Twijfels aan huwelijk

23-05-2018 22:49 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties allemaal haha. Ik heb hiervan geleerd en zal nooit meer op een forum posten :) Ik hoop dat jullie een hobby vinden!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-05-2018 13:13
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
94.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik momenten dat ik denk hoe ben ik hier in godsnaam terecht gekomen?

Door ja en amen te zeggen op alles wat hij wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je stopt jezelf wel erg in de slachtofferrol en kan het precies zo opschrijven dat hij de bad guy is
Hij wilde dat jij je baan stopte ivm veel verbale agressie
Hij wilde naar een huis met tuin
En nu doe je alsof jij daar geen stem in had en je overkwam...dat geloof ik niet

Daarnaast..je bent toch met je volle verstand met deze man getrouwd? Of wilde je gewoon graag trouwen maakt niet uit met wie?

En dan die seks...klinkt nogal.makkelijk. zou me niets verbazen als hij wel degelijk aangeeft seks te willen alleen niet zoald jij zou willen want wellicht verwacht je meer zoals in de romantische films.
Alle reacties Link kopieren
In je OP zeg je “ik was daarvoor erg eenzaam dus ik greep deze relatie met beide handen aan.”

En in de volgende posts zeg je dat je veel relaties hebt gehad en altijd een spannend sexleven. Waarom dan met deze man trouwen? Of moest je trouwen vanuit een bepaalde culturele achergrond ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wil je een kind en omdat deze man de enige beschikbare is moet hij eraan geloven met zijn stinkadem.
Denk na....en niet alleen aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij een beetje alsof jullie verwachtten dat je vanaf de huwelijksdag niets meer hoeft te doen om de relatie goed te houden.

Helaas zijn jullie er nu achter dat dat boekje niet betekent dat je klaar bent. Integendeel, vanaf die dag begint het pas.

Koop voor je man een tongschraper (80% van de slechte adem blijkt te komen door bacterien achter op de tong) en als dat niet werkt en hij ook niet rookt, dan stuur je hem naar de tandarts.

En regel relatietherapie. Zo eentje waarin je leert hoe je met elkaar communiceert.

Als dat allemaal niet werkt, dan kun je altijd nog uit elkaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ophouden uit plichtsbesef dingen te doen die je niet wil. Hij heeft ervoor gekozen naar jouw woonplaats te verhuizen, hij heeft de keuze gemaajt om jouw studieschuld te helpen afbetalen. Een relatis is geen ruilhandel.
Met de kennis van nu kun je naar je relatie kijken: wil je nu nog steeds met hem een relatie om maar niet eenzaam te hoeven zijn ? Wil je iemand die jouw studieschuld afbetaalt of kun je dat ook zelf? Hou je genoeg van hem? Hoe erg vind je dat hij geen initiatief neemt in bed?
Misschien is je conclusie: ik ben liever alleen en beproef mijn kansen opnieyw. Misschien is je conclusie ook: dit is wat het is en daar heb ik vrede mee.
Het is aan jou (en hem).
Hoe oud ben je?
En kun je niet terug naar de hulpverlening?
Alle reacties Link kopieren
krijg asjeblieft geen kinderen met hem...
Lorem Ipsum
Wat dacht je op het moment dat je JA zei toen jullie gingen trouwen. Help hoe ben ik hier in hemelsnaam terecht gekomen of volmondig JA, want wat ben ik toch ontzettend gelukkig met hem?

Als ik je verhaal lees begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom dit een relatie is geworden. Tuurlijk moet een relatie groeien, maar is dat ook gebeurt?
absor schreef:
24-05-2018 08:44
Je stopt jezelf wel erg in de slachtofferrol en kan het precies zo opschrijven dat hij de bad guy is
Hij wilde dat jij je baan stopte ivm veel verbale agressie
Hij wilde naar een huis met tuin
En nu doe je alsof jij daar geen stem in had en je overkwam...dat geloof ik niet

Daarnaast..je bent toch met je volle verstand met deze man getrouwd? Of wilde je gewoon graag trouwen maakt niet uit met wie?

En dan die seks...klinkt nogal.makkelijk. zou me niets verbazen als hij wel degelijk aangeeft seks te willen alleen niet zoald jij zou willen want wellicht verwacht je meer zoals in de romantische films.
Mee eens.
Langzaam maar zeker ben je er achter gekomen dat je allerlei beslissingen hebt genomen waar je nu spijt van hebt. De enige die dat kan veranderen ben jezelf. Zoek weer een baan waar je blij van bent. Ga met je partner praten over je gevoelens. Als er echt niks meer te redden valt hak dan de knoop door. Maar stop om je man de schuld te geven van alle beslissingen. Je was er zelf bij, je hebt zelf toegegeven.
Je hoeft niet getrouwd te blijven omdat je nou eenmaal getrouwd bent. Wees blij dat jullie nog geen kinderen hebben!!! En ga ze alsjeblieft ook niet proberen te krijgen op dit moment. Kinderen zijn geen relatie redmiddel.

De ander kun je vaak maar weinig veranderen, we zijn vaak nou eenmaal zoals we zijn. Natuurlijk kunnen we ons deels aanpassen waar nodig. Je kunt wel veranderen hoe jij met de situatie omgaat. Je legt nu echt alles bij jouw man neer. Ik vind dat oneerlijk, je was er zelf ook bij en bent in alles meegegaan. Wat zegt dit over jou? Waarom blijf jij in deze situatie hangen en wil je dat jouw man zich aanpast?

Zie je nog heil in deze relatie, hou je nog van hem ga dan in relatietherapie. Zo nee, kap er dan ook mee.
Tito85 schreef:
24-05-2018 00:20
Ik probeer dat soort gesprekken wel te hebben maar dit resulteert meestal in een man die totaal overstuur is. Zodra ik iets aan kaart dat ik anders zou willen zien, ziet hij het als kritiek en dat hij het niet goed doet of dat hij mij niet kan geven wat ik wil/zoek. Hij wordt dan emotioneel en in plaats van praten en zoeken naar een weg of oplossing, zit hij dan te huilen en gaat hij vervolgens naar bed. De dag erna zegt hij dan sorry voor zijn inzinking zeg maar. Ik weet me dan geen raad met de situatie want ik ga al heeeel voorzichtig het gesprek en pak het mooi in.
Nou als je net zo negatief bent als in dit topic begrijp ik je man wel. Wat vind je eigenlijk wel leuk aan hem?
Ik zou niet graag in de schoenen van jouw man staan. Dan heb je dus een vrouw die nooit echt om jou gegeven heeft, maar gekozen heeft voor de makkelijke weg om maar niet alleen te zijn en jij was tenslotte voor handen. Vervolgens blijkt dat je vriendin/vrouw een spetterend seksleven gewend was (heb je hem dat ook zo verteld??) met bijbehorende verwachtingen van jou en als klap op de vuurpijl blijkt dat je problemen hebt met je fertiliteit (en je vrouw noemt dat problemen met jouw zwemmertjes). Ze wil je geen kus meer geven, maar vertelt je niet dat er iets is met jouw adem. En oja: je was speciaal voor haar verhuisd uit jouw omgeving en betaalt ook nog even haar schulden voor haar af...

Die man moet wel ontzettend veel van jou houden. En als je een greintje fatsoen hebt in je lijf, kun je maar beter zo snel mogelijk gaan scheiden om hem nog de kans te geven ooit iemand te ontmoeten die wel van hem houdt.
laverneb schreef:
24-05-2018 14:31
Ik zou niet graag in de schoenen van jouw man staan. Dan heb je dus een vrouw die nooit echt om jou gegeven heeft, maar gekozen heeft voor de makkelijke weg om maar niet alleen te zijn en jij was tenslotte voor handen. Vervolgens blijkt dat je vriendin/vrouw een spetterend seksleven gewend was (heb je hem dat ook zo verteld??) met bijbehorende verwachtingen van jou en als klap op de vuurpijl blijkt dat je problemen hebt met je fertiliteit (en je vrouw noemt dat problemen met jouw zwemmertjes). Ze wil je geen kus meer geven, maar vertelt je niet dat er iets is met jouw adem. En oja: je was speciaal voor haar verhuisd uit jouw omgeving en betaalt ook nog even haar schulden voor haar af...

Die man moet wel ontzettend veel van jou houden. En als je een greintje fatsoen hebt in je lijf, kun je maar beter zo snel mogelijk gaan scheiden om hem nog de kans te geven ooit iemand te ontmoeten die wel van hem houdt.
Helemaal mee eens!
Van zijn kant vind ik het huilen en overstuur zijn en het vragen aan iemand om van baan te veranderen, terwijl diegene dat werk graag doet, ook bijzonder in een relatie. Klinkt allemaal een beetje angstig en onvolwassen.
laverneb schreef:
24-05-2018 14:31
Ik zou niet graag in de schoenen van jouw man staan. Dan heb je dus een vrouw die nooit echt om jou gegeven heeft, maar gekozen heeft voor de makkelijke weg om maar niet alleen te zijn en jij was tenslotte voor handen. Vervolgens blijkt dat je vriendin/vrouw een spetterend seksleven gewend was (heb je hem dat ook zo verteld??) met bijbehorende verwachtingen van jou en als klap op de vuurpijl blijkt dat je problemen hebt met je fertiliteit (en je vrouw noemt dat problemen met jouw zwemmertjes). Ze wil je geen kus meer geven, maar vertelt je niet dat er iets is met jouw adem. En oja: je was speciaal voor haar verhuisd uit jouw omgeving en betaalt ook nog even haar schulden voor haar af...

Die man moet wel ontzettend veel van jou houden. En als je een greintje fatsoen hebt in je lijf, kun je maar beter zo snel mogelijk gaan scheiden om hem nog de kans te geven ooit iemand te ontmoeten die wel van hem houdt.
Helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
Tito85 schreef:
24-05-2018 00:22
Daar zijn we ook niet meer mee bezig. Daar waren we na het trouwen mee begonnen maar buiten dat het niet goed zit natuurlijk heb je ook seks nodig om zwanger te worden...
Waarom negeer je de vraag of je nog gevoel voor hem hebt?
The eyes are useless when the mind is blind.
sanjunipero schreef:
24-05-2018 15:44
Waarom negeer je de vraag of je nog gevoel voor hem hebt?
Waarom negeer je bijna alle vragen, hoe zit het nou met dat onderzoek naar zijn 'zwemmertjes' en dat je niet zomaar zwanger kan worden van hem?
Dat ga je toch niet zomaar laten onderzoeken als je nog helemaal niet van plan bent een kind op de wereld te gaan zetten.

Vreemd verhaal dit..
Alle reacties Link kopieren
Er is inderdaad iets mis. Maar zoals jij de situatie beschrijft ben jij naar iets anders op zoek dan naar datgene wat er werkelijk mis is.

Misschien wordt het eens tijd dat jij hem verplicht meesleurt het leven in, zonder tegenspraak te accepteren. Dus, het juiste ondergoed voor hem halen, hem meesleuren naar een Personal Trainer en gezamenlijk tegelijkertijd krachtsport gaan doen, is goed voor zijn gezondheid, energie en seksdrive. Hem meenemen naar een relatietherapeut want:
Hij geeft aan niet te weten hoe dat initiatief moet aanpakken. Ik kan me daar niet in verplaatsen. Dat weet iedereen toch wel?
Daar zit een communicatie probleem. En jouw aannames druipen er vanaf terwijl het best mogelijk is dat iemand niet weet hoe initiatief te nemen, of in jouw geval, te herkennen, waardoor het doodgebloed is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ga je nog reageren TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven