Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:42
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is geloof ik ergens een 'trouwen in 2018/2019' topic waar je vast mee kunt kletsen, maar ik kan het even niet vinden.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Leuk hoor; gefeliciteerd. Veel plezier met de voorbereidingen.
Gefeliciteerd! Onze grote dag is bijna. Wij hebben veel gehad aan de site van The Perfect Wedding. Voor budgetoverzicht, gastenlijst, tips, etc.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!
Ik hou echt intens van trouwen :heart:
Hopelijk ben ik zelf over een kleine twee jaar aan de beurt :-P

Ik lees hier alvast mee om mee te genieten ;) en ik heb best veel ideeën, omdat bruiloften plannen echt een hobby van mij is :)
Dank voor de felicitaties! Wij zullen ook pas in 2020 trouwen, vandaag dat ik niet in dat andere topic mee wilde schrijven :).

Zanahoria, ben je al gevraagd of staat het op de planning :) .

Spannend kleinhaasje! Hoe lang ben je dan verloofd geweest? Hoe hebben jullie het allemaal aangepakt? Ik vind sommige websites echt duizeligmakend.
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
26-09-2018 20:42
Dank voor de felicitaties! Wij zullen ook pas in 2020 trouwen, vandaag dat ik niet in dat andere topic mee wilde schrijven :).

Zanahoria, ben je al gevraagd of staat het op de planning :) .

Spannend kleinhaasje! Hoe lang ben je dan verloofd geweest? Hoe hebben jullie het allemaal aangepakt? Ik vind sommige websites echt duizeligmakend.
Ik ben nog niet gevraagd, maar weet vrij zeker dat dat op vakantie in februari/maart zal gebeuren. Mijn vriend is niet zo goed in dingen voor zichzelf houden :proud:

En de datum wordt dan ook hoogstwaarschijnlijk in 2020, dus dan zitten we wel in dezelfde planning, leuk!
Wat vind je duizeligmakend? Een bruiloft in het buitenland komt wel een stuk meer bij kijken, maar over het algemeen vind ik een bruiloft niet zo moeilijk te plannen.
Weet je al voor welk land jullie zouden willen gaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!
Mijn vriend heeft mij ook ten huwelijk gevraagd afgelopen vakantie, dus wij zijn nu iets meer dan een maand verloofd.
We waren er al vrij snel uit dat we pas in 2020 willen trouwen zodat we iig nog even kunnen sparen en alle tijd hebben om de bruiloft te plannen.
Afgelopen zondag zijn we alvast op pad geweest om wat trouwlocaties te bezoeken. Je hebt 5x per jaar de open trouwlocatie route, dus dat is wel leuk om je alvast te oriënteren en te zien wat de mogelijkheden zijn
Alle reacties Link kopieren
wij zijn niet verloofd maar het wordt hier wel besproken dat we het willen en hoe dan
misschien zijn we dan wel verloofd, ik weet het eigenlijk niet precies
volgens mij wil mijn vriend wel echt een aanzoek doen, zoiets zei hij (dat ik hem niet mocht vragen want hij wilde dat doen)

waar wij het nu over hebben is hoe we het zouden willen doen. Mijn vriend komt uit het buitenland, dus doen we het daar of hier of allebei. En vooral: hoe groot willen we het.

We willen sowieso een bruiloft op budget omdat we gewoon spaargeld willen overhouden en niet zoveel geld uit willen geven aan 1 dag. Als we heel rijk waren zouden we dat wel doen, maar we willen het een beetje in verhouding laten. Vooral een diner drukt op je budget, dus dan kunnen er minder mensen komen. Of wel lekker veel gasten, maar dan zonder eten?

Daarnaast vind ik evenementen organiseren heel erg leuk (en ik ben er ongelooflijk goed in), maar feestjes geven vaak niet. Pas nog mijn verjaardag gevierd en ik vond het helemaal niet tof. Dus een groot bruiloftsfeest, zou ik dat nou eigenlijk wel leuk vinden?

ik vermoed dus dat we voor een beetje een alternatieve dagplanning zullen gaan, waar ik me wat meer senang bij voel qua feestelijkheden. Maar waarvoor ik toch nog lekker veel moet regelen ;) met een behoorlijk DIY gehalte

Ik heb al wel een proefbegroting gemaakt waar we samen naar hebben gekeken. Ik maak die beroepshalve ook wel, dus die schud ik snel uit mn mouw. En ik kom dan op ongeveer 6000 euro uit.

Wat vinden jullie het ideale budget?
Yay! Leuk dat er nu al 3 zijn die verwachten in 2020 te trouwen :D . Zal ik vragen aan de mods of ze 2020 in de titel willen zetten?

Als het topic een beetje loopt zal ik verder uit wijden over hoe en waar en waarom :) . In ieder geval het liefst een strandbruiloft!

Jurken vind ik trouwens ook moeilijk. Wat kost dat een géld! Helpen jullie ouders met de bruiloft? Wat vinden jullie een normaal budget?

Ik neig nu naar een "slanke" jurk maar wil zeker ook poefjurken passen. Gewoon omdat het kan. Maar dat pas over een jaar.
Welkom Pindakaas! Wij hebben er ook veel over gesproken voordat het aanzoek kwam dus sommige dingen weten we al. Ik mocht vriendlief ook niet vragen, wilde hij perse doen :P . Ik heb wel ringmaat e.d. laten vallen haha. Blijkt dat ik mijn ringmaat aan de hand van een te brede ring heb bepaald. Hierdoor is mn verlovingsring nu een tikje ruim en draag ik hem rechts. Verloofde wil liever niet dat ik hem laat verkleinen maar ik zal wel info inwinnen als we voor de trouwringen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
26-09-2018 21:18
Yay! Leuk dat er nu al 3 zijn die verwachten in 2020 te trouwen :D . Zal ik vragen aan de mods of ze 2020 in de titel willen zetten?

Als het topic een beetje loopt zal ik verder uit wijden over hoe en waar en waarom :) . In ieder geval het liefst een strandbruiloft!

Jurken vind ik trouwens ook moeilijk. Wat kost dat een géld! Helpen jullie ouders met de bruiloft? Wat vinden jullie een normaal budget?

Ik neig nu naar een "slanke" jurk maar wil zeker ook poefjurken passen. Gewoon omdat het kan. Maar dat pas over een jaar.
dat is misschien wel een goed idee, 2020 in de titel, dan sluit ie ook aan op het andere topic over trouwen in 18/19 (dat zijn wij dan niet ;)

In arnhem heb je de bruidszaak Assepoester, die hebben betaalbare jurken en lijkt me ook een heel leuke zaak.
Vanwege budget, wilde ik ook echt een betaalbare jurk. Een vriendin van mij trouwde in een jurk van 1600 euro. Prachtige jurk, maar ik kan zoiets niet over mn hart verkrijgen. Ook niet als mn moeder hem zou betalen.

ik heb nu een jurk op internet besteld, waar ik helemaal verliefd op werd. Ik kwam m eigenlijk per ongeluk tegen, en zag toen dat ie bijna overal was uitverkocht. Dus met toestemming van mn vriend besteld om te kijken hoe hij er in het echt uit ziet. Hij wilde m iig per se niet zien voor het geval dat ;) Als ie echt zo geweldig is als ik denk moet ik nog 2 jaar dezelfde maat houden haha!
Alle reacties Link kopieren
ik háát trouwen, geen idee waarom. Gewoon vanaf kleins nooit gedroomd van die assepoesterjurk.
Uit eindelijk wel gedaan, praat ik over dik dertig jaar geleden. Zes maanden zwanger en met een koophuis was trouwen in gvg gewoon het goedkoopste.
Maandagochtend gratis getrouwd en daarna koffie met vlaai van de Hema bij schoonmoeder thuis.
De eerste tien jaar niet volgemaakt maar wel twee prachtige kinderen...

Maarre ik blijf hier niet hangen. Dan word ik net een Redbulletje in een topic dat over kinderen gaat :whip: da willen wij niet

Maar meiden maak er vooral een leuke dag van :loveit:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ja goed idee, 2020 in de titel!
Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel zo'n bedrag uitgeven aan de jurk. De jurken passen lijkt me bijna nog het leukste van alles :whoops:
Of ik laat de jurk maken bij anastasia, zij maakt ook echt supermooie én heel betaalbare jurken. Alleen wel altijd met vetersluiting en dat vind ik minder mooi.
Ik ga denk ik ook niet voor een prinsesserige poefjurk, maar wil die ook wel passen :)

Ben heel benieuwd naar jouw jurk pindakaas! Zou je een linkje willen delen?

Bedankt pokkewijf, komt ongetwijfeld goed :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk, de voorpret kan beginnen! Ik ga niet meeschrijven want ik ben al getrouwd, he alleen een tipje. Hou er met een bruiloft in het buitenland wel rekening waar je wilt trouwen, hoe de wetgeving daar loopt en wat je precies moet regelen om je huwelijk in Nederland rechtsgeldig te krijgen. Wij waren al een maand of 8 getrouwd, hadden volgens mij netjes alle regels gevolgd en toen bleken we bij de notaris ineens een stap vergeten en moesten we alsnog op stel en sprong van alles regelen omdat ons huwelijk niet ingeschreven bleek terwijl we wel een Nederlands erkende huwelijksakte hadden. Was niet grappig. Kwam gelukkig allemaal goed en daar kom je vast wel uit, maar handig om even goed uit te zoeken. Heel veel plezier en geniet ervan!
Ik moet nu mn bed in maar heb om titel change gevraagd :) . Zal vanavond weer reageren! Vannacht flink bezig geweest met een algemene checklist. Nu deze nog onderverdelen in wat wanneer moet gebeuren..

Ik heb een grote map nodig.... jullie?
Chrissiefur schreef:
26-09-2018 22:13
Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk, de voorpret kan beginnen! Ik ga niet meeschrijven want ik ben al getrouwd, he alleen een tipje. Hou er met een bruiloft in het buitenland wel rekening waar je wilt trouwen, hoe de wetgeving daar loopt en wat je precies moet regelen om je huwelijk in Nederland rechtsgeldig te krijgen. Wij waren al een maand of 8 getrouwd, hadden volgens mij netjes alle regels gevolgd en toen bleken we bij de notaris ineens een stap vergeten en moesten we alsnog op stel en sprong van alles regelen omdat ons huwelijk niet ingeschreven bleek terwijl we wel een Nederlands erkende huwelijksakte hadden. Was niet grappig. Kwam gelukkig allemaal goed en daar kom je vast wel uit, maar handig om even goed uit te zoeken. Heel veel plezier en geniet ervan!
Dankjewel! Zullen we op letten!
Zanahoria schreef:
26-09-2018 22:10
Ja goed idee, 2020 in de titel!
Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel zo'n bedrag uitgeven aan de jurk. De jurken passen lijkt me bijna nog het leukste van alles :whoops:
Of ik laat de jurk maken bij anastasia, zij maakt ook echt supermooie én heel betaalbare jurken. Alleen wel altijd met vetersluiting en dat vind ik minder mooi.
Ik ga denk ik ook niet voor een prinsesserige poefjurk, maar wil die ook wel passen :)

Ben heel benieuwd naar jouw jurk pindakaas! Zou je een linkje willen delen?

Bedankt pokkewijf, komt ongetwijfeld goed :)
Het passen lijkt mij ook geweldig! Ben wel ENORM picky. Straks wordt ik zo'n SYTTD bruid die al 100 heeft aangehad haha.

Heb je wel eens van de bruidshoek gehoord? Heel betaalbaar schijnt. Mensen gaan van heinde en verre naar Leiden.
pokkewijf schreef:
26-09-2018 21:31
ik háát trouwen, geen idee waarom. Gewoon vanaf kleins nooit gedroomd van die assepoesterjurk.
Uit eindelijk wel gedaan, praat ik over dik dertig jaar geleden. Zes maanden zwanger en met een koophuis was trouwen in gvg gewoon het goedkoopste.
Maandagochtend gratis getrouwd en daarna koffie met vlaai van de Hema bij schoonmoeder thuis.
De eerste tien jaar niet volgemaakt maar wel twee prachtige kinderen...

Maarre ik blijf hier niet hangen. Dan word ik net een Redbulletje in een topic dat over kinderen gaat :whip: da willen wij niet

Maar meiden maak er vooral een leuke dag van :loveit:
Wat een zelfkennis Pokkewijf 😁!! Moet erg om je post lachen!
Pinda-Kaas schreef:
26-09-2018 21:26
dat is misschien wel een goed idee, 2020 in de titel, dan sluit ie ook aan op het andere topic over trouwen in 18/19 (dat zijn wij dan niet ;)

In arnhem heb je de bruidszaak Assepoester, die hebben betaalbare jurken en lijkt me ook een heel leuke zaak.
Vanwege budget, wilde ik ook echt een betaalbare jurk. Een vriendin van mij trouwde in een jurk van 1600 euro. Prachtige jurk, maar ik kan zoiets niet over mn hart verkrijgen. Ook niet als mn moeder hem zou betalen.

ik heb nu een jurk op internet besteld, waar ik helemaal verliefd op werd. Ik kwam m eigenlijk per ongeluk tegen, en zag toen dat ie bijna overal was uitverkocht. Dus met toestemming van mn vriend besteld om te kijken hoe hij er in het echt uit ziet. Hij wilde m iig per se niet zien voor het geval dat ;) Als ie echt zo geweldig is als ik denk moet ik nog 2 jaar dezelfde maat houden haha!
Oeehh ik ben ook HEEL benieuwd. Ik vind eigenlijk dat je gewoon verloofd bent als je van vriendlief een jurk mag bestellen. Wat kostte ie? Straks een foto IRL en van het plaatje?
Hier vandaag bezig geweest met het personaliseren van al die huwelijks voorbereidingslijsten. Ik heb er nu 1 met alle dingen die geregeld en gedaan moeten worden. Deze is nog niet ingedeeld op de tijd tot de bruiloft, maar dat komt denk ik over een half jaartje wel.

Welke lijsten gebruiken jullie? Ik vind sommige teksten echt vreselijk om te lezen; Hi Gurlie! De liefde van je leven popped the question :flirting: !

*Braakt zachtjes in een hoekje*
Alle reacties Link kopieren
Dit is de jurk die ik nu heb besteld:
Afbeelding

meer afbeeldingen op de website van het merk:
https://www.collectif.co.uk/clothes-c1/ ... ress-p7949

heb m in een nederlandse webshop besteld voor 240 euro.
Maar er is nu iets verschrikkelijks aan de hand...hij is kwijtgeraakt in het sorteercentrum van postNL!
dus ik hoop dat ik m ooit nog in mijn bezit krijg om te passen :(
Alle reacties Link kopieren
Feline ik vind die lijsten ook vreselijk haha..ze zijn ook meestal gebaseerd op de traditionele amerikaanse bruiloft met rehearsel diners en 800 bruidsmeisjes en de vreemdste details waarvan ik echt denk, waarom zou je daar nou geld aan uitgeven op je bruiloft ;)

Maar ik kan me voorstellen als iemand van zichzelf niet zo'n organiser is, dat het echt heeeeerlijk is dat je gewoon een checklist hebt zodat je niks vergeet.

Maar het kan ook het effect hebben dat je ineens allemaal dingen 'wilt' omdat ze op die lijst staan. terwijl je die zonder lijst waarschijnlijk helemaal niet had bedacht of belangrijk gevonden
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ken de bruidshoek Feline! Ik zit er wel over te denken om daarheen te gaan, ook al is het totáál niet in de buurt.
Of toch koonigs? Toevallig (of niet zo toevallig) staat dit artikel onder het topic:
https://www.viva.nl/werk-en-leven/knett ... nederland/

Klinkt ook wel heel gaaf, al is deurne nog verder weg dan leiden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven