Twijfels over nieuwe relatie

06-05-2024 13:15 138 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Ik (man, 32) loop een beetje vast in mijn nieuwe relatie. Na anderhalve maand daten zijn we snel in een relatie beland. Alles voelde zo goed dat er geen twijfel was over het beginnen van een relatie. Op dit moment zijn we vier maanden samen. Ze is ontzettend zorgzaam en heeft een positieve uitstraling.

In korte tijd zijn er echter een aantal situaties voorgevallen. Zo plaatste ik bijvoorbeeld een post op Instagram over mijn afvalrace (30 kilo afgevallen) en gaf aan hoe blij ik daarmee was. Ze stuurde me een berichtje waarin ze vroeg waarom ik dit op Instagram plaatste. Ze vond namelijk dat ik op zoek was naar aandacht en bevestiging, iets wat ze niet van mij had verwacht. Ik was een beetje verrast door haar reactie en heb uiteindelijk de post maar verwijderd.

De laatste keer was tijdens een verjaardag. Ik sprak met haar moeder over mijn sociale fobie en hoe ik daarmee omga met behulp van een psycholoog en boeken. Mijn vriendin werd hier boos over achteraf. Ze begreep niet waarom ik dat met haar moeder besprak en vond dat dit soort zaken alleen tussen partners besproken moeten worden. Ze maakte zich zorgen over wat haar moeder wel niet van mij zou denken, aangezien ze me al een paar keer heeft gezien terwijl ik wat ongemakken had (zoals last van oorsuizen). Ik werd hier erg boos over, maar ze leek niet te begrijpen waarom ik zo boos was. Ze zei dat ik me moest verplaatsen in de schoenen van haar moeder en bedenken wat ik dan zou denken.

Er zijn nog wat andere kleine incidenten geweest. Dit zorgt ervoor dat ik veel op mijn woorden let. Ze kan namelijk niet zo goed tegen kritiek en als je iets zegt, voelt ze zich snel aangevallen.

Omdat het nog zo kort is, twijfel ik erg over onze relatie. Het is zeker niet altijd negatief. Vaak is het gewoon leuk en gezellig. Ik weet dat ze ook een lastig verleden heeft gehad met haar ex en zelfs in therapie is geweest. Misschien moet ik daar gewoon rekening mee houden? Ik ben nu 32 en ik heb het gevoel dat ik weer een relatie verknal. Ze is nu al aan het nadenken over samenwonen in een koophuis, maar ik merk dat ik daar zelf nog niet klaar voor ben.

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Dropdrop schreef:
10-05-2024 12:24
Jij klinkt ook best heftig hoor. Dinsdag is 4 dagen van nu. Jullie hebben 4 maanden een relatie. En dan huilen omdat ze een paar dagen voor zichzelf wil?

En zij maakt het ook erg zwaar. Expliciet benoemen dat je 4 dagen afstand neemt om het' voorval' te verwerken? Wat een drama allemaal.

Wat hebben jullie elkaar in de klem zitten.

Hou het wat luchtiger allemaal, jullie verstikken je connectie.
Volledig met je eens. Dat huilen was ook niet nodig geweest.
Heb jij je emoties altijd in de hand?
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou als ik jou was de post met haar app weghalen. Niet zo netjes om haar letterlijke woorden hier neer te zetten. Als mijn man hier een probleem voor zou leggen, prima. Als hij een persoonlijk bericht van mij aan hem hier neer zet: absoluut niet prima.
Maar goed, daar mag je uiteraard anders over denken. Misschien heb je het bericht ook wel aangepast. Maar ik vind het wat ongepast. Gaat verder dan een probleem voorleggen.
Jufjoke schreef:
10-05-2024 13:14
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou als ik jou was de post met haar app weghalen. Niet zo netjes om haar letterlijke woorden hier neer te zetten. Als mijn man hier een probleem voor zou leggen, prima. Als hij een persoonlijk bericht van mij aan hem hier neer zet: absoluut niet prima.
Maar goed, daar mag je uiteraard anders over denken. Misschien heb je het bericht ook wel aangepast. Maar ik vind het wat ongepast. Gaat verder dan een probleem voorleggen.
Volledig eens. Niet bij stil gestaan en de reactie aangepast. Dankjewel.
Huilen? Man man man. Dit was niets en wordt ook niets. Zij denkt nu de buit binnen te hebben, ze zet alles op alles om huisje boompje beestje binnen de deadline die ze zichzelf heeft gesteld voor elkaar te krijgen. En daar ben jij goed voor. Je laat compleet over je heen walsen. Dat is zooo niet aantrekkelijk. Volgens mij ben je wel een goede gast maar het is tijd om ballen te kweken. En pas verdomme op dat zij niet met de pil gaat zitten kloten, dit mens is zo gestoord als wat! En hoezo ga je uit enthousiasme naar een andere woning zitten kijken? Je bent elkaar aan het ontdekken, kijken of je bij elkaar past. Zij loopt met alles tien stappen vooruit! Ze wil je helemaal claimen en gaat rare fratsen uithalen, zoals vanochtend, waarmee ze jou manipuleert, maar jij hebt dat dus niet door. Haal die oogkleppen weg, zij is niet wat jij wil! Er zijn leukere en normalere exemplaren! Deze griet is gek!
Als hij geen baby's wil kan hij zelf zorgen anti-conceptie he?
Promax46 schreef:
10-05-2024 12:33
Volledig met je eens. Dat huilen was ook niet nodig geweest.
Je komt best heftig over en daarnaast valt het me op dat je totaal meegaat in alle reacties. Je plaatst een SMS, huilt, maar zodra mensen je daarop aanspreken ga je meteen mee in hun mening.

Heb je daar vaker last van, ook binnen je relatie?
andnowwedance schreef:
11-05-2024 12:03
Je komt best heftig over en daarnaast valt het me op dat je totaal meegaat in alle reacties. Je plaatst een SMS, huilt, maar zodra mensen je daarop aanspreken ga je meteen mee in hun mening.

Heb je daar vaker last van, ook binnen je relatie?
Klopt inderdaad. Vanuit vroeger ben ik een enorme people pleaser en probeer niet (of nauwelijks) een confrontatie aan te gaan.
Nog even een korte update:

Was aan het sporten met haar broer gisteren en we raakte aan de praat. Zei mijn vriendin gisteravond je hebt het toch niet over je verleden enzo gehad toch. Ik van wtf waar komt dat opeens vandaan. Ik had dat niet gedaan, maar stond wel een beetje versteld van de onverwachte vraag. Dus ik zei als ik het wel had gedaan was je dan boos geworden? Zei ze ja.

Ik ga de relatie beëindigen. Dit kost me teveel energie. Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties en nieuwe inzichten.
Groot gelijk... Sterkte!
Vervelend om die conclusie te moeten trekken... Sterkte!
Promax46 schreef:
21-05-2024 13:06

Was aan het sporten met haar broer gisteren en we raakte aan de praat. Zei mijn vriendin gisteravond je hebt het toch niet over je verleden enzo gehad toch. Ik van wtf waar komt dat opeens vandaan. Ik had dat niet gedaan, maar stond wel een beetje versteld van de onverwachte vraag. Dus ik zei als ik het wel had gedaan was je dan boos geworden? Zei ze ja.

Ik ga de relatie beëindigen. Dit kost me teveel energie. Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties en nieuwe inzichten.
Tjonge. Ik lees net pas heel je topic (niet alles gelezen maar wel jouw berichten) en ik denk dat het goed is dat je hiermee gaat stoppen. Het leest alsof jullie geen match zijn, en ik denk dat het goed is dat je therapie hebt.
Ik hoop dat je daar mag leren wat beter te gaan voelen wat jij nu eigenlijk vindt van dingen, en daar dan ook voor te gaan staan ipv met alle winden mee te waaien. Dat mee waaien maakt je nl niet aantrekkelijker. EN je trekt er ook niet de juiste mensen mee aan...
Promax46 schreef:
21-05-2024 13:06

Denk dat dit een heel goed besluit is, jullie zijn gewoon geen match en daarnaast kost het je hopen energie, het lezen alleen al.

Succes!
Nog een korte update:

Ik heb geprobeerd het uit te maken. Toen ik mijn besluit uitlegde, reageerde ze ontzettend heftig. Het kwam voor haar uit de lucht vallen; ze had dit niet van mij verwacht en begreep niet dat onze relatie moest eindigen vanwege de problemen die we hadden. Ze vond dat ik het zo emotieloos vertelde, en was volledig in shock. Ze wil er nog voor vechten en smeekte me bijna om het niet te verbreken. Ze wilde er nog voor gaan en beloofde te veranderen. Ik wilde helemaal niet dat ze zou veranderen. Je bent wie je bent, en je moet je voor niemand willen veranderen. Ik voelde me enorm rot en klote omdat ik iemand had gekwetst, en daarom heb ik teruggekrabbeld en haar een kans gegeven. Ik ben immers ook debet hieraan dacht ik meteen. Ze is echt geen slechte meid en heeft een goed hart.

De dag erna gaf ze me een kaartje met een uitgebreide reactie (dat het haar speet, dat ze eraan wilde werken, etc.). Ik merkte dat dat mij enorm benauwde. Ik dacht dat ik iemand keihard had gekwetst en zocht de schuld dan ook enorm bij mezelf. Ze is extra lief en voorzichtig met wat ze zegt, maar ik vind dat helemaal niet zo chill. Je moet gewoon jezelf kunnen zijn zonder het gevoel te hebben dat...

Nu merk ik steeds meer dat de fysieke aantrekkingskracht verdwijnt. Ik snap niet waarom. Ze doet extra haar best en wil eraan werken, maar ik merk dat dat gevoel gewoon bijna volledig weg is. Ik weet niet waarom het mij niet lukt om definitief een knoop door te hakken. Ik zie namelijk altijd alleen het goede in de mens en wat zij of hij mij kan geven.
Je hebt haar niet nodig om het uit te maken he?
Gewoon duidelijk uitspreken, dat het voor jou hier verder ophoudt.
Geen gedoe over vrienden-blijven enzo. Gewoon duidelijk klaar. Sleutels inleveren etc.
Promax46 schreef:
10-06-2024 14:48

Nu merk ik steeds meer dat de fysieke aantrekkingskracht verdwijnt. Ik snap niet waarom. Ze doet extra haar best en wil eraan werken, maar ik merk dat dat gevoel gewoon bijna volledig weg is. Ik weet niet waarom het mij niet lukt om definitief een knoop door te hakken. Ik zie namelijk altijd alleen het goede in de mens en wat zij of hij mij kan geven.

Luister naar je gevoel, TO. Je gevoel is altijd juist en je gevoel zegt dat je haar niet meer leuk genoeg vindt.
Maar je wil haar ook niet kwetsen en dáárom durf je de knoop niet door te hakken.
Toch zul je voor jezelf moeten opkomen, want je denkt veel te veel aan haar, en veel te weinig aan jezelf.
Je bent te pleaserig en je moet echt afstand gaan nemen van haar. Je hebt meer stress en gedoe van haar, dan plezier.
Hak die knoop dus door. Met haar ga je echt niet gelukkig worden.
Diep van binnen weet je dat zelf ook.
Promax46 schreef:
10-06-2024 14:48
Ik zie namelijk altijd alleen het goede in de mens en wat zij of hij mij kan geven.
Er zijn heel veel goede mensen op deze planeet.

Ga je met al die goede mensen een relatie aan, als zij een relatie met jou willen? Niet iedereen past bij jou.

1 van de 2 kan besluiten dat het niet past, zonder dat ze de ander een slecht mens moeten vinden.

Geen van mijn exen zijn slechte mensen. We konden elkaar niet geven wat we nodig hadden, dat maakt ze nog geen slechterik.

Eerlijk gezegd denk ik dat jij ook niet bent wat zij wil, maar dat zij niet durft te stoppen. Waarschijnlijk vanwege de kinderwens. Jij bent een goede vent, dus ze wil niet verder zoeken. Ze wil starten met het babydeel van haar leven.

Maar je past niet bij haar. Ze probeert je namelijk steeds te veranderen
Jullie zijn echt een heel slechte combinatie. Dan kan iemand nog een goed persoon zijn, ze is niet goed voor jou.
Overigens is mijn idee van een goed persoon iemand die je grenzen respecteert.
Jullie hebben allebei heel veel uit te zoeken maar echt zonder elkaar. Een relatie met zo'n energieslurpend begin wordt zelden tot nooit een succesvolle, duurzame verbintenis.
Ik heb na eindelijk vele pogingen de relatie vandaag definitief beëindigd. Het ging echt niet makkelijks ze bleef continu vragen weet je het zeker? Is dit het? Haar wereld stortte in, ze voelt zich voor schut voor de buitenwereld en weet niet wat ze er mee aan moet omdat ik de liefde van haar leven was. Het was moeilijk om bij mijn standpunt te blijven, maar heb het eindelijk kunnen doorzetten. Achteraf denk ik telkens, heb ik wel de juiste keuze gemaakt, ga ik hier spijt van krijgen. Het knelt op dit moment enorm aan mij.
Heel goed gedaan TO. Je hebt eindelijk naar je gevoel geluisterd en je niet meer laten manipuleren. Wat een ego “ ze voelt zich voorschut gezet voor de buitenwereld”. Trap er niet meer in hè als ze op haar knieën terugkomt :bye:
Je hebt de juiste keuze gemaakt.

Voor mezelf heb ik een regel ingesteld na wat flinke levenslessen. Iemand die voor mij wil bepalen wat ik doe, hoe ik me gedraag of gedragingen van mij die echt bij me horen afkeurt past niet in mijn leven. Daar neem ik afscheid van. Sinds ik dat doe heb ik zulke fijne mensen om me heen.
Andersom geldt dat natuurlijk ook. Wil je iemand veranderen? Nee, niet doen, dan is het gewoon geen match.

Sterkte, het blijft natuurlijk wel verdrietig dat een relatie, de hoop op een fijn maatje in het leven dan uitloopt op een relatiebreuk.
Goed gedaan, TO! Het heeft heel veel moeite gekost, maar je bent uiteindelijk voor jezelf opgekomen en dat is knap! En nu volhouden. Ze zal ongetwijfeld proberen om je te blijven manipuleren, maar dat heeft helemaal niets met liefde te maken. Vergeet dat niet.

Blijf sterk. Je kunt dit!!!
Wanneer het met elkaar beter is dan zonder elkaar kun je pas echt spreken van gezelligheid
Dankjulliewel. Wat een rot gevoel. Telkens denk heb ik wel het juiste gedaan. Drang om haar te gaan bellen dat het mij enorm spijt. Het is echt een bizar rot gevoel.
Voor schut gezet voor de buitenwereld??? Wat een bijzondere uitspraak....

Ja TO, je hebt het juiste gedaan!! Trap niet in die manipulatie!!
Promax46 schreef:
20-07-2024 10:31
Dankjulliewel. Wat een rot gevoel. Telkens denk heb ik wel het juiste gedaan. Drang om haar te gaan bellen dat het mij enorm spijt. Het is echt een bizar rot gevoel.
Hoort er een beetje bij en zal wel slijten. Sterkte!
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven