Tweede keus zijn
woensdag 5 augustus 2026 om 07:28
Ik zou graag de mening horen van mensen die objectief naar mijn situatie kunnen kijken.
Mijn partner (49) en ik waren 22 jaar samen. We hebben een volwassen zoon. Onze relatie was naar mijn gevoel stabiel. We maakten zelden ruzie, deden bijna alles samen en waren niet alleen partners maar ook elkaars beste vrienden. De dag vóór hij het uitmaakte, zijn we nog als gezin naar de bioscoop geweest en hebben we samen gelachen. Ik heb de breuk totaal niet zien aankomen.
We zijn samen begonnen met heel weinig. Door hard te werken hebben we een huis kunnen kopen en een mooie toekomst opgebouwd. Ik heb hem altijd gesteund in zijn hobby’s en dromen. Hij mocht altijd zijn eigen dingen doen, maar hij wilde meestal liever alles samen doen.
Enkele dagen geleden vertelde hij plots dat hij verliefd is op een andere vrouw van 31 jaar. Hij beëindigde onze relatie onmiddellijk en zei dat hij niet voor onze relatie wilde vechten.
Na verdere gesprekken zegt hij nu dat hij eigenlijk niet weet wat hij moet doen. Hij zegt dat de verliefdheid zo intens is dat hij er moeilijk tegen kan vechten. Tegelijk twijfelt hij ook omdat er een groot leeftijdsverschil is tussen hen en omdat zij blijkbaar zelf ook twijfelt over een toekomst samen.
Dit weekend gaat hij met haar praten om te kijken waar zij staat en of zij een relatie met hem ziet zitten.
En daar worstel ik enorm mee.
Voor mijn gevoel hangt onze toekomst nu af van wat zij beslist. Als zij voor hem kiest, heb ik het gevoel dat hij mij zal loslaten. Als zij hem afwijst of te veel twijfelt, heb ik het gevoel dat hij misschien toch bij mij zou blijven.
Ik begrijp dat verliefdheid iemand kan overvallen en dat gevoelens niet altijd te sturen zijn. Maar ik vraag me af of ik dit moet aanvaarden.
Ben ik onredelijk als ik vind dat ik geen “tweede keuze” wil zijn? Dat ik het gevoel heb dat onze relatie niet zou mogen afhangen van de beslissing van een derde persoon?
Of zouden jullie in mijn plaats zijn twijfel nog tijd geven?
Ik ben op zoek naar eerlijke, objectieve meningen, ook als die moeilijk zijn om te horen.
Mijn partner (49) en ik waren 22 jaar samen. We hebben een volwassen zoon. Onze relatie was naar mijn gevoel stabiel. We maakten zelden ruzie, deden bijna alles samen en waren niet alleen partners maar ook elkaars beste vrienden. De dag vóór hij het uitmaakte, zijn we nog als gezin naar de bioscoop geweest en hebben we samen gelachen. Ik heb de breuk totaal niet zien aankomen.
We zijn samen begonnen met heel weinig. Door hard te werken hebben we een huis kunnen kopen en een mooie toekomst opgebouwd. Ik heb hem altijd gesteund in zijn hobby’s en dromen. Hij mocht altijd zijn eigen dingen doen, maar hij wilde meestal liever alles samen doen.
Enkele dagen geleden vertelde hij plots dat hij verliefd is op een andere vrouw van 31 jaar. Hij beëindigde onze relatie onmiddellijk en zei dat hij niet voor onze relatie wilde vechten.
Na verdere gesprekken zegt hij nu dat hij eigenlijk niet weet wat hij moet doen. Hij zegt dat de verliefdheid zo intens is dat hij er moeilijk tegen kan vechten. Tegelijk twijfelt hij ook omdat er een groot leeftijdsverschil is tussen hen en omdat zij blijkbaar zelf ook twijfelt over een toekomst samen.
Dit weekend gaat hij met haar praten om te kijken waar zij staat en of zij een relatie met hem ziet zitten.
En daar worstel ik enorm mee.
Voor mijn gevoel hangt onze toekomst nu af van wat zij beslist. Als zij voor hem kiest, heb ik het gevoel dat hij mij zal loslaten. Als zij hem afwijst of te veel twijfelt, heb ik het gevoel dat hij misschien toch bij mij zou blijven.
Ik begrijp dat verliefdheid iemand kan overvallen en dat gevoelens niet altijd te sturen zijn. Maar ik vraag me af of ik dit moet aanvaarden.
Ben ik onredelijk als ik vind dat ik geen “tweede keuze” wil zijn? Dat ik het gevoel heb dat onze relatie niet zou mogen afhangen van de beslissing van een derde persoon?
Of zouden jullie in mijn plaats zijn twijfel nog tijd geven?
Ik ben op zoek naar eerlijke, objectieve meningen, ook als die moeilijk zijn om te horen.
woensdag 5 augustus 2026 om 16:07
Hoewel het huis voor mij heel veel emotionele waarde heeft, begin ik te denken dat het misschien verstandiger is om de woning te verkopen. Ik werk momenteel deeltijds en ik wil geen financiële druk opbouwen door koste wat kost het huis alleen te willen behouden.
Na het weekend ga ik bekijken welke mogelijkheden er zijn. Ik wil eerst met mijn huidige werkgever bespreken of ik meer uren kan krijgen. Als dat niet mogelijk is, zal ik ook kijken naar de mogelijkheid om een extra job te zoeken.
Ik hoop dat ik sterk kan blijven want ik werk namelijk deeltijds door gezondheidsproblemen.
woensdag 5 augustus 2026 om 16:15
Wat mooi om te lezen Zwartekat, dat je een duidelijke beslissing hebt genomen. Niet zwichten hoor, ook zeker niet als hij gaat smeken en beloven!
Het is logisch dat je nu bang bent, het leven gaat anders voor je worden. En ik denk dat je ook mensen zult gaan tegenkomen die verkeerde intenties hebben. Laat je door hen niet uit het veld slaan, het belangrijkste is dat je alleen ook een fijn leven kunt hebben.
Misschien ga je dat ook al sneller dan je verwacht ervaren. Jij laat nu zien dat je de sterkste bent van jullie twee, dat je niet met je laat sollen. Hij is afhankelijk, van de vrouw op wie hij verliefd is, maar vooral van jou. Ik verwacht bij hem paniek als hij in de gaten gaat krijgen dat jij weg bent gevallen.
Het is logisch dat je nu bang bent, het leven gaat anders voor je worden. En ik denk dat je ook mensen zult gaan tegenkomen die verkeerde intenties hebben. Laat je door hen niet uit het veld slaan, het belangrijkste is dat je alleen ook een fijn leven kunt hebben.
Misschien ga je dat ook al sneller dan je verwacht ervaren. Jij laat nu zien dat je de sterkste bent van jullie twee, dat je niet met je laat sollen. Hij is afhankelijk, van de vrouw op wie hij verliefd is, maar vooral van jou. Ik verwacht bij hem paniek als hij in de gaten gaat krijgen dat jij weg bent gevallen.
woensdag 5 augustus 2026 om 16:16
TO: het slijt zeker maar dat zal tijd kosten, vooral omdat alles eerst goed door moet dringen. Het is een onwerkelijke situatie omdat je dit nooit achter hem had gezocht.
Probeer het waarom los te laten omdat je daar nooit achter zal komen. Het is een ander persoon dan je altijd gedacht had naast je te hebben. Om die reden: vertrouw hem niet meer op geen enkel punt!
Ja, ik spreek uit ervaring en ben uiteindelijk gelukkiger geworden dan dat ik ooit voor mogelijk had gehouden.
Probeer het waarom los te laten omdat je daar nooit achter zal komen. Het is een ander persoon dan je altijd gedacht had naast je te hebben. Om die reden: vertrouw hem niet meer op geen enkel punt!
Ja, ik spreek uit ervaring en ben uiteindelijk gelukkiger geworden dan dat ik ooit voor mogelijk had gehouden.
woensdag 5 augustus 2026 om 16:20
Wat goed dat je nu vanuit je eigen kracht deze beslissing neemt. Natuurlijk is dat nu heel eng en spannend, maar je maakt de juiste keuze.
En ja, het komt goed. Niet meteen morgen, maar wanneer je later terugkijkt, kun je bijna niet geloven dat je ooit in deze situatie hebt gezeten. Het is niet goed om 22 jaar lang rekening met iedereen behalve jezelf te houden. De ademruimte die je zult ervaren door jezelf ook serieus te nemen, gaat je goed doen.
De komende tijd zal je best nog eens twijfelen door alle zaken die nu geregeld moeten worden. Dit is een periode waar je doorheen moet. Daarna wordt het beter.
Zo heb ik het tenminste ervaren.
Laat je over de financiële kant goed informeren. Met een lager inkomen heb je recht op hogere toeslagen. Wanneer hij een hoger inkomen heeft, heb je recht op alimentatie.
En ja, het komt goed. Niet meteen morgen, maar wanneer je later terugkijkt, kun je bijna niet geloven dat je ooit in deze situatie hebt gezeten. Het is niet goed om 22 jaar lang rekening met iedereen behalve jezelf te houden. De ademruimte die je zult ervaren door jezelf ook serieus te nemen, gaat je goed doen.
De komende tijd zal je best nog eens twijfelen door alle zaken die nu geregeld moeten worden. Dit is een periode waar je doorheen moet. Daarna wordt het beter.
Zo heb ik het tenminste ervaren.
Laat je over de financiële kant goed informeren. Met een lager inkomen heb je recht op hogere toeslagen. Wanneer hij een hoger inkomen heeft, heb je recht op alimentatie.
woensdag 5 augustus 2026 om 16:24
Ook herkenbaar voor mij. Je moet even door de ellende heen, maar daarna wordt het echt beterNogevendit schreef: ↑05-08-2026 16:16TO: het slijt zeker maar dat zal tijd kosten, vooral omdat alles eerst goed door moet dringen. Het is een onwerkelijke situatie omdat je dit nooit achter hem had gezocht.
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 5 augustus 2026 om 16:33
Wat goed dat je zelf het initiatief nu neemt. Houdt dat in handen.
Gun jezelf de tijd om dit te verwerken en een nieuw leven te bouwen. Het komt goed, je kunt het. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar het komt goed.
Goed dat je ook nadenkt over verkopen van de woning, dat geeft jou waarschijnlijk meer financiële ruimte en rust.
Gun jezelf de tijd om dit te verwerken en een nieuw leven te bouwen. Het komt goed, je kunt het. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar het komt goed.
Goed dat je ook nadenkt over verkopen van de woning, dat geeft jou waarschijnlijk meer financiële ruimte en rust.
woensdag 5 augustus 2026 om 16:56
Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 13:48Er is nog een detail dat ik nog niet had vermeld en dat misschien belangrijk is voor het volledige plaatje.
De vrouw op wie mijn partner verliefd is, is 30 jaar oud. Mijn partner is 50. Zij woont bovendien nog bij haar ouders. Blijkbaar twijfelen zij allebei of zo’n groot leeftijdsverschil en hun verschillende levensfase wel een toekomst hebben.
Dat zijn allemaal redenen die niets met jou te maken hebben. Dus nee, dat is totaal niet belangrijk.
Goed te lezen dat je je grens hebt aangegeven en succes voor een toekomst waarin jij wel prioriteit bent (al is het maar voor jezelf).
woensdag 5 augustus 2026 om 17:28
woensdag 5 augustus 2026 om 18:01
Goed om in je achterhoofd te houden. Heel veel mannen die voor een ander vertrekken, komen na een half jaar/jaar weer op hun knieën terug. Dat zijn ze uitgespeeld en missen ze hun oude vertrouwde relatie.
Dan beginnen de smeekbedes en de beloftes. Keer dan terug naar dit topic om nog eens na te lezen hoe hardvochtig hij nu is.
Dan beginnen de smeekbedes en de beloftes. Keer dan terug naar dit topic om nog eens na te lezen hoe hardvochtig hij nu is.
woensdag 5 augustus 2026 om 18:13
Precies dit. Wat een zak van een vent. Is hij echt voor het eerst zo egoïstisch en respectloos?
Sterkte TO!
woensdag 5 augustus 2026 om 18:20
Jouw huis kan vast wel op een manier dicht dat je er ook met sleutel vanaf buiten niet meer in komt.
Ik zou dus m’n telefoon uitzetten, de deur op slot draaien, oordoppen in doen en gaan slapen voordat hij van z’n schatje terug komt.
Laat m maar voelen hoe t voor jou voelt. Jammer dat het zo warm nog is dit weekend.
Ik zou dus m’n telefoon uitzetten, de deur op slot draaien, oordoppen in doen en gaan slapen voordat hij van z’n schatje terug komt.
Laat m maar voelen hoe t voor jou voelt. Jammer dat het zo warm nog is dit weekend.
woensdag 5 augustus 2026 om 18:27
Waardeloos dit, Zwartekat! Je kunt in verliefdheid best even tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn maar jouw man maakt het wel heel bont. Met de dame in kwestie om tafel om een evt toekomst uit te stippelen met jou op de wachtbank, vreselijk. Ik denk dat het goed is dat je zelf deze keuze hebt gemaakt, hij moet het maar even uitzoeken allemaal en jij gaat door, hoe verdrietig ook.
Het is zeker mogelijk om weer gelukkig te worden na een scheiding en ook als je de 40 gepasseerd bent. Bij ons was de reden anders maar ik ben ook om en rond die leeftijd gescheiden, heb onze kinderen grotendeels alleen richting volwassenheid gestuurd en ben nu een aantal jaar verder, kinderen zijn aardig zelfstandig en ik heb een nieuwe partner waar ik al een mooie tijd mee lat. Ik ben nu gelukkiger dan toen, in mijn huwelijk met mijn kerngezin.
Ik wens je heel veel sterkte!
Het is zeker mogelijk om weer gelukkig te worden na een scheiding en ook als je de 40 gepasseerd bent. Bij ons was de reden anders maar ik ben ook om en rond die leeftijd gescheiden, heb onze kinderen grotendeels alleen richting volwassenheid gestuurd en ben nu een aantal jaar verder, kinderen zijn aardig zelfstandig en ik heb een nieuwe partner waar ik al een mooie tijd mee lat. Ik ben nu gelukkiger dan toen, in mijn huwelijk met mijn kerngezin.
Ik wens je heel veel sterkte!
woensdag 5 augustus 2026 om 18:32
Toch duidelijk waarop Courage antwoord geeft?! Ik ben het wel met haar eens namelijk, want alsof het ‘normaal’ is je nu zorgen te maken over het feit of je in de toekomst weer gelukkig kunt zijn met iemand anders. Lijkt mij dat dit, op dit moment en in deze situatie, wel het laatste is waaraan je denkt…….Jeetje (om in dezelfde termen te schrijven)
Live Life to the fullest
woensdag 5 augustus 2026 om 18:38
Dan zou ik absoluut zsm vragen om meer uren bij je huidige werkgever, zeker als je gezondheidsproblemen chronisch zijn en je op den duur verwacht meer te gaan uitvallen vanwege je gezondheid.Zwartekat schreef: ↑05-08-2026 16:07Hoewel het huis voor mij heel veel emotionele waarde heeft, begin ik te denken dat het misschien verstandiger is om de woning te verkopen. Ik werk momenteel deeltijds en ik wil geen financiële druk opbouwen door koste wat kost het huis alleen te willen behouden.
Na het weekend ga ik bekijken welke mogelijkheden er zijn. Ik wil eerst met mijn huidige werkgever bespreken of ik meer uren kan krijgen. Als dat niet mogelijk is, zal ik ook kijken naar de mogelijkheid om een extra job te zoeken.
Ik hoop dat ik sterk kan blijven want ik werk namelijk deeltijds door gezondheidsproblemen.
Live Life to the fullest
woensdag 5 augustus 2026 om 18:50
Geen alimentatie toch? TO zegt dat ze samenwonend zijn, daaruit leid ik af: niet getrouwd en geen geregistreerd partnerschap.aanschouwer schreef: ↑05-08-2026 16:20Laat je over de financiële kant goed informeren. Met een lager inkomen heb je recht op hogere toeslagen. Wanneer hij een hoger inkomen heeft, heb je recht op alimentatie.
ushuaia wijzigde dit bericht op 05-08-2026 19:06
48.96% gewijzigd
woensdag 5 augustus 2026 om 19:02
Met zo'n "beste vriend" heb je geen vijand meer nodig TO!
Dubbel verraad! Als partner en beste vriend. Misselijk gedrag!
Ik zou dit ook zsm delen met andere mensen om je heen zodat die je kunnen steunen.
Maak ajb niet dezelfde fout als mij (10 jaar geleden) om het veel te lang in je uppie te dragen om de schijn van hem en de relatie maar op te houden. Omdat je niet weet wat je moet of er maar wat in blijft hangen.
Dat is niet vol te houden en het schaadt vooral jou zelf.
Ook ik ben nu veel blijer.
Het komt goed.
Maar niet met hem.
Ik was al mijn respect wel verloren voor mijn slappe liegende exje. Elk spoortje liefde verdwijnt dan wel hoor.
Zorg goed voor jezelf!
Heel veel sterkte!
Dubbel verraad! Als partner en beste vriend. Misselijk gedrag!
Ik zou dit ook zsm delen met andere mensen om je heen zodat die je kunnen steunen.
Maak ajb niet dezelfde fout als mij (10 jaar geleden) om het veel te lang in je uppie te dragen om de schijn van hem en de relatie maar op te houden. Omdat je niet weet wat je moet of er maar wat in blijft hangen.
Dat is niet vol te houden en het schaadt vooral jou zelf.
Ook ik ben nu veel blijer.
Het komt goed.
Maar niet met hem.
Ik was al mijn respect wel verloren voor mijn slappe liegende exje. Elk spoortje liefde verdwijnt dan wel hoor.
Zorg goed voor jezelf!
Heel veel sterkte!
woensdag 5 augustus 2026 om 19:05
TO, wat een shit situatie zeg. Weet dat je hier op het forum veel steun krijgt. Er leven heel veel forummers met je mee. Je bent niet alleen.
Ik denk dat de kans best wel groot is dat hij met hangende pootjes terug komt. Het gras is toch niet groener aan de overkant. Bovendien zit die dertiger met vraagstukken (zoals kinderwens) waar hij misschien helemaal niet op zit te wachten. En niet te vergeten: zijn omgeving gaat hier héél veel van vinden. Je vrouw van 22 jaar inruilen voor een fris exemplaar.
Ik denk dat de kans best wel groot is dat hij met hangende pootjes terug komt. Het gras is toch niet groener aan de overkant. Bovendien zit die dertiger met vraagstukken (zoals kinderwens) waar hij misschien helemaal niet op zit te wachten. En niet te vergeten: zijn omgeving gaat hier héél veel van vinden. Je vrouw van 22 jaar inruilen voor een fris exemplaar.
woensdag 5 augustus 2026 om 19:30
Die meid van 30 is over uiterlijk 5 jaar op m uitgekeken hoor. Dan krijgt hij m moeilijker omhoog, gaat z'n scrotum teveel hangen, gaat ie meer stinken en wordt ie kaal. Verder gaan mannen van die leeftijd heel hard achteruit qua gezondheid en gaan ze zeiken over kwaaltjes. Als jonge vrouw zit je niet op zo'n verlept prostaat geval wachten. Kijk, jij hebt er verdriet van omdat je 22 jaar met hem hebt gedeeld maar bekijk hem eens objectief: Is het echt erg dat hij weggaat? Want mooi dat jij nu niet hoeft te gaan mantelzorgen in de toekomst. Hij maakt zich belachelijk en wordt toch gedumpt door die meid. Intussen heb jij je carrière een boost gegeven en ben je vrijblijvend aan het daten en heb je weer geweldige seks.
woensdag 5 augustus 2026 om 19:34
Mephishardstylez schreef: ↑05-08-2026 19:30Die meid van 30 is over uiterlijk 5 jaar op m uitgekeken hoor. Dan krijgt hij m moeilijker omhoog, gaat z'n scrotum teveel hangen, gaat ie meer stinken en wordt ie kaal. Verder gaan mannen van die leeftijd heel hard achteruit qua gezondheid en gaan ze zeiken over kwaaltjes. Als jonge vrouw zit je niet op zo'n verlept prostaat geval wachten. Kijk, jij hebt er verdriet van omdat je 22 jaar met hem hebt gedeeld maar bekijk hem eens objectief: Is het echt erg dat hij weggaat? Want mooi dat jij nu niet hoeft te gaan mantelzorgen in de toekomst. Hij maakt zich belachelijk en wordt toch gedumpt door die meid. Intussen heb jij je carrière een boost gegeven en ben je vrijblijvend aan het daten en heb je weer geweldige seks.
woensdag 5 augustus 2026 om 19:40
Moet ze dat a la minuut regelen.Gerbera schreef: ↑05-08-2026 16:06Ik zou zijn ouders vragen of hij daar voorlopig terecht kan.
Hij laat jou ongemakkelijk voelen, laat hij zich ook maar ongemakkelijk voelen.
Laat iedereen maar weten wat een heerschap hij is.
En stel je financiën veilig TO, zo iemand kan ook al t spaargeld opnemen.
En neem een advocaat,zodat je weet wat je rechten zijn.
Zelf denk ik dat als meneer de spaarrekening nu leeg trekt, dat to het nafluiten heeft.
Klopt dat?
Pieremachochel
woensdag 5 augustus 2026 om 19:40
Ik hoop dat jij anders praat dan je schrijft. Man wat een taalgebruik.Mephishardstylez schreef: ↑05-08-2026 19:30Die meid van 30 is over uiterlijk 5 jaar op m uitgekeken hoor. Dan krijgt hij m moeilijker omhoog, gaat z'n scrotum teveel hangen, gaat ie meer stinken en wordt ie kaal. Verder gaan mannen van die leeftijd heel hard achteruit qua gezondheid en gaan ze zeiken over kwaaltjes. Als jonge vrouw zit je niet op zo'n verlept prostaat geval wachten. Kijk, jij hebt er verdriet van omdat je 22 jaar met hem hebt gedeeld maar bekijk hem eens objectief: Is het echt erg dat hij weggaat? Want mooi dat jij nu niet hoeft te gaan mantelzorgen in de toekomst. Hij maakt zich belachelijk en wordt toch gedumpt door die meid. Intussen heb jij je carrière een boost gegeven en ben je vrijblijvend aan het daten en heb je weer geweldige seks.
woensdag 5 augustus 2026 om 19:57
Ik vond het woord scrotum anders een heerlijk verfrissend stukje netheid in dit poëtische meesterwerk.Hijodelaluna schreef: ↑05-08-2026 19:40Ik hoop dat jij anders praat dan je schrijft. Man wat een taalgebruik.
woensdag 5 augustus 2026 om 20:24
To wat een nare situatie. Helaas komt het veel vaker voor. En zoals hier gezegd kan verliefdheid iedereen overkomen. Maar wat je daarmee doet is echt wat anders. En dan kom je op het punt dat jullie relatie waarschijnlijk toch niet zo goed was als jij dacht. In een goede relatie komt er namelijk niemand tussen. Dan sta je daar simpelweg niet voor open. En mocht het toch gebeuren dan bespreek je dat met je partner en verbreek je het contact. Ik vrees dat jij met de tijd gaat ontdekken dat hij toch anders in jullie relatie stond. En ik denk heel eerlijk dat er al veel meer en langer wat speelde. Je kunt ook emotioneel vreemdgaan. En de kans dat er fysiek contact is geweest is ook groot. Je zult het nooit precies weten. Want jij kunt niet vertrouwen op zijn woorden. Hij heeft er geen belang bij om eerlijk te zijn. Voor nu heb je een goede keuze gemaakt.
Ga beginnen met loskoppelen van hem als partner. Heel moeilijk na zoveel tijd. Wie ben jij zelf als persoon? Je mag tijd nemen om je leven in te richten naar jouw wensen. Zoek daarbij hulp van een paar echt goede vriendinnen, een collega of familielid. Bij voorkeur met ervaring met scheiden. En daarnaast is er professionele hulp. Bijvoorbeeld de POH van de huisarts. Zoek contact met jullie financiële tussenpersoon. En je denkt al na over het huis. Een nieuwe start in een kleiner huis. Ook met het oog op je gezondheid en het ontbreken van een partner voor zorg. Hou het contact met hem nu zakelijk. Deel geen verdriet of persoonlijke dingen meer. Iemand die jou verdriet doet kan jou niet troosten. Daar zijn nu anderen voor.
Ga beginnen met loskoppelen van hem als partner. Heel moeilijk na zoveel tijd. Wie ben jij zelf als persoon? Je mag tijd nemen om je leven in te richten naar jouw wensen. Zoek daarbij hulp van een paar echt goede vriendinnen, een collega of familielid. Bij voorkeur met ervaring met scheiden. En daarnaast is er professionele hulp. Bijvoorbeeld de POH van de huisarts. Zoek contact met jullie financiële tussenpersoon. En je denkt al na over het huis. Een nieuwe start in een kleiner huis. Ook met het oog op je gezondheid en het ontbreken van een partner voor zorg. Hou het contact met hem nu zakelijk. Deel geen verdriet of persoonlijke dingen meer. Iemand die jou verdriet doet kan jou niet troosten. Daar zijn nu anderen voor.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in