Uiterlijke verzorging bij mannen

11-12-2018 23:19 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin en ik hadden het er pas over dat veel mannen weinig om hun uiterlijk geven, in ieder geval in onze omgeving dan. Natuurlijk zijn we het erover eens dat een mooi innerlijk belangrijker is dan een mooi uiterlijk, maar over het algemeen doen wij vrouwen meer ons best om er leuk en verzorgd uit te zien vinden wij!

Nu ben ik benieuwd: zien jullie dit ook in je omgeving/bij jouw man of vriend? En waar zie je hem nu echt niet graag in rond lopen? Ik begin:

- Oude, verwassen kleding, eventueel met gaten die de persoon in kwestie ook nog eens heel vaak aan heeft.
- Schoenen die zo vaak gedragen zijn dat de gaten erin zitten.
- Het dragen van truien/vesten die hij jaren geleden bij een evenement heeft gekregen (waarop uiteraard een groot logo staat met een jaartal wat alweer een tijdje in het verleden ligt).
- Kleding die niet goed past. Bijvoorbeeld een te wijde en lange broek die aan de onderkant helemaal gerafeld is.
- Kleding die zijn figuur geen goed doet. Bijvoorbeeld een korte man die een hele lange mantel draagt, dat vind ik er niet zo geslaagd uit zien.

Dat is het voor nu! Dit topic is just for fun... niet om negatief te doen over mannen in het algemeen!
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je noemt lijkt me zo basaal, daar wil je als man toch niet dood in gevonden worden?!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-12-2018 23:21
Alles wat je noemt lijkt me zo basaal, daar wil je als man toch niet dood in gevonden worden?!
Haha! Ik ken er genoeg die er zo bijlopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik let er ook nooit zo op hoe mannen eruit zien.. Ik vind dat vrouwen er ook altijd veel leuker uit kunnen zien. Met mooie make-up en sieraden en mooi opgestoken haar.
Alle reacties Link kopieren
Waar je je al niet druk om kan maken..
Mwah, het verschilt erg. Ik ken ook mannen die heel veel aandacht aan hun kleding en uiterlijk besteden en zelfs hun das matchen met hun sokken.
Is het niet vooral 50+ wat je beschrijft? De wat morsige oudere man? Ik zie dit niet vaak bij jonge mannen ( onder de 35, ik noem maar wat. Tussen 35 en 50 zal t wel een mix zijn).
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
11-12-2018 23:32
Is het niet vooral 50+ wat je beschrijft? De wat morsige oudere man? Ik zie dit niet vaak bij jonge mannen ( onder de 35, ik noem maar wat. Tussen 35 en 50 zal t wel een mix zijn).
Allebei! Er zijn jongens van mijn leeftijd die er zo uit zien, bijvoorbeeld mijn broers. Maar mijn vader en stiefvader durven ook best zo naar buiten!
Mijn vriend geeft niet heel veel om zijn uiterlijk dus als ik er niet zou zijn zou hij er een stuk minder leuk bijlopen. Oude verwassen kleding dan weer niet, maar wel ouder en minder stijlvol. Hij houdt bijv. ook zijn haar en baardgroei minder bij als ik er niet ben. Soms vind ik dat wel jammer, want het lijkt me best leuk om een vriend te hebben die echt een eigen stijl heeft en altijd goed voor de dag komt maar dit heeft ook z'n voordelen want omdat het hem niet uitmaakt kan ik hem precies zo 'stylen' hoe ik het leuk vind, zelfde met kapsel etc. ;)

Maar idd, dit verschilt echt per man. Zolang een man of persoon in het algemeen schoon is en schone kleren draagt kan het me niet echt schelen of ze oude kleren dragen, geen hip kapsel hebben, of vrouwen bijv. geen make-up dragen. Als ik naar mezelf (vrouw) kijk vind ik trouwens ook dat ik er meer dan de helft van de tijd wel leuker uit kan zien (ook in het openbaar), maar dat is gewoon luiheid en gewoon het nut er niet van inzien. Mensen wennen toch wel aan je en dan is het extra leuk als je wel een keer je best doet en complimentjes krijgt.
Nope.

Hier een man die in zijn dagelijkse uniform rondloopt.
Namelijk een zwart Zeeman-tshirt en een jeansbroek.
En af en toe een fleece-trui erbovenop.

Maar als de t-shirt stuk is gaat ie wel de vuilbak in.
En als de broek te hard begint te slijten dient ie enkel nog als klusbroek.
(Tot ie helemaal uiteen valt.)

Ik zie overigens al 15 jaar dezelfde 5 of 6 fleece-truien, maar zolang die niet stuk zijn ... kan het me niet schelen.


Wat ik bij mannen boven de 15 dan weer hatelijk vind zijn die bloemetjes-shorten.
Of ruitjes-shorten.
En veel te dure Scapa-polo's.

Een short of 3-kwartsbroek kan me niet schelen, maar dan wel een effen model graag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, vrouwen dan... met een acryl tuniekje op de eeuwige te strakke spijkerbroek, waardoor hun kont eruit ziet als het achterbalkon van tram 3. Daaronder een paar platte laarzen en vooral 60 ringen aan hun vingers, aan elke vinger minstens 3, van het goedkope soort (van die "zilveren" die je voor 5 euro per stuk bij de "juwelier" koopt), en dan een lekker makkelijk kapsel erboven, liefst in een onnatuurlijke kleur geverfd... Nou, daar krijg je als man spontaan geslachtsdrift van...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner verzorgd zich tot in de puntjes, ik ook. We vinden dit allebei normaal om te doen.

Mijn partner is een man.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-12-2018 23:26
Mwah, het verschilt erg. Ik ken ook mannen die heel veel aandacht aan hun kleding en uiterlijk besteden en zelfs hun das matchen met hun sokken.
Vergeet de riem niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
PJK, geslachtsdrift!
Wil je het erover hebben?
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
12-12-2018 00:05
PJK, geslachtsdrift!
Wil je het erover hebben?
Geslacht valt niet ‘weg’ te verzorgen.
Dat is bepaald of je moet overgaan tot operatie en dat is ingrijpender dan een riempje matchen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben single maar kijk standaard bij naar:

- handen / nagels
- tanden. Te geel of vlekken, geen tanden? Te veel geblowd in leven of gerookt?
- neushaar. Kijk je hem romantisch aan en zie je super lange neusharen
- vette haar ... wat zo hangt als sliertjes
- urine geur of zo vies lichaamsgeur
In mijn omgeving is uiterlijk erg belangrijk. Voor vrouwen en mannen.
Velen lopen er dan ook goedgekleed en goed verzorgd bij. Nee, natuurkijk niet iedereen. Maar velen hebben ook werk waarbij dit wordt verwacht.
Kom ik in bepaalde dorpen in NL dan valt het mij weleens op dat men slecht gekleed gaat. En er onfris uitziet. Maar dat vind ik dan van de mannen en vrouwen. Slecht gekleed en niet goed verzorgd. Dus ongewassen haren. Slechte kapsels. Slechte schoenen van nepleer, ongepoetst. Daarbij al die onfitte lijven door slechte voeding en weinig bewegen.
Het zijn dus niet alleen de mannen.
Vaak hoort bij zo’n onverzorgde man ook een onverzorgde vrouw.
Ik zie nooit stellen waarbij de ene persoon tot in de puntjes verzorgd is en de ander een regelrechte sloeber is.
Schoon gewassen, kleding, lijf en haar en ik vind het prima. Al het andere heb ik immers geen last aan.

Mooie man met mooie kleding is leuk om naar te kijken.

Aardige man is leuk om mee te praten.
Voordeel van de multi culti samenleving, dit verslonste gedrag is hier gelukkig zo goed als uitgestorven.
Ik zie het hier ook niet, de mannen die TO beschrijft. Vraag me af in welke omgeving zij zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Mijn vriend boeit het ook allemaal niet zo, maar alles moet wel schoon zijn en geen dingen met gaten etc. Voor hem is kleding gewoon functioneel. Ik koop af en toe iets voor hem zodat hij niet in een rare broek met wijde pijpen op zijn werk verschijnt. Het werkt prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij heeft werk waar hij smerig van wordt, dus hij loopt door de week in goedkope spijkerbroeken, oude t-shirts en truien onder zijn overal.
Zijn lange haar heeft hij dan ook in een staart met een pet op. Het boeit hem dan ook geen ene meter hoe hij er dan bijloopt.

Buiten werktijd is hij er juist wel heel precies in. Hij heeft een eigen, ietwat flamboyante stijl en besteed dan ook veel tijd aan zijn haar (heeft krullen)
Mijn vriend loopt zelfs op vrije dagen in nette broek, heel soms jeans, en overhemd. Dat terwijl hij er juist zo leuk uitziet in T-shirt of polo. Plus dat ik er dan zo underdressed bij afsteek. Soms laat ik hem dus omkleden in iets meer casuals ;-)
Het-groepje schreef:
12-12-2018 07:53
Voordeel van de multi culti samenleving, dit verslonste gedrag is hier gelukkig zo goed als uitgestorven.
?!?
Mijn man verzorgt zich lichamelijk goed, maar hij is niet specifiek ijdel, bijvoorbeeld. Dus hij is ook gek op t-shirts, met van die foute teksten of plaatjes erop, maar altijd heel, schoon en netjes. Broeken gaan naar de kringloop als ze gaan 'zakken' of beginnende slijtage vertonen. Haren en baard zijn altijd netjes getrimd.

Op het werk en naar feestjes is hij altijd keurig gekleed, afhankelijk van de situatie in pak met overhemd, mét gematchte schoenen en riem uiteraard, tot nette spijkerbroek met colbert en overhemd of nette trui. Hij draagt geen sieraden.

Helaas heeft mijn man ernstig eczeem in zijn gezicht waardoor mensen hem nog wel eens morsig inschatten. Maar dat is hij absoluut niet, hij verzorgt zichzelf minutieus. Vind ik wel vaak heel sneu voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven