Uit elkaar maar kind en huis gekocht

03-04-2020 21:18 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Momenteel zit ik in een lastige pijnlijke situatie😟.

Partner en ik hebben een kindje van bijna 1 jaar. Tevens krijgen we in juni de sleutel van ons nieuwe huis.
De laatste periode gaat onze relatie met ups en downs en nu al langere tijd met een down.
Ik heb het idee dat het allemaal niet meer te redden is. We moeten elkaar niet willen veranderen. Misschien relatietherapie nog maar in mijn ogen haalt dat waarschijnlijk toch niks uit.
Ik heb het gevoel niet gewaardeerd te worden en voel me er niet meer gelukkig bij.

Maar het doet zo'n pijn... Wilde zo graag een fijne gezinssituatie: gelukkig met ons kindje en wil hem het ook niet aan doen om uit elkaar te gaan 😭. Voel me zo'n slechte moeder erdoor, maar samen blijven omdat we n kind hebben vind ik ook niet goed.

Ik zie het momenteel echt even uitzichtloos. Vooral ivm ons kindje, allebei werken in de zorg dus onregelmatig, binnenkort sleutel van ons huis, financiële aspect enz.
Wilde even van me af schrijven
Alle reacties Link kopieren
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 21:43
Ik ben niet zwanger.
x
Alle reacties Link kopieren
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 22:03
Omdat hij chagrijnig was al vanmiddag en ik dacht dat het misschien goed kon doen om te laten merken dat ik vanavond graag samen met hem iets wilde ondernemen.
Had je dan niet beter kunnen nagaan waarom hij chagrijnig was en dat samen aanpakken, in plaats van te denken dat samen een filmpje kijken het wel zou oplossen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
roxy89 schreef:
03-04-2020 22:03
Dan zorg je dat je weer naar elkaar toe groeit. Als jullie je nu al aan elkaar irriteren, wacht maar tot jullie gescheiden zijn en er nieuwe partners komen om maar iets te noemen.
En dat een ander dan de helft van de tijd voor je kleintje gaat zorgen.
Echt, doe er alles aan omdat te voorkomen.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 22:03
Omdat hij chagrijnig was al vanmiddag en ik dacht dat het misschien goed kon doen om te laten merken dat ik vanavond graag samen met hem iets wilde ondernemen.
Hoe is de seks?
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 22:03
Omdat hij chagrijnig was al vanmiddag en ik dacht dat het misschien goed kon doen om te laten merken dat ik vanavond graag samen met hem iets wilde ondernemen.

Dan ga je lekkere hapjes halen, wijntje erbij, huis gezellig als hij thuis komt. Doe iets extra. Iets meer moeite dan alleen woorden gebruiken.

Als je de hele dag op je telefoon zit snap ik wel dat sceptisch is.

Dat hij geen antwoord heeft als je moeder plotsklaps vraagt waarom jij bij je is snap ik ook wel, hij irriteert zich aan je telefoongebruik en voelt zich zelf waarschijnlijk ook niet happy.
Plus dat hij voor het blok gezet werd.

Praat, luister en neem tijd voor elkaar
justagirly schreef:
03-04-2020 22:08
En dat een ander dan de helft van de tijd voor je kleintje gaat zorgen.
Echt, doe er alles aan omdat te voorkomen.
Sterkte.

Concurrentie met een andere vrouw over de moederrol van je kind. Liefst nog een jonge vrouw die nog geen kinderen heeft maar ze wel wil.
Je leven wordt er niet beter van..
Alle reacties Link kopieren
Zoek een goede EFT therapeut en ga samen in therapie.

En ga allebei evenveel werken en voor jullie kind zorgen.
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 21:51
Zoals ik zei, het gaat allangere tijd met ups en downs. Zo'n 1,5 jaar. Maar elke keer kwamen we er wel uit. Maar nu stapelt het zich allemaal op. We irriteren ons aan elkaar en maken elkaar ongelukkig.

Vanmiddag appte ik hem vanuit werk met de vraag om vanavond samen filmpje te kijken, qualitytime. Omdat ik vond dat we dat nodig hadden. En dan krijg ik meteen een vraag terug van : waarom dat in 1x, je kan je toch niet 2 uur focussen op een film en blabla. Wordt mijn goedbedoeld idee onderuit geveegd. En zo is het met alles.
Ik voel me gevangen, moet alle keuzes die ik maak verantwoorden. Waar collega's bijv na een afdelingsfeest nog tot 5u sochtends gaan stappen, 'mag' ik dit niet van mijn partner. En dat is dan maar een voorbeeld.

Ik wil er zo graag samen uitkomen maar heb het idee dat het allemaal al kapot is.
Zou zelf graag relatietherapie willen proberen maar ik heb geen idee wat dat inhoudt en wat ze precies gaan doen?
Ze zullen nu sowieso geen therapiesessies doen denk ik.
waarom wil je tot vijf uur stappen als je een baby hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen maar omdat je niet gewaardeerd word (wat natuurlijk niet leuk is) maar is er niet meer aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
Waarom een kind en nóg weer zwanger proberen te worden als je relatie zo klote is?
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
03-04-2020 22:24
Zoek een goede EFT therapeut en ga samen in therapie.

En ga allebei evenveel werken en voor jullie kind zorgen.
Ze doen nu geen therapie. Wellicht online therapie zoeken, maar vind op google niet zoveel wat me echt helpend en betrouwbaar lijkt. Vooral veel reclame ed.
Alle reacties Link kopieren
Sorry niet alles gelezen net alleen de OP,
Je kan ook alleen naar relatie therapie gaan als hij niet wilt.
En ja ik denk dat het al niet goed zat voor jullie aan kinderen begonnen maar goed dat weetik niet zeker. Ik denk wel dat als je constant ruzie en spanningen hebt het ook niet goed is voor het kind,om bij elkaar te blijven. Ik zou eens alleen naar relatie therapie gaan als hij niet samen wil. Waarom doet je man zo boos en stug? Is hier een rede voor? Als je eerlijk naar jezelf kijkt?
Alle reacties Link kopieren
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 21:51
Zoals ik zei, het gaat allangere tijd met ups en downs. Zo'n 1,5 jaar. Maar elke keer kwamen we er wel uit. Maar nu stapelt het zich allemaal op. We irriteren ons aan elkaar en maken elkaar ongelukkig.

Vanmiddag appte ik hem vanuit werk met de vraag om vanavond samen filmpje te kijken, qualitytime. Omdat ik vond dat we dat nodig hadden. En dan krijg ik meteen een vraag terug van : waarom dat in 1x, je kan je toch niet 2 uur focussen op een film en blabla. Wordt mijn goedbedoeld idee onderuit geveegd. En zo is het met alles.
Ik voel me gevangen, moet alle keuzes die ik maak verantwoorden. Waar collega's bijv na een afdelingsfeest nog tot 5u sochtends gaan stappen, 'mag' ik dit niet van mijn partner. En dat is dan maar een voorbeeld.

Ik wil er zo graag samen uitkomen maar heb het idee dat het allemaal al kapot is.
Zou zelf graag relatietherapie willen proberen maar ik heb geen idee wat dat inhoudt en wat ze precies gaan doen?
Ze zullen nu sowieso geen therapiesessies doen denk ik.
Vraag je dan ook: "waarom reageer je zo?" of voel je je slachtoffer en borduur je daar op voort?
Alle reacties Link kopieren
Evelienrose schreef:
03-04-2020 22:33
Sorry niet alles gelezen net alleen de OP,
Je kan ook alleen naar relatie therapie gaan als hij niet wilt.
En ja ik denk dat het al niet goed zat voor jullie aan kinderen begonnen maar goed dat weetik niet zeker. Ik denk wel dat als je constant ruzie en spanningen hebt het ook niet goed is voor het kind,om bij elkaar te blijven. Ik zou eens alleen naar relatie therapie gaan als hij niet samen wil. Waarom doet je man zo boos en stug? Is hier een rede voor? Als je eerlijk naar jezelf kijkt?
Ik denk inderdaad dat het ervoor al niet goed zat maar te hendelen was. Nu stapelt het zich op en is bij beiden het irritatieniveau bereikt. Ik zou graag samen naar therapie willen, eentje alleen lijkt me niet te werken. Je hoort toch elkaars reacties en emoties te begrijpen. Maar ben idd bang dat hij niet wil.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
03-04-2020 22:35
Vraag je dan ook: "waarom reageer je zo?" of voel je je slachtoffer en borduur je daar op voort?
Ik vraag het vaker en vraag het mezelf ook vaker af.
Maar ik zal zeker ook een aandeel in deze hebben
Alle reacties Link kopieren
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 22:39
Ik denk inderdaad dat het ervoor al niet goed zat maar te hendelen was. Nu stapelt het zich op en is bij beiden het irritatieniveau bereikt. Ik zou graag samen naar therapie willen, eentje alleen lijkt me niet te werken. Je hoort toch elkaars reacties en emoties te begrijpen. Maar ben idd bang dat hij niet wil.
En jij stelt 1x een film voor en werd tien kwijt gescholden van jouw aandeel?

Laat je telefoon eens het hele weekend in je tas
Alle reacties Link kopieren
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 22:40
Ik vraag het vaker en vraag het mezelf ook vaker af.
Maar ik zal zeker ook een aandeel in deze hebben
Ik vraag niet wie er aandeel heeft. Ik vroeg me af of je wil weten waarom hij zo reageert.
Jullie lijken aan de oppervlakte te communiceren.
Vraag je wel eens hoe hij zich voelt? Kun je aan hem uitleggen dat je het zei vanuit de gedachte een fijne avond te hebben? Stel je dan iets anders voor of laat je hem nadenken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe zwaar het werk van uw man is enzo, maar het is raar dat hij wil bepalen hoe warm het in huis wordt, als hij er niet is.
(behalve als de verwarming honderden euro's per maand kost, natuurlijk)

Of u teveel op uw telefoon zit, kunnen wij niet weten.

Ik zou het raar vinden als u, met een baby, nog met collega's wilt stappen tot 5 uur 's ochtends.

Kortom, ik weet niet of het probleem door hem komt, of door u, of allebei.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
03-04-2020 22:43
Ik vraag niet wie er aandeel heeft. Ik vroeg me af of je wil weten waarom hij zo reageert.
Jullie lijken aan de oppervlakte te communiceren.
Vraag je wel eens hoe hij zich voelt? Kun je aan hem uitleggen dat je het zei vanuit de gedachte een fijne avond te hebben? Stel je dan iets anders voor of laat je hem nadenken?
Ik denk dat wij idd geen diepgaande gesprekken hebben. Ik volg bijv therapie, maar hij heeft totaal geen idee hoe dit loopt en wat er besproken wordt. Hij heeft geen idee hoe ik me voel, soms baal ik ontzettend en voel ik me somber. Dit ziet hij niet, hoewel ik goed kan verbloemen.
Hij vraagt er ook nooit naar. Ander zijds praat ik er zelf ook nooit over. Vind praten lastig en heb vaak het idee dat het hem toch niks boeit omdat het kapot lijkt te zijn tussen ons.
We praten heel weinig samen, en idd alleen oppervlakkig. Als hij zich zorgen ergens over maakt zal Hij het niet gauw zeggen en andersom net zo
Alle reacties Link kopieren
Je bent in januari zwanger geweest, heb je geen last van het ontzwangeren? Daar kun je behoorlijk depressief van worden, als je daar gevoelig voor bent. Ik heb 2 miskramen gehad en het duurde beide keren 3 maanden om me weer normaal te voelen en dat was echt hormonaal. Na de geboorte van mijn zoon heb ik me ook knap rot gevoeld overigens, maar dat was anders dan na de miskramen. Logisch ook, maar onderschat nietde invloed van ontzwangeren op je psychische gesteldheid.
Alle reacties Link kopieren
Nu ligt hij in bed, hij heeft me ruim uur geleden te kennen gegeven dat hij wil dat ik op de bank slaap en niet naast hem hoef te komen liggen.
Morgen werkt hij van 7:00-20:00. Dus komt praten er ook niet van.
Alle reacties Link kopieren
Als uw man zegt dat u de verwarming te hoog zet en hij daarvoor werken moet, bedoelt hij (denk ik) dat hij baalt dat hij veel werkt.

Maar als u in die tijd met het huishouden bezig bent, is dat ook werk natuurlijk.

Ik vermoed dat met meer communicatie veel verbeteren kan.
De telefoon op vaste tijden uitzetten als hij thuis is, lijkt mij een goed plan.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
03-04-2020 22:07
Had je dan niet beter kunnen nagaan waarom hij chagrijnig was en dat samen aanpakken, in plaats van te denken dat samen een filmpje kijken het wel zou oplossen?
Dit vind ik typisch wijsheid achteraf.
Van het voorstel om een film te kijken, hoort iemand niet chagerijnig te worden.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
03-04-2020 22:56
Dit vind ik typisch wijsheid achteraf.
Van het voorstel om een film te kijken, hoort iemand niet chagerijnig te worden.
Van een voorstel om een film te kijken word ik pislink als er nog unfinished business ligt wat relatiegedoe betreft.
Eerst gewoon afhandelen en daarna qualitytime...
Alle reacties Link kopieren
Lauraatjex schreef:
03-04-2020 22:52
Nu ligt hij in bed, hij heeft me ruim uur geleden te kennen gegeven dat hij wil dat ik op de bank slaap en niet naast hem hoef te komen liggen.
Morgen werkt hij van 7:00-20:00. Dus komt praten er ook niet van.
Werkt hij elke dag zo lang? dan snap ik iets van zijn ergernis dat u zijn salaris opmaakt aan de verwarming.

Hij drukt wel een beetje zijn zin door, want hij had ook zelf op de bank kunnen gaan liggen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven