Uiterlijke verzorging bij mannen

11-12-2018 23:19 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin en ik hadden het er pas over dat veel mannen weinig om hun uiterlijk geven, in ieder geval in onze omgeving dan. Natuurlijk zijn we het erover eens dat een mooi innerlijk belangrijker is dan een mooi uiterlijk, maar over het algemeen doen wij vrouwen meer ons best om er leuk en verzorgd uit te zien vinden wij!

Nu ben ik benieuwd: zien jullie dit ook in je omgeving/bij jouw man of vriend? En waar zie je hem nu echt niet graag in rond lopen? Ik begin:

- Oude, verwassen kleding, eventueel met gaten die de persoon in kwestie ook nog eens heel vaak aan heeft.
- Schoenen die zo vaak gedragen zijn dat de gaten erin zitten.
- Het dragen van truien/vesten die hij jaren geleden bij een evenement heeft gekregen (waarop uiteraard een groot logo staat met een jaartal wat alweer een tijdje in het verleden ligt).
- Kleding die niet goed past. Bijvoorbeeld een te wijde en lange broek die aan de onderkant helemaal gerafeld is.
- Kleding die zijn figuur geen goed doet. Bijvoorbeeld een korte man die een hele lange mantel draagt, dat vind ik er niet zo geslaagd uit zien.

Dat is het voor nu! Dit topic is just for fun... niet om negatief te doen over mannen in het algemeen!
Het-groepje schreef:
12-12-2018 07:53
Voordeel van de multi culti samenleving, dit verslonste gedrag is hier gelukkig zo goed als uitgestorven.
Leuk racistisch randje plak jij eraan vast, zeg! :nooo:

Dus blanke mannen liepen er vroeger verslonst bij?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-12-2018 23:55
Nee, vrouwen dan... met een acryl tuniekje op de eeuwige te strakke spijkerbroek, waardoor hun kont eruit ziet als het achterbalkon van tram 3. Daaronder een paar platte laarzen en vooral 60 ringen aan hun vingers, aan elke vinger minstens 3, van het goedkope soort (van die "zilveren" die je voor 5 euro per stuk bij de "juwelier" koopt), en dan een lekker makkelijk kapsel erboven, liefst in een onnatuurlijke kleur geverfd... Nou, daar krijg je als man spontaan geslachtsdrift van...
Ik heb werkelijk nog nooit een vrouw er zo bij zien lopen.
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me af wat er nou fun is aan dit topic als ik niet eens negatief mag doen over mannen in het algemeen :whip:
Lorem Ipsum
Mijn vriend is een knappe vent, goed lijf en een goeie kop en altijd tot in de puntjes verzorgd. Heerlijk vind ik dat. Altijd mooie kleding aan, qua stijl is hij een beetje opgeschoven naar mijn smaak: van jongensachtig naar mannelijk. Hij stemt zijn stoppelbaardje ook altijd af op de uitgaansplannen die we hebben, dus op donderdag scheren zodat hij op zaterdag een mooie ongeschoren kaak heeft. Het enige dat ik heb bijgestuurd is zijn haar. Ik heb hem na 3 maanden verkering met zijn bos krullen naar een goede kapper gestuurd.
Sjulia schreef:
11-12-2018 23:23
Ik let er ook nooit zo op hoe mannen eruit zien.. Ik vind dat vrouwen er ook altijd veel leuker uit kunnen zien. Met mooie make-up en sieraden en mooi opgestoken haar.
Bijzonder. Omdat je een vagina hebt moet je dan meer moeite doen dan die mannen waar je nooit op let?
Mijn man is een stuk beter gekleed dan ik. Ik ken eigenlijk weinig morsige mannen, van degenen die er wel zo uitzien denk ik meestal dat ze de hele dag aan het klussen zijn (en dat is dan ook zo.)

Wat ik echt niet aantrekkelijk vind bij een man is een blauw pak met een lichtblauw overhemd en een das, idem pak met lichtblauw streepjesoverhemd, idem pak met iets te lang haar in de nek, vrijwel alle soorten baarden behalve stoppelbaarden, alle soorten snorren, lang haar dat over een kale plek gekamd is, en outdoorkleding dragen voor een dagje bankhangen. O ja, en een schort met een jolige tekst voor de barbecue.
Ik zie het wel graag dat een man uiterlijk goed verzorgd is. Ik vind het vooral belangrijk dat hij zich scheert. Voor mij is niks zo onaantrekkelijk als (stoppel) baarden, snorren en sikken en mannen die zich helemaal kaal scheren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is schoon en verzorgd. Zijn haar houdt hij bij. Hij draagt altijd semi nette kleding, overhemd of blouse met hip printje. Hij houdt zijn baard goed bij. Hij heeft (gelukkig) geen schoenen tik. Heeft wel een handje van jaren op de zelfde schoenen lopen. Maar die zijn dan niet kapot ofzo. Ik verzorg me ook graag goed. Heb veel meer kleding en draag makeup. Dus ik ben er toch meer bezig.
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 12-12-2018 09:49
62.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morsige buren, het stel is morsig, hun kinderen zijn morsig en het huis...daar wil ik niet eens over beginnen.
Verder herken ik niet veel. Mijn vriend herken ik er helemaal niet in. Die is extreem netjes en zuinig op zijn kleding en uiterlijke verzorging.
Daarbij vergeleken ben ik soms ook...morsig
No one should brave the underworld alone.
Het-groepje schreef:
12-12-2018 07:53
Voordeel van de multi culti samenleving, dit verslonste gedrag is hier gelukkig zo goed als uitgestorven.
Welke multi culti heb jij het over?
Alle reacties Link kopieren
Man houdt van mooie nette kleding en schoenen, is schoon en verzorgd. Zelfde geldt voor mij. Alleen kunnen we niet zoveel kleding kopen helaas.
stroman schreef:
12-12-2018 09:24
Mijn man is een stuk beter gekleed dan ik. Ik ken eigenlijk weinig morsige mannen, van degenen die er wel zo uitzien denk ik meestal dat ze de hele dag aan het klussen zijn (en dat is dan ook zo.)

Wat ik echt niet aantrekkelijk vind bij een man is een blauw pak met een lichtblauw overhemd en een das, idem pak met lichtblauw streepjesoverhemd, idem pak met iets te lang haar in de nek, vrijwel alle soorten baarden behalve stoppelbaarden, alle soorten snorren, lang haar dat over een kale plek gekamd is, en outdoorkleding dragen voor een dagje bankhangen. O ja, en een schort met een jolige tekst voor de barbecue.
Oeh pijnlijk punt: ik ben een tijdje geleden de les gelezen over mijn gebrek aan representativiteit. Door een jongeman in een te groot blauw pak, met gel stekels en gele tanden en een heel vreemd baardje (ramdom wat haar en kale plekken).
Ik heb me keurig ingehouden
(de dame die erbij stond zei later 'ik was bang dat het polyester van dat pak spontaan zou ontbranden onder jouw blik en bleef maar het mannetje al wegrennend voor me zien met vlammetjes uit zijn stekelhaar')
maar echt.
Hele speech over stijlvol kleden en hoe belangrijk mooie kwaliteit kleidng is als je op een bepaald niveau wil functioneren.
Ik heb gewoon maar mijn mond gehouden, where to start.
Maar dat soort pakken is dus even een traumaatje.
Alle reacties Link kopieren
Kleren maken de man, is toch vaak echt wel zo hoor.
Bij vrouwen is dat anders...Doutzen ziet er zelfs in een vuilniszak nog mooi uit:-)
Mijn partner (man) besteedt niet zozeer veel tijd aan zijn uiterlijk, maar wel de aandacht. Regelmatig naar een goede kapper, 1x per jaar naar OGER voor zijn pakken en overige zakelijke kleding, en voor casual ook altijd mooi goed spul.
Altijd mooi horloge en goede schoenen. Niet opvallend of patserig maar gewoon stijlvol.
Dat is de stijl waar ik ook van houd.
Wat ik idd vreselijk vind zijn de voorbeelden genoemd in de OP :cry: :cry: :cry: :cry:
Monchu69 schreef:
12-12-2018 09:53
Welke multi culti heb jij het over?
Wat het zegt?
Wat vroeger allochtoon heette.
Ik ken geen jonge Surinamer, Antilliaan, Marokkaan, Turk, Syriër, Afrikaan, etc die je ooit zult aantreffen in versleten en kapotte kleding.
Stagebegeleider: kunt u deze jongens eens aanspreken, ze moeten werk doen waar ze vies van worden en komen steeds in hun fancy outfitjes.
Stagiaires in glittershirt, broek met twee glimgulpen en bijpassend jasje met zeventig ritsen en glimmende Dsquared schoenen : dit zijn mijn oude kleren, is van vorig jaar.
Tiana_76 schreef:
12-12-2018 09:06
Leuk racistisch randje plak jij eraan vast, zeg! :nooo:

Dus blanke mannen liepen er vroeger verslonst bij?
Niet allemaal, maar wel beduidend vaker dan de huidige allochtone jongeman. Zoek jij maar eens een mentaal gezonde surinamer die in kapotte oude kleding loopt.
Terwijl we allemaal wel de tig aardrijkskunde-scheikunde- wiskunde docenten voor de geest kunnen halen die prima functioneerden met een berg roos op de schouders en elke week dezelfde drie viezige rafelige overhemden en tot op de draad versleten broek aan.
Tiana_76 schreef:
12-12-2018 09:06
Leuk racistisch randje plak jij eraan vast, zeg! :nooo:

Dus blanke mannen liepen er vroeger verslonst bij?
Niet allemaal, maar wel beduidend vaker dan de huidige allochtone jongeman. Zoek jij maar eens een mentaal gezonde surinamer die in kapotte oude kleding loopt.
Terwijl we allemaal wel de tig aardrijkskunde-scheikunde- wiskunde docenten voor de geest kunnen halen die prima functioneerden met een berg roos op de schouders en elke week dezelfde drie viezige rafelige overhemden en tot op de draad versleten broek aan.
Het-groepje schreef:
12-12-2018 10:23
Niet allemaal, maar wel beduidend vaker dan de huidige allochtone jongeman. Zoek jij maar eens een mentaal gezonde surinamer die in kapotte oude kleding loopt.
Terwijl we allemaal wel de tig aardrijkskunde-scheikunde- wiskunde docenten voor de geest kunnen halen die prima functioneerden met een berg roos op de schouders en elke week dezelfde drie viezige rafelige overhemden en tot op de draad versleten broek aan.
Die zijn er ook zat hoor van die onverzorgde allochtone mannen en vaak met dat eeuwige vieze petje op.
Blondie456 schreef:
12-12-2018 10:33
Die zijn er ook zat hoor van die onverzorgde allochtone mannen en vaak met dat eeuwige vieze petje op.
Ik ken ze dan niet. Zal er eens op letten, misschien heb ik een roze bril op.
Alle reacties Link kopieren
Ja en waar die jonge allochtonen het geld vandaan halen voor die kleding is me een raadsel
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-12-2018 23:55
Nee, vrouwen dan... met een acryl tuniekje op de eeuwige te strakke spijkerbroek, waardoor hun kont eruit ziet als het achterbalkon van tram 3. Daaronder een paar platte laarzen en vooral 60 ringen aan hun vingers, aan elke vinger minstens 3, van het goedkope soort (van die "zilveren" die je voor 5 euro per stuk bij de "juwelier" koopt), en dan een lekker makkelijk kapsel erboven, liefst in een onnatuurlijke kleur geverfd... Nou, daar krijg je als man spontaan geslachtsdrift van...
Zo beetje gefrustreerd???
Alle reacties Link kopieren
-Hades- schreef:
12-12-2018 09:48
Ik heb morsige buren, het stel is morsig, hun kinderen zijn morsig en het huis...daar wil ik niet eens over beginnen.
Verder herken ik niet veel. Mijn vriend herken ik er helemaal niet in. Die is extreem netjes en zuinig op zijn kleding en uiterlijke verzorging.
Daarbij vergeleken ben ik soms ook...morsig
Serieuze vraag.... Wat is nou toch morsig????
Ik lees het in dit topic voor het eerst!
Omg mss is m'n man of buren of zelfs buurt morsig!!!!!

Mijn zwaar gereformeerde buurman vast niet!!!. Altijd keurig in pak, sjaaltje (zo'n dun stofje) om, keurig bruin tasje en haar glimt van de gel (totdat z'n klapkratje van onder open brak en de boodschappen over straat rolde😂😂😂😂)
Onverzorgd?!
De metroseksualiteit is in het algemeen zo errug doorgeslagen dat het gros meer badkamertijd nodig heeft voor al hun haar...en die wenkbrauwen die steeds meer oplossen....dan nog liever een oud logo vest hoor hahaha
turquasi schreef:
12-12-2018 09:13
ik vraag me af wat er nou fun is aan dit topic als ik niet eens negatief mag doen over mannen in het algemeen :whip:

Mag wel hoor. Kunnen wij best tegen. :bigkiss:
Overigens zijn er ook genoeg morsige vrouwen, hoor. Ga overdag maar eens naar een Emté of Action, hoeveel mensen daar niet in campingsmoking rondlopen. o_o
Alle reacties Link kopieren
Ach vrouwen zijn net zo hoor.

Als ik verteln dat ik soms een eigen kledingstuk naai dan kijken ze je meteen aan of je achterlijk bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven