Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 12:18
Opdraven als ovulling? We hebben iedereen laten weten dat we het daar deden en dat een ieder die graag op vakantie náár A wilde op dát moment, automatisch welkom was op de bruiloft. Die precieze bewoording en absoluut geen probleem als je je geld of je tijd liever ergens anders aan uit gaf. De groep op A was dus ook heel divers; mensen dicht bij ons en kennissen, die nu allen daggast zijn.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 12:37
10.31% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 12:19
Nee dat heeft ze niet.AnAppleADay schreef: ↑04-09-2020 08:45Nou ik kan me wel voorstellen dat iemand in 2018 wel dichtbij genoeg stond om voor een eerste onofficiële verbale uitnodiging in aanmerking te komen. (“We gaan over een jaar of 2 op A trouwen! Kom je ook?”) maar nu niet meer.
Maar dat hangt er een beetje van af of deze persoon later ook nog wel een officiële uitnodiging heeft gehad voor de oorspronkelijke bruiloft.

vrijdag 4 september 2020 om 12:23
Nouja ik ben echt bij mezelf te rade gegaan hoe dit zo is ontstaan natuurlijk. En het is niet dat ik de gang van zaken helemaal niet snap, maar even bij mij polsen hoe of wat had ik wat mee gekund. Dit klakkeoos vanuit gaan niet.
Twee jaar geleden zegt ze direct nee op onze zoals bovenstaand geformuleerde uitnodiging (was een filmpje), ik spreek haar in de tussentijd 1x op een feestje en 1x omdat ik haar app, en nu denkt ze dat zij en haar vriend (die ik niet ken) daggasten zijn. Nee sorry, ik vind dat zoveel aannames, dat ik dat niet begrijp.

vrijdag 4 september 2020 om 12:39
Ja maar lieverd, dat is dan toch gewoon een uitnodiging? Je hoort bij de gasten of je hoort er niet bij. De locatie verandert daar niets aan.
Ik ben meerdere malen voor een buitenlandse bruiloft uitgenodigd. Met een "als je nog een leuke vakantiebestemming zoekt" toevoeging. Maar bij al die bruiloften ben ik ook voor de Nederlandse versie of after-borrel uitgenodigd. Ik had ook niet anders verwacht.

vrijdag 4 september 2020 om 14:26
In dit geval vind ik ook dat je ernaast zit, Kokoro. Of anders gezegd, het is een logische aanname van deze kennis dat ze automatisch ook voor je bruiloft in NL is uitgenodigd als ze ook was uitgenodigd voor die op een eiland. En ik kan me ook goed voorstellen dat ze wel in NL graag naar je bruiloft komt, maar met het vliegtuig te ver/te duur/te veel gedoe vindt. Zij is waarschijnlijk juist blij dat ze er nu wel bij kan zijn. Kan ze niet bij een gedeelte van de dag aanwezig zijn?
vrijdag 4 september 2020 om 14:33
Ik vind het ook geen hele rare aanname (al zou ik het zelf niet verwachten, je 'uitnodiging' was immers niet heel concreet) maar aangezien je uberhaupt je gastenlijst hebt moeten downsizen en mensen hebt moeten 'ontuitnodigen' kun je haar toch gewoon onder die groep scharen?
"sorry, door de maatregelen kunnen we een stuk minder mensen uitnodigen, misschien kunnen we na de huwelijksreis weer een keer een drankje doen?"
"sorry, door de maatregelen kunnen we een stuk minder mensen uitnodigen, misschien kunnen we na de huwelijksreis weer een keer een drankje doen?"

vrijdag 4 september 2020 om 14:39
Heb de kennis in kwestie inmiddels gesproken en de soep werd niet zo heet gegeten. Dank voor het meedenken dames, een spiegel af en toe is zo slecht nog niet. Wellicht zijn er idd meer kennissen die, zonder ons weten, zich nu heel gepasseerd voelen. We gaan er even over nadenken hoe we dat gaan afhandelen. Tips?

vrijdag 4 september 2020 om 14:42
Je kunt altijd nog de coronamaatregelen als reden opgeven waarom ze niet kunnen komen. Het is net zo goed logisch dat jij niet iedereen meer kunt ontvangen zoals je voor ogen had in 2018 natuurlijk.Kokoro schreef: ↑04-09-2020 14:39Heb de kennis in kwestie inmiddels gesproken en de soep werd niet zo heet gegeten. Dank voor het meedenken dames, een spiegel af en toe is zo slecht nog niet. Wellicht zijn er idd meer kennissen die, zonder ons weten, zich nu heel gepasseerd voelen. We gaan er even over nadenken hoe we dat gaan afhandelen.

vrijdag 4 september 2020 om 14:45
Ja, het punt is dus alleen dat, mensen die ik toevallig heb gesproken veel hebben gezegd dat ze er sowieso niet meer vanuit gingen uitgenodigd te zijn en dat ze het wel zouden horen als het wel het geval was. Een email sturen met deze info aan mensen die toch al doorhadden hoe en wat, voelt echt alsof ik ze een enorme trap na probeer te geven.

vrijdag 4 september 2020 om 14:46
Dat lijkt me ook niet nodig.Kokoro schreef: ↑04-09-2020 14:45Ja, het punt is dus alleen dat, mensen die ik toevallig heb gesproken veel hebben gezegd dat ze er sowieso niet meer vanuit gingen uitgenodigd te zijn en dat ze het wel zouden horen als het wel het geval was. Een email sturen met deze info aan mensen die toch al doorhadden hoe en wat, voelt echt alsof ik ze een enorme trap na probeer te geven.
Maar je hebt, neem ik aan, alle genodigden al eens gemaild toen het plan voor A is gecanceld?
vrijdag 4 september 2020 om 14:51
Nou ik kan me voorstellen dat je dan alleen degenen mailt die zouden komen.
Als ik het zo lees had Kokoro een paar honderd man uitgenodigd met het idee: waarschijnlijk komt maar 10-20% ook echt omdat het zo ver is.
Dan snap ik dat je niet al die mensen (die dus al vroeg afgehaakt waren) nog gaat mailen.

vrijdag 4 september 2020 om 14:53
Alleen de mensen die werkelijk naar A zouden gaan. Het ging zo:
*weg*
Moet ik dan mensen die de uitnodiging de 1e of 2e keer afwezen nu allemaal gaan mailen? Ik vind oprecht van niet, mede omdat het dus als een trap na voelt voor mensen die dit zelf wel hadden uitgevogeld.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 09:57
65.99% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 15:06
Oké, dat lijkt me op zich een goede aanpak. Waarschijnlijk is deze specifieke kennis een van de weinigen die zich gepasseerd voelen. De meeste mensen zullen er wel van uitgaan dat jullie zo je redenen hebben (corona) om niet iedereen opnieuw uit te nodigen; zo'n groots opgezette bruiloft is immers niet meer haalbaar. Het kan wel voor verwarring zorgen als je sommige studievrienden alsnog wel hebt uitgenodigd, en haar niet.
Ik zou haar een vriendelijk antwoord terugsturen dat je helaas hebt moeten snijden in het aantal genodigden omdat jullie anders de veiligheid van de gasten niet kunnen waarborgen.
Ik zou haar een vriendelijk antwoord terugsturen dat je helaas hebt moeten snijden in het aantal genodigden omdat jullie anders de veiligheid van de gasten niet kunnen waarborgen.

vrijdag 4 september 2020 om 15:15
*weg*
Afijn, ik heb oprecht mijn best gedaan om zo min mogelijk mensen te kwetsen en het laatste wat ik wil zijn in dezen is een bridezilla. Ik merk gewoon wel dat het me allemaal eventjes teveel is en dat dingen zo groots lijken. Ik probeer júist steeds centraal te stellen dat onze trouwdag niet 'gods gift to the universe' is. Ik wil gewoon graag dat het een leuke dag wordt zonder gezeik.
Afijn, ik heb oprecht mijn best gedaan om zo min mogelijk mensen te kwetsen en het laatste wat ik wil zijn in dezen is een bridezilla. Ik merk gewoon wel dat het me allemaal eventjes teveel is en dat dingen zo groots lijken. Ik probeer júist steeds centraal te stellen dat onze trouwdag niet 'gods gift to the universe' is. Ik wil gewoon graag dat het een leuke dag wordt zonder gezeik.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 09:57
65.26% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 20:24
Wij hebben gisteren de ringen opgehaald, dus die zijn gegraveerd!
Vandaag ook de vlaaien besteld en de tafelschikking gemaakt.
Nu is het echt echt de laatste dingen aftikken: draaiboek doorsturen aan bruidspersoneel, paklijst maken en vakantie boeken.
En natuurlijk proberen te chillen! Morgen in ieder geval ook even naar de kapper.
Nu is het echt echt de laatste dingen aftikken: draaiboek doorsturen aan bruidspersoneel, paklijst maken en vakantie boeken.
En natuurlijk proberen te chillen! Morgen in ieder geval ook even naar de kapper.
zaterdag 5 september 2020 om 08:12
Ik durf de ringen nog steeds niet te laten graveren haha. Denk dat ik het een week van te voren doe. Lekkere vlaaien gekozen?AnAppleADay schreef: ↑04-09-2020 20:24Wij hebben gisteren de ringen opgehaald, dus die zijn gegraveerd!
Vandaag kan je idd ff relaxen bij de kapper.
Ik zit te denken om een kaart te schrijven naar mijn partner zodat hij die kan lezen tijdens zijn aankleed moment. Wel eens op tv gezien...of is dat heel stom en afgezaagd?
zaterdag 5 september 2020 om 08:59
Haha wij hebben inderdaad ook lang gewacht met de ringen. En er staan nu 2 datums in: wettelijk huwelijk en kerkelijk huwelijk. We vonden het toch wel bijzonder zo dus hebben we het maar vastgelegd.
We hebben 4 soorten vlaaien dus hopelijk genoeg keuze, en lekker echte klassiekers: rijstevlaai met slagroom, pudding strooisel, appeltoeslag en kersenlinze.
Over zo’n kaartje: het moet bij je passen denk ik. Ik slaap de avond van tevoren al in de bruidssuite en vriend kleed zich daar om dus ik denk dat ik wel een klein briefje neer leg.
We hebben 4 soorten vlaaien dus hopelijk genoeg keuze, en lekker echte klassiekers: rijstevlaai met slagroom, pudding strooisel, appeltoeslag en kersenlinze.
Over zo’n kaartje: het moet bij je passen denk ik. Ik slaap de avond van tevoren al in de bruidssuite en vriend kleed zich daar om dus ik denk dat ik wel een klein briefje neer leg.

zaterdag 5 september 2020 om 17:16
Oehhh waarheen?
Met graveren ga ik proberen de datum van de.trouwdag van mijn opa en oma erin te laten. Heb de ring van mijn overleden oma wat aangepast. Maar vindt het wel mooi als dat erin blijft.
zaterdag 5 september 2020 om 17:18
Ohja en zat mijn cyclus even te bekijken en zo te zien ben ik tijdens mijn bruiloft ongesteld.... Whyyyyy ben gestopt met anticonceptie sinds de zwangerschap en omdat mijn moeder borstkanker had. Maar misschien toch maar even een doosje van de pil halen...zit er echt niet op te wachten om 6000keer naar de wc te gaan met een mega jurk
zaterdag 5 september 2020 om 17:20
Oh wat mooi Baby! Kunnen ze vast iets mee doen bij de juwelier.
We gaan lekker met de auto naar Noord Italië. Eerst een paar dagen super luxe honeymoon hotel vlak bij Verona. Dan een weekje lekker in een simpel huisje in Emilia-Romagna en dan op de terugweg nog een paar dagen naar het Zwarte Woud.
Dus niet heel bijzonder maar wel lekker weg, hopelijk volgend jaar dan naar Zuid Afrika als grote huwelijksreis.
We gaan lekker met de auto naar Noord Italië. Eerst een paar dagen super luxe honeymoon hotel vlak bij Verona. Dan een weekje lekker in een simpel huisje in Emilia-Romagna en dan op de terugweg nog een paar dagen naar het Zwarte Woud.
Dus niet heel bijzonder maar wel lekker weg, hopelijk volgend jaar dan naar Zuid Afrika als grote huwelijksreis.
zaterdag 5 september 2020 om 17:22
Dit is dus precies waarom ik nog even wilde wachten met de pil stoppenBaby12345 schreef: ↑05-09-2020 17:18Ohja en zat mijn cyclus even te bekijken en zo te zien ben ik tijdens mijn bruiloft ongesteld.... Whyyyyy ben gestopt met anticonceptie sinds de zwangerschap en omdat mijn moeder borstkanker had. Maar misschien toch maar even een doosje van de pil halen...zit er echt niet op te wachten om 6000keer naar de wc te gaan met een mega jurk

Je kan ook naar Primolut vragen bij de huisarts.