Uit elkaar of terug naar LAT?

15-09-2019 23:44 38 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2019 08:57
Reden: OP verwijderd
99.78% gewijzigd
In elk geval terug naar je eigen huis en jouw kinderen het niet aandoen een huis te moeten delen met een ander gezin. Wat je nog doet met die man als jouw kids bij hun vader zijn en de zijne bij z'n moeder is aan jou natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mening dat je hierin zeker voor jezelf mag kiezen, en absoluut verplicht aan je eigen kinderen om hun op de eerste plaats te zetten. Het is heel vervelend voor je vriend want die heeft hier zo te horen verder ook weinig over te zeggen gehad maar jij bent op de eerste plaats verantwoordelijk voor jouw kinderen en jezelf. Latten zou het minimale zijn. Kan hij daar niet mee leven dan zit er niks anders op dan je relatie te verbreken. Sterkte, zo te horen een situatie met alleen maar verliezers helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of jullie niet voor proef weekendjes hadden... Want dan wist je dit toch?

Verder vind ik je vriend zijn idee wel een goede. Ik vind dat als je voor elkaar kiest ook voor elkaars kinderen kiest. Je kan ze niet zomaar wegdoen als ze even lastiger zijn hè. Als een van jouw kinderen wat lastiger is dan kan je ook niet het huis ontvluchten.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil je verantwoordelijkheid nemen voor je kinderen en dat respecteer ik enorm.
(Dat zouden er meer moeten doen)
Ja de proefweekeinden gingen goed, dus het viel ook rauw op ons dak dat het ineens na paar weken in het nieuwe huis volledig misging,
anoniem_23921 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 08:20
Reden: Ivm herkenbaarheid aangepast
42.12% gewijzigd
Bedankt voor de andere reacties trouwens, dat sterkt me toch!
Als LAT wel werkte terug naar LAT.

Al zou ik mijn kinderen wel niet nog eens een verhuis van school en hobby's willen aandoen, dus ik zou dan wel een ander huis in de buurt zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet zijn zoon een heel weekend naar hem? Als hij zich niet kan gedragen zou ik de weekenden afzeggen en af en toe met hem alleen op stap gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom gescheiden ouders altijd denken recht te hebben op een vrij weekend. Je woont nu met een man en jouw kinderen en zijn kind. Het jochie moet zijn plek al afstaan aan jou en jouw kinderen zie je dan niet in hoe moeilijk dit is voor kinderen? En nu doe je ook nog moeilijk over dan ene weekend in de twee weken.
Iedere dag is gehaktdag
DariaMorgendorffer schreef:
16-09-2019 00:46
Waarom moet zijn zoon een heel weekend naar hem? Als hij zich niet kan gedragen zou ik de weekenden afzeggen en af en toe met hem alleen op stap gaan.
Dat kind ziet zijn vader (en plus-moeder en plus-broer en zus) 4 dagen per maand en contact met pa zou nog harder ingekort moeten worden?


Ik snap dat stiefmam er geen / weinig zin in heeft.
Maar dat ook pa zijn 6-jarige zoon maar laat stikken ... nee, dank je.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit een vrij weekend....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-09-2019 00:52
Ik had nooit een vrij weekend....
Nuttige bijdrage, open er een topic over.
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend zijn zoon zo weinig ziet, kan hij ook bij jullie blijven wonen en wat anders huren voor als zijn zoon komt. Voor zijn zoon woont hij dan daar op die andere plek. En je vriend wisselt die weekenden dan van plek.

Wel goed over nadenken, steeds van situatie veranderen lijkt me niet goed voor zoon.

Er zal vast een verhaal aan zitten maar op mij komt het nogal laks over van vriend dat hij geen gezag heeft en nu kan hij daardoor ook niks. Als ik hem was zou ik veel energie in zijn zoon steken: gezag aanvragen, hem vaker zien, hem begeleiden. Maar dat was de vraag niet. :)
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
16-09-2019 00:46
Ik snap niet waarom gescheiden ouders altijd denken recht te hebben op een vrij weekend. Je woont nu met een man en jouw kinderen en zijn kind. Het jochie moet zijn plek al afstaan aan jou en jouw kinderen zie je dan niet in hoe moeilijk dit is voor kinderen? En nu doe je ook nog moeilijk over dan ene weekend in de twee weken.
Ik vind het volkomen normaal dat ze haar kinderen hiertegen wil beschermen, en hun op 1 zet. Heel sneu voor vriend, maar soms is een situatie onhoudbaar, zeker als er bepaalde stoornissen meespelen. Terecht dat TO voor haar kinderen kiest.
...
Marnamai schreef:
16-09-2019 00:42
Als LAT wel werkte terug naar LAT.

Al zou ik mijn kinderen wel niet nog eens een verhuis van school en hobby's willen aandoen, dus ik zou dan wel een ander huis in de buurt zoeken.
dat was en komt niet aan de orde.
anoniem_23921 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 08:21
6.31% gewijzigd
DeSlager schreef:
16-09-2019 00:46
Ik snap niet waarom gescheiden ouders altijd denken recht te hebben op een vrij weekend. Je woont nu met een man en jouw kinderen en zijn kind. Het jochie moet zijn plek al afstaan aan jou en jouw kinderen zie je dan niet in hoe moeilijk dit is voor kinderen? En nu doe je ook nog moeilijk over dan ene weekend in de twee weken.
Daarom gun oprecht ook zijn zoon ook alle tijd die hij heeft met zijn vader. Zonder ons.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
16-09-2019 00:46
Ik snap niet waarom gescheiden ouders altijd denken recht te hebben op een vrij weekend. Je woont nu met een man en jouw kinderen en zijn kind. Het jochie moet zijn plek al afstaan aan jou en jouw kinderen zie je dan niet in hoe moeilijk dit is voor kinderen? En nu doe je ook nog moeilijk over dan ene weekend in de twee weken.
Eens. Wilde iets soortgelijks typen.

En nu mogen kinderen weer verhuizen. Ik lees eigenlijk helemaal niet dat de kinderen op 1 staan.
I wanna live my life with the volume full!
Ik zou het langer de tijd geven. Neem toch aan dat je al wel een behoorlijke tijd met hem samen was voor je samen ging wonen en zijn zoon dus ook op een andere manier kent? Zou dit dan geen fase zijn, of juist veroorzaakt worden door de verandering? Waarom het niet de tijd geven, kennelijk wonen jullie nog geen jaar samen nu?
En kan het eigenlijk praktisch? Jullie hebben samen een huis gekocht, hoeveel gaat het je kosten om dat nu weer te verkopen? En kan niet alleen jij, maar ook je vriend dat betalen?
Wie heeft het over verhuizen? Dat zal een uitkoop worden. Verder heb ik natuurlijk spijt als haren op mijn hoofd dat ik überhaupt die stap heb gezet, maar om mijn kinderen daar nu jarenlang de dupe van te laten blijven.
Ik wil trouwens NOOIT IN MIJN LEVEN meer samenwonen.
ClumsyNinja schreef:
16-09-2019 07:12
Ik zou het langer de tijd geven. Neem toch aan dat je al wel een behoorlijke tijd met hem samen was voor je samen ging wonen en zijn zoon dus ook op een andere manier kent? Zou dit dan geen fase zijn, of juist veroorzaakt worden door de verandering? Waarom het niet de tijd geven, kennelijk wonen jullie nog geen jaar samen nu?
En kan het eigenlijk praktisch? Jullie hebben samen een huis gekocht, hoeveel gaat het je kosten om dat nu weer te verkopen? En kan niet alleen jij, maar ook je vriend dat betalen?
Ik heb het in de OP weggehaald ivm privacy maar er is hoogstwaarschijnlijk sprake van een gedragsstoornis dus dat zou dan zo ongeveer voor het leven betekenen en niet een korte fase.
Ok ik heb je even geloept en dan vallen toch wel dingen op. Je ex deed een aanzoek en ondanks een 'slecht gevoel' zei je ja, maar na 6 maanden huwelijk weer gescheiden.
Daarna samen gaan wonen maar die ex bleek een narcist (en borderliner met verlatingsangst), dus weer uit elkaar - met flinke financiele gevolgen. En dan nu weer samenwonen, en nu wil je weer na minder dan een jaar alweer weg.
En in dit alles sleep je je kinderen mee.

Is het een thema dat je te snel en ondoordacht ergens in stapt? Of misschien dat je niet zo goed bent in commitment? Want 3x is toch wel scheepsrecht zou je denken, dan is er iets meer aan de hand dan pech of toeval.
Die eerste 2 zijn dezelfde, maar ja ik vind ook dat ik in het verleden soms mijn onderbuikgevoel heb genegeerd. Dan draai ik het later wel weer recht/terug op pak de regie weer terug, maar baal gigantisch dat ik dus weer in de valkuil ben gestapt. Ik heb er wel therapie voor gehad trouwens, maar kennelijk wel hardleers :@@:
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
16-09-2019 07:07
Eens. Wilde iets soortgelijks typen.

En nu mogen kinderen weer verhuizen. Ik lees eigenlijk helemaal niet dat de kinderen op 1 staan.
Dus blijven is een betere optie? Lijkt me niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel bijzonder dat je liever je vriend de deur uit doet dan je vrije weekend opgeeft. Dat zegt denk ik alles over jouw committent in de relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven