Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja, onze plannen zijn hier een beetje in de war gegooid omdat er zich een baby aan heeft gekondigd die niet op de planning stond. Dus wij hebben geen idee, wat we gaan doen qua trouwen nu!
Gefeliciteerd pindakaas! Wanneer ben je uitgerekend? Wij hebben ook een onverwachte baby tussendoor :facepalm: maar er is voor mij genoeg tijd tussen uitgerekende datum en geplande trouwdatum. Zit het bij jullie dicht op elkaar? En hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
ik ben uitgerekend in oktober, maar ik zie het vooral gewoon ineens helemaal niet voor me om dan een bruiloft te gaan organiseren voor de volgende zomer haha! Ik weet ook niet hoe we het nu gaan regelen voor de baby komt. Misschien trouwen we nu wel ervoor..ik weet het gewoon allemaal even niet.

Ik voel me, naast de normale symptomen, wel goed. Al kijk ik wel uit naar het tweede trimester. En jij?
Dat snap ik hoor Pindakaas, mijn man wilde toen we het net ontdekte eigenlijk ook de bruiloft maar afblazen. Maar dat zag ik niet zitten, want ik weet hoe dat gaat bij ons, van uitstel komt afstel :rofl: . We zijn ook al 10 jaar bij elkaar en hebben al 2 kinderen, dus we weten ondertussen wel al zo'n beetje wat voor een impact een baby heeft. Ik ben uitgerekend in mei, dus ik ben al een stukje verder: net aan mijn derde trimester begonnen: de eindstreep is in zicht!
De baby zal 6 maanden zijn bij onze bruiloft, dan zijn ze nog best makkelijk op die leeftijd. Baby kan dan nog niet kruipen en lopen en zo, dus het is nog vooral voeden, verschonen en laten slapen. Ik denk dat we dat wel kunnen overzien, tussen mijn zus, mijn ouders en ons zelf kunnen we dat wel tussen de bedrijven door doen. We hebben sowieso nog een 3- en een 5-jarige rondlopen, dus heel erg formeel gaat het toch niet worden... :-)-)
Mijn oudste was net 2 maanden toen ik mijn promotie vierde. Mijn zus heeft hem toen voor een groot gedeelte bij zich gedragen in de draagzak en ik heb hem tussendoor steeds gevoed. Ging prima.

Maar ik kan me zo voorstellen dat je nu misschien wel wil trouwen voor de baby komt, om het allemaal maar geregeld te hebben. IS het misschien een idee om even snel op het gemeentehuis te trouwen en jullie bruiloftsfeest gewoon door te laten gaan zoals gepland? Het maakt natuurlijk ook allemaal eigenlijk niet zoveel uit, als je maar doet wat goed voelt!
Jeetje, dan wordt het zo toch nog een eenzaam topic.

Wie gaat er nu nog trouwen in 2020 ;-D ?
Up
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap, Pindakaas! Is het jullie eerste kindje?

Na een paar heftige weken denk ik weer steeds meer na over de bruiloft. Vriendlief zat niet goed in zijn vel en reageerde zich heel erg af op mij en onze relatie. Er werden veel lelijke dingen gezegd waardoor ik een beetje ging twijfelen. Hij is begonnen bij zijn nieuwe baan en de rust is wedergekeerd. We zijn nu bezig met de uitnodigingen, lekker op tijd haha.
Zo das pittig blij ei... nu weer helemaal ok dus?
Wij zijn op dit moment de datum aan het vastleggen. Het hangt er vanaf of mijn nichtjes een vrijstelling krijgen van de onderwijsinspecteur. Als ze dat krijgen, dan kunnen ze bij de bruiloft zijn op de datum die wij gekozen hebben. Dus we duimen!
Zodra we dat weten kunnen we verder met uitnodigingen etc.
Oeh idd duimen! Hebben ze goede kans?

Ons nichtje is gelukkig nog niet leerplichtig dus dat scheelt ;-) . Wij hebben onze website en het filmpje af. De save the date's zijn de deur ook uit. Wel gebruik ik NOOIT meer Sandd post. Het zou binnen 72u bezorgd worden en mam kreeg haar kaart pas na 2.5wk. Nu moeten we overal gaan checken of mensen hem hebben ontvangen. Oh en RVSP is blijkbaar echt heul moeilijk. Da's ook wel een beetje jammer.
Oh wat een teleurstelling Diocca! Hopelijk zijn ze allemaal wel aangekomen!

Ik heb een goed gevoel over het verzoek aan de onderwijsinspectie, maar ze hoeven het niet toe te staan. Het blijft dus afwachten.
Mijn nichtjes zullen mijn bruidsmeisjes zijn (samen met mijn kinderen), dus we willen ze er wel echt bij hebben.

Pas als we die bevestiging hebben zullen we de rest van de genodigden de datum laten weten. Ik verwacht veel weerstand van mijn schoonmoeder. Die had al een hele lijst aan ‘eisen’ voor onze bruiloft en wie van haar vrienden we uit moeten nodigen (gaan we dus niet doen). En ze zal het ook niet eens zijn met de datum... Daarom zorgen we dat we het eerst helemaal georganiseerd hebben voordat we haar informeren... dan kan ze alleen maar accepteren hoe we het doen, of niet komen , in plaats van alles proberen te bepalen.
Ohhh wat naar dat jullie je schrap moeten zetten voor schoonmoeder. Klinkt wel alsof je haar iig goed door hebt. Daar begint het mee. Groot gelijk dat je het jullie dag houdt!
Oh blij ei, Ik has je berichtje even over het hoofd gezien. Gaat alles nu wel weer goed met jullie? Was dit de eerste moeilijke periode die jullie samen hadden? Fijn dat de neuzen nu weer dezelfde kant op staan.

Ja Diocca, mijn schoonmoeder is een apart geval. Ik heb na jaren ervaring wel geleerd hoe er mee om te gaan, maar man vindt het toch nog wel heel lastig. Ze is constant bezig one te vertellen hoe we alles moeten doen ‘want dat hoort zo’ Man hoort constant de afkeurende stem van z’n familie in z’n achterhoofd. Dus we zetten ons al schrap...
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!
Ik ben gisteren ten huwelijk gevraagd dus ik kom hier ook even kijken :proud:
Onze ouders weten het nog niet eens (die wilden we het live vertellen als we er toch zijn voor Pasen) maar ik wil het toch even kwijt :proud:

We hebben al vaak over trouwen gesproken dus we weten wel ongeveer wat we willen (met een kleine groep naar Italië en daarna een feest in Nederland) maar nu gaan we onderzoeken in hoeverre dat ook mogelijk is!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik het gelukkig wel aan iedereen kunnen vertellen! Nu merk ik dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen.
Hoe zijn jullie begonnen met plannen?
AnAppleADay schreef:
23-04-2019 10:49
Inmiddels heb ik het gelukkig wel aan iedereen kunnen vertellen! Nu merk ik dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen.
Hoe zijn jullie begonnen met plannen?
Leuk!
Bij ons was de eerste vraag: welk land, want we komen uit verschillende landen en onze families ook.
Daarna wanneer ongeveer: bijvoorbeeld herfst 2020.

En dan kun je daarna een beetje gaan sparren hoe je het voor je ziet: groots met veel gasten 3 dagen lang in een af gehuurd kasteel, kleinschalig Met alleen intimi en daarna een picknick in het park, of ergens daar tussen in.
Van daaruit zou ik gaan kijken naar locaties en gaan nadenken over je gastenlijst. En aan de hand daarvan dan een datum kiezen.

Zo ongeveer.
anoniem_187755 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 21:57
0.13% gewijzigd
Gefeliciteerd AnAppleADay! Heerlijk gevoel he?! Hier is het alweer een beetje gezakt, maar bij vlagen komt het terug :) .

Wij zijn gewoon begonnen met bedenken hóe we de dag zouden willen. Van daaruit kun je gaan plannen en boeken. Online zijn veel draaiboeken en opzetjes te vinden. Oh en een bruidsbeurs is erg leuk :) .
Alle reacties Link kopieren
Ja heel leuk gevoel! :-)

Mag ik vragen wat jullie budget is? En heb je dat echt vastgezet? Of meer gekeken naar wat je wilt en daar je budget op aan passen?
Wij hebben de luxe dat onze ouders best veel mee betalen dus dat we echt zelf kunnen bepalen hoeveel we nog zelf bij willen leggen. Maar dat maakt ook weer dat ik nu al weet dat ik dan snel over budget ga want 'we hebben het toch wel'.
Wat een luxe zeg! Ons budget is 23000 voor ons buitenland huwelijk. Dit is inclusief reis en verblijf. Wij betalen daarvan 22000 zelf. Mijn moeder doet 1000 voor de jurk :$ .
Alle reacties Link kopieren
Diocca schreef:
25-04-2019 14:28
Wat een luxe zeg! Ons budget is 23000 voor ons buitenland huwelijk. Dit is inclusief reis en verblijf. Wij betalen daarvan 22000 zelf. Mijn moeder doet 1000 voor de jurk :$ .
Ahh dan zit je wel een beetje in onze richting met je budget en plannen, dat is leuk.
Wij willen dus ook in het buitenland trouwen en ik heb nu een eerste planning gemaakt van 25.000 (15.000 via de ouders, 10.000 zelf) maar dit weekend gaan we er goed voor zitten. Moet het ook nog met mijn vriend bespreken wat hij wil uitgeven :proud:
Wij willen van dat geld trouwens wel ook nog een feest in Nederland geven.

Betaal jij de reis voor al je gasten? Of alleen verblijf? Wij denken aan alleen verblijf en dan wel in de buurt van een budget-vliegveld.
Lekker hoor, die sponsoring! Wij betalen helemaal geen reis of verblijf voor gasten. Als je zin hebt in een vakantie op die bestemming vind ik het geweldig als je erbij bent. Zo niet? Even goede vrienden. Mensen met een speciale rol (en dus verplichting te komen) krijgen wel een dik cadeau. We doen ook geen feest in Nederland.

Onze dag zal bestaan uit gemeentehuis, lunch zoals diner met speeches voor close familie en iedereen vanuit NL, ceremonie op het strand bij ondergaande zon met daarna receptie met foodtrucks en daarna op datzelfde strand de taart en vervolgens een enorm feest een loungehoek, gekleurde lampionnetjes, een DJ en overal jugs met ijs, sangria en lokaal bier :flirting: .

Ons budget is het maximum wat we willen besteden. Alles minder is mooi meegenomen.
Wij hebben geen specifiek budget. Het moet gewoon van de lopende rekening, en hoeveel daar op zal staan hangt af van wat de verbouwing gaat kosten die we nu aan het doen zijn.

Mijn ouders hebben aangeboden de vluchten en een deel van het verblijf van de directe familie te betalen (hun kinderen en kleinkinderen). Dat vind ik echt heel gul, want dat is bij elkaar al zo’n 17.000. Ik wil dus niet nog meer bijdrage van ze, want daar zou ik me bezwaard over voelen.
Mijn schoonouders dragen niets bij, wat ik wel prettig vind, want zij zijn wel het type dat dan ook van alles wil bepalen. Dat proberen ze nu ook al, maar vooralsnog kunnen we dat negeren...
De daadwerkelijke bruiloft betalen we dus verder zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ohh dat klinkt ook heerlijk Diocca!
Ik wil vooral een feest in Nederland omdat wij bij elkaar bijna 100man aan familie hebben. Daarnaast hebben we ook allebei een sportteam en ben ik close met veel collega's. Deze mensen willen we wel uitnodigen maar ik verwacht niet dat ze naar Italië komen.
En dan kan ik 2 keer mijn jurk aan :proud:
Alle reacties Link kopieren
En aangezien jullie ook allebei naar het buitenland kijken: Kennen jullie mensen op locatie die helpen? Of gebruik je een (Nederlandse) planner? Of heb je de locatie zelf gevonden en helpen zij?
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me hier ook graag! :) mijn vriend heeft mij eind maart ten huwelijk gevraagd (nadat ik wat hints had laten vallen ;) ) we zijn nu 4 jaar samen, waarvan we er al 3 samen wonen, dus werd tijd voor de volgende stap!
We zijn meteen naar de opentrouwlocatieroute geweest in april, en hebben daar onze locatie gevonden, en maar meteen vastgelegd! Dus de datum hebben we ook al. Voor mijn gevoel gaan we heel snel! (Ook als ik dit vergelijk met de checklist van theperfectwedding). We hebben besloten voor een avondbruiloft te gaan, waarbij we eerst met ongeveer 20personen gaan dineren, en daarna de ceremonie/feest met ongeveer 75 personen. K begin al een beetje gestresst te worden als ik denk aan wat we allemaal nog moeten regelen, maar gelukkig hebben we nog even tot het mei 2020 is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven