog mee :P
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zijn we bezig met het bedenken van bedankjes.
Het idee is om iedereen een potje met suikerhartjes mee te geven.
We willen graag onze trouwdatum op de potjes en een persoonlijke tekst op de hartjes. Even uitzoeken wat de kosten hier van zijn.

Verder via via iemand gevonden die het bruidsboeket gaat maken.
Ook zijn we druk aan het bedenken hoe we de locatie willen aankleden(versiering)
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vlak na de bruiloft naar het zuiden van Europa ;)
Hoe en wat qua huwelijksnacht geen idee nog. Komt nog wel.

Mooie plannen hebben jullie :D Masatu, leuk toch juist als het eens anders is dan het standaard. Klinkt leuk hoor :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven