Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
10-01-2018 20:07
Het is een locatie in een bosrijkgebied, maar ook aan het water en alles kunnen we met droog weer buiten doen. Het is nu wachten op de offerte.

Lastig inschatten hoeveel er komen. Daggasten konden we wel al schatten, maar avondgasten :O. Hoog in gezet, valt het altijd nog mee :P
Klinkt goed! Nog wel even een tip. Sommige locaties vragen snijgeld voor de bruidstaart (als je die wil) soms hebben ze een deal met een patisserie in de buurt en als je dan de taart bij die patisserie bestelt, dan betaal je geen/minder snijkosten.
Alle reacties Link kopieren
Bailey26 schreef:
10-01-2018 20:10
Op dit moment zijn we bezig met het bedenken van bedankjes.
Het idee is om iedereen een potje met suikerhartjes mee te geven.
We willen graag onze trouwdatum op de potjes en een persoonlijke tekst op de hartjes. Even uitzoeken wat de kosten hier van zijn.
Je hebt veel websites die bedankjes verkopen. Niet eens allemaal heel duur. Leuke blikjes waar je zelf je etiket van kan ontwerpen met inderdaad suikerhartjes of chocolaatjes. Maar er staan nog zoveel andere leuke dingen op. Gewoon even Googlen op "bedankjes trouwen" ofzo. Ik kan wel websites geven maar volgens mij mag dat niet op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Bailey26 schreef:
10-01-2018 20:10
Op dit moment zijn we bezig met het bedenken van bedankjes.
Het idee is om iedereen een potje met suikerhartjes mee te geven.
We willen graag onze trouwdatum op de potjes en een persoonlijke tekst op de hartjes. Even uitzoeken wat de kosten hier van zijn.

Verder via via iemand gevonden die het bruidsboeket gaat maken.
Ook zijn we druk aan het bedenken hoe we de locatie willen aankleden(versiering)
Goed bezig! Klinkt leuk! Door jouw idee, krijg ik ook een ideetje. Geen suikerhartjes, maar iets anders. Maar dat wordt wel een heel werk al die bedankjes maken :O ;) . Nou ja, je moet er wat voor over hebben :P haha
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je tips Aardbei_86
Van de taart en de bedankjes :)
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn jullie mee bezig op dit moment.
Offerte van de ringen is binnen. Dus dat kunnen we ook min of meer afstrepen. Alleen nog langsgaan voor de maat.
We gaan ook op korte termijn (voor feb) bij de gemeente aangeven dat we gaan trouwen.
Verder is het afwachten wat de offerte is vd locatie en gaan we de gastenlijst verder maken. Dan zijn de belangrijkste dingen geregeld. Ook nog even beslissen wat we precies doen qua fotograaf en het te kiezen pakket.

Al met al goed bezig en al veel gedaan. En dan te bedenken dat we nog maar 3 weken bezig zijn :nut:
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
10-01-2018 20:27
Goed bezig! Klinkt leuk! Door jouw idee, krijg ik ook een ideetje. Maar dat wordt wel een heel werk al die bedankjes maken :O ;) . Nou ja, je moet er wat voor over hebben :P haha
Ben benieuwd wat jouw ideetje dan is. En zoek echt eens op internet eerst. Dat kan je een hoop geld en moeite schelen. Ik hoef mijn bedankjes alleen maar te vullen en een stickertje op te plakken. 1,35 per bedankje.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig met pak van mijn vriend. Volgende week gaan we kijken. Is op maat gemaakt. Verder ben ik bezig met de details. Decoratie, gastenboek, bedankjes vorige week binnen gekregen. Naja ben beetje 1 voor 1 wat dingen van mijn lijstje af aan het strepen.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
10-01-2018 21:39
Ben benieuwd wat jouw ideetje dan is. En zoek echt eens op internet eerst. Dat kan je een hoop geld en moeite schelen. Ik hoef mijn bedankjes alleen maar te vullen en een stickertje op te plakken. 1,35 per bedankje.
Ik dacht aan een doosje of iets met M&M’s gezien onze namen 😉

Maar we gaan zeker ook nog opzoek naar andere ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
10-01-2018 21:41
Wij zijn bezig met pak van mijn vriend. Volgende week gaan we kijken. Is op maat gemaakt. Verder ben ik bezig met de details. Decoratie, gastenboek, bedankjes vorige week binnen gekregen. Naja ben beetje 1 voor 1 wat dingen van mijn lijstje af aan het strepen.
Het gaat voor jullie ook opschieten natuurlijk! Goed bezig!

Ga je mee met het pak passen?
Alle reacties Link kopieren
2 vragen:
Wat betalen jullie qua locatie en feest kosten? En met hoeveel gasten zijn jullie dan?

Naar mijn idee en globale berekening zijn we echt duizenden euro’s kwijt met 175 avondgasten waarvan 50 als daggasten.

En wat betreft decoratie:
Zelf uitgezocht en gekocht en wanneer en door wie wordt dit versierd?
Dag van te voren ofzo. Ik vermoed dat ik hier bij wil zijn. Of iig voor de eerste instructie. Dit moet daar en dat weer daar, blabla.

Ik zit me druk te maken over ons budget!
Locatie en fotograaf zijn erg duur 😫. Eigen keus, ik weet het....Lastig allemaal hoor!
Alle reacties Link kopieren
Vorige week hebben we de ringen gekocht. Bij een andere juwelier waar we eerder waren geweest kwamen we uit op min of meer hetzelfde model, maar deze zat fijner. Het is een trouwring in 2 kleuren, (mat) witgoud en (glanzend) geelgoud. Als het goed is kunnen we ze in maart ophalen.

Verder heb ik net een afspraak gemaakt om met mijn moeder en (aanstaand) schoonmoeder bij Anastasi Bruidsatelier langs te gaan voor een trouwjurk. Ik wil geen standaard witte jurk en een aantal van de plaatjes op haar site vind ik erg mooi. Nu voorbeeldplaatjes aan het verzamelen om mee te nemen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
11-01-2018 09:10
2 vragen:
Wat betalen jullie qua locatie en feest kosten? En met hoeveel gasten zijn jullie dan?

Naar mijn idee en globale berekening zijn we echt duizenden euro’s kwijt met 175 avondgasten waarvan 50 als daggasten.

En wat betreft decoratie:
Zelf uitgezocht en gekocht en wanneer en door wie wordt dit versierd?
Dag van te voren ofzo. Ik vermoed dat ik hier bij wil zijn. Of iig voor de eerste instructie. Dit moet daar en dat weer daar, blabla.

Ik zit me druk te maken over ons budget!
Locatie en fotograaf zijn erg duur 😫. Eigen keus, ik weet het....Lastig allemaal hoor!
Locatiehuur (inclusief overnachtingen in tent of huis) is rond de €1000. Huur (party)tenten, stoelen en aankleding ook maximaal zo'n €1000. Band €1400 (voor 3 uur spelen). Avondeten, hapjes en drinken weten we nog niet precies, maar 2 vrienden die als hobby met een onofficieel cateringbedrijf zijn begonnen gaan dat voor ons doen. Ik gok maximaal €20 per persoon inclusief alles. Totaal dus €5400, voor 100 gasten (geen onderscheid dag/avondgasten).

De aankleding gaan we de dag ervoor doen. We hebben al wat vrienden gevraagd om ons daarmee te helpen (ook bijvoorbeeld met boodschappen doen en ophalen van gehuurde spullen).
Decoratie kopen we sowieso zelf (nog niet gedaan overigens). Op marktplaats lijkt veel goed spul te vinden te zijn dat maar met één feestje/bruiloft is gebruikt (of zelfs nooit is opgehangen) en er nog perfect uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even wat andere meningen nodig over de muziek. Situatie: we trouwen in een brasserie/restaurant/feestlocatie in een omgebouwde boerderij. Er is een geluidsinstallatie voor achtergrondmuziek aanwezig. Vriend wil graag een DJ, ik ben meer van de Spotify playlist. Ik dans niet, hij danst niet, beide families dansen niet. Er zijn ongetwijfeld een handjevol mensen die misschien nog wel ritmisch bewegen op muziek als je er genoeg bier in pompt, maar dat zal dan pas na 10 uur zijn. Als het al gebeurd. Ik weet niet heel goed wat we nu moeten doen: DJ huren, E500+ euro voor betalen (als ik iets doe moet het ook gewoon goed) en dan hopen dat niet iedereen stijf op de bank blijft zitten, of 'gewoon' zelf een playlist maken met muziek waar we beide heel gelukkig van worden en dan later op de avond de het geluid wat harder doen. Vriend vindt het dan ergens wel weer belangrijk dat we iets van een DJ ofzo hebben. Ik heb ook al naar bandjes gezocht als alternatief, maar dat was ook wat lastig. Coverbands vallen meteen af en ik vind het omgerekend best duur.
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
11-01-2018 09:10
2 vragen:
Wat betalen jullie qua locatie en feest kosten? En met hoeveel gasten zijn jullie dan?

Naar mijn idee en globale berekening zijn we echt duizenden euro’s kwijt met 175 avondgasten waarvan 50 als daggasten.

En wat betreft decoratie:
Zelf uitgezocht en gekocht en wanneer en door wie wordt dit versierd?
Dag van te voren ofzo. Ik vermoed dat ik hier bij wil zijn. Of iig voor de eerste instructie. Dit moet daar en dat weer daar, blabla.

Ik zit me druk te maken over ons budget!
Locatie en fotograaf zijn erg duur 😫. Eigen keus, ik weet het....Lastig allemaal hoor!
Denk dat het heel verschillend is wat iedereen betaald voor de locatie en de feestkosten. Dat is van zo veel dingen afhankelijk.

Wij zijn voor de locatie bijvoorbeeld 4000 euro kwijt.
Dit gaat dan om 40 daggasten en 90 avondgasten.
Dit bedrag is gebaseerd op:
Borrelhapjes (3 stuks p.p. Voor de daggasten. Daarna hebben we een buffet voor de daggasten.
Het drinken tijdens de borrel en het eten is op nacalculatie.
De avondgasten (daggasten zitten daar ook bij) krijgen gebak, hapjes en een late snack. Het drinken zit hier bij in.
Ook zit bij die 4000 euro een bruidsuite en 2x een hotelkamer voor 3 personen inclusief ontbijt.
Voor de DJ betalen wij apart.

Wat betreft decoratie dat zoeken we allemaal zelf uit (tip aliexpress). Wat van te voren gemaakt kan worden wordt alvast gemaakt.
De locatie zelf wordt op de dag versierd door de ceremoniemeesters (personeel locatie helpt ook mee).

@aardbei, ik weet niet of je linkjes mag plaatsen. Geven jullie ook iets te eten als bedankje?
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje schreef:
11-01-2018 09:10
2 vragen:
Wat betalen jullie qua locatie en feest kosten? En met hoeveel gasten zijn jullie dan? Wij betalen 4500 euro voor onze locatie voor 45 gasten. Dit is inclusief onbeperkt drinken, (afgekocht en men mag ook allerlei sterkte dranken bestellen) hapjes, borrel (met iets van prosecco) en een uitgebreid avondvullend diner.

Naar mijn idee en globale berekening zijn we echt duizenden euro’s kwijt met 175 avondgasten waarvan 50 als daggasten. wat is het bedrag wat je kwijt bent en wat zit daar allemaal bij in als ik vragen mag??

En wat betreft decoratie:
Zelf uitgezocht en gekocht en wanneer en door wie wordt dit versierd?
Dag van te voren ofzo. Ik vermoed dat ik hier bij wil zijn. Of iig voor de eerste instructie. Dit moet daar en dat weer daar, bladblazer. onze locatie is al heel kleurrijk. Daar doe ik niet veel meer bij. Heb nog wel paar kleine dingetjes en ik denk dat ik een weekje van tevoren even met de ceremoniemeester langs ga om te laten zien wat ik waar wil. Ik maak deze decoratie zelf. Dan kan zij dat samen met de locatie regelen. Ook de naamkaartjes en bloemetjes op tafel laat ik de ceremoniemeester doen. Ik wil me daar de dag vantevoren of op de dag zelf niet meer druk om maken.

Ik zit me druk te maken over ons budget!
Locatie en fotograaf zijn erg duur 😫. Eigen keus, ik weet het....Lastig allemaal hoor! ja ik schreef het dacht ik al eerder, wij hebben echt geen gekke dingen en zijn zo 10,000 euro kwijt. Daarmee hebben we nog niet eens alles betaald. Dan moet je nog bedenken dat we onderhandeld hebben bij de locatie, flinke korting hadden op onze ringen, wij hebben geen speciaal trouwvervoer etc.
Alle reacties Link kopieren
Bailey26 schreef:
11-01-2018 17:18

@aardbei, ik weet niet of je linkjes mag plaatsen. Geven jullie ook iets te eten als bedankje?
Ja, wij geven chocolaatjes als bedankje in een leuk blikje. Bedankjes.nl

@masatu leuk! Een minder standaard jurk! Ben benieuwd wat het gaat worden. Van waar je keus voor een andere soort jurk?

@minimoose zeker weten een Playlist. Zonde van je geld als je een DJ hebt en niemand danst. Dat is ook de reden waarom wij een avondvullend diner hebben. Wij hebben dus geen "feest".
Alle reacties Link kopieren
Net voor de feestdagen ben ik ten huwelijk gevraagd. Op de dag dat we 12,5 jaar samen waren terwijl we uit eten waren. Op dit moment totaal niet zien aankomen. Dus was wel heel speciaal.

Wij willen in april/mei 2019 trouwen. Leuk om hier al tips etc te lezen. We zijn nu vooral veel inspiratie op aan het doen . Hebben wel 3 voorkeurlocaties waar we willen gaan kijken. Waarschijnlijk ook een hele dag op 1 locatie. We willen s avonds wel een leuk feestje en verder moet het vooral een ontspannen en gezellige dag worden.

Een grote twijfel is bij ons of we voor een band of dj gaan. Wij hebben een vrij brede muzieksmaak die we tijdens de avond terug willen laten komen. Een gemiddeld bandje speelt toch maar een of een aantal genres. Neigen nu dus naar een dj, al vind ik live muziek wel gezellig. Maar de bands die voor ons een optie zijn (qua niveau en repetrair)zijn echt duur.

Ceremoniemeester vinden wij ook lastig. Misschien zijn wij ook wel te kieskeurig en moeten ik leren dingen los te laten.

Wij trouwen trouwens in Brabant en ik ben 32
Alle reacties Link kopieren
@Bailey26: Bedankt voor de tip van aliexpres. Ik kende die site niet echt, eens rondkijken.

@Aardbei86: Ik vind een volledig witte jurk niet zo goed bij mij staan, ik draag ook niet zo vaak jurken. Veel mooier vind ik bijvoorbeeld een combinatie van een gekleurde jurk met wit. Maar die zijn niet echt te koop in normale winkels.

@Zonnebloempje85: Leuk vooruitzicht! Misschien is een combinatie van afspeellijst en band een idee? Bijvoorbeeld eerst afspeellijst en eindigen met de band. Of in de pauzes van de band andere muziek draaien.
Ceremoniemeester is bij ons vooral voor de praktische zaken op de dag zelf, alle voorbereidingen/decoratie doe ik liever zelf (en daar wil ik ook niet iemand anders mee opzadelen). Maar op de dag zelf moet je toch iemand hebben die je gasten de weg wijst als je er zelf (nog) niet bent, regelt dat de bandleden worden ontvangen, etc.
Als ik een volledig witte jurk zou dragen, lijk ik op een spookje ... Ik ben dan ook voor een donkerder exemplaar gegaan en gezien ik graag lange kleedjes draag, was dit mijn uitgelezen kans om een écht lang kleed te dragen :heart:
Ik dacht trouwens schoenen voor eronder te recycleren, maar ons mama vindt dat maar niks en vindt dat ik toch iets nieuws moet kopen ...
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje aan de mensen die een ceremoniemeester hebben: geven jullie hen ook een cadeautje na die tijd?

Wij zaten te denken aan een etentje als bedankje.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om de vorderingen van iedereen te lezen! Wij hebben vandaag de locatie uitgekozen en zullen hiervoor dan 3000 - 3500,- euro ongeveer kwijt zijn, dit is dan met drank gedurende de gehele dag (binnenlands), avondeten en bij de locatie gaan ze het met bloemen en versieringen aankleden. Wij nodigen 25 daggasten uit die bij de ceremonie aanwezig zijn en in totaal komen er maximaal 60 mensen (+ kinderen?).

Trouwjurk is ook een check. Nu alleen nog fotograaf, taart en een band ergens zoeken. Die laatste vind ik lastig om uit te zoeken ook. We willen een uurtje of twee uurtjes een band hebben en voor de rest spelen we gewoon een playlist af.

Ik wil een armbandje aan mijn getuigen en ceremoniemeester gaan geven met daarin iets gegrafeerd.
Alle reacties Link kopieren
ninneketje schreef:
13-01-2018 10:01
Ik dacht trouwens schoenen voor eronder te recycleren, maar ons mama vindt dat maar niks en vindt dat ik toch iets nieuws moet kopen ...
Ik vind dat je gewoon moet doen wat JIJ wil doen. Jij weet ook wat jouw budget is en als jij liever geen geld uitgeeft aan nieuwe schoenen, maar liever aan iets anders dan moet je dat doen.

@ bailey ja, ik wil wel een cadeautje geven. Niet iets super duurs omdat ik qua voorbereidingen zelf bijna alles doe en vriendin vooral op de dag zelf verantwoordelijk is. Een etentje inderdaad of een bon voor een etentje of iets anders leuks.
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
14-01-2018 15:00
We willen een uurtje of twee uurtjes een band hebben en voor de rest spelen we gewoon een playlist af.
Vanwaar maar 1 of 2 uurtjes een bandje? Is dat niet just heel duur om een bandje voor zo kort te laten komen? Ze moeten naar de locatie toe reizen, dan de boel klaarzetten, een uurtje (of twee) spelen en dan alles weer afbouwen en terug reizen. Ik heb niet echt verstand van bandjes enzo, maar is het dan niet handiger om alleen een playlist te doen?
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
14-01-2018 15:18
Vanwaar maar 1 of 2 uurtjes een bandje? Is dat niet just heel duur om een bandje voor zo kort te laten komen? Ze moeten naar de locatie toe reizen, dan de boel klaarzetten, een uurtje (of twee) spelen en dan alles weer afbouwen en terug reizen. Ik heb niet echt verstand van bandjes enzo, maar is het dan niet handiger om alleen een playlist te doen?
We willen wel live muziek horen, maar voor de gehele avond hoeft voor ons niet persé. We moeten er nog goed over nadenken en een band vinden, maar voor ons hoeft 4+ uur naar dezelfde band luisteren niet.
Alle reacties Link kopieren
Onze totale begroting komt uit op ongeveer 10.000 euro.. en dan doen we ook geen hele gekke dingen. Rekenen op ongeveer 75 mensen voor het feest (en ceremonie), en een kleiner clubje van ongeveer 25 waar we mee eten. We hebben bij het feest een arrangement met onbeperkt drinken, 3 hapjes plus bittergarnituur voor 22,50 per persoon wat echt een heel prima prijs is (tenminste met vergelijkingen hier in de regio).

@ Bailey26: We willen zeker onze ceremoniemeesters bedanken tegen die tijd, weet nog niet precies wat. Denk aan iets van een etentje of high tea.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven