Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-06-2020 14:56
Wij hebben geen huwelijkse voorwaarden laten vastleggen.
De basis zoals deze nu is is genoeg voor ons, mochten we toch ooit een eigen bedrijf willen opstarten kunnen we het dan alsnog regelen.

Jullie zitten dan met 34 volwassenen en 9 kinderen toch?
Dat is officieel natuurlijk te veel maar zal aan je locatie liggen of ze het toelaten.
En ik weet niet wanneer de dag is maar als de roadmap door kan gaan wordt de max opgeschaald naar 100 mensen vanaf 1 juli dus dan zou het sowieso geen probleem zijn.

Voor de ringen bestellen wij een doosje met onze voorletters erop en mijn nichtje van 2,5 zal ze brengen. Een knuffel vind ik zelf een beetje kinderachtig maar moet bij je passen.
Nee 25 volwassenen en 9 kids. Het is 8 oktober. Dus hopelijk blijft de versoepeling.

Ik zie mijn dochter een doosje wel weg smijten of laten vallen. :proud: ik zoek iets kids proof haha.

Ik heb een x bedrag in de koopwoning zitten, wil ik graag laten vastleggen
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, voor oktober zou ik daar echt nog helemaal niet over nadenken.
Voor hetzelfde geld is het dan maar 10 mensen, of 20, of 500.
De kans dat het dan nog steeds precies 30 is lijkt me in ieder geval heel klein.

En als het minder dan 30 is lijkt het me dat horeca sowieso dicht is.
Alle reacties Link kopieren
Wij laten de ringen in het doosje van de juwelier. Is heel mooi doosje en een kussentje ofzo boeit ons niet. We laten de ceremoniemeester het op de tafel zetten en dan pakken we ze zelf, de ambtenaar mag ze niet aangeven.

Als ik zelf een kind had zou ik die laten brengen dat vind ik wel leuk, maar dat hebben we niet dus doen we 't zo.
Ik vind een knuffel wel leuk! 😁

Ik werd zaterdag verrast met een corona proof vrijgezellenfeest 🥳 m'n zus kwam me ophalen en alleen m'n moeder en schoonzus waren er verder maar die hadden geregeld dat van m'n vriendinnen er kadootjes waren met leuke kaartjes erbij en we gingen hightea-en.
Ik wist van niks en had ook nergens op gerekend omdat ik had overlegd dat we vrijgezellen feest later zouden doen als het weer kan met alle regels. Dus dat was wel leuke verrassing! 😁
Alle reacties Link kopieren
Zo ook weer even tijd om mee te kletsen!

Nog net iets meer dan 3 maanden en krijg nu plan kriebels!

As zaterdag mag ik ook mn jurk weer aan omdat ik 6kg lichter ben dan bij de aankoop en toen sloot hij naadloos dus ze wilt zien of vermaken kan of een maat kleiner bestellen.
Neem direct mijn schoenen en oorbellen mee om te kijken hoe het blauw erbij staat.

Qua ringen brengen laten we onze zoon van 19 maanden brengen in een koffertje met ring security erop. Hij loopt nu steeds met het koffertje rond om eraan te wennen.

Moeten nu wel echt met de kaarten aan de slag willen we ze begin jullie versturen. Dan hakken we de knoop voor het feest door maar we neigen steeds meer naar ja!
Nog meer die moeten beslissen wat ze doen?
Niets is wat het lijkt..
Baby12345 schreef:
02-06-2020 14:52
Ohja huwelijkse voorwaarden moet ik ook nog regelen. Laten jullie er nog specifieke dingen in opnemen?

Wij zitten op 32 gasten exclusief ons zelf. Maar dat is met 9 kids. Zou dat mogen ivm corona? Of zouden de kids meetellen?

Wat doen jullie met de ringen? Speciaal doosje? Ik wil mijn dochter van nu 15 maanden ze vast laten houden, zat te denken om ze aan een knuffel te doen?
Geen speciale dingen hier. Vriend wil ooit nog een eigen bedrijf kunnen starten en wil mij dan uit de wind kunnen houden. Andersom hetzelfde met inkopen in een maatschap. Ik denk dat wij een vrij beperkte HV zullen hebben.

Wij laten de ringen gewoon in het doosje van de juwelier. In jouw geval zou ik idd iets kiezen wat ze goed vast kan houden.

32 Is en blijft >30 denk ik. Maar wie weet, hoe ze er tegen die tijd tegenaan kijken.
AnAppleADay schreef:
02-06-2020 14:56
Voor de ringen bestellen wij een doosje met onze voorletters erop en mijn nichtje van 2,5 zal ze brengen. Een knuffel vind ik zelf een beetje kinderachtig maar moet bij je passen.
Lief! Zo schattig :flirting: . Krijgt ze een wit jurkje aan?

Wij hebben het dochtertje van vrienden van ons gevraagd. We wilden eigenlijk ons nichtje, maar die komt niet.
Hier gisteren grote opluchting door de persconferentie :yes: . De Caraïben zijn specifiek genoemd als verantwoord om naartoe te reizen vanaf 15 juni. Tuurlijk houden we een slag om de arm voor een 2e golf, de strandvergunningen e.d., maar het is in ieder geval heel erg hoopvol!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
04-06-2020 12:26
Lief! Zo schattig :flirting: . Krijgt ze een wit jurkje aan?

Wij hebben het dochtertje van vrienden van ons gevraagd. We wilden eigenlijk ons nichtje, maar die komt niet.
Jazeker, die hebben we al in september (op de groei) gekocht toen we ook mijn jurk kochten. Gelukkig maar op de heel erge groei want inmiddels zit er dus een jaar tussen aanschaf en dragen :proud:

Het hangt al die tijd in haar kast en ze wil hem steeds aan maar dat mag niet van zus, wel sneu ;-)

Deze is het:
Afbeelding
Aahhhh wat schattig :love:! Heel cute.
Dat is voor nu het beste nieuws dat je kunt krijgen, Kokoro! Ik hoop dat het in september nog steeds allemaal veilig is en je prachtig op het strand kunt trouwen :heart:

Apple, wat een schattig jurkje!!

Wij gaan ook huwelijkse voorwaarden opstellen, met als belangrijkste reden dat we ons huis enkel op naam van mijn vriend hebben gezet bij het kopen. Destijds hebben we daarvoor gekozen om onszelf te beschermen, omdat er na jaren nog rechtszaken liepen met mijn ex die er alles aan deed om me dwars te zitten. Uiteindelijk is dat afgerond en hebben we alles samen betaald en ingericht, dus we willen graag dat het huis wel binnen de gemeenschap gaat vallen. Ook willen we persoonlijke spaarrekeningen en enkele waardevolle bezittingen juist buiten de gemeenschap houden.

Sorry dat ik even niet verder terug reageer. Er is vorige week een conflict ontstaan op mijn werk waar ik enorm veel stress en nachtmerries van heb. Meningsverschillen triggeren trauma uit mijn jeugd, dus ik reageer er nogal wat heftiger op dan de gemiddelde mens. Mijn hoofd staat niet naar forummen. Ik lees en leef wel mee maar ben in reacties even afwezig.
anoniem_63b1fdb33c98f wijzigde dit bericht op 04-06-2020 12:52
Reden: aanvulling
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
04-06-2020 12:28
Hier gisteren grote opluchting door de persconferentie :yes: . De Caraïben zijn specifiek genoemd als verantwoord om naartoe te reizen vanaf 15 juni. Tuurlijk houden we een slag om de arm voor een 2e golf, de strandvergunningen e.d., maar het is in ieder geval heel erg hoopvol!
Oh deze helemaal gemist!
Wat fijn dit! Hopen dat het allemaal goed komt met mogelijke ‘tweede golven’ maar dat is natuurlijk hetzelfde voor de Nederlandse huwelijken.
Alle reacties Link kopieren
En een knuffel voor jou Yugen, hopelijk gaat het gauw weer beter :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn kokoro!
Yugen schreef:
04-06-2020 12:51
Dat is voor nu het beste nieuws dat je kunt krijgen, Kokoro! Ik hoop dat het in september nog steeds allemaal veilig is en je prachtig op het strand kunt trouwen :heart:

Ohhh ik hoop het ook zoooo :flirting:!

Wij gaan ook huwelijkse voorwaarden opstellen -knip- juist buiten de gemeenschap houden.
Wat een ellende zeg, met je ex. Wel fijn dat jullie het nu alsnog mooi kunnen gaan regelen. Wij gaan helemaal naar Nunspeet voor een notaris. Alles hier koste +/-€1000 en daar is het all in voor €520. Benzine is voor ons toch inbegrepen bij de lease-auto.

Pff, wat een rottige situatie op werk. Dikke knuf :hug:!
AnAppleADay schreef:
04-06-2020 13:05
Oh deze helemaal gemist!
Wat fijn dit! Hopen dat het allemaal goed komt met mogelijke ‘tweede golven’ maar dat is natuurlijk hetzelfde voor de Nederlandse huwelijken.
Ja klopt. Het is en blijft voor iedereen spannend. Mijn vriendinnen zijn iig al aan het grappen over mondkapjes met "TeamBride" in het vliegtuig :proud: . Door grappig toeval zitten we met schoonouders en 7 vriendinnen op dezelfde vlucht!
Wij doen ook geen huwelijkse voorwaarden, hebben geen eigen bedrijf en beide ook geen schulden of iets.

Ik weet nog niet hoe wij het gaan doen met de ringen, heb al wel een mooi ringendoosje gevonden (namen en datum worden er dan nog ingegraveerd)
https://www.weddingdeco.nl/glazen-ringd ... -rosegoud/

Hoewel ik deze ook erg mooi vind.. dus nog even bedenken welke..
https://www.weddingdeco.nl/ringdoosje-g ... -botanics/

Misschien dat mijn dochter die gaat vasthouden tijdens het naar voren lopen ofzo. Of we zetten deze gewoon alvast op tafel.
Ook nog geen idee hoe we het gaan doen met de ringen, ik denk tijdens het burgerlijk huwelijk ook alvast de ringen uitwisselen, omdat ik ze ook op de foto wil hebben. En dan na de fotoshoot (en voor het kerkelijk huwelijk) doen we ze weer terug in het doosje en dan wisselen we ze nogmaals uit tijdens het kerkelijk huwelijk.

Apple, 25 volwassen en 9 kids moet wel lukken hoor. Wij zitten over de 100 dus we zullen misschien wel wat moeten afzeggen. Maar goed, nog niet iedereen heeft zich ook aangemeld dus hopelijk blijven we onder de 100.
Kipkerriesalade schreef:
03-06-2020 16:14
Ik werd zaterdag verrast met een corona proof vrijgezellenfeest 🥳 m'n zus kwam me ophalen en alleen m'n moeder en schoonzus waren er verder maar die hadden geregeld dat van m'n vriendinnen er kadootjes waren met leuke kaartjes erbij en we gingen hightea-en.
Ik wist van niks en had ook nergens op gerekend omdat ik had overlegd dat we vrijgezellen feest later zouden doen als het weer kan met alle regels. Dus dat was wel leuke verrassing! 😁
aaah wat super lief!! wat een leuke verrassing!

Poeziemauw, veel plezier alvast zaterdag. Wat goed zeg, 6 kilo kwijt. Ik doe mijn best ook om dat kwijt te raken. Vanaf volgende week gaan de kinderen weer naar school dus meer tijd om wat vaker te bewegen.

Ik had veel haarsieraden besteld via aliexpress, maar bijna alles past niet bij mijn jurk :-| 1 wel dus die neem ik mee als ik voor mijn proefkapsel ga. En dan kan ik met haar wel in overleg of deze bij het kapsel past of dat ik misschien nog iets anders moet bestellen. Ik weet nu welke kleur ik niet moet bestellen haha

Kokoro, wat een super leuk jurkje voor je bruidsmeisje! Zo schattig :heart:
En idd wat een topnieuws voor jullie! Ik blijf duimen dat alles deze zomer goed zal verlopen (ook voor mij en alle anderen natuurlijk haha)

Yugen, voor jou een dikke :hug: neem je tijd!
23 juni heb ik mijn proefkapsel en visagie :D
Nu verder met andere afspraken plannen, zoals de fotografe en locatie.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk jurkje Apple!

Leuk je proef kapsel en make up zomerwarmte! 😁

Ik heb gister m'n jurk laatste x gepast en hij hangt nu hier thuis! 😁 Kan niet wachten om hem aan te doen! 🤩🤩
Oeh kipkerrie, wat moet dat een lekker gevoel zijn. Kijk je er elke dag naar? Haha (zou ik nl wel doen) :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Jaa dat doe ik zeker 🤩🤩 nu nog hopen op goed weer ✌️🤞
Ik duim kipkerrie, temperatuur is al goed! Een paar drupjes is ook niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn inmiddels getrouwd :heart: . Het was een fijne dag en tijdens de ceremonie emotioneler dan ik dacht, maar ik ben blij dat het we het hebben kunnen doen zoals op de dag zelf.

En, wat minder soepel liep weten we nu voor volgend jaar haha. 2 keer trouwen is toch ook wel bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Raar idee is dat hè? Getrouwd zijn maar toch weer niet.
Hebben jullie er nog wel een beetje een leuke dag van gemaakt?
Qua weer is het niet zo erg geweest dat ‘de grote dag’ uitgesteld is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ring! Super leuk!
Haha ja idd heb je gelijk wat geleerd voor volgend jaar! 😁

Bedankt zomerwarmte! Op alle apps zeggen ze nog wat anders dus het is jog ff afwachten 🤞

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven