Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Ongelooflijk, het is voorbij. Ik had niet durven dromen dat het zo fijn, gezellig en mooi zou zijn. Ik wil het nog wel 3x over doen. Van de eerste ontmoeting, tot de milkshake bij de kfc en de openings- en einddans. Wat een dag.

Ik heb genoten met vole teugen en we liggen nu lekker in bed. Snel slapen.
Wat heerlijk dat je zo genoten hebt, Kokoro! :heart: Geweldig, die milkshake bij de KFC :proud:
Ik ben benieuwd naar je verhalen!

En wat een geluk dat de persco pas vanavond is, met de nieuwe regel van maximaal 50 mensen in een zaal voor de 6 zwaarst getroffen regio's :-O$
Alle reacties Link kopieren
Sorry was even wat stiller. Druk met dingen voor de bruiloft regelen en het verhuizen. Merk dat ik mentaal best moe ben....en die besmettingen die maar blijven stijgen....gelukkig zitten we op gasten totaal 36. Dus kan gewoon nog. Maar hou mijn hart vast.

Apple ben stiekem ook benieuwd naar je foto's!

Kokoro klinkt als een geweldige dag!
Ook wij hebben zo ontzettend genoten van onze dag! Jeetje wat ging het snel voorbij maar wat was het geweldig :heart: :heart: geen moment zenuwen gehad, alleen maar genoten!

Kokoro :heart: :heart: ook zo genoten dus haha ja, het ging mij ook echt te snel voorbij en zou het nog wel een keer willen doen!
Wat goed om te horen, Zomerwarmte! Lekker nagenieten!

Ik ben zo blij dat jullie allebei, ondanks de beperkingen, uiteindelijk allebei een heerlijke en zorgeloze dag hebben gehad.

Baby, gelukkig komen jullie niet aan die 50. Dat zal wat zorgen schelen, maar de oplopende besmettingen zijn natuurlijk niet fijn met een bruiloft in het vooruitzicht :-(
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie allebei een mooie dag hebben gehad! Ben benieuwd naar de beschrijvingen van de dag!

Baby, gelukkig heb je weinig gasten, zijn er wel mensen die bang zijn om te komen? Ik kan me herinneren dat jij in een van de zes regio’s zit toch?
Ik heb je een pb gestuurd met de foto’s!
Leuk om te lezen ladies! Ik ben jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit idd in 1 van de 6 regio's :(. Een aantal mensen vragen idd wel hoe de 1,5 meter afstand gehanteerd wordt. Voordat ze zeiden of ze kwamen of niet.

Kon ik me maar alleen druk maken om het weer.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen Kokoro en Zomerwarmte, ben benieuwd naar jullie uitgebreide beschrijving.

baby12345, dat is vervelend, snap dat het niet prettig is om daar nu over na te denken. Wanneer is het bij jou zover?
Alle reacties Link kopieren
@kokoro, Zomerwarmte en Apple

Wat hebben jullie gedaan / wat gaan jullie doen met jullie bruidsboeket?
Alle reacties Link kopieren
Baby: Ik heb mijn trouwboeket net voor de openingsdans over mijn schouder gegooid. Het werd opgevangen door de getuige van man die ter plaatse met mijn boeket in de hand op 1 knie ging en zijn lief zei 'ja'. Ik vond dat super!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Mijne hangt nu op zolder te drogen en ik ga proberen er wat gedroogde blaadjes van in sieraden te verwerken.
Baby12345 schreef:
19-09-2020 08:51
@kokoro, Zomerwarmte en Apple

Wat hebben jullie gedaan / wat gaan jullie doen met jullie bruidsboeket?
Ik heb nog geen idee.. ik denk eerst proberen te laten drogen, lukt dat niet dan denk ik gewoon weggooien. Ik had em dus ook de avond vergeten mee naar huis te nemen, had gelukkig wel verwacht dat ze deze niet zouden weggooien, dus gisteren nog even snel opgehaald :)
Baby, wat een onrust op dit moment voor je! :hug:
Verslag van onze bruiloft

Om 6.00 uur moest ik uit bed omdat om 6.30 uur de kapster/visagiste al kwam. Tot en met ongeveer half 8 kwam mijn (toen nog) aanstaande nog beneden omdat hij oa ontbijt moest maken voor de kinderen. Daarna bleef hij boven met de jongens. Om 7.45 uur kwam de kapster voor dochter en vlak daarna werden de bloemen bezorgd. Zo blij met mijn boeket en de hanger met foto van mijn broer en moeder stond er perfect bij!! (schoonmoeder vond het jammer dat mijn zwager, broer van aanstaande, er niet bij stond, tja, die is voor mij niet zo belangrijk). Helaas bleven de corsages bij aanstaande en de jongens niet zitten, het magneetje was te klein voor het gewicht van de corsage.

Rond 8.45 uur heeft de kapster mij geholpen in mijn jurk, dochter mocht ook even helpen de rits dicht te doen. Nadat dochter haar make up was gedaan en de jongens hun haar was het tijd voor de first look. En wat zag hij er knap uit! Zo’n mooi pak, blauw met een mooie nette stropdas en schoenen. Hij werd wat emotioneel toen hij me zag. Iedereen zag er zo mooi uit!

Toen zijn we via de voordeur naar de bruidsauto gelopen waar de rest van de familie stond te wachten. We hadden een Rolls-Royce gehuurd, mooie auto alleen bleek de uitlaat of iets lek te zijn dus ding maakte een kabaal. En de chauffeur had een beetje haast, we wilden even wachten tot iedereen in de rij had aangesloten met hun auto, maar na 2x zeggen ‘even wachten’ ging hij toch rijden omdat hij vond dat iedereen er nu toch wel eens moest zijn.. bleek dat mijn vader er nog niet was (hij reed in onze auto met de kinderen) en ja, mijn vader en onbekende route en dan nog een onbekende auto, geen goede combi 😉

Chauffeur had ook ontzettend het gas er op (bleek dat hij dat deed zodat je het kabaal minder hoorde). Auto was gaaf (hoewel de ramen beter gewassen hadden mogen worden) maar nee, erg tevreden ben ik er niet over. Hij zou ook tm half 12 blijven maar hij zei dat hij om 11 uur echt weg moest omdat hij voor een tv show een auto moest rijden, dus we moesten na de ceremonie eerst snel foto’s maken met de auto.

Maar goed, bij aankomst op de locatie was iedereen er dus, behalve mijn vader en de kinderen. Die kwamen zo’n 15 minuten later dan toch aan. En ook nog 2 nichtjes, waarvan één dus ineens haar vriendje mee had genomen.. duidelijk aangegeven dat wij moesten aangeven met hoeveel we komen ivm vaste zitplaatsen enz. (in de middag bleek een collega van aanstaande ook zijn vrouw te hebben meegenomen terwijl ook duidelijk was vermeld, geen aanhang).
Iets na 10.00 uur kon dan de burgerlijke ceremonie beginnen, we zijn buiten getrouwd in een boomgaard, dat was zo mooi! Babs was ook een leuke man en ja, toen mochten we elkaar eindelijk het Ja-woord geven! En zijn we man en vrouw!
Daarna bleek dus dat de chauffeur met trouwauto weg moest, dus moesten we eerst even wat foto’s met de auto maken. Daarna met de familie op de foto, van te voren hadden we al met de fotografe besproken, we volgen onze indeling, verder niet (we wisten namelijk dat schoonmoeder zich er wel mee zou bemoeien) en dat klopte dus. Plek was niet goed (we maakten foto’s voor een hooischuur in het gras, ja in het gras lag natuurlijk wat gedroogd gras en dat kon echt niet op de foto hoor), gelukkig wist de fotografe er dus van en die zei, het is perfect zo. Tussendoor wilde schoonmoeder nog wat andere foto’s laten maken (met man en zijn ouders apart) maar dat wilden wij dus niet omdat we vonden, we zijn 1 gezin dus willen gewoon ook zo op de foto, ceremoniemeester zei toen gelukkig ook, nee dat willen ze niet, we houden ons aan hun lijst. 😉

Daarna hebben we nog foto’s gemaakt met de kinderen en zijn toen met z’n tweeën en de fotografe nog foto’s wezen maken. Ben heel benieuwd hoe ze zijn geworden, fotogeniek zijn we beide niet haha

Om 12 uur hebben we heerlijk geluncht, helaas had de locatie vergeten het bord met onze namen bij de ingang van het landgoed te verplaatsen naar de volgende locatie waar de andere gasten naar toe mochten (maar iedereen wist in welke zaal de ceremonie zou plaatsvinden). Toen kwam er dus familie van manlief ineens op het terras. Wat bleek, ze waren veel te vroeg op de locatie waar de kerkelijke ceremonie werd gehouden, daar waren ze nog niet klaar en konden ze dus nog geen koffie krijgen (pas vanaf een half uur voor de ceremonie mochten ze daar naar binnen, hebben we ook duidelijk in de brief vermeld). Dus zijn ze teruggereden naar de locatie waar wij zaten voor de lunch en hebben ze daar gevraagd of ze koffie mochten. Ceremoniemeester zei nee, dat kan in de andere zaal gehaald worden vanaf half 1, dit is alleen voor de ochtendgasten, dus moesten ze maar even wachten bij de andere locatie. Toen werd schoonmoeder wat boos en vond dat ze best hier wat koffie mochten halen en zelfs ook een broodje mochten mee-eten (niet voor hun meeberekend). Dus toen ik op het terras zat kwamen er dus ineens familieleden binnen die niet bij de ochtendgasten horen en ja, dat vond ik niet zo leuk want ik wilde niet dat ze me al zagen voor de kerkelijke ceremonie. En zo kwamen er nog wat meer familieleden van mijn man zijn kant ineens binnen lopen. Toen heb ik manlief maar even gestuurd hoe en wat, en bleek dus dat schoonmoeder wel had gezegd dat ze hier mogen zitten. Ik ben toen wat boos geworden (ook omdat ik dacht, straks komt iedereen hier) en gezegd dat ik dit niet wil en dat ze weg moeten, ook omdat het al iets van kwart voor was. We hebben toen de gastvrouw gevraagd om ze mee te nemen naar de andere locatie.

Daarna zijn wij ook die kant opgelopen (ik had ondertussen even mijn sneakers aangetrokken haha). Bij de andere locatie heb ik ze weer omgewisseld in de pumps.

Toen begon dus de kerkelijke ceremonie, man liep samen met zijn broer (die predikant is) en de jongens naar voren. Ik kwam later met dochter en mijn vader. Het was mooi om te zien dat het ondanks de 1,5 meter afstand aan de tafels er toch warm en gezellig uit zag.

Na de kerkelijke ceremonie wilde ik nog even wat zeggen, de mensen bedanken en ja, gewoon zeggen dat ik blij ben dat we na zo’n hectische tijd nu zijn getrouwd. Maar ja, na de eerste zin brak ik al en heeft mijn man het overgenomen alleen die brak op een gegeven moment ook. Gelukkig is het wel gelukt.

Toen kwam de bruidsborrel, even naar buiten gelopen voor een frisse neus en hebben we eerst mijn zwager en gezin hun stukje laten doen omdat nichtje nog een online herkansing moest maken voor school. Ze hadden een leuke quiz voor ons gemaakt. Daarna de bruidstaart aangesneden en kon iedereen ook een stukje taart eten.

Tussendoor veel gepraat met iedereen, er werden nog wat dingen gezegd door familieleden en de photobooth was ook een groot succes, vooral bij de kinderen haha
Na een tijdje was namelijk de rol al leeg, oeps. Gelukkig bleek dat alle foto’s gewoon werden opgeslagen en als de photobooth werd opghaald zou hij ze nog uitprinten, dus hebben we aangegeven dat wij die dan wel inplakken. En we hebben natuurlijk alle foto’s per mail :D
Ondertussen ook nog even met de 2 oude oma’s op de foto geweest en is er een nichtje met haar vriend eerder vertrokken omdat haar collega corona bleek te hebben. Was natuurlijk even schrikken.

Daarna liepen we met z’n allen terug naar de eerste locatie voor het diner en hebben we er nog heerlijk gegeten en nageborreld. Aan de ene kant geluk dat er dus 2 weggingen, want anders moest er nog gauw iets gemaakt worden voor de extra gast die niet was meegeteld.

Maar we hebben echt genoten van onze dag! Geen moment zenuwachtig geweest, tijd vloog voorbij!

Ik heb nog niet de foto’s van de fotografe maar wel een paar van de ceremoniemeester, ik zal er een paar in een online album zetten, voor wie ze wil zien 😉
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo’n mooie dag hebt gehad zomerwarmte!
Ik snap dat het soms moeilijk was ivm je moeder maar fijn dat je wel zo hebt kunnen genieten!
Jammer wel dat je schoonmoeder het je dan soms zo moeilijk maakt, maar dat had je al een beetje verwacht of niet?
Heel goed dat je je dag er niet door laat verpesten!

Ik ben heel benieuwd naar je foto’s!
Baby12345 schreef:
18-09-2020 14:21
Sorry was even wat stiller. Druk met dingen voor de bruiloft regelen en het verhuizen. Merk dat ik mentaal best moe ben....en die besmettingen die maar blijven stijgen....gelukkig zitten we op gasten totaal 36. Dus kan gewoon nog. Maar hou mijn hart vast.

Apple ben stiekem ook benieuwd naar je foto's!

Kokoro klinkt als een geweldige dag!
Oh Baby :hug:, het is ook een lastige tijd. Met 36 gasten zit je denk ik heel safe. Afstand houden zou ook goed moeten kunnen. Veel sterkte nog even!
Baby12345 schreef:
19-09-2020 08:51
Wat hebben jullie gedaan / wat gaan jullie doen met jullie bruidsboeket?
Hij hangt hier nu aan de kast te drogen. Weggooien kan altijd nog :).
Zomerwarmte, wat een veelbewogen dag! Het klinkt wel echt heel mooi. Kleine dingetjes die mis gaan/anders lopen horen er volgens mij helaas bij. Ik zou wel de bloemist even melden dat de corsages van de mannen niet bleven zitten. Lijkt me dat ze dat moeten weten en wie weet is er nog iets mogelijk.

Wat cool dat jullie en RR hadden! Heel gaaf. Zet het maar snel van je af hoor, die chauffeur. Trouwen in een boomgaard klinkt geweldig :flirting:.

Super goed dat je schoonmoeder's grillen van tevoren zo hebt opgevangen. Je foto's worden vast prachtig. Fotografen weten toch altijd die mooie hoeken te pakken.

"ik wilde niet dat ze me al zagen voor de kerkelijke ceremonie" --> Hé bah, dit kan ik me goed voorstellen!

Al met al klinkt het wel als een heel mooi huwelijk! Super fijn dat het heeft kunnen doorgaan.
.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 06:01
99.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het helemaal gelezen hoor! En snel ook zie ik ;-) (ik ben aan het wachten tot Wie is de mol? is geladen op dit enorm slome netwerk van mijn vakantiehuisje :proud: )
Klinkt alsof je ook heerlijk genoten hebt! Fijn dat het, na alles wat gebeurd is, nu zo'n mooie dag is geweest!

Ik ben benieuwd naar de de foto's, maar wacht even tot je meer foto's hebt, ik krijg ook steeds mooiere foto's binnen die ik graag ook nog voor jullie had toegevoegd :proud:
Alle reacties Link kopieren
Zomerwarmte en Kokoro, gaan jullie nog op vakantie?
Wauw Apple, you trooper ;-D. Helemaal door mijn bericht geworsteld op recordtempo!

Wij vertrekken de 24e voor een weekje all in Sardinië :flirting:! Hoe is het daar??
Alle reacties Link kopieren
Hier is het weer een beetje omgeslagen sinds vandaag helaas... maar goed, we hebben ook wel heel wat dagen aan het zwembad gelegen dus nu is het tijd om wat meer dingen te bezoeken :proud:

Sardinië lijkt me ook heerlijk! Geniet er van!
Heerlijk al die lange blije verhalen! Heb helemaal met jullie mee zitten genieten al lezend achter mijn scherm. Echt fijn dat jullie zulk mooi weer hebben gehad, Kokoro en Zomerwarmte, en dat jullie er samen met jullie naasten zo'n mooie dag van hebben kunnen maken. Zeer gegund!

Kokoro, je huwelijksreisplan klinkt heerlijk! geniet van het inpakken en de voorpret alvast. Oh, en ik moest ook gniffelen om de KFC. Fantastisch dat jullie daar gefilmd werden, tamelijk hilarisch toch?! Wat gaat zo iemand dan doen met dat filmpje op z'n telefoon haha. Thuis nog lekker naar kijken?

Baby, hoe lang moet je (ongeveer) nog in spanning zitten? :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven