Uit elkaar en toch blijven samenwonen?

02-01-2020 20:25 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn man en ik staan op het punt om uit elkaar te gaan. We staan ervoor open om samen in dit huis te blijven wonen omwille van de kinderen.

Op internet vind ik helaas alleen verhalen van mensen die gedwongen moeten blijven samenwonen.
Wat is het nut om uit elkaar te gaan?

Hoe zien jullie t voor je als je beiden een nieuwe relatie krijgen? Gezellig met zijn 4en op de bank?? Om en om in het echtelijke bed?
Alle reacties Link kopieren
Daar kan ik nog geen antwoord op geven, vandaar mijn vraag aan ervaringsdeskundigen.
Alle reacties Link kopieren
Als je samen een huishouden blijft delen kan je niet verder met je leven. Op den duur zal het ook veel irritatie opleveren. Wil jij horen dat je ex uren met zijn nieuwe liefje belt? Of diep in de nacht thuiskomt na een leuke date?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zo’n vaart zal lopen en ik vraag me af of ik het echt erg zal vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan uit elkaar gaan?
Laat de situatie dan zoals ie is. Is voor de kinderen ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet vervelender dan zo’n gesprek te horen van een vriend of vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook niet doen. Wil je stabiliteit geven aan je kinderen? Zorg er dan voor dat je kinderen in 1 huis blijven wonen en wissel als ouder af. Ken een stel die dat ook deden, en dat ging goed. Dit hebben ze niet heel lang gedaan maar alleen toen de kinderen jong waren. Ze hadden een gewoon woonhuis en een klein appartementje en daar hun eigen slaapkamer.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
02-01-2020 20:44
Waarom dan uit elkaar gaan?
Laat de situatie dan zoals ie is. Is voor de kinderen ook fijn.
Omdat wij als liefdespartners niet werken.
Daarom willen we de situatie zoveel mogelijk laten zoals hij is, maar dan wel met de mogelijkheid iets ernaast op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg naief om te denken dat zoiets gaat werken.
In mijn ogen ben je dan niet uit elkaar. Als je zo goed door één deur kunt dat samenwonen prima lukt, waarom dan niet ik therapie en die relatie verbeteren? Dát is beter voor de kinderen, samenwonen na een scheiding is onduidelijk en vaag voor ze
anoniem_391194 wijzigde dit bericht op 02-01-2020 20:48
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jules* schreef:
02-01-2020 20:45
In ieder geval niet vervelender dan zo’n gesprek te horen van een vriend of vriendin.
Denkt hij er ook zo over als jij een ander hebt?
Waarom ga je dan uit elkaar?

Wat gebeurt er als 1 van jullie 2 iemand anders tegenkomt en daar ook een echte relatie mee opbouwt?
Een one night wil je nog wel bij de andere doen, maar je kan je niet blijven verstoppen.


Waarom geen open relatie?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij niet heel haalbaar, tenzij je zo groot woont dat je echt ieder je eigen woonruimte en je eigen privacy kunt hebben. Nu lijkt het misschien wel haalbaar, maar je gaat natuurlijk niet voor niks uit elkaar, en als je een nieuwe partner krijgt is het natuurlijk wel heel onhandig. Ja, je kan bij je nieuwe partner thuis afspreken en dan om en om, terwijl de ander bij de kinderen blijft, maar ik denk dat dat in de praktijk vooral heel veel irritatie en gedoe gaat opleveren, zowel bij jou en je ex als bij die andere partners.

Dan lijkt birdnesting me een beter plan, zoals totallyfree omschrijft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
jules* schreef:
02-01-2020 20:47
Omdat wij als liefdespartners niet werken.
Daarom willen we de situatie zoveel mogelijk laten zoals hij is, maar dan wel met de mogelijkheid iets ernaast op te bouwen.
Er zijn weinig mensen die iets op willen bouwen met iemand die nog een gezin vormt.
Alle reacties Link kopieren
jules* schreef:
02-01-2020 20:47
Omdat wij als liefdespartners niet werken.
Goed genoeg om samen kinderen te krijgen blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Het ene moment denk ik er precies zo over als jullie, maar op een ander moment wil ik het graag een kans geven. Andere opties kunnen altijd nog. Maar ik ben daarom dus nieuwsgierig naar ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
huismeermin schreef:
02-01-2020 20:49
Er zijn weinig mensen die iets op willen bouwen met iemand die nog een gezin vormt.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Birdnesting zou een vervolg kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
huismeermin schreef:
02-01-2020 20:49
Er zijn weinig mensen die iets op willen bouwen met iemand die nog een gezin vormt.
De kinderen staan bij ons op 1, dus als er geen geschikte partners komen, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
huismeermin schreef:
02-01-2020 20:48
Denkt hij er ook zo over als jij een ander hebt?
Ja.
jules* schreef:
02-01-2020 20:51
Het ene moment denk ik er precies zo over als jullie, maar op een ander moment wil ik het graag een kans geven. Andere opties kunnen altijd nog. Maar ik ben daarom dus nieuwsgierig naar ervaringen.
Als je een extra slaapkamer hebt kan je het altijd een kans geven.

Maar ik denk dat het dan moeilijker te verstaan is voor de kinderen als het toch niet werkt en jullie alsnog voor 2 huizen gaan.


Plus dat ik het een idee zou vinden voor pakweg de eerste 2 à 3 jaar, maar daarna zou ik toch écht mijn eigen ruimte en privacy willen.
Vrienden - ook nieuwe - kunnen ontvangen zonder dat hij altijd meekijkt, iets opbouwen met een nieuwe partner, kunnen gaan en staan waar en wanneer ik wil, ...
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in ongeveer dezelfde situatie.
Twee maanden geleden besloten om te stoppen en samen 2 kinderen.
Momenteel zitten we nog in een huis maar ik begin te merken dat het me gaat benauwen ondanks dat ik zelf besloten heb om de relatie te stoppen.
Ik wil graag tijd en ruimte voor mezelf om af en toe even op adem te kunnen komen en met je ex in huis wordt dat toch lastig.
We hebben geen ruzie en er is zeker nog respect en waardering naar elkaar maar als je geen partners meer bent, ga je toch behoefte krijgen aan wat momenten voor jezelf.

Dus ik ga binnenkort verhuizen om te voorkomen dat er uiteindelijk wel irritaties of erger komen.
Want we willen wel een goede basis voor de kinderen blijven houden.
Alle reacties Link kopieren
Erg rare en ongezonde keuze voor de kinderen.
Of je gaat voor elkaar of je stopt ermee en gaat een eigen weg. Niet dat ‘laffe’ net-niet gebeuren dat je alleen maar uit angst of luiheid doet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zie je het voor je?
Alsof er iemand op een date zit te wachten die nog samenwoont met een ex. Dat zijn alleen de rare types die voor dat soort mensen gaan.
Leuk ook; dan hoor je misschien hoe je ex van bil ligt te gaan met een nieuwe vlam?
En vrienden? Alsof vrienden zin hebben in bezoekjes aan samenwonende exen. Moeten ze eerst relatiedrama aanhoren en dan leuk gaan doen tegen de huisgenoot/ex.
Je kinderen dit aandoen vind ik nog het allerergst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven