Uit elkaar - waar naar toe?

21-10-2020 20:53 153 berichten
Hee. 'K twijfel al een poosje over mijn relatie. We hebben een kindje samen en overwegen toch uitelkaar te gaan. Hebben nog niet lang geleden een huis gekocht en verbouwd.
Wat als we uitelkaar gaan... Waar kan ik dan heen?!. Heb nog een moeder, maar hier wil ik liever niet voor langere tijd heen. Zelf werk ik parttime en kan max 170.000 lenen in mijn eentje. K heb 10.000 spaargeld ongeveer. Paniek.... Waar haal ik mn eigen plekje voor mij en mn kind vandaan😱.
Hoe doen anderen dit die in deze situatie zitten??

Ben trouwens echt een doemdenker! Word spontaan depri en wanhopig van dit alles. Bang dat mijn leven een puinzooi word. Zo erg dat k soms denk om van deze aardbol te verdwijnen :cry:
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:13
14.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Carpe-diem93 schreef:
21-10-2020 22:27
ik worstel al maanden ermee, denk niet dat het dan persee impulsief is
Maar jullie hebben pas nog een huis gekocht en in februari was je een soort van bezig voor een 2e kind. Hoe kun je dan al maanden twijfels hebben?
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
21-10-2020 22:33
Maar jullie hebben pas nog een huis gekocht en in februari was je een soort van bezig voor een 2e kind. Hoe kun je dan al maanden twijfels hebben?
Omdat ze duidelijk compleet in de war is
BabyGroot schreef:
21-10-2020 22:33
Maar jullie hebben pas nog een huis gekocht en in februari was je een soort van bezig voor een 2e kind. Hoe kun je dan al maanden twijfels hebben?
huis is nu ruim 11 maand geleden. daarna begon het
Saivash schreef:
21-10-2020 22:35
Omdat ze duidelijk compleet in de war is
vind jouw reacties erg vervelend. ze zijn totaal niet helpend en toevoegend.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
21-10-2020 22:07
Ik denk dat je in overweging moet nemen dat dit niet de beste staat is om zulke ingrijpende beslissingen te nemen. Je bent niet helemaal stabiel, hebt grote levensgebeurtenissen meegemaakt. Het zou bijna gek zijn als je nu nog wel overloopt van verliefdheid.

Ik geloof niet dat je relatie 2 jaar terug zo goed was dat een kindje een goed idee leek en nu zo slecht dat je echt denkt dat een scheiding jou geluk brengt. Want daar heb je het over, jouw geluk. Nog los van het feit dat het vrij egocentrisch is, is het zeer onrealistisch te denken dat je blijer wordt van een scheiding.

Vergeet niet begin dit jaar, tweede kind welkom en kans op zwangerschap want ze vrij(d)en onveilig... Lekker bezig.

Ga eerst maar stabiel worden en een stabiele situatie voor je kind creëren en stop met dit impulsieve onveilige gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Kun je met een salaris van 1900 euro (netto? bruto?) echt 170.000 euro lenen?
minnimouse schreef:
21-10-2020 22:38
Kun je met een salaris van 1900 euro (netto? bruto?) echt 170.000 euro lenen?
netto. blijkbaar wel
Alle reacties Link kopieren
Met een kind vind ik dat je relatietherapie echt een kans moet geven, je hebt niet de luxe om alleen aan je eigen geluk te denken en daar heb je zelf voor gekozen.
Ladida1981 schreef:
21-10-2020 22:40
Met een kind vind ik dat je relatietherapie echt een kans moet geven, je hebt niet de luxe om alleen aan je eigen geluk te denken en daar heb je zelf voor gekozen.
ik zal dr over nadenken en me inlezen
S-Groot schreef:
21-10-2020 22:37
Vergeet niet begin dit jaar, tweede kind welkom en kans op zwangerschap want ze vrij(d)en onveilig... Lekker bezig.

Ga eerst maar stabiel worden en een stabiele situatie voor je kind creëren en stop met dit impulsieve onveilige gedrag.
Oei, had niet geloept.

Nou, ik blijf team #evengeengrotebeslissingen, of het nou om een tweede kind of toch een scheiding/breuk gaat.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-10-2020 21:14
Voor 170 k kan je een leuk flatje kopen (ja ook hier in de randstad). Je sleept de helft vd inboedel mee en met je spaargeld richt je de rest in.
Hier, niet Randstad, betaal je voor een appartement van nog geen 50 m2 al zo’n slordige € 240.000.
Een ‘leuk flatje’ voor € 170.000 lijkt me dan ook nogal opportunistisch. Denk dan meer aan een oud woningbouw flat uit de 70’er jaren in een niet al te beste buurt
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-10-2020 22:45
Hier, niet Randstad, betaal je voor een appartement van nog geen 50 m2 al zo’n slordige € 240.000.
Een ‘leuk flatje’ voor € 170.000 lijkt me dan ook nogal opportunistisch. Denk dan meer aan een oud woningbouw flat uit de 70’er jaren in een niet al te beste buurt
TO woont in Brabant.
Brabant is groot, maar je kunt echt wel ergens een flatje voor 170k kopen.
Alle reacties Link kopieren
Echt. Dat verliefde gevoel. Dat komt en gaat in een vaste relatie. Tenminste bij mij wel. Als er stresss is en veel verandering. Dus huis kopen en baby enzo. Dat kan best een tijdje duren.
De vraag is of je in relatietherapie moet. Of bijv gewoon met zn 2 iets leuks doen als vast ding iedere maand zetten en de oppas alvast voor het hele jaar vragen.
Wij gaan over twee weken als de oppas er is door de McDrive in de buurt van zee en dan in de auto Mac eten bij zonsondergang. Want de restaurants zijn dicht. We zorgen dat die afspraken zo veel mogelijk door gaan, dus dan maar zo :)
Bij ons werkt het zo dat hoe meer moeite we er in stoppen (oppas, macdonalds ipv kroeg) des te groter positieve energie die we uit onze relatie krijgen.

Wanneer hebben jullie voor het laatst iets onzinnigs en leuks gedaan?
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
21-10-2020 22:51
Echt. Dat verliefde gevoel. Dat komt en gaat in een vaste relatie.
Dit! Is heel normaal.

Constant in een staat van verliefdheid zijn lijkt me vooral ook heel vermoeiend. Wat je nodig hebt als je psychisch niet lekker gaat is vooral stabiliteit, niet je hele leven gaan ontwortelen. Laat staan dat van je kind.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
21-10-2020 22:51
Wij gaan over twee weken als de oppas er is door de McDrive in de buurt van zee en dan in de auto Mac eten bij zonsondergang. Want de restaurants zijn dicht.
:love:
Carpe-diem93 schreef:
21-10-2020 21:54
dat is ook mn angst. terwijl ik niets aan mn psyche kan doen
Daar kun je een hoop aan doen. En moet je ook doen want je hebt gekozen voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
21-10-2020 22:47
TO woont in Brabant.
Brabant is groot, maar je kunt echt wel ergens een flatje voor 170k kopen.
Vast wel, maar in ‘mijn’ deel van Brabant zeker niet
girasole3 schreef:
21-10-2020 23:31
Vast wel, maar in ‘mijn’ deel van Brabant zeker niet
En dat is?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-10-2020 23:31
Vast wel, maar in ‘mijn’ deel van Brabant zeker niet
Sorry, ik las verkeerd: dacht dat je niet in Brabant woonde.
Ik heb net op Funda gekeken en er is zeker wel wat te vinden. Mooi? Nee, maar het is er wel. Ik heb op verschillende plekken in Brabant gewoond en woon nu in Tilburg. Zelfs hier heb je kleine, oude huisjes voor minder dan dat geld.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2020 06:25
Reden: provoceren
99.69% gewijzigd
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2020 06:25
Reden: provoceren
0.00% gewijzigd
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2020 06:26
Reden: provoceren
97.86% gewijzigd
Het is zoals het is
doinkie schreef:
22-10-2020 00:22
[...]
Doe jij eens even normaal.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2020 06:26
Reden: quote verwijderd
65.33% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
21-10-2020 21:14
Voor 170 k kan je een leuk flatje kopen (ja ook hier in de randstad). Je sleept de helft vd inboedel mee en met je spaargeld richt je de rest in.
? Waar dan? Voor mijn 2 kamer woning , en dan een slagje kleiner, werd al 259000 gevraagd én snel verkocht.
girasole3 schreef:
21-10-2020 22:45
Hier, niet Randstad, betaal je voor een appartement van nog geen 50 m2 al zo’n slordige € 240.000.
Een ‘leuk flatje’ voor € 170.000 lijkt me dan ook nogal opportunistisch. Denk dan meer aan een oud woningbouw flat uit de 70’er jaren in een niet al te beste buurt
Heb je op Funda gekeken? Want bijna alles wordt met 50.000 overboden. Voor 70.000 kan je bijna niks in de randstad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven