Tweede keus zijn
woensdag 5 augustus 2026 om 07:28
Ik zou graag de mening horen van mensen die objectief naar mijn situatie kunnen kijken.
Mijn partner (49) en ik waren 22 jaar samen. We hebben een volwassen zoon. Onze relatie was naar mijn gevoel stabiel. We maakten zelden ruzie, deden bijna alles samen en waren niet alleen partners maar ook elkaars beste vrienden. De dag vóór hij het uitmaakte, zijn we nog als gezin naar de bioscoop geweest en hebben we samen gelachen. Ik heb de breuk totaal niet zien aankomen.
We zijn samen begonnen met heel weinig. Door hard te werken hebben we een huis kunnen kopen en een mooie toekomst opgebouwd. Ik heb hem altijd gesteund in zijn hobby’s en dromen. Hij mocht altijd zijn eigen dingen doen, maar hij wilde meestal liever alles samen doen.
Enkele dagen geleden vertelde hij plots dat hij verliefd is op een andere vrouw van 31 jaar. Hij beëindigde onze relatie onmiddellijk en zei dat hij niet voor onze relatie wilde vechten.
Na verdere gesprekken zegt hij nu dat hij eigenlijk niet weet wat hij moet doen. Hij zegt dat de verliefdheid zo intens is dat hij er moeilijk tegen kan vechten. Tegelijk twijfelt hij ook omdat er een groot leeftijdsverschil is tussen hen en omdat zij blijkbaar zelf ook twijfelt over een toekomst samen.
Dit weekend gaat hij met haar praten om te kijken waar zij staat en of zij een relatie met hem ziet zitten.
En daar worstel ik enorm mee.
Voor mijn gevoel hangt onze toekomst nu af van wat zij beslist. Als zij voor hem kiest, heb ik het gevoel dat hij mij zal loslaten. Als zij hem afwijst of te veel twijfelt, heb ik het gevoel dat hij misschien toch bij mij zou blijven.
Ik begrijp dat verliefdheid iemand kan overvallen en dat gevoelens niet altijd te sturen zijn. Maar ik vraag me af of ik dit moet aanvaarden.
Ben ik onredelijk als ik vind dat ik geen “tweede keuze” wil zijn? Dat ik het gevoel heb dat onze relatie niet zou mogen afhangen van de beslissing van een derde persoon?
Of zouden jullie in mijn plaats zijn twijfel nog tijd geven?
Ik ben op zoek naar eerlijke, objectieve meningen, ook als die moeilijk zijn om te horen.
Mijn partner (49) en ik waren 22 jaar samen. We hebben een volwassen zoon. Onze relatie was naar mijn gevoel stabiel. We maakten zelden ruzie, deden bijna alles samen en waren niet alleen partners maar ook elkaars beste vrienden. De dag vóór hij het uitmaakte, zijn we nog als gezin naar de bioscoop geweest en hebben we samen gelachen. Ik heb de breuk totaal niet zien aankomen.
We zijn samen begonnen met heel weinig. Door hard te werken hebben we een huis kunnen kopen en een mooie toekomst opgebouwd. Ik heb hem altijd gesteund in zijn hobby’s en dromen. Hij mocht altijd zijn eigen dingen doen, maar hij wilde meestal liever alles samen doen.
Enkele dagen geleden vertelde hij plots dat hij verliefd is op een andere vrouw van 31 jaar. Hij beëindigde onze relatie onmiddellijk en zei dat hij niet voor onze relatie wilde vechten.
Na verdere gesprekken zegt hij nu dat hij eigenlijk niet weet wat hij moet doen. Hij zegt dat de verliefdheid zo intens is dat hij er moeilijk tegen kan vechten. Tegelijk twijfelt hij ook omdat er een groot leeftijdsverschil is tussen hen en omdat zij blijkbaar zelf ook twijfelt over een toekomst samen.
Dit weekend gaat hij met haar praten om te kijken waar zij staat en of zij een relatie met hem ziet zitten.
En daar worstel ik enorm mee.
Voor mijn gevoel hangt onze toekomst nu af van wat zij beslist. Als zij voor hem kiest, heb ik het gevoel dat hij mij zal loslaten. Als zij hem afwijst of te veel twijfelt, heb ik het gevoel dat hij misschien toch bij mij zou blijven.
Ik begrijp dat verliefdheid iemand kan overvallen en dat gevoelens niet altijd te sturen zijn. Maar ik vraag me af of ik dit moet aanvaarden.
Ben ik onredelijk als ik vind dat ik geen “tweede keuze” wil zijn? Dat ik het gevoel heb dat onze relatie niet zou mogen afhangen van de beslissing van een derde persoon?
Of zouden jullie in mijn plaats zijn twijfel nog tijd geven?
Ik ben op zoek naar eerlijke, objectieve meningen, ook als die moeilijk zijn om te horen.
woensdag 5 augustus 2026 om 12:13
woensdag 5 augustus 2026 om 12:31
Ik zou de regie in eigen hand willen nemen en alvast alles gaan uitzoeken en regelen voor een scheiding. En daarbij kun je hem prima mededelen dat hij zijn getwijfel en gesprekken met de voorgenomen nieuwe mevrouw elders mag gaan zitten doen.
Ja, het is jullie gezamenlijke huis maar je kunt hem echt prima verzoeken het huis (tijdelijk) te verlaten tot hij weet wat hij wil terwijl jij ondertussen je eigen zaakjes gaat regelen en voorbereiden.
Laat hem maar weten dat jij niet degene bent die lijdzaam met open armen op hem staat te wachten mocht zij besluiten hem toch maar niet te willen. Groot gelijk dat je geen tweede keus wil zijn.
Ja, het is jullie gezamenlijke huis maar je kunt hem echt prima verzoeken het huis (tijdelijk) te verlaten tot hij weet wat hij wil terwijl jij ondertussen je eigen zaakjes gaat regelen en voorbereiden.
Laat hem maar weten dat jij niet degene bent die lijdzaam met open armen op hem staat te wachten mocht zij besluiten hem toch maar niet te willen. Groot gelijk dat je geen tweede keus wil zijn.
woensdag 5 augustus 2026 om 12:31
TO, ik ben ook bang dat je man al de knoop doorgehakt heeft. Hij kan nu dit weekend naar zijn liefje en laten zien dat hij het ‘netjes’ heeft gedaan: zijn relatie uitgemaakt om weer zonder gedoe met een ander door te kunnen. (Misschien heeft ze hem voor een blok gezet). Andere optie: ze twijfelt en hij gebruikt jullie relatiebreuk om haar onder de druk te zetten. Want hij geeft zijn relatie voor haar op.
Hoe dan ook: zijn focus ligt duidelijk niet op jou en het redden van jullie huwelijk. Rot voor je. Dit heb je niet verdiend.
Hoe dan ook: zijn focus ligt duidelijk niet op jou en het redden van jullie huwelijk. Rot voor je. Dit heb je niet verdiend.
woensdag 5 augustus 2026 om 12:37
Dat hoeft niet persé zo te zijn. Een vroegere kennis van mij had ooit een relatie met een getrouwde collega. Ze gingen regelmatig samen op 'zakenreis' en zij werd lekker in de watten gelegd. Toen de man het opeens in zijn hoofd haalde thuis over zijn verliefdheid te vertellen kreeg kennis het benauwd, die wilde helemaal niet die man in huis halen laat staan zijn 3 kinderen. Het was dus toen gelijk klaar. Of de man nog in zijn huwelijk is gebleven is mij onbekend.
woensdag 5 augustus 2026 om 12:39
Heerlijk zo'n verliefdheid, alle aandacht voor elkaar. Geen oude koeien, geen verleden, geen sleur, alles nieuw, alleen het nu. Wie wil dit nu niet?
Problemen binnen je relatie of je leven moet je niet daarbuiten oplossen.
Ik herken het. Binnen mijn relatie ook meegemaakt. We zijn een jaar uit elkaar gegaan. Kwamen er toen toch achter dat het leven samen veel leuker is. Veel gepraat waarom het was gebeurd en daar aan gewerkt. Lang leven relatietherapie. Ondertussen zijn we bijna 15 jaar verder, en nog steeds heel gelukkig samen.
Kies nu voor jezelf. Wat wil jij? Je kan je eigen beslissingen maken. Kijk wat jullie samen gebracht heft en zo lang samen gehouden. Ieder mens kan fouten maken, en ik geef iemand graag een tweede kans. Is niet altijd makkelijk, en je moet er samen aan werken. Welke keuze jullie uiteindelijk gaan maken, samen verder of niet, er is geen "beste optie".
Er is geen goed of fout. Maar nu even time-out, zelf je prioriteiten maken wat wil JIJ. Hou de communicatie open. Praat met elkaar, en luister vooral naar elkaar.
Sterkte!
Ik herken het. Binnen mijn relatie ook meegemaakt. We zijn een jaar uit elkaar gegaan. Kwamen er toen toch achter dat het leven samen veel leuker is. Veel gepraat waarom het was gebeurd en daar aan gewerkt. Lang leven relatietherapie. Ondertussen zijn we bijna 15 jaar verder, en nog steeds heel gelukkig samen.
Kies nu voor jezelf. Wat wil jij? Je kan je eigen beslissingen maken. Kijk wat jullie samen gebracht heft en zo lang samen gehouden. Ieder mens kan fouten maken, en ik geef iemand graag een tweede kans. Is niet altijd makkelijk, en je moet er samen aan werken. Welke keuze jullie uiteindelijk gaan maken, samen verder of niet, er is geen "beste optie".
Er is geen goed of fout. Maar nu even time-out, zelf je prioriteiten maken wat wil JIJ. Hou de communicatie open. Praat met elkaar, en luister vooral naar elkaar.
Sterkte!
woensdag 5 augustus 2026 om 13:27
Nogal lastig als je man dat niet wilt. Hij heeft het al uitgemaakt en wil vooral met TO sparren over hoe moeilijk het is dat hij niet zeker weet of het iets gaat worden met die ander.WaterGirl schreef: ↑05-08-2026 12:39Heerlijk zo'n verliefdheid, alle aandacht voor elkaar. Geen oude koeien, geen verleden, geen sleur, alles nieuw, alleen het nu. Wie wil dit nu niet?
Sterkte!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 5 augustus 2026 om 13:31
Je bent zeker niet onredelijk als je geen tweede keus wil zijn. En al helemaal niet in deze situatie waarin hij na een kwart eeuw zoiets even gewoon op je dak gooit zonder enig gevoel voor respect of met een greintje empathie.
Een advocaat zoeken en alles afdekken dat is wat ik zou doen. En zeggen tegen de man in kwestie dat als hij nog een gram fatsoen in zijn lijf heeft, hij de woning verlaat tijdens zijn ‘ontdekkingstocht’. Dat is toch echt niet teveel gevraagd na een kwart eeuw! Die man zelf hoefde ik niet meer, al mijn vertrouwen zou weg zijn. Om weer vertrouwen op te bouwen zou ik dan ook liever doen met een verse meneer die nog niet mijn hart uit mijn lijf gerukt zou hebben en er daarna op heeft staan trappen. En ik zou mij omringen met mijn vriendinnen.
Een advocaat zoeken en alles afdekken dat is wat ik zou doen. En zeggen tegen de man in kwestie dat als hij nog een gram fatsoen in zijn lijf heeft, hij de woning verlaat tijdens zijn ‘ontdekkingstocht’. Dat is toch echt niet teveel gevraagd na een kwart eeuw! Die man zelf hoefde ik niet meer, al mijn vertrouwen zou weg zijn. Om weer vertrouwen op te bouwen zou ik dan ook liever doen met een verse meneer die nog niet mijn hart uit mijn lijf gerukt zou hebben en er daarna op heeft staan trappen. En ik zou mij omringen met mijn vriendinnen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
woensdag 5 augustus 2026 om 13:43
De uitkomst van een affaire kan zijn dat het nieuwe liefje geen trek heeft in iets serieus en dat je vrouw ook zegt, doei he, ik laat me niet behandelen als oude schoenen.OhMellie schreef: ↑05-08-2026 12:37Dat hoeft niet persé zo te zijn. Een vroegere kennis van mij had ooit een relatie met een getrouwde collega. Ze gingen regelmatig samen op 'zakenreis' en zij werd lekker in de watten gelegd. Toen de man het opeens in zijn hoofd haalde thuis over zijn verliefdheid te vertellen kreeg kennis het benauwd, die wilde helemaal niet die man in huis halen laat staan zijn 3 kinderen. Het was dus toen gelijk klaar. Of de man nog in zijn huwelijk is gebleven is mij onbekend.
Lege handen dus. Jammer joh, dat had je dan moeten bedenken voor je bij je nieuwe liefje tussen de lakens schoof.
woensdag 5 augustus 2026 om 13:48
Ik wil iedereen bedanken voor de tijd die jullie nemen om te reageren. Ook al zijn sommige reacties confronterend, ze helpen mij wel om mijn situatie vanuit verschillende invalshoeken te bekijken. Daar ben ik oprecht dankbaar voor.
Er is nog een detail dat ik nog niet had vermeld en dat misschien belangrijk is voor het volledige plaatje.
De vrouw op wie mijn partner verliefd is, is 30 jaar oud. Mijn partner is 50. Zij woont bovendien nog bij haar ouders. Blijkbaar twijfelen zij allebei of zo’n groot leeftijdsverschil en hun verschillende levensfase wel een toekomst hebben.
Er is nog een detail dat ik nog niet had vermeld en dat misschien belangrijk is voor het volledige plaatje.
De vrouw op wie mijn partner verliefd is, is 30 jaar oud. Mijn partner is 50. Zij woont bovendien nog bij haar ouders. Blijkbaar twijfelen zij allebei of zo’n groot leeftijdsverschil en hun verschillende levensfase wel een toekomst hebben.
woensdag 5 augustus 2026 om 13:51
Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 13:48Ik wil iedereen bedanken voor de tijd die jullie nemen om te reageren. Ook al zijn sommige reacties confronterend, ze helpen mij wel om mijn situatie vanuit verschillende invalshoeken te bekijken. Daar ben ik oprecht dankbaar voor.
Dat stond al in je OP (49 en 31).
Gebruik je de juridische kant als smoes om niet na te hoeven denken of je hem het huis uit wil hebben?
woensdag 5 augustus 2026 om 13:52
Wij waren niet alleen een koppel, maar ook elkaars beste vriend. We deden bijna alles samen. We gingen samen op uitstap, keken samen films, deelden dezelfde hobby’s en brachten het liefst onze vrije tijd met elkaar door. We leefden niet langs elkaar heen.
Natuurlijk hadden wij, zoals elk koppel, af en toe een meningsverschil of vielen er eens woorden. Maar dat waren nooit zware ruzies of situaties waarbij we dagen niet met elkaar spraken. Er waren geen voortdurende conflicten, geen vijandige sfeer en voor zover ik wist ook geen onderliggende relatieproblemen.
Integendeel, de dag vóór hij mij vertelde dat hij verliefd was op iemand anders, zijn we met ons gezin nog samen naar de bioscoop geweest. We hebben gelachen en het voelde voor mij als een gewone, fijne dag. Daarom kwam zijn mededeling voor mij volledig uit het niets.
Misschien heb ik signalen gemist, dat sluit ik niet uit. Maar voor mij voelde onze relatie veilig en stabiel. Daarom probeer ik zo te begrijpen hoe iemand na 22 jaar, zonder dat er ogenschijnlijk grote problemen waren, zo plots zo’n andere richting kan inslaan.
Natuurlijk hadden wij, zoals elk koppel, af en toe een meningsverschil of vielen er eens woorden. Maar dat waren nooit zware ruzies of situaties waarbij we dagen niet met elkaar spraken. Er waren geen voortdurende conflicten, geen vijandige sfeer en voor zover ik wist ook geen onderliggende relatieproblemen.
Integendeel, de dag vóór hij mij vertelde dat hij verliefd was op iemand anders, zijn we met ons gezin nog samen naar de bioscoop geweest. We hebben gelachen en het voelde voor mij als een gewone, fijne dag. Daarom kwam zijn mededeling voor mij volledig uit het niets.
Misschien heb ik signalen gemist, dat sluit ik niet uit. Maar voor mij voelde onze relatie veilig en stabiel. Daarom probeer ik zo te begrijpen hoe iemand na 22 jaar, zonder dat er ogenschijnlijk grote problemen waren, zo plots zo’n andere richting kan inslaan.
woensdag 5 augustus 2026 om 13:55
Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 13:52Wij waren niet alleen een koppel, maar ook elkaars beste vriend. We deden bijna alles samen. We gingen samen op uitstap, keken samen films, deelden dezelfde hobby’s en brachten het liefst onze vrije tijd met elkaar door. We leefden niet langs elkaar heen.
Dit soort mannen bestaan. Daar zit veel minder diepgang in dan je altijd gedacht had. En dat is kut.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:00
Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 13:52Wij waren niet alleen een koppel, maar ook elkaars beste vriend. We deden bijna alles samen. We gingen samen op uitstap, keken samen films, deelden dezelfde hobby’s en brachten het liefst onze vrije tijd met elkaar door. We leefden niet langs elkaar heen.
Dat valt niet te begrijpen
De uitkomst is nog heel onzeker, maar de tijd gaat helpen om steeds iets meer orde in de chaos in je hoofd (en hart) te krijgen. Uiteindelijk zullen er waarschijnlijk toch stukjes op z'n plek vallen. Maar dan nog zullen er ook wel vraagtekens blijven maar die zul je gaandeweg steeds minder belangrijk vinden. Ik denk dat Hex wel iets over dat proces zou kunnen vertellen.
En het kan ook dat jullie uit elkaar gaan en beiden toch weer naar elkaar terug willen op termijn, zoals bij een forummer die hier ook schreef. Alles kan nog, het enige wat niet kan is nu al precies weten hoe en wat en dat is gewoon ruk.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:01
Ik heb veel gehad aan de adviezen die ik hier gekregen heb. Eén van de tips was om wat afstand te creëren in huis. Dat advies heb ik opgevolgd. Ik heb van een van de slaapkamers een kleine woonkamer gemaakt waar ik mij vanavond kan terugtrekken. Op die manier probeer ik de spanningen zoveel mogelijk te vermijden en toch wat rust te vinden.
Toch blijft het voor mij ontzettend moeilijk.
Ik heb mijn partner gezegd dat ik het emotioneel niet aankan dat hij dit weekend naar de vrouw gaat op wie hij verliefd is, om samen met haar te bespreken of er een toekomst mogelijk is, en daarna gewoon terug naar ons huis komt alsof er niets gebeurd is.
Ik heb hem daarom gevraagd om, als hij ervoor kiest om naar haar te gaan, voorlopig ergens anders te verblijven. Niet uit wraak, maar omdat ik vind dat ik ook recht heb op rust en respect in onze gezamenlijke woning.
Hij wil dat echter niet. Hij zegt dat hij evenveel recht heeft op het huis als ik en dat hij dus niet zal vertrekken.
Ik heb hem daarop gezegd dat, als hij zijn nieuwe relatie echt wil onderzoeken, hij misschien beter tijdelijk bij haar kan verblijven. Zij woont nog bij haar ouders, dus ik besef dat dat misschien niet eenvoudig is. Het was voor mij vooral een manier om duidelijk te maken hoe moeilijk ik het vind dat hij enerzijds een nieuwe relatie wil verkennen en anderzijds gewoon in ons gezamenlijke huis wil blijven wonen.
Op dat moment is hij weggelopen uit het gesprek en heeft hij niets meer gezegd.
Ik heb mijn partner gezegd dat ik het emotioneel niet aankan dat hij dit weekend naar de vrouw gaat op wie hij verliefd is, om samen met haar te bespreken of er een toekomst mogelijk is, en daarna gewoon terug naar ons huis komt alsof er niets gebeurd is.
Ik heb hem daarom gevraagd om, als hij ervoor kiest om naar haar te gaan, voorlopig ergens anders te verblijven. Niet uit wraak, maar omdat ik vind dat ik ook recht heb op rust en respect in onze gezamenlijke woning.
Hij wil dat echter niet. Hij zegt dat hij evenveel recht heeft op het huis als ik en dat hij dus niet zal vertrekken.
Ik heb hem daarop gezegd dat, als hij zijn nieuwe relatie echt wil onderzoeken, hij misschien beter tijdelijk bij haar kan verblijven. Zij woont nog bij haar ouders, dus ik besef dat dat misschien niet eenvoudig is. Het was voor mij vooral een manier om duidelijk te maken hoe moeilijk ik het vind dat hij enerzijds een nieuwe relatie wil verkennen en anderzijds gewoon in ons gezamenlijke huis wil blijven wonen.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:04
Hij wordt verliefd op een 18 jaar jongere vrouw, die geen toekomst met hem ziet. Lees; een vuurpijl die na een felle knal snel weer op aarde landt.
Als hij niet snel bij zinnen komt, is de breuk definitief zo lees ik uit je tekst. Terecht, want zo aan de kant gezet worden, is op zichzelf al iets wat bijna niet te repareren is.
Als hij niet snel bij zinnen komt, is de breuk definitief zo lees ik uit je tekst. Terecht, want zo aan de kant gezet worden, is op zichzelf al iets wat bijna niet te repareren is.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:04
Maar daar ben jij toch niet voor? Om te gaan zitten wachten of zij wel of niet vinden of ze samen een toekomst hebben?! Wil hij nog met jou sparren en advies van jou of zo?
Ik begrijp echt dat je uit het lood geslagen bent door zo’n donderslag bij heldere hemel. Maar hij maakt de keuze om iets te gaan uitzoeken met een andere vrouw, doeiii!
Zou jij serieus willen dat hij dan weer terugkomt?
woensdag 5 augustus 2026 om 14:05
Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 14:01Ik heb veel gehad aan de adviezen die ik hier gekregen heb. Eén van de tips was om wat afstand te creëren in huis. Dat advies heb ik opgevolgd. Ik heb van een van de slaapkamers een kleine woonkamer gemaakt waar ik mij vanavond kan terugtrekken. Op die manier probeer ik de spanningen zoveel mogelijk te vermijden en toch wat rust te vinden.
Wat een lul. Heel goed dat je voor jezelf opgekomen bent maar jemig wat een lul, ik heb er gewoon geen andere woorden voor. Echt WTF, hoe egoïstisch kun je zijn.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:06
Het is invulling, maar ik zou ook verwachten dat er al iets meer gaande is. Puur afgaande op wat er in de openingspost staat, vind ik het moeilijk te geloven dat zijn verliefdheid nu nog 'op afstand ' is, en dat hij zelfs in dat stadium toch al bereid is om zijn relatie van twintig jaar direct op te offeren. Ik vul in dat dus óf die relatie niet zo veel voor hem betekent, óf de verliefdheid al in een verder stadium is met haar.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:06
Hij weigert dus om respectvol met jou om te gaan.Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 14:01Ik heb veel gehad aan de adviezen die ik hier gekregen heb. Eén van de tips was om wat afstand te creëren in huis. Dat advies heb ik opgevolgd. Ik heb van een van de slaapkamers een kleine woonkamer gemaakt waar ik mij vanavond kan terugtrekken. Op die manier probeer ik de spanningen zoveel mogelijk te vermijden en toch wat rust te vinden.
Hopelijk doe je zijn was niet meer/kookt niet voor hem ed? Nog tegen hem praten terwijl hij wegloopt uit jullie gesprek zou ik ook moeite mee hebben.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:08
Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 13:48Ik wil iedereen bedanken voor de tijd die jullie nemen om te reageren. Ook al zijn sommige reacties confronterend, ze helpen mij wel om mijn situatie vanuit verschillende invalshoeken te bekijken. Daar ben ik oprecht dankbaar voor.
Dat had je al verteld.
Vraag: wat maakt het voor jou van belang dat ze 30 is? Wat maakt het anders dan dat de vrouw in kwestie 50 zou zijn?
.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:09
Wat goed van je dat je zo stelling hebt genomen!Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 14:01Ik heb mijn partner gezegd dat ik het emotioneel niet aankan dat hij dit weekend naar de vrouw gaat op wie hij verliefd is, om samen met haar te bespreken of er een toekomst mogelijk is, en daarna gewoon terug naar ons huis komt alsof er niets gebeurd is.
Ik heb hem daarop gezegd dat, als hij zijn nieuwe relatie echt wil onderzoeken, hij misschien beter tijdelijk bij haar kan verblijven. Zij woont nog bij haar ouders
Ik haat overigens die uitdrukking "onderzoeken" wat je zo vaak hoort tegenwoordig. Het klinkt allemaal heel redelijk en serieus, terwijl het echt heel respectloos is.
Wil je iets onderzoeken schat? Dan is er geen weg terug meer!
woensdag 5 augustus 2026 om 14:10
Wow! Daar zou ik echt woest om worden. Zo ga je niet met je relatie om. Hij overvalt je met zijn vreemdgaan/verliefdheid en heeft niet eens het fatsoen zelf weg te gaan?Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 14:01
En dan nog voor een kansloze fling met een meid die nog in hotel mama woont? Denk dat haar verliefdheid snel zal smelten als sneeuw voor de zon als ze opeens de vuile sokken van haar liefje moet opruimen en wekelijks zijn kinderen over de vloer krijgt.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:11
Hij laat zijn ware gezicht zien. En misschien had hij verwacht dat jij als een braaf vrouwtje zou gaan zitten wachten tot hij terugkwam met goed nieuws.Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 14:01Ik heb veel gehad aan de adviezen die ik hier gekregen heb. Eén van de tips was om wat afstand te creëren in huis. Dat advies heb ik opgevolgd. Ik heb van een van de slaapkamers een kleine woonkamer gemaakt waar ik mij vanavond kan terugtrekken. Op die manier probeer ik de spanningen zoveel mogelijk te vermijden en toch wat rust te vinden.
Maar nu geef jij grenzen aan en dat valt hem tegen.
Waarom ga jij in een kamertje apart zitten? Dat kan hij ook.
woensdag 5 augustus 2026 om 14:11
Wat een l*l echt waar.
Ik had een kennis waarvan de kerel ook na tien jaar zo’n drama ging opvoeren. De trieste l*l gooide ook nog gewoon zijn kleding in de wasmand in de volle overtuiging dat thuis alles gewoon verder zou verlopen als altijd inclusief gewassen en gestreken kleding.
Die l*l had achteraf zo’n 15K in totaal van rekeningen gehaald voor leuke uitjes met zijn nieuwe liefje. Houd dus alles goed in de gaten TO.
Ik had een kennis waarvan de kerel ook na tien jaar zo’n drama ging opvoeren. De trieste l*l gooide ook nog gewoon zijn kleding in de wasmand in de volle overtuiging dat thuis alles gewoon verder zou verlopen als altijd inclusief gewassen en gestreken kleding.
Die l*l had achteraf zo’n 15K in totaal van rekeningen gehaald voor leuke uitjes met zijn nieuwe liefje. Houd dus alles goed in de gaten TO.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
woensdag 5 augustus 2026 om 14:15
Wat ontzettend rot voor je…
Ik ben het eens met de reacties van Lilla.
En ik vind dat je het goed hebt aangepakt.
Sterkte.
Ik vermoed trouwens dat het “leuke” er al vanaf is wellicht, omdat zij heeft aangegeven te twijfelen.
Evenals het leuke van jouw partner er ook wel af zal zijn voor jou. Hoe het ook verder gaat, dit beschadigt zoveel.
Ik ben het eens met de reacties van Lilla.
En ik vind dat je het goed hebt aangepakt.
Sterkte.
Ik vermoed trouwens dat het “leuke” er al vanaf is wellicht, omdat zij heeft aangegeven te twijfelen.
Evenals het leuke van jouw partner er ook wel af zal zijn voor jou. Hoe het ook verder gaat, dit beschadigt zoveel.
.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in