Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al eerder noemde hier heb ik niet zo’n makkelijk haar. Het is glad en dun dus niks blijft zitten.
Dus zolang er iets in zit wat blijft zitten en waar mijn sluier in kan ben ik blij.

Een paar blz terug hadden we hier een discussie over, misschien kun je daar nog even kijken?
Ah sorry, ik zal later even verder teruglezen. :)
Marquise schreef:
28-02-2020 11:11
Nu ik toch nog ziek thuis zit, ben ik wat aan het snuisteren naar ideeën voor mijn haar maar ik vind nu niets waar ik 'Wauw' van zeg. Wat doen jullie qua haar?
Losjes opgestoken. Ook omdat mijn jurk een prachtige rug heeft. Die wil ik laten zien. Zelf vind ik de meeste bruidskapsels ook erg truttig en niet flatterend. Van die veels te strakke en gestyleerde kapsels.
Wij hadden zojuist onze eerste dansles en ik vond het heel leuk! Vriend had er nog iets meer moeite mee maar hij wil heel graag veel oefenen.
Lachattenoir schreef:
29-02-2020 10:01
Losjes opgestoken. Ook omdat mijn jurk een prachtige rug heeft. Die wil ik laten zien. Zelf vind ik de meeste bruidskapsels ook erg truttig en niet flatterend. Van die veels te strakke en gestyleerde kapsels.
Ik wil ook de rug van mijn jurk laten zien, die ziet er prachtig uit (al zeg ik het zelf). Ik heb lang haar en als ik dat los zou dragen zie je weinig van de details op de rug, wat ik zonde zou vinden. Hier is ook het plan het haar niet al te strak opgestoken te dragen, beetje losjes, met een haarsierraad erin. Misschien mijn haar aan een kant over de schouder, deels vastgestoken. Ik pin me suf op Pinterest voor inspiratie ;)
Lachattenoir schreef:
29-02-2020 10:01
Het woord ‘bruidskapsel’ ook alleen al, dat kan alleen maar truttig uitpakken. De ‘ik ben nog maagd-look’ :biggrin:

Je kan beter zoeken op gala of red carpet.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 29-02-2020 13:40
8.98% gewijzigd
kindrebel schreef:
29-02-2020 13:35
Het woord ‘bruidskapsel’ ook alleen al, dat kan alleen maar truttig uitpakken. :biggrin:
Hoeft niet hoor, ik had heel mooi opgestoken haar. Ik had ook wel een goede kapper uitgezocht.
Ik heb lang glad, zwaar haar. De onderste laag was ingevlochten en aan de onderkant vast gezet, de bovenzijde was mooi opgestoken. De onderkant kon in de avond los gooien. Was ideaal!
'Happiness is only real when shared'.
Zilli schreef:
29-02-2020 13:26
Ik wil ook de rug van mijn jurk laten zien, die ziet er prachtig uit (al zeg ik het zelf). Ik heb lang haar en als ik dat los zou dragen zie je weinig van de details op de rug, wat ik zonde zou vinden. Hier is ook het plan het haar niet al te strak opgestoken te dragen, beetje losjes, met een haarsierraad erin. Misschien mijn haar aan een kant over de schouder, deels vastgestoken. Ik pin me suf op Pinterest voor inspiratie ;)
Dat klinkt mooi! Ik zit ook super veel op pinterest. Heb gelukkig al wel wat ideeën. Ik vind ook los haar bij de meeste bruiden niet zo mooi. Het is zeker niet lelijk, maar zo gewoontjes. Vaak zakt de slag er halverwege de dag ook weer uit en dan vind ik het helemaal zonde.
Nog even een foto bij wat ik bedoel. Dit ongeveer.
https://pin.it/d2JGGpl
totallyfree schreef:
29-02-2020 13:51
Super leuk!

Voor mij als 40-plusser te girly, maar qua stijl erg leuk.
kindrebel schreef:
29-02-2020 13:35
Het woord ‘bruidskapsel’ ook alleen al, dat kan alleen maar truttig uitpakken. De ‘ik ben nog maagd-look’ :biggrin:

Je kan beter zoeken op gala of red carpet.
Ik vind zulke bruidjes juist vaak lijken op doorgewinterde secretaresses die op audiëntie komen bij de koning. Toch zijn er nog heel veel bruidjes die dat haar geweldig vinden, aangezien ik 70% van de tijd dit soort kapsels zie als ik trouwportfolios op internet doorblader.

[https://www.amazon.com/SWEETV-Rhineston ... B07337BX4T#

https://www.amazon.com/FXmimior-Accesso ... B076VP3RWV#

Vind ik al te stijf. En zonde van een vaak mooie bruid.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 29-02-2020 13:59
2.22% gewijzigd
Ik heb een Pin-bord vol Máxima-foto’s. Dat is mijn inspiratie. Ik houd van classy/vamp en we hebben ongeveer hetzelfde haar.
totallyfree schreef:
29-02-2020 13:51
Schattig! Het model heeft ook een lief en fijn gezicht, waardoor het kapsel minder tuttig oogt. Die loshangende plukjes vind ik ook mooi. Dat heeft iets sensueels en speels. Ook top dat er verder niets in het haar zit vind ik. Vaak maakt zo'n pompeus sieraad opgestoken haar extra stijf.

Verder vind ik losse vlechten ook waanzinnig mooi bij bruiden. Als ik niet zo'n mooie rug had was ik daar zeker voor gegaan.
De kapsels die ik mooi vind op Pinterest vallen meestal onder "bridesmaids hairstyle", niet onder "bridal hair" (blijkbaar is het dan minder stijf en groot en pompeus haha).

Ik dacht aan zoiets voor mijn haar: https://pin.it/fMXtUsx
Of misschien losjes gevlochten aan de onderkant.

Qua haarsierraad heeft een vriendin van me, die kapster is, wat voor me klaarliggen dat eventueel in m'n haar kan. Het is een subtiel dingetje, dat je eventueel kunt verwerken in een vlecht bijvoorbeeld. Niet een groot opvallend glimmend geval.
Ik ben ook op zoek naar een haarsieraad.
Ik draag parels op de bruiloft icm met zilver dus ik wil ook het liefst een haarsieraad met die 'kleuren'. En dan met een kammetje zodat het goed blijft zitten
Ik denk dat mijn haar zoiets gaat worden (volgende week op proef :proud:).
In de winkel heb ik al een kammetje geprobeerd en die was heel mooi maar ook wat stijf en aangezien mijn jurk al vrij formeel is wil ik een wat speelsere speld.

Iemand nog goede sites voor haarsierraden? Ik heb al op Sayyestothedress.nl en beautifulbrideshop.nl gekeken. Op Etsy zie ik door de bomen het bos niet meer dus dat werkt ook niet.
anappleaday wijzigde dit bericht op 02-03-2020 11:44
0.13% gewijzigd
En ik ben een beetje jaloers op al die foto's van bruidjes met mooie krullen en 'lossere' kapsels :cry:
AnAppleADay schreef:
02-03-2020 11:42
Ik ben ook op zoek naar een haarsieraad.
Ik draag parels op de bruiloft icm met zilver dus ik wil ook het liefst een haarsieraad met die 'kleuren'. En dan met een kammetje zodat het goed blijft zitten
Ik denk dat mijn haar zoiets gaat worden (volgende week op proef :proud:).
In de winkel heb ik al een kammetje geprobeerd en die was heel mooi maar ook wat stijf en aangezien mijn jurk al vrij formeel is wil ik een wat speelsere speld.

Iemand nog goede sites voor haarsierraden? Ik heb al op Sayyestothedress.nl en beautifulbrideshop.nl gekeken. Op Etsy zie ik door de bomen het bos niet meer dus dat werkt ook niet.
Dat zijn allemaal dure en saaie sites. Kijk op wish en ali, daar zijn veel mooiere dingen te vinden. Ik heb zelf bij toeval een mooi sieraad gevonden bij Brigitte Bijoux. Kostte iets van €12 ofzo :P
Wish en Ali durf ik niet aan. Vind alle sieraden van daar meestal heel slecht kwaliteit en er goedkoop uit zien.
Hoe weet je dan welke wel mooi zijn?

Bijoux Brigitte moet ik ook nog maar even gaan kijken ja! Dan kan je het ‘live’ zien, altijd fijn.
AnAppleADay schreef:
02-03-2020 12:56
Wish en Ali durf ik niet aan. Vind alle sieraden van daar meestal heel slecht kwaliteit en er goedkoop uit zien.
Hoe weet je dan welke wel mooi zijn?

Bijoux Brigitte moet ik ook nog maar even gaan kijken ja! Dan kan je het ‘live’ zien, altijd fijn.
Tja, dat is natuurlijk een beetje een gok, maar die gok kun je wel maken voor dat geld, vind ik :P
Ik heb toen een aantal dingen besteld op Wish en eigenlijk alles was wel mooi. Zag er niet goedkoop uit ofzo. Het loont ook wel om even de kopersreacties te lezen, dat geeft vaak al een goed beeld.
Apple, wat mij soms wel helpt op etsy is om eerst begionnen te scrollen met een bepaalde zoekterm. En als ik dan wat leuke dingen zie, door te klikken naar de winkels. En dan meer in de afzonderlijke winkels te kijken dan in die enorme lijst aan zoekresultaten.
Ali en Wish zou ik zelf ook niet doen. Maar goed das in mijn geval een beetje een principe kwestie en moet iedereen verder voor zich weten. Ik snap de aanlokkelijkheid ervan ook heel goed.

Wij hebben de offerte binnen van de locatie waar we ons feest willen doen en we dachten dat het een grap was, zo laag is ie uitgevallen. Dus dat is echt fijn. We gaan komend weekend nog op een andere locatie kijken maar daar zouden we alles zelf moeten regelen. Dat was aantrekkelijk om de kosten te drukken maar nu we deze offerte binnen hebben schiet dat zn doel een beetje voorbij... We hebben ook bedacht dat wel dingen als jeu de boules, badminton en kubb gaan meenemen. Kunnen we leuk spelletjes spelen.

Ik ga mn haar denk ik passend bij de jurk en de sluier in 50s stijl doen. Dat kan ik zelf, vroeger deed ik dat elke dag (waar haalde ik de tijd vandaan!). Mooie victoryrolls en dan opgestoken achterin.

Ik begin nu wel te twijfelen of ik niet een tweede jurk erbij moet hebben. We trouwen in juli. Als er een hittegolf is kan ik mijn jurk echt niet de hele dag aan want hij is harstikke synthetisch. Dus ik ga denk ik op zoek naar een tweede outfit met een linnen of katoenen jurk en sandalen...voor het geval dat. (Zal je zien dat t keihard regent die dag haha!)
Leuk om bij te lezen!

Ik weet het nog steeds niet maar goed, ik heb ook even tijd. Ik weet sowieso ook niet of ik nu voor een haarsieraad of toch een birdcage veil (al dan niet meer een hoedje) ga. Een lange sluier en/of een tiara is wel al uitgesloten, daarvan weet ik nu al dat dat niet mooi gaat zijn.
Als jullie trouwens mee willen zoeken naar mooie luchtige zomerjurken die kunnen dienen als tweede jurk graag ;)
een beetje kleur ben ik ook niet vies van zoals jullie inmiddels wel door hebben waarschijnlijk
Ja ik heb dus ook een birdcage veil marquise. Die zijn zo leuk!
Ja, vind ik ook, ik moet alleen denk ik eerst even mijn jurk afwachten na de aanpassingen. :D Dan zie ik ook gelijk wat wel en niet werkt.

Qua jurken weet ik zo ook even niet wat zou werken. Ik denk dat op de gebruikelijke sites van retro outfits momenteel de zomerjurken beginnen binnen te komen, alleen is het daarbij altijd goed uitkijken met het materiaal.
Marquise schreef:
02-03-2020 17:44
Ja, vind ik ook, ik moet alleen denk ik eerst even mijn jurk afwachten na de aanpassingen. :D Dan zie ik ook gelijk wat wel en niet werkt.

Qua jurken weet ik zo ook even niet wat zou werken. Ik denk dat op de gebruikelijke sites van retro outfits momenteel de zomerjurken beginnen binnen te komen, alleen is het daarbij altijd goed uitkijken met het materiaal.
Ja precies, is bijna altijd polyester..
dit is misschien wel wat:
https://www.etsy.com/listing/548258760/ ... file&frs=1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven