Uit elkaar - waar naar toe?

21-10-2020 20:53 153 berichten
Hee. 'K twijfel al een poosje over mijn relatie. We hebben een kindje samen en overwegen toch uitelkaar te gaan. Hebben nog niet lang geleden een huis gekocht en verbouwd.
Wat als we uitelkaar gaan... Waar kan ik dan heen?!. Heb nog een moeder, maar hier wil ik liever niet voor langere tijd heen. Zelf werk ik parttime en kan max 170.000 lenen in mijn eentje. K heb 10.000 spaargeld ongeveer. Paniek.... Waar haal ik mn eigen plekje voor mij en mn kind vandaan😱.
Hoe doen anderen dit die in deze situatie zitten??

Ben trouwens echt een doemdenker! Word spontaan depri en wanhopig van dit alles. Bang dat mijn leven een puinzooi word. Zo erg dat k soms denk om van deze aardbol te verdwijnen :cry:
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:13
14.96% gewijzigd
Of één van de twee moet een roommate zoeken. Steeds vaker delen mensen een huis om de kosten te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Wonderbaarlijk dat je onlangs een huis samen gekocht hebt en nu uit elkaar wilt. Ga eerst eens er alles aan doen doen om er samen uit te komen . Er is een kind in het spel !
Het is zoals het is
Welke regio woon je nu? Misschien dat het huis snel kan worden verkocht?

Misschien is om de beurt in het huis wonen een idee?
doinkie schreef:
21-10-2020 21:17
Wonderbaarlijk dat je onlangs een huis samen gekocht hebt en nu uit elkaar wilt. Ga eerst eens er alles aan doen doen om er samen uit te komen . Er is een kind in het spel !
Het gevoel is weg.. en ja dat vind ik erg
Newstart20 schreef:
21-10-2020 21:18
Welke regio woon je nu? Misschien dat het huis snel kan worden verkocht?

Misschien is om de beurt in het huis wonen een idee?
Brabant
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-10-2020 21:13
Maar totdat het huis is verkocht toch niet?
to is toch diegene die uit elkaar wil. Dus dan is het wel zo eerlijk als zij ook diegene is die weg gaat. Waarom zou zij zo lang in het huis mogen blijven tot het verkocht is en moet hij maar zien waar hij terecht kan.

Ze schrijft dat ze nog niet zo lang geleden een huis hebben gekocht. Blijkbaar zag ze toen haar relatie nog zitten. Ze hebben ook een jong kind.

To kan zich beter realiseren dat haar leven er niet perse makkelijker op wordt als ze gaat scheiden en investeren in relatie therapie.
Zola123 schreef:
21-10-2020 21:15
Inschrijven en woning gaan zoeken. Gewoon via een makelaar een huurwoning proberen te vinden? Je staat toch ook niet direct op straat lijkt mij, natuurlijk wil je daarna allebei weg maar je hebt nog steeds een huis nu. 10k is toch best prima, hier kan je echt wel meubels van kopen, ook zal je neem ik aan de spullen onderverdelen waardoor je dus de helft nodig hebt. En daarnaast heb je natuurlijk de mogelijkheid om op marktplaats bijv te kopen en op te knappen. En zijn er tegenwoordig veel leuke budget zaken als HM home, Zara home en sostregrene waarmee je ook echt weel een leuke inrichting kan maken.
Feit. Alleen is meubels niet zon probleem. Ik denk eerder aan kk als ik een huis zou kopen
Alle reacties Link kopieren
Carpe-diem93 schreef:
21-10-2020 21:20
Het gevoel is weg.. en ja dat vind ik erg
Voor een kind is het erg om altijd of vader of moeder te moeten missen.

Waarom is jouw gevoel belangrijker dan het gevoel van je kind?
Carpe-diem93 schreef:
21-10-2020 21:20
Brabant
Makkelijk verkopen, moeilijk kopen waarschijnlijk. Denk dat ik tijdelijk inwonen bij familie best een reëele optie zou vinden. En vandaar uit verder zoeken. Wellicht dat je vanuit die situatie ook voorrang krijgt voor een huurwoning.
sugarmiss schreef:
21-10-2020 21:21
to is toch diegene die uit elkaar wil. Dus dan is het wel zo eerlijk als zij ook diegene is die weg gaat. Waarom zou zij zo lang in het huis mogen blijven tot het verkocht is en moet hij maar zien waar hij terecht kan.

Ze schrijft dat ze nog niet zo lang geleden een huis hebben gekocht. Blijkbaar zag ze toen haar relatie nog zitten. Ze hebben ook een jong kind.

To kan zich beter realiseren dat haar leven er niet perse makkelijker op wordt als ze gaat scheiden en investeren in relatie therapie.
Ja maar met relatietherapie zal het (verliefde) gevoel niet 123 terugkeren
Newstart20 schreef:
21-10-2020 21:23
Makkelijk verkopen, moeilijk kopen waarschijnlijk. Denk dat ik tijdelijk inwonen bij familie best een reëele optie zou vinden. En vandaar uit verder zoeken. Wellicht dat je vanuit die situatie ook voorrang krijgt voor een huurwoning.
Jep kopen zal heel lastig worden. Helaas heb ik geen familie..alleen mijn moeder.
sugarmiss schreef:
21-10-2020 21:22
Voor een kind is het erg om altijd of vader of moeder te moeten missen.

Waarom is jouw gevoel belangrijker dan het gevoel van je kind?
Dit vind ik raar. Mag ik zelf niet gelukkig zijn? Moet ik mijn hele leven bij mn vriend blijven tegen mijn zin?
Alle reacties Link kopieren
Carpe-diem93 schreef:
21-10-2020 21:23
Ja maar met relatietherapie zal het (verliefde) gevoel niet 123 terugkeren

Waarom moet het 1, 2, 3?
Mag het in het belang van jullie kind ook 123, 124, 125 zijn?
Newstart20 schreef:
21-10-2020 21:23
Makkelijk verkopen, moeilijk kopen waarschijnlijk. Denk dat ik tijdelijk inwonen bij familie best een reëele optie zou vinden. En vandaar uit verder zoeken. Wellicht dat je vanuit die situatie ook voorrang krijgt voor een huurwoning.

Echt niet.
Je hebt je OP aangepast. Je klinkt labiel. Neem je vaker belangrijke beslissingen impulsief? Het samenwonen, een kindje krijgen en uit elkaar gaan klinken niet doordacht. Vandaar de vraag of je acuut weg moet of dat je even kan blijven zitten tot je een woning hebt. Daar geef je geen antwoord op (behalve dat je verliefde gevoel weg is maar dat is geen reden om in paniek een huis te verlaten)
Klop aan bij het maatschappelijk werk voor hulp en begeleiding
Alle reacties Link kopieren
TO, je hebt een hele berg aan problemen. Waarom probeer je die niet eerst op te lossen en daarna verder te kijken. Jullie kindje is nog zó ontzettend jong. Ik zou er toch echt alles aan doen om bij elkaar te blijven...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-10-2020 21:33
Klop aan bij het maatschappelijk werk voor hulp en begeleiding
Ze heeft al hulp, medicatie, etc.
Alle reacties Link kopieren
Maar joh! In april zat je nog aan de antidepressiva, de afgelopen jaren zie ik je dat je allerlei psychische problemen hebt gehad, je kind is anderhalf, begin dit jaar heb je een huis gekocht en de afgelopen maanden heb je extra diensten in de zorg gedraaid ivm Corona. Denk je nu echt dat uit elkaar gaan een goed idee is?! Draai eerst eens jaar met je man zonder drama en kijk dan eens verder.
Saivash schreef:
21-10-2020 21:37
Ze heeft al hulp, medicatie, etc.
Dat lees ik niet
Alle reacties Link kopieren
Carpe-diem93 schreef:
21-10-2020 21:25
Dit vind ik raar. Mag ik zelf niet gelukkig zijn? Moet ik mijn hele leven bij mn vriend blijven tegen mijn zin?
Zo vreselijk is je vriend niet anders had je niet pas geleden nog een huis met hem gekocht.

Jij hebt gekozen voor deze man. Jij hebt gekozen om een kind met hem te krijgen.

Je kind kan niet kiezen. Ik vind het ronduit egoïstisch van je om zo snel te gaan scheiden omdat het gevoel even wat minder is.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden is echt niet de oplossing voor jouw problemen, TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij nog het meeste stoort is dat je het over " mijn kind " hebt . Heeft de vader nog wat te zeggen ? Lekker makkelijk de handdoek in de ring gooien onder het mom van "het gevoel is weg " Laat me raden , er is een ander , anders gooi je niet zomaar alles weg zonder ook maar enig sinds je best te doen om er wat van te maken .
Het is zoals het is
Kroonprinses schreef:
21-10-2020 21:32
Je hebt je OP aangepast. Je klinkt labiel. Neem je vaker belangrijke beslissingen impulsief? Het samenwonen, een kindje krijgen en uit elkaar gaan klinken niet doordacht. Vandaar de vraag of je acuut weg moet of dat je even kan blijven zitten tot je een woning hebt. Daar geef je geen antwoord op (behalve dat je verliefde gevoel weg is maar dat is geen reden om in paniek een huis te verlaten)
Dat kan, maar of dat goed is, er hangt dan spanning in huis
Saivash schreef:
21-10-2020 21:36
TO, je hebt een hele berg aan problemen. Waarom probeer je die niet eerst op te lossen en daarna verder te kijken. Jullie kindje is nog zó ontzettend jong. Ik zou er toch echt alles aan doen om bij elkaar te blijven...
Helaas wel inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven