Twijfels over date...

18-09-2018 10:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit zal waarschijnlijk het zoveelste topic zijn over twijfels over date, maar ik moet toch echt even wat kwijt.
Donderdag heb ik een date met een leuke jongen die ik ontmoet heb via een datingapp. Maar ineens begin ik dus te twijfelen of ik wel moet gaan. Het zit namelijk zo:
We zijn via de datingapp een gesprek begonnen wat gelijk heel erg klikte, maar hij woont 200 km van mij vandaan. We hebben donderdag afgesproken op een plek tussen onze woonplaatsen in, waar we dus allebei ongeveer een uur voor moeten reizen.

Eerst was ik lekker impulsief en stemde gelijk in om een date te plannen. Het leek me leuk en avontuurlijk om iemand te ontmoeten die niet in mijn buurt woont en de gesprekken waren leuk, ik moet veel om hem lachen. Ik ben dus best benieuwd hoe hij in het echt is.

Maar nu slaat de twijfel toe. Wat nou als we elkaar heel leuk vinden, dan woont hij zo ver uit mijn buurt, is dat niet alleen maar lastig? Hij is jonger dan ik, vind ik dat wel leuk?

Kortom, moet ik gewoon gaan? Een leuk avondje hebben en het verder maar zien? Of toch afzeggen i.v.m. mijn twijfels? Mijn gedachten gaan echt twee kanten op, het ene moment denk ik ga gewoon heen en doe niet zo moeilijk, en het andere moment komen alle nadelen naar voren en wil ik het echt afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Een date kan geen kwaad denk ik. Misschien heb je wel gewoon een hele leuke avond. Je weet nooit wat er van kan komen :)
Je had dus lekker impulsief eerder moeten bedenken of de afstand een dealbraker voor je is, mocht het wat worden.

Hebben jullie het hier niet over gehad in jullie gesprekken?
Alle reacties Link kopieren
200km is ver. Ik ken iemand die had een relatie met iemand uit België. Het kan, maar wens je veel plezier met reizen als het wat wordt.
Alle reacties Link kopieren
Afkappen. Hier komt alleen ellende van. Je zal elkaar maar een paar keer per maand kunnen zien en als het toch serieus wordt krijg je ruzie wie er moet verhuizen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je weet pas of het leuk is wanneer je hem ontmoet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waar een wil is, is een weg. Een afstand van 200 km is niet het einde van de wereld.
Het vergt wellicht wat meer planning, maar als dit nou je grote liefde is, laat je het hier toch niet op stuk lopen? En als het nou niet leuk is, ben je weer een ervaring rijker. En als het WEL heel leuk is, vind je daar ook wel weer een oplossing voor.

Klinkt als koudwatervrees ;)
Ik zoek niet verder dan 50KM van je woonplaats zoeken.

Tenzij het soort mannen die je zoekt daar niet te vinden zijn.
Gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Ach, het is toch een leuke, spontane actie?! En hopelijk een even leuke ervaring. Om er nu al vanuit te gaan dat hij de ware is en je van een lange afstandsrelatie naar een verhuizing gaat, is wellicht wat voorbarig😊. Dan leg je er ook veel te veel druk op. Daten met onbekenden is leuk, zoals het leuk is om nieuwe mensen in de kroeg (of waar dan ook) tegen te komen. Als je verwachtingen te hoog zijn, wordt het vaak een stuk minder leuk, zelfs als had je een heel leuke avond!
Je hoeft toch niet direct te gaan trouwen o.d. ;)
Kortom: gewoon gaan (neem wel je veiligheid in acht) en of die ontmoeting nu wel of geen succes wordt, je hebt hier dan in elk geval iets te vertellen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Vivavandaag schreef:
20-09-2018 00:11
Ach, het is toch een leuke, spontane actie?! En hopelijk een even leuke ervaring. Om er nu al vanuit te gaan dat hij de ware is en je van een lange afstandsrelatie naar een verhuizing gaat, is wellicht wat voorbarig😊. Dan leg je er ook veel te veel druk op. Daten met onbekenden is leuk, zoals het leuk is om nieuwe mensen in de kroeg (of waar dan ook) tegen te komen. Als je verwachtingen te hoog zijn, wordt het vaak een stuk minder leuk, zelfs als had je een heel leuke avond!
Ja dat is waar, ik ben soms nogal aan het ‘overdenken’ en daarmee kan ik inderdaad zo’n spontane actie verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-09-2018 00:15
Je hoeft toch niet direct te gaan trouwen o.d. ;)
Kortom: gewoon gaan (neem wel je veiligheid in acht) en of die ontmoeting nu wel of geen succes wordt, je hebt hier dan in elk geval iets te vertellen. :proud:
Nee, gelukkig niet:p Het is maar een date, dus ik snap ook niet dat ik er (voor mezelf) zo’n druk op leg. En veiligheid is inderdaad ook een belangrijk ding..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om toch te gaan, en begin er ook wel weer meer zin in te krijgen. Ben ook wel benieuwd hoe hij is.

En hopelijk vind ik hem verschrikkelijk, zodat die afstand ook geen probleem meer hoeft te worden:p
ik heb ook een latrelatie en wij wonen 125 km van mekaar. Prima te doen.
Er komt een moment waar je samen wilt gaan wonen en dan moet je voor jezelf beslissen waar je wilt gaan wonen. Bij jou hem of middenin. Hou je van autorijden? Of is het met de trein ook goed te doen? Eerst maar gewoon gaan zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Toen man en ik elkaar leerde kennen woonden we ook 150km bij elkaar vandaan.
Het was veel reizen, dat klopt
Maar we hebben het beide met heel veel plezier gedaan.

Denk wel dat we wat sneller zijn gaan samenwonen daardoor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in eerste instantie met internet/mobiel daten de afstand niet verder als 50 km zetten... Maar dat is nu al te laat. Ik zou wel gaan en kijken hoe het loopt!

Maar als het niks is zou ik de volgende keer dus de afstand wat kleiner houden..
Alle reacties Link kopieren
Laat je even weten hoe het ging :)?
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ben ik weer. De date was eigenlijk heel gezellig! De gesprekken waren leuk en het was eigenlijk geen enkel moment ongemakkelijk. Ik voelde wel een 'klik' met hem. Of er een tweede afspraak volgt..... dat hoop ik wel. Ik weet alleen van hem nog niet of hij een tweede afspraak ook ziet zitten. Hij heeft gister wel gevraagd of we elkaar nog een keer zouden zien, dus misschien kan ik daaruit opmaken dat hij daar wel voor in is (?) We hebben vandaag nog geen contact gehad dus ik ga het even afwachten.
Leuk dat je nog even verslag doet. Fijn dat het een leuke date was en je in bent voor een volgende date. Houd je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
En? Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu is!
Vivavandaag schreef:
23-09-2018 10:00
En? Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu is!
TO schreef twee dagen geleden dat ze rustig af zou wachten ;)
Alle reacties Link kopieren
Even een update: Ik heb nog steeds redelijk veel appcontact met hem en we gaan volgende week weer afspreken. Ik probeer me niet al te druk te maken om de afstand omdat ik het op dit moment wel waard vind om hem te leren kennen.
Jeeey :)
Autumncrocus schreef:
24-09-2018 15:17
Even een update: Ik heb nog steeds redelijk veel appcontact met hem en we gaan volgende week weer afspreken. Ik probeer me niet al te druk te maken om de afstand omdat ik het op dit moment wel waard vind om hem te leren kennen.
Daar gaat het toch ook alleen maar om. Superleuk voor je. Leuke date volgende week gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven