Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Bailey26 schreef:
16-01-2018 20:26
Ha ben je er weer.
Minder of stoppen met werken is inderdaad mijn doel als ik getrouwd ben.
Stel je voor dat man er van door gaat terwijl ik gewoon nog steeds dezelfde uren werk als nu (sorry kan niet zeggen dat ik fulltime werk).
Kan ik man dalijk gaan dokken.
Bedankt voor de tip!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86: Wat leuk dat het pak klaar is, ik kan me voorstellen dat het spannend is.
Hopelijk is er een klik met jullie BABS, fijn om het nu te weten wie het wordt.

Iren12: Wat grappig ja. Wij twijfelen alleen nog een beetje of we het in de kerk doen (+30 min rijden) of gewoon op locatie. Kerk is niet zo'n typische kerk. Dus de meerwaarde is er niet echt. Het is meer dat het ''zo hoort''. Maar uiteindelijk maakt het niet uit waar je het doet. Vind ik dan ook wel weer. Plus dat het een vrij grote zaal is, er zullen vast veel mensen komen, maar de zal denk ik maar voor de helft gevuld worden......
Op locatie heeft dus voordelen maar kost ook weer meer denk ik dan de kerk (huurprijs of wat), want er zullen extra stoelen moeten komen en een tentdoek bij regen/of gewoon binnen.
Nou ja, eerst die verrekte offerte....

Gasten: Er zullen er denk ik nog wel wat af gaan. ongeveer 40-45 daggasten (waarvan ook een aantal kinderen) en zo'n 90 avondgasten. IK zag dat ik gister 45 en 125 a 150 avondgasten in totaal gaf. Zullen er rond de 130 zijn dus.
We hebben beide een vrij grote familie en zijn vriendenkring is best groot :). Geeft niets, maar dat telt lekker door. Maar ook bij de avondgasten (vanaf 19:00 > kerk) zitten een aantal kinderen en mensen waarvan ik niet weet of ze komen en zo ja zullen ze vast ook niet heel lang blijven...(tot het einde).
Zeker als we het op locatie doen vinden we het wat rottig als we mensen moeten ''wegsturen''. Aangezien de borrel/receptie over zal vloeien naar de openingsdans enz....
Gezien de dag zullen de avond mensen ook niet heel lang blijven. Denk ik en anders ook goed.
We moeten de lijst nog wel goed doornemen samen. Maar bijna 100% zeker.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de offerte: we hebben uiteindelijk besloten minder af te nemen dan we hebben gezegd. Waren iets te enthousiast en hadden nog niet echt een plan. Nu wel een stuk meer, dus ja dan verandert er wel eens wat ;) haha
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef op de eerste pagina ook al dat wij ook plannen hebben. Maar toen hadden we nog niet heel concreet iets.
Nu zijn we al iets verder qua ideeën.
Alleen denkt mijn vriend er denk ik iets te makkelijk over.
Hij heeft het idee om het feestje in juni te gaan houden. Lijkt mij aardig kort dag, aangezien we nog helemaal niets hebben geregeld.....

Ons idee nu:
's middags trouwen
daarna borrelen, en daarna eten.
Dit alles samen met naaste familie en vrienden.
's avonds komen de buren en collega's er dan ook bij voor een feestje.

Dus niet geheel dagvullend, maar dat hoeft van ons ook niet. Liever genoeg energie over voor een leuk feestje 's avonds!

Wij zien ooms/ tantes en neven en nichten amper dus die uitnodigen hoeft van ons niet zo. Grootouders zijn er niet meer.

Ik ben er nog niet over uit of ik een trouwjurk aan wil, of ergens een gewone leuke jurk scoor.
Locatie hebben we 2 ideeën, dus maar snel informeren of dat nog kan.

Hahaha gaan mensen niet geloven dat we toch gaan trouwen. Heb altijd gezegd niet te gaan trouwen :)
Twilight84: klinkt gezellig, voor ons hoeft het ook niet persee de hele dag te duren hoor. Wij trouwen pas om 15:00 uur, daarna taart met toast, daarna diner, kerkdienst daarna het feest.

En je hoeft ook niet altijd een heel groot gezelschap te hebben om het gezellig te hebben :-D

En als je dat altijd al gezegd hebt, des te groter is de verassing haha.

Afhankelijk van de locatie en wat je precies wil is er vast nog wel wat te regelen
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om alle vorderingen van iedereen te lezen!
Ik denk dat wij getuigen en ceremoniemeester ook gewoon gaan vragen.

Qua gasten hebben wij ervoor gekozen om enkel de mensen uit te nodigen die we meerdere malen per jaar (vrijwillig) zien. Niet mensen uit te nodigen omdat het hoort. Dit omdat wij liever ook onze goede vrienden er heel de dag bij hebben (dus meer daggasten en hogere kosten) dan een feest met heel veel mensen. Ik verwacht 35 dag en max 80 gasten tijdens het feest (is inclusief daggasten). Wij vonden het zelf niet moeilijk maar denk wel dat andere het moeilijk gaan vinden (maar het is onze dag en ik vind intiem belangrijker dan iedereen tevreden te houden en daardoor 20 man extra uit te nodigen)

Wij gaan van de week eens bellen voor afspraken met locaties. Als we de locatie hebben kunnen we ook wat makkelijker de rest plannen.

@twilight84 juni is inderdaad ambitieus (vooral voor jurk en locatie) maar niet onhaalbaar. Alleen zul je dan misschien wel af en toe concessie moeten doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al meerdere keren gelezen over het verschil met dag en avondgasten? Waarom is dat überhaupt een verschil? En waar heeft dit mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
18-01-2018 15:32
Ik heb hier al meerdere keren gelezen over het verschil met dag en avondgasten? Waarom is dat überhaupt een verschil? En waar heeft dit mee te maken?
Het heeft volgens mij vooral te maken met het budget. Als je de gehele dag bijvoorbeeld 100 gasten hebt, dan betaal je de gehele dag voor het drinken van die mensen, het diner voor die 100 mensen etc. Trouwen is al super duur. Zonder allerlei gekke dingen te doen ben je zo 10,000 euro kwijt. Vandaar dat mensen onderscheid maken tussen dag- en avondgasten. Daggasten zijn dan de mensen die echt dicht bij het bruidspaar staan en de avondgasten zijn belangrijk genoeg om wel een deel te zijn van de bruiloft, maar staan dan toch iets verder van het bruidspaar af. Bijvoorbeeld collega's, familie die je niet heel vaak spreekt maar wel belangrijk voor je zijn, buren etc. Die nodig je dan alleen in de avond uit.
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
17-01-2018 19:56
Ik schreef op de eerste pagina ook al dat wij ook plannen hebben. Maar toen hadden we nog niet heel concreet iets.
Nu zijn we al iets verder qua ideeën.
Alleen denkt mijn vriend er denk ik iets te makkelijk over.
Hij heeft het idee om het feestje in juni te gaan houden. Lijkt mij aardig kort dag, aangezien we nog helemaal niets hebben geregeld.....

Ons idee nu:
's middags trouwen
daarna borrelen, en daarna eten.
Dit alles samen met naaste familie en vrienden.
's avonds komen de buren en collega's er dan ook bij voor een feestje.

Dus niet geheel dagvullend, maar dat hoeft van ons ook niet. Liever genoeg energie over voor een leuk feestje 's avonds!

Wij zien ooms/ tantes en neven en nichten amper dus die uitnodigen hoeft van ons niet zo. Grootouders zijn er niet meer.

Ik ben er nog niet over uit of ik een trouwjurk aan wil, of ergens een gewone leuke jurk scoor.
Locatie hebben we 2 ideeën, dus maar snel informeren of dat nog kan.

Hahaha gaan mensen niet geloven dat we toch gaan trouwen. Heb altijd gezegd niet te gaan trouwen :)
Ik denk dat veel bruiloften niet echt de gehele dag duren. Maar vergis je niet. Onze ceremonie begint om 15:00u. Maar ik denk dat we wel vanaf 9 uur 's ochtends bezig zijn. Ik slaap die nacht bij mijn ouders en in de ochtend rond een uur of 10 moet toch haar en make-up gedaan worden, eventueel fotograaf die dan al foto's komt maken. Jurk aan doen (duurt een uur of 2/3). Dan komt mijn vriend mij bij mijn ouders ophalen, eten snel iets als lunch, gaan dan naar locatie om foto's te maken (duurt ook een uur of 2). Daarna dus de ceremonie, receptie, eten, feest/borrel. Je bent zelf echt de hele dag bezig.
Een nicht van mijn as moest op haar trouwdag om 07:45 al helemaal klaar zijn O_O

Daar zou olie och echt niet vrolijk van worden haha. Idd zelf ben je wel de hele dag bezig maar als je ook nog eens om 5 uur smorgens op moet zijn dan ben je aan het einde van de dag helemaal gebroken haha
Alle reacties Link kopieren
Oefff een jurk aan trekken duurt toch geen 2 / 3 uur???

Qua foto's maken zijn we er nog niet helemaal uit hoe we dat gaan doen. Mijn vriend heeft een hekel aan op de foto gaan. Maar ik vind het wel leuk om ook wel even een paar foto's ergens te schieten waar we samen op staan.

Woensdag eerst even langs de gemeente voor wat extra info.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Twillight! Ik denk dat het heus wel moet lukken, maar dat je idd soms concessies moet doen.
Wat betreft foto's. Ik zou idd een compromis doen. Dat je er een half uurtje voor uittrekt. In die tijd kun je best veel foto's maken hoor <3

Gasten: wij moeten er nog even kritisch naar kijken. Sommige familieleden die ik 1x per jaar. En tussendoor spreek ik ze niet....Ze staan nu wel op de lijst...Wss haal ik ze er met de tijd toch af. Ik vind het maar lastig hoor zo'n gastenlijst maken

De ceremoniemeester is gevraagd en heeft ja gezegd :D.
De getuigen vraag ik op een ander moment.

Ik moet wss om 8:15 uur klaar staan. Maar ik verwacht dat ik er max 2 uur over doe. Kort haar en qua make-up wil ik ook niet mega veel. Nou ja zal wel loslopen. Lange dag wordt het.
Het is zo vroeg omdat ik heel graag naar mijn dementerende oma wil. Ze hoort er tenslotte ook bij. Mijn opa zal daar dan ook zijn en dan zie ik ze samen en kunnen we ook compleet op de foto. Gevoelsmatig klopt het niet als ik een foto met alleen me opa hebt. Terwijl mijn oma gewoon nog leeft. Dit doen we gelijk na de eerste ontmoeting.

Wij hebben ''door de kerk'' een redelijk vol geplande dag. Aankleden, ophalen, oma, shoot (daarna snel een broodje), naar de locatie, beetje kletsen, ceremonie, taart, beetje chillen en om half 5 al eten. En dan rond 19:00 uur Kerk, waarna aansluitend de borrel is die overloopt in de openingsdans en feest <3

Hoe is het met jullie gevoel en de gedachte: ''Ik ga gewoon trouwen''?
In het begin vond ik het maar raar en onwerkelijk. Het was altijd een ander en nu ben ik het opeens.
We hebben nu de basis zo goed als zwart op wit staan en ik merk dat het gevoel steviger wordt. ''Ja, ik/we ga/gaan echt trouwen'''. Het voelt nu echter.
Waarschijnlijk wordt dat nog meer zodra ik trouwjurken ga passen!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk topic! Ik ben 36, we trouwen april 2018 in Noord-Brabant.
We zijn 2 jaar samen en ben in september op vakantie gevraagd. Totaal niet verwacht want mijn vriend gaf op date 1 al aan nooit te willen trouwen :-D
Wij doen een avond bruiloft op zaterdag, ceremonie om 20.00 u en aansluitend toast en feest met DJ met 110 gasten.
Overdag foto's en van te voren eten we met wat naasten.
Save the dates hebben we per whatssapp gestuurd, uitnodigingen heb ik zelf ontworpen en van de week verstuurd.
Pak is aangemeten, jurk begin december gevonden. Bruidsmeisjesjurken hangen ook in de kast.
Ik moet het volgende nog regelen:
Bedankjes, boeket, schoenen, kapsel
en make up.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
19-01-2018 07:22
Oefff een jurk aan trekken duurt toch geen 2 / 3 uur???

Qua foto's maken zijn we er nog niet helemaal uit hoe we dat gaan doen. Mijn vriend heeft een hekel aan op de foto gaan. Maar ik vind het wel leuk om ook wel even een paar foto's ergens te schieten waar we samen op staan.

Woensdag eerst even langs de gemeente voor wat extra info.
nee, maar haar en make-up wel. Vooral als je lang haar hebt zoals ik en het graag opgestoken wil hebben. Daar zijn ze echt wel een uur of 2/3 mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja haar en make up gaat ook nog wel wat tijd in zitten ja.... Ehhh daar had ik nog niet aan gedacht... :)
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
18-01-2018 15:32
Ik heb hier al meerdere keren gelezen over het verschil met dag en avondgasten? Waarom is dat überhaupt een verschil? En waar heeft dit mee te maken?
Inderdaad zijn daggasten een stuk duurder (al snel 100 euro pp tegenover 30 enkel avondgast). Daarnaast vinden wij het fijn om het intieme deel van de bruiloft met de meest belangrijke personen uit ons leven te vieren. Met deze mensen willen we ook echt even quility time.
Zonnebloempje85 schreef:
20-01-2018 12:41
Inderdaad zijn daggasten een stuk duurder (al snel 100 euro pp tegenover 30 enkel avondgast). Daarnaast vinden wij het fijn om het intieme deel van de bruiloft met de meest belangrijke personen uit ons leven te vieren. Met deze mensen willen we ook echt even quility time.
Helemaal mee eens, dit doen wij ook hoor
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit weekend onze ringen gevonden en besteld. Over 2-3wkn zijn ze al klaar.
Best wel erg op tijd hebben we ze besteld maar ach zo spreiden we alle kosten een beetje.

Verder de zelfontworpen uitnodigingen laten drukken die we de komende maand gaan geven omdat het natuurlijk om een bruiloft ver weg gaat. Heel erg blij met het resultaat!

Jullie nog dingen geregeld of uitgezocht dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Sunshine1992 schreef:
22-01-2018 12:27
Wij hebben dit weekend onze ringen gevonden en besteld. Over 2-3wkn zijn ze al klaar.
Best wel erg op tijd hebben we ze besteld maar ach zo spreiden we alle kosten een beetje.

Verder de zelfontworpen uitnodigingen laten drukken die we de komende maand gaan geven omdat het natuurlijk om een bruiloft ver weg gaat. Heel erg blij met het resultaat!

Jullie nog dingen geregeld of uitgezocht dit weekend?
Leuk dat je de ringen hebt! Wij hebben ze ook al een tijd geleden gevonden maar kunnen ze pas in maart ophalen. Afgelopen weekend niks gedaan aan de bruiloft, maar deze week komen er wel twee dingen. Gesprek bij de locatie om aantal dingen na te vragen en komend weekend jurken passen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de ringen gevonden zijn. Altijd fijn om kosten te spreiden :)

Sunshine1992: Mag ik vragen hoe jullie de uitnodigingen zelf hebben gemaakt? Met welk programma bijvoorbeeld.

Puntpaprika: Leuk dat jullie langs de locatie gaan! Veel succes en plezier alvast gewenst! En jurken passen :D :D. Heel leuk!!

Dit weekend jurken gepast en zeer waarschijnlijk heb ik hem gevonden :cheer2: . Het mooie was dat ik toen ik hem zag dacht: Jaaa, maar toch ging twijfelen ivm de meningen van de ander. Uiteindelijk toch gepakt en aangedaan en iedereen zag, wist en vond dat dit hem was :biggrin:
Ik ga nog wel langs 2 andere zaken voor de zekerheid, dit weekend. Maar ik denk dat ik hem heb ;).

Verder wat kleine dingen besproken rondom de locatie bv en min of meer besloten dat we voor een playlist gaan ipv DJ en/of Band.

Tijdens de kerkdienst hebben we wel een zogenoemd ''muziekteam'': 2-3 x zang een piano, drum, basgitaar en mogelijk een saxofoon (als ze ja zegt :)) De rest staat vast! Dit vinden we belangrijker dan een DJ of Band tijdens het feest....
Alle reacties Link kopieren
Puntpaprika wat leuk zaterdag jurken passen! Ik vond dat zo leuk om te doen!

Ladenkastje wat leuk dat je waarschijnlijk je jurk hebt gevonden!
Fijn dat jullie er ook over uit zijn wat betreft muziek. Fijn zo om knopen door te hakken.

Wat betreft de uitnodigingen had ik een formatje gevonden op een Amerikaans forum. Daar zijn best veel bruidjes die hun formatjes plaatsen en die hebben we helemaal aangepast met eigen teksten, afbeeldingen etc. Format wat ik heb gebruikt was gewoon in word!

Vervolgens zit hier in de buurt zo'n drukkerij waar gehandicapten werken als dagbesteding. We mochten zelfs hun papiersnijder gebruiken die ze zelf ook voor kaarten gebruiken dus alleen de drukkosten hoeven betalen (nog geen 10 euro voor 25 a4tjes op het dikste papier) en uiteraard hebben we een fooi gestopt in het potje waarmee ze uitjes bekostigen. Al met al een mooie besparing zo.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine1992 schreef:
22-01-2018 14:46
Puntpaprika wat leuk zaterdag jurken passen! Ik vond dat zo leuk om te doen!

Ladenkastje wat leuk dat je waarschijnlijk je jurk hebt gevonden!
Fijn dat jullie er ook over uit zijn wat betreft muziek. Fijn zo om knopen door te hakken.

Wat betreft de uitnodigingen had ik een formatje gevonden op een Amerikaans forum. Daar zijn best veel bruidjes die hun formatjes plaatsen en die hebben we helemaal aangepast met eigen teksten, afbeeldingen etc. Format wat ik heb gebruikt was gewoon in word!

Vervolgens zit hier in de buurt zo'n drukkerij waar gehandicapten werken als dagbesteding. We mochten zelfs hun papiersnijder gebruiken die ze zelf ook voor kaarten gebruiken dus alleen de drukkosten hoeven betalen (nog geen 10 euro voor 25 a4tjes op het dikste papier) en uiteraard hebben we een fooi gestopt in het potje waarmee ze uitjes bekostigen. Al met al een mooie besparing zo.
Het is zeker fijn om knopen door te hakken en af te vinken ;) haha.

Bedankt voor de tips met betrekking tot de uitnodigingen.

Wat tof dat jullie het konden doen bij een dagbesteding voor gehandicapten. Hebben jullie elkaar mooi geholpen. Super!
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker hebben we elkaar mooi geholpen.

Wij vinden het ook leuk dat we het echt zelf ontworpen hebben. Nu is het echt iets van ons en is straks mooi om in het fotoboek te plakken.
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook ja met de uitnodigingen. We willen er waarschijnlijk ook een foto bijvoegen nav de pre-weddingshoot :heart:
Alle reacties Link kopieren
O leuk een pre-weddingshoot! Weet je al wanneer je die gaat doen en op wat voor locatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven