Uit slechte (knipperlicht) relatie stappen

31-07-2021 16:15 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een tijdje samen met iemand die niet 100% voor me kan/wil gaan. Daar heeft hij diverse redenen voor, maar die doen er nu even niet toe. De reden dat ik dit topic open is dat het me niet lukt om uit deze relatie te stappen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in mijn leven en ik begin momenteel vrij wanhopig te worden. Het is aantrekken, afstoten, hopen dat er toch meer in zit en iedere keer weer teleurgesteld en verdrietig zijn. Hij wil me niet kwijt, maar ik voel aan alles dat hij niet into me is. Ik heb al een paar keer geprobeerd afstand te nemen maar we zoeken elkaar iedere keer weer op. Ik ben daar zelf bij en ik kan daar alleen mezelf de schuld van geven. Ik ben ook de enige die hier mee kan stoppen. Soms hoop ik dat hij zegt dat het klaar is tussen ons, maar dat doet hij niet. En alls ik aan hem denk met een andere vrouw dan word ik gek, hoewel ik weet dat het beter is dat we allebei onze eigen weg gaan. We kunnen elkaar niet gelukkig maken.
Ik haat hem maar ik hou tegelijkertijd ook van hem. Ik snap mezelf gewoon niet meer. Waarom kan ik niet gewoon zeggen: het is klaar tussen ons, over en uit. Ik heb eerder relaties gehad waarin ik niet gelukkig was en het lukte me toen wel om deze te verbreken. Ik was toen wel verdrietig, maar ik voelde vooral opluchting. Dit keer is dat anders. Iedere keer als ik besluit dat het over is doet dat zoveel pijn. De eerste dagen gaan nog wel, maar daarna wordt het alleen maar erger en dan is het enige wat ik wil hem zien. Het lijkt wel een verslaving: ik weet dat hij niet goed voor me is, maar de keren dat we samen zijn haal ik daar dan toch weer hoop uit om daarna weer vreselijk op mijn bek te gaan waarna het hele verhaal weer opnieuw begint. Wie kan me helpen of heeft in dezelfde situatie gezeten? Ik ben nu al een paar maanden zo aan het klooien en wil onderhand verder mijn leven. Word hier zo moe van.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat klote zo zeg.
Tsja ik heb niet echt advies, sorry.
Je verstand en gevoel willen iets anders dus ik begrijp heel goed dat dit supermoeilijk voor je is.
Ik hoop dat je hier tips krijgt waar je wel iets mee kunt.....
Sterkte iig. :hug: want pijn gaat het zo te lezen sowieso wel doen, of het nou nu is of later.
Alle reacties Link kopieren
Probeer te bedenken waar je wil zijn over twee jaar. Of vijf jaar. Nog steeds in deze situatie? Nee? Dan zal het vroeg of laat toch moeten gebeuren. Ruk de pleister er in één keer af. Geen contact meer, in welke vorm dan ook. Als er geen toekomst in zit en je wordt er ongelukkig van, dan is het pure tijdsverspilling. Zonde van je tijd, je had in de tijd die je aan hem hebt verspild ook iemand tegen kunnen komen die wél voor je gaat.
Stap uit die wachtstand en neem de touwtjes weer in handen.
Maar radicaal contact verbreken is wel cruciaal, omdat je nu weet dat je het anders niet redt.
Verslaafd aan drama.
Het is net als met roken . Zoek vervanging
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-02-2022 21:37
Reden: Reclame
96.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt je het volgende gezegde, als je blijft doen wat je deed, blijf je krijgen wat je kreeg.
Maak heel bewust de keuze de relatie te beëindigen en te kiezen voor jezelf. Dat is de enige weg naar verandering. Met hem of haar lukte dat niet.
Je weet het wel. Nu ben je enorm veel energie kwijt aan iets wat nooit goed geweest is voor jou.

Je wordt sterker als je een keuze maakt.
Succes.
Alle reacties Link kopieren
Het rottige aan dit soort 'constructies' is, dat degene die niet hetzelfde voelt, er geen probleem mee heeft om een tijdje niks te laten horen, dan weer wel etc. want, geen wederzijds gevoel dus maakt het ook niet uit wanneer er wel of geen contact is, diegene staat daar niet bij stil totdat er weer jeuk is en dan start het contact weer op. Degene die wél gevoelens heeft, vat het vaak op als 'oh, hij neemt weer contact op, leuk, gezellig, laten we weer afspreken en er een leuke afspraak van maken'. M.a.w. betekent het contact voor de 1 vrij weinig/tot niks en voor de ander ongeveer alles. Dat is toch behoorlijk scheef.

Iemand hier zei het al, wat wil je over 1-2-5 jaar zelf? Zie je jezelf hierin nog blijven hangen?
En ik ken het gevoel hoor, ben ook te lang aan iemand blijven hangen (lang geleden).
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst knuffel.

Nu mijn realiteit: Over mannen die "je niet kwijt willen " maar verder geen toekomst met je willen denk ik maar 1 ding: die willen gratis seks (En ze krijgen dat vaak ook).

Leen jij je daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar gewacht en veel kansen gegeven. Nu het deksel op de neus gekregen. Heb spijt dat ik het niet heb afkapt, want nu heb ik de eer aan hem gelaten.
Momenteel zit ik ook in zo'n relatie. Paar keer gestopt ook maar er is geen houden aan. Ik ben single en hij zegt zijn relatie aan het afronden te zijn. Ik heb hem een limiet gegeven nu omdat er wel wat dingen spelen die tijd nodig hebben. En dat doel hou ik voor ogen, is het dan niet klaar dan ben ik weg.
Alle reacties Link kopieren
Pak het rationeel aan - je gevoel is in deze een slechte raadgever, want je bent verslaafd. Stop ermee, trek de stekker eruit en benoem al je gevoel, je terugwillen, je gedachtes als afkick-verschijnselen. Je moet er doorheen en daarna wordt het beter. Maar afkicken is zwaar en al je gevoel zal nog een klein slokje / trekje willen. Waardoor je weer verslaafd raakt en wéér opnieuw moet beginnen met afkicken.

Dus, maak een plan. Wie kun je bellen, wat kun je doen als je weer aan je verslaving wil toegeven? Welke momenten zullen het moeilijkste zijn? Hoe kun je die moeilijke momenten voor zijn? Welke plekken moet je voorlopig mijden? Etc. Vraag hulp aan de mensen om je heen.
Alle reacties Link kopieren
En maak jezelf weer belangrijk in je leven.
Alle reacties Link kopieren
cafe-lungo schreef:
31-07-2021 17:45
Verslaafd aan drama.
Het is net als met roken . Zoek vervanging
Dit ja. Echt mee stoppen. Dat kan je wel, de reden dat je het nog niet gedaan hebt is omdat je het eigenlijk niet wil.
Maar je kan het zeker!
Alle reacties Link kopieren
TO, mss geen aardige vragen: wat is het ergste dat je kan gebeuren als je ermee stopt? Stopt je leven, stop jij met ademhalen? Nee toch? Denk andersom: je wordt van deze situatie niet gelukkig. Waarom er dan mee door blijven gaan? Waar doe je jezelf wel een plezier mee?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Helaas weet ik er alles van als man en ik heb er bij vlagen nog last van, eerder nooit dit soort problemen gekend.

Elkaar ontmoet en opslag verliefd. Het was geweldig, alles klikte enorm behalve onze toekomstvisie. Zij wilde snel samenwonen met vier basisschool kinderen en ik niet (reden ze had geen eigen woning, woonde bij familie). Soms zoekt ze nog contact en ik heb een zwak voor wat wij hadden. Vasthouden aan een lijst negatieve punten en aan een lijst waarom het in de toekomst niet zou werken, werkt soms.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gewoon "koude kalkoen" afkicken van deze verslaving. Ik kan het wel makkelijk zeggen, maar ik weet dat het niet makkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Kun je een soort plannetje maken voor hoe je de eerste tijd ná het uitmaken doorkomt? Afleiding, gezelschap (bij een vriendin gaan bivakkeren?), inderdaad die lijst met redenen, etc. Wat zou jou helpen? Op welke termijn kreeg je de de vorige keren weer behoefte aan hem, en op welke manier legden jullie contact? Hoe kun je jezelf dat verhinderen?
Alle reacties Link kopieren
Dit komt vaker voor. Google eens op relatieverslaving en co-dependentie.
En onderzoek jezelf je gevoel en je verstand:
-wat maakt dat jij terugwil, wat voel je op zo'n moment? Probeeer dieper te graven dan aantrekkingskracht en spanning, wat zit daar onder? Wat voel je in je lichaam, blijf bij het gevoel en probeer dat te plaatsen, heb je aandacht nodig, spanning, afleidig, bevestiging etc.
Fout gedrag levert altijd iets op, onderzoek dat en wees niet boos op jezelf, dat dit zo stroef gaat en je het niet onder controle hebt. Je zult heel veel over jezelf gaan ontdekken. ( en ja je mag me pb-en want ervaring mee)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie ontzettend fijne reacties. Zo fijn dat jullie niet oordelen. Ik voel mezelf zo ontzettend zwak en stom dat ik hierin blijf hangen. Inderdaad is dit een verslaving, zo zie ik het zelf ook. Ik denk ook vaak dat ik door de zure appel heen moet nu. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik over een half jaar of een jaar nog steeds in deze situatie zit. Weliswaar met leuke momenten, maar vooral met hele diepe dalen waarin ik me echt wanhopig voel.

De eerste dagen na het uitmaken gaan nog, maar na zo'n 4, 5 dagen raak ik bijna in paniek bij het idee hem kwijt te zijn of hem met een andere vrouw te zien en dan ga ik weer terug.. We zien elkaar dagelijks dus dat helpt ook niet mee.

Ik voel me iedere keer ook enorm schuldig naar hem toe. Hij is iedere keer zo verdrietig en ik doe hem zoveel pijn.

Maar goed, er moet echt iets gebeuren want zoals jullie al zeggen wil ik over een jaar of langer echt uit deze situatie bevrijd zijn... En het ergste wat kan gebeuren is op dit moment dat ik hem kwijt raak. Al ga ik daar natuurlijk niet dood van, dat weet ik ook. Maar het voelt zo heftig en intens allemaal. Zo ken ik mezelf helemaal niet :(
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
31-07-2021 19:56
Anderhalf jaar gewacht en veel kansen gegeven. Nu het deksel op de neus gekregen. Heb spijt dat ik het niet heb afkapt, want nu heb ik de eer aan hem gelaten.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat hij op een gegeven moment de stekker eruit trekt omdat hij iemand heeft ontmoet voor wie hij wél wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mlous schreef:
31-07-2021 22:08
Daar ben ik dus ook bang voor, dat hij op een gegeven moment de stekker eruit trekt omdat hij iemand heeft ontmoet voor wie hij wél wil gaan.

Ah, dus als hij de stekker er op die manier uittrekt voel je je nog zieliger? Komop zeg, dit is wel erg slachtofferig gedrag. Je wíl er niet mee stoppen, daar komt het op neer. Ga je dan ook nog zeggen dat hij de lul is, als hij een relatie met iemand anders aangaat?
Wat moet er nog gebeuren voordat je er wel klaar mee bent? Idd een relatie met een ander?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het is in ieder geval al goed van je, dat je het patroon ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ervaring hiermee maar ik heb na de 2de keer gezegd dat als het nog eens uit ging, het definitief was. En heb me daaraan gehouden. Ik was gek op die vent maar hij niet op mij en het heeft heel veel zeer gedaan. Een jaar. En toen ging het stilaan beter.
Maar ik heb doorgezet want ik zie mezelf graag. En jij kan dat ook. Het gaat toch vroeg of laat uit. En dan moet je ook door die pijn. Waarom nog uitstellen? Je kan er niet omheen. Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Mlous schreef:
31-07-2021 22:08
Daar ben ik dus ook bang voor, dat hij op een gegeven moment de stekker eruit trekt omdat hij iemand heeft ontmoet voor wie hij wél wil gaan.
Wees hem voor en trek zèlf de stekker eruit.
Mlous schreef:
31-07-2021 22:05
Weliswaar met leuke momenten, maar vooral met hele diepe dalen waarin ik me echt wanhopig voel.
Dit is de kern van je probleem. De dalen zijn diep, daardoor is het verschil met de leuke momenten enorm. Dat ervaar je als een fikse high waardoor je blijft investeren. In zo'n diep dal verlang je immers zó enorm naar een leuk moment (=goedkeuring, bevestiging, je mag er zijn, je bent leuk genoeg=opluchting).

De enige manier om hieruit te komen is inderdaad radicaal alles af te houden en er doorheen te gaan. Je te realiseren dat de leuke momenten niet zó fantastisch zijn, maar dat het contrast gewoon enorm groot is met de dalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven