Uiterlijke verzorging bij mannen

11-12-2018 23:19 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin en ik hadden het er pas over dat veel mannen weinig om hun uiterlijk geven, in ieder geval in onze omgeving dan. Natuurlijk zijn we het erover eens dat een mooi innerlijk belangrijker is dan een mooi uiterlijk, maar over het algemeen doen wij vrouwen meer ons best om er leuk en verzorgd uit te zien vinden wij!

Nu ben ik benieuwd: zien jullie dit ook in je omgeving/bij jouw man of vriend? En waar zie je hem nu echt niet graag in rond lopen? Ik begin:

- Oude, verwassen kleding, eventueel met gaten die de persoon in kwestie ook nog eens heel vaak aan heeft.
- Schoenen die zo vaak gedragen zijn dat de gaten erin zitten.
- Het dragen van truien/vesten die hij jaren geleden bij een evenement heeft gekregen (waarop uiteraard een groot logo staat met een jaartal wat alweer een tijdje in het verleden ligt).
- Kleding die niet goed past. Bijvoorbeeld een te wijde en lange broek die aan de onderkant helemaal gerafeld is.
- Kleding die zijn figuur geen goed doet. Bijvoorbeeld een korte man die een hele lange mantel draagt, dat vind ik er niet zo geslaagd uit zien.

Dat is het voor nu! Dit topic is just for fun... niet om negatief te doen over mannen in het algemeen!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje heeft toch gewoon helemaal gelijk?

Als is het nu banlieue dat de klok slaat.
Het-groepje schreef:
12-12-2018 10:23
Niet allemaal, maar wel beduidend vaker dan de huidige allochtone jongeman. Zoek jij maar eens een mentaal gezonde surinamer die in kapotte oude kleding loopt.
Terwijl we allemaal wel de tig aardrijkskunde-scheikunde- wiskunde docenten voor de geest kunnen halen die prima functioneerden met een berg roos op de schouders en elke week dezelfde drie viezige rafelige overhemden en tot op de draad versleten broek aan.
Ik blijf het een hele rare opmerking vinden.
beetjegek schreef:
12-12-2018 10:43
Ja en waar die jonge allochtonen het geld vandaan halen voor die kleding is me een raadsel

Rijke ouders, winkelschappen vullen zichzelf niet, afhaaleten wordt niet naar je huis getoverd en door kabouters gemaakt, uberauto's zijn ook nog altijd met chauffeur, velen hebben meegebouwd aan de nieuwe metrolijn, vliegtuigen maken zichzelf niet schoon, etc etc.
Het-groepje schreef:
12-12-2018 10:23
Niet allemaal, maar wel beduidend vaker dan de huidige allochtone jongeman. Zoek jij maar eens een mentaal gezonde surinamer die in kapotte oude kleding loopt.
Terwijl we allemaal wel de tig aardrijkskunde-scheikunde- wiskunde docenten voor de geest kunnen halen die prima functioneerden met een berg roos op de schouders en elke week dezelfde drie viezige rafelige overhemden en tot op de draad versleten broek aan.
Je vergelijkt nu jonge jongens met mannen van middelbare leeftijd en het verschil zit 'm volgens jou in de afkomst? Okeeeeeeeeeej.
Alle reacties Link kopieren
Grappig topic. Ik voel me geenszins aangesproken, integendeel. Ben ook weer geen "mietje" wat met gel, kammetje, haarlokje maken en alles in de weer voor de spiegel staat. Had ooit eens zo'n schoonzoon. Ik ga zelf altijd voor de quasi nochalante look, waarbij nonchalant dan gezien moet worden als: hij lijkt er niet mee bezig te zijn. Maar ik ben het wel degelijk! Beetje sneaky dus, net alsof. Echter wel snel klaar en niet zoals alle dames hier (vrouwengezin) on-tieg-lijk lang bezig zijn en dan telkens die onzekerheid! Ik blijf me erover verbazen. Trek gvd wat aan en kies gewoon!

Hoe dan ook, ben ik vooral gespitst op persoonlijke verzorging. Bij mezelf dus schaamhaar getrimd, ook achter. Nagels (20) kort. Nagelriemen (20) op orde. Geen werk, simpelweg dagelijks even invetten met "zolang het maar vet is" halve minuut werk of zo. Neus- en oorharen en nek regelmatig uitscheren met mesje. Scheren altijd nat met mesje, soms dubbelscheren als ik het extra glad wil hebben. En als 'n stoppelbaardje, dan wel op jukbeenderen en in hals wegscheren zodat er toch 'n soort van strakke look ontstaat.

Dames met slecht verzorgde voeten, eelt en zonder nagellak, vind ik vreselijk. Kijk naar de dames in de zuid Europese landen, of sowieso waar het warmer is. Voeten worden daar getoond, dus moeten wel goed verzorgd zijn. Hier worden ze het grootste gedeelte van het jaar verstopt, dus boeien. Maar als de sokken of panties (of liever kousen!) uitgaan, zie je die voeten.

Kleding. Tja, van alles wat. Casual (vrij vaak) tot business look. Wel altijd lettend op schoon, niet stuk, nergens 'n vlekje. En kreukvrij waar dat moet. Met linnen bijv neem ik het niet zo nauw. En ondergoed, ook belangrijk. Ook bij de dames.

Kan er nog wel wat over schrijven, maar dit forum neemt me nu net even te veel tijd in beslag. Had al enige tijd niet meer gepost, maar de laatste dagen weer wel. Voelt dubbel. Enerzijds best interessant en leuk. Anderszijds kost het te veel tijd.

Gaat weer verder in lees modus
.
Tiana_76 schreef:
12-12-2018 11:17
Ik blijf het een hele rare opmerking vinden.
Waarom? Andersom worden er wel ergere dingen gezegd en dan in zijn algemeenheid en ik zeg niks over alle blanke mannen, alleen de onverzorgden.
Waar ik verder niks negatiefs over zeg, het is niet zo dat ik hun onverzorgdheid aan criminaliteit koppel ofzo. Andersom zie ik je niet zo fel reageren op de opmerking over hoe verzorgde allochtonen aan het geld komen voor hun kleding.
Beetje vreemde selectieve verontwaardiging dus.
Manlief schreef:
12-12-2018 11:49
Bij mezelf dus schaamhaar getrimd, ook achter.
Dat is inderdaad het allereerste waar ik op let, zowel in zakelijke omgeving als bij het boodschappen doen.
kindrebel schreef:
12-12-2018 11:42
Je vergelijkt nu jonge jongens met mannen van middelbare leeftijd en het verschil zit 'm volgens jou in de afkomst? Okeeeeeeeeeej.
Negatieve verschillen mogen hele topics aan gewijd worden, maar dat je Sven niet elke week bij kapper Harry ziet zitten om secuur zijn wenkbrauwen, baard en haar te verzorgen mag niet benoemd worden? Oooookeeeeeeej.
Reageer ook even op die opmerking over waar verzorgde allochtonen hun kleding van betalen?
Kunnen we afkomst niet eens een keer weglaten uit deze discussie? Dat is toch totaal niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-12-2018 11:32
Rijke ouders, winkelschappen vullen zichzelf niet, afhaaleten wordt niet naar je huis getoverd en door kabouters gemaakt, uberauto's zijn ook nog altijd met chauffeur, velen hebben meegebouwd aan de nieuwe metrolijn, vliegtuigen maken zichzelf niet schoon, etc etc.
Nou man en ik werken ook gewoon, hebben een goed salaris, maar toch kunnen wij niet in die merken lopen hoor... Of ze moeten in hotel mama wonen. Die banen die jij noemt verdien je ook maar een grijpstuiver bij.
RikM schreef:
12-12-2018 12:00
Kunnen we afkomst niet eens een keer weglaten uit deze discussie? Dat is toch totaal niet relevant.
Ik vond het wel een grappig verschil maar ok.
Het-groepje schreef:
12-12-2018 11:56
Negatieve verschillen mogen hele topics aan gewijd worden, maar dat je Sven niet elke week bij kapper Harry ziet zitten om secuur zijn wenkbrauwen, baard en haar te verzorgen mag niet benoemd worden? Oooookeeeeeeej.
Reageer ook even op die opmerking over waar verzorgde allochtonen hun kleding van betalen?
Zodat jij mijn reactie kan gebruiken om kwijlend en handenwrijvend je verborgen racisme te etaleren? Wat denk je zelf?
Het-groepje schreef:
12-12-2018 11:51
Waarom? Andersom worden er wel ergere dingen gezegd en dan in zijn algemeenheid
Niet door mij hoor.
beetjegek schreef:
12-12-2018 12:02
Nou man en ik werken ook gewoon, hebben een goed salaris, maar toch kunnen wij niet in die merken lopen hoor... Of ze moeten in hotel mama wonen. Die banen die jij noemt verdien je ook maar een grijpstuiver bij.
Mijn ervaring (in onderwijs en persoonlijke leefomgeving) is dat veel jongeren van buitenlandse afkomst (dan praat ik over in dit specifieke geval Marokkaans, Armeens, Surinaams, Zuid-Afrikaans, daar heb ik binnen onderwijs ervaring mee) zéér hard werken voor de extra centen, door meerdere baantjes en op de juiste dingen sparen, om zo precies te kunnen kopen wat de influencer heeft aangeraden.
Er wordt dus niets uitgegeven aan cheapo h&m-tjes of echt maar zeer beperkt. Ook heb ik uit de persoonlijke omgeving begrepen dat mensen van jongs af aan leren om zichzelf tot in de puntjes te verzorgen (wassen, scheren, waxen of epileren, nagels en haren verzorgen), veel omvangrijker dan kinderen uit volledig Nederlandse gezinnen. Uiterlijk verzorgen is een uiting van respect voor jezelf en anderen, dat voelt wel eens anders bij autochtone kinderen.

Ik denk dus dat afkomst zeker een rol speelt. Ik ben zelf derde generatie Indonesisch en heb ook gewoon geleerd te mandiën (stortbad of emmertje, met zeer omvangrijk inzepen en schoonmaken van je lichaam) en de botol cebok te gebruiken, bijvoorbeeld. Het stortbad gebruik ik niet meer, want fijne douche ;-) , maar botol cebok nog wel standaard.
kindrebel schreef:
12-12-2018 12:26
Zodat jij mijn reactie kan gebruiken om kwijlend en handenwrijvend je verborgen racisme te etaleren? Wat denk je zelf?
Rustig maar hoor.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
12-12-2018 12:52
Ik denk dus dat afkomst zeker een rol speelt. Ik ben zelf derde generatie Indonesisch en heb ook gewoon geleerd te mandiën (stortbad of emmertje, met zeer omvangrijk inzepen en schoonmaken van je lichaam) en de botol cebok te gebruiken, bijvoorbeeld. Het stortbad gebruik ik niet meer, want fijne douche ;-) , maar botol cebok nog wel standaard.

Selemat siang, hier 'n second generation en ja, uiteraard botol cebok, verplichte kost hier. Al m'n dochters zijn ermee opgegroeid. Standaard altijd 'n aantal flesjes in het toilet, zodat ze lekker op omgevingstemperatuur kunnen komen. Vind het altijd zo ranzig, dat droog "wegsmeren" met papier. Handen wassen doet men wel altijd met water, dus waarom de billen dan alleen droog vegen? Ik heb er nooit iets van begrepen :-(
.
beetjegek schreef:
12-12-2018 12:02
Nou man en ik werken ook gewoon, hebben een goed salaris, maar toch kunnen wij niet in die merken lopen hoor... Of ze moeten in hotel mama wonen. Die banen die jij noemt verdien je ook maar een grijpstuiver bij.
Ze wonen inderdaad vaak nog thuis en werken zich het schompes.
Verder wat Jonathan zegt, ze kopen zeer selectief en investeren in dure stukken.
Heel anders dan hoe ikzelf bijvoorbeeld mijn garderobe samenstel.
Ik ken bijv verschillende kinderen die de jongsten van het gezin zijn en die krijgen ook van oudere broers en zussen met werk nog eens wat. Eentje krijgt bij iedere goed afgesloten periode zonder verzuim iets, laatste buit waren Alexander mcqueens voor zoveel honderd euro.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
12-12-2018 11:53
Dat is inderdaad het allereerste waar ik op let, zowel in zakelijke omgeving als bij het boodschappen doen.
Ik hoop zo dat je rughaar bedoeld...
Alle reacties Link kopieren
Aan zo'n voorkomen kan je meteen de kans inschatten dat die man dus vrijgezel is. Wanneer het dan ook nog eens een leuk persoon blijkt te zijn, wordt het jouw vriendje en kan jij hem verder naar jouw smaak aankleden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Dan weet ik nog een afknapper bij vrouwen. Van die broeken met dat schijnt mode te xijn.,kapotte knieën dat schijnt mode te zijn, vooral bij jonge meiden.
Alle reacties Link kopieren
Hier een 'allochtone jongeman' van het type 'verslonsde wiskundedocent', het slechtste van twee werelden. Come at me, bro.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-12-2018 11:56
Negatieve verschillen mogen hele topics aan gewijd worden, maar dat je Sven niet elke week bij kapper Harry ziet zitten om secuur zijn wenkbrauwen, baard en haar te verzorgen mag niet benoemd worden? Oooookeeeeeeej.
Reageer ook even op die opmerking over waar verzorgde allochtonen hun kleding van betalen?
Helemaal mee eens. Ik vind over het algemeen de Turkse mannen en de Marokkaanse mannen er beter verzorgd uitzien.
Waarom mag dat niet gezegd worden?

Mijn man is erg schoon en netjes op zichzelf gelukkig. Toch vind ik hem het allerlekkerst als hij ongeschoren en verwilderd thuis komt van zijn werk :lol:
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
12-12-2018 18:56
Hier een 'allochtone jongeman' van het type 'verslonsde wiskundedocent', het slechtste van twee werelden. Come at me, bro.
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
12-12-2018 18:56
Hier een 'allochtone jongeman' van het type 'verslonsde wiskundedocent', het slechtste van twee werelden. Come at me, bro.
:proud:
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
12-12-2018 08:44
Die van mij heeft werk waar hij smerig van wordt, dus hij loopt door de week in goedkope spijkerbroeken, oude t-shirts en truien onder zijn overal.
Zijn lange haar heeft hij dan ook in een staart met een pet op. Het boeit hem dan ook geen ene meter hoe hij er dan bijloopt.

Buiten werktijd is hij er juist wel heel precies in. Hij heeft een eigen, ietwat flamboyante stijl en besteed dan ook veel tijd aan zijn haar (heeft krullen)
Idem dito hier.. Ook eentje die door de week in werk tenue loopt, hij werkt in een garage.. Zijn lange haren zitten dn in een losse staart. In het weekend kan hij zich zelf bezig houden met zijn baard te kammen 🤭 en moeten zijn haren echt perfect liggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven