Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

woensdag 26 februari 2020 om 11:31
Stiekem wil ik eigenlijk ook meeschrijven maar willen wij pas in zomer 2021 trouwen.
We zijn ons nu vooral nog aan het oriënteren, het staat al wel vast welke datum we willen, dat we echt alleen met zijn tweeën willen trouwen en dat we eerder voor een paganistische ceremonie gaan. Qua jurk en kleuren zijn we er ook we redelijk over uit maar het moet wel allemaal mogelijk zijn.

woensdag 26 februari 2020 om 14:16
Ik vind toch wel jammer dat mijn moeder de jurk niet mooi vind
. Ik heb een blush jurk. Met een best wijde rok gevonden. En dat voor een ingetogen bruiloft. Maar ik denk fuck it. Het is mijn bruiloft ik draag wat ik wil. Maar toch merk ik dat ik ga twijfelen nu, omdat mijn moeder hem niet mooi vind.
Plan is:
- sochtends klaar maken met een vriendin en familie
- foto's laten maken
- ceremonie
-diner
Voor het diner of erna taart en dan klaar. En dit rond de 30 gasten.
Is dit heel gek? Wat vinden jullie ervan?
Ik schrok trouwens wat mensen vragen voor een bruidsboeket en haar en make up :o

Plan is:
- foto's laten maken
- ceremonie
-diner
Ik schrok trouwens wat mensen vragen voor een bruidsboeket en haar en make up :o

woensdag 26 februari 2020 om 14:22
Gefeliciteerd!!Marquise schreef: ↑26-02-2020 11:31Stiekem wil ik eigenlijk ook meeschrijven maar willen wij pas in zomer 2021 trouwen.We zijn ons nu vooral nog aan het oriënteren, het staat al wel vast welke datum we willen, dat we echt alleen met zijn tweeën willen trouwen en dat we eerder voor een paganistische ceremonie gaan. Qua jurk en kleuren zijn we er ook we redelijk over uit maar het moet wel allemaal mogelijk zijn.
![]()
woensdag 26 februari 2020 om 14:23

woensdag 26 februari 2020 om 14:29
Wat mij betreft ligt dat helemaal aan de timing van de ceremonie. Als die om 14u is, is het een heel ander verhaal dan 16u. Ik zou zelf na de ceremonie wel een klein momentje rust doen. Evt. tijd voor mensen om jullie te feliciteren, een toast etc. Daarna aan het diner aanschuiven kan prima.
En of je van de taart het hoogtepuntje voor vertek maakt of niet, mag je denk ik helemaal zelf weten. "Uit met een knal" is ook wel leuk. En voor de meeste mensen is het aansnijden van taart toch wel een leuk ding. Plus, het scheelt je ook weer extra dessertkosten
.
Ik heb zelf geen taart, omdat ik niet weet wanneer ik hem ertussen zou moeten proppen
en nog een paar andere redenen.
En of je van de taart het hoogtepuntje voor vertek maakt of niet, mag je denk ik helemaal zelf weten. "Uit met een knal" is ook wel leuk. En voor de meeste mensen is het aansnijden van taart toch wel een leuk ding. Plus, het scheelt je ook weer extra dessertkosten

Ik heb zelf geen taart, omdat ik niet weet wanneer ik hem ertussen zou moeten proppen

anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 14:30
4.40% gewijzigd

woensdag 26 februari 2020 om 14:30
Jullie hebben toch sowieso een heel andere visie op indeling van een trouwdag?

woensdag 26 februari 2020 om 14:42
We hebben de ceremonie op een ander moment dan gebruikelijk omdat wij al onze gasten daarbij willen hebben. Verder is het redelijk hetzelfde. Maar receptie en taart skippen we. We willen iedereen op de dansvloer hebben.

woensdag 26 februari 2020 om 14:53
Wat jammer dat je moeder de jurk niet mooi vindt. Jij moet hem natuurlijk mooi vinden, maar toch is het leuk als zij ook enthousiast is.Baby12345 schreef: ↑26-02-2020 14:16Ik vind toch wel jammer dat mijn moeder de jurk niet mooi vind. Ik heb een blush jurk. Met een best wijde rok gevonden. En dat voor een ingetogen bruiloft. Maar ik denk fuck it. Het is mijn bruiloft ik draag wat ik wil. Maar toch merk ik dat ik ga twijfelen nu, omdat mijn moeder hem niet mooi vind.
Plan is:
- foto's laten maken
- ceremonie
-diner
Als je ruim de tijd hebt tussen ceremonie en diner zou je de taart na de ceremonie kunnen doen, misschien samen met een toost op het bruidspaar. Anders zou ik geen dessert doen en de taart na het diner bij wijze van dessert serveren. Dessert én taart lijkt me te veel.
Geen receptie is niet raar. Je hoeft je niet aan de standaard dagindeling van bruiloften te houden, hè. Als jullie een kleinere groep willen uitnodigen en geen behoefte hebben aan een receptie met veel mensen, is dat prima. Wij vieren onze trouwdag ook met 25 mensen en een uitgebreid diner, zonder receptie of dansfeest. Ook die taart is trouwens geen verplichting! Behalve de officiële ceremonie is er niets verplicht en kun je je trouwdag helemaal indelen zoals jullie dat willen.
woensdag 26 februari 2020 om 15:38
haha lekker juist
ik eet thuis savonds ook weleens taart na het eten

ik zou dan t dessert wel weglaten bij het diner

woensdag 26 februari 2020 om 16:19
Mja, ik hou ook niet van taart. Dat helpt ook niet echt.Pinda-Kaas schreef: ↑26-02-2020 15:38haha lekker juist
ik eet thuis savonds ook weleens taart na het eten![]()
ik zou dan t dessert wel weglaten bij het diner

woensdag 26 februari 2020 om 17:50
Ik had gezegd dat ik een slanke jurk wilde. En ze dacht dat ik haar met deze jurk in de zeik nam. Echt een soort prinsessen jurk. Tja vind de kleur en alles gewoon mooi en het is apart. Daar houdt ik van. Wil geen standaard jurk. En niet verwacht dat ik voor deze zou vallen.
woensdag 26 februari 2020 om 17:50
Ook lekker, ik moet mijn vriend overtuigen qua taart
donderdag 27 februari 2020 om 09:10
Ik zit erover te denken om de taart zelf te maken. Een dure taart wil ik sowieso niet, en ik kan het zelf ook goed. Ik moet alleen even kijken of het qua tijdsplanning lukt om de dag voor de bruiloft een taart te maken. Kost wel veel tijd. Of we laten wel taarten/gebak maken, maar dan iets wat met onze roots te maken heeft misschien.
zilli wijzigde dit bericht op 01-03-2020 16:33
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
29.58% gewijzigd

donderdag 27 februari 2020 om 11:11
Als ie mooi is, is ie mooi. Voor wat het waard is: ik vind het fantastisch klinken!Baby12345 schreef: ↑26-02-2020 17:50Ik had gezegd dat ik een slanke jurk wilde. En ze dacht dat ik haar met deze jurk in de zeik nam. Echt een soort prinsessen jurk. Tja vind de kleur en alles gewoon mooi en het is apart. Daar houdt ik van. Wil geen standaard jurk. En niet verwacht dat ik voor deze zou vallen.

Mijn trouwjurk heb ik eigenlijk al, een blauwe avondjurk van NafNaf van jaren terug. De rok ervan vind ik fantastisch maar het bovenstuk werkt niet helemaal: ik ben geen type voor strapless of hele rare dunne bandjes. Ik heb al even gesproken met een bevriende professioneel naaister en aanpassingen zijn gelukkig mogelijk.

vrijdag 28 februari 2020 om 21:08
Ik dacht dat de kapper gewoon kijkt wat mooi is? Maar plaatjes zijn dus handig? Laat je haar en make up bij dezelfde doen? Ik heb een haar stuk voor in mijn haar. Ik denk half opgestoken ofzo