Twijfels over een goede vriendin van mijn vriend

17-04-2024 07:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er spookt al een tijdje iets door mijn hoofd en ik zou graag willen weten hoe jullie er over denken.

Mijn vriend heeft een goede vriendin. Nou is dat niet zozeer het probleem, hij heeft namelijk meerdere vriendinnen waar hij regelmatig contact mee heeft, maar dit geval zit mij niet lekker.

Ze appen elkaar regelmatig en voor wij elkaar leerde kennen zagen ze elkaar wel eens meerdere nachten en op festivals. Ze stuurden elkaar voorheen berichtjes als ik hou van je, veel hartjes en selfies van elkaar. Nadat ik heb aangegeven dat ik me hier niet prettig bij voel is hij hier mee gestopt, zij niet. Berichten als “ik ga even boodschappen doen, ik hou super veel van je ❤️”, komen dus nog steeds voorbij. Dat hij hierin een stap terug heeft genomen helpt al iets voor mijn gedachten. Hij heeft haar namelijk ongeveer een jaar geleden (voor onze tijd dus) toegegeven dat hij gevoelens voor haar had. Zij wilde de vriendschap niet op het spel zetten, dus het is nooit iets geworden. Maar wat als ze zich bedenkt? Maak ik me te druk? Hebben jullie tips om hier mee om te gaan? Ik wil niet de jaloerse vriendin uithangen maar met deze vriendin voelt het anders dan met andere vriendinnen.

We hebben nu 6 maanden een relatie en ze hebben elkaar in die tussentijd niet gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag Poekie,

Ik zou me niet Ik niet ok bij voelen. Heel vreemd.

Toen hij zelf wat afstand nam, heeft hij haar dat ook aangegeven?

Waarom appt ze zoveel? Zeggen dat je boodschappen gaat doen bijvoorbeeld slaat nergens op. Dat doe je in een relatie.

Wat wil ze van hem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dit zou ik niet zo goed trekken. Er zou toch wel door mijn hoofd spoken: “dus als zij wel jouw gevoelens had beantwoord, dan had je nu niet hier met mij gezeten…” en ik weet niet of ik dan de relatie nog vol
zou houden.

En die hartjes en ‘ik hou van je’s’ helpen zeker niet.

Ik zou zeker de jaloerse vriendin uithangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft hij haar ook verteld dat hij een stap terugdeed? Ze hebben elkaar een half jaar niet gezien, dat noem ik eigenlijk nauwelijks een vriendschap, ik zou het sjiek van hem vinden als hij haar vertelt dat hij niet meer gediend is van hartjes en ik-hou-van-jou's. Als zij werkelijk van hem houdt had ze ook wel ja kunnen zeggen toen hij haar de liefde verklaarde.

Je vriend is aan zet. Hij mag laten zien dat jij op één staat en niet zij.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet zij dat jij in zijn leven bent? Je vriend kan haar toch laten weten dat ze een stapje terug moet doen nu hij niet meer single is? Hoe weet jij trouwens hoe vaak en wat zij hem appt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet.

Je hebt waarschijnlijk ook gewoon gelijk.
Je bent namelijk echt geen leuke vriendin als iemand opbiecht gevoelens voor je te hebben, je hem afwijst en dan wel hvj en kusjes stuurt.
Die vriendin is een aandachtshoer.

Alleen hoe gaat je vriend er mee om?
Zolang dat okay is verdragen, dan verdwijnt ze vanzelf omdat ze niet meer de aandacht krijgt die ze wenst.
Al zal ze daar misschien wel nog de trucendoos voor open gooien.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven