Uitgaan met iemand die ik niet leuk vind

20-03-2018 13:41 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb mezelf zeg maar een beetje in een klote situatie gekregen. Een tijdje geleden appte een jongen me die ik ken van het sporten me. Hij gaf me complimentjes en het was best wel duidelijk dat hij me leuk vond. Op dat moment dacht ik dat ik hem ook leuk vond dus toen hebben we de hele avond geappt. Ik was echt super blij en ik dacht echt dat ik hem heel leuk vond. Toen ongeveer een week later appte hij me weer en toen vroeg hij of ik misschien een keer met hem wilde afspreken. Alleen toen kreeg ik opeens echt heel erge twijfels en kwam ik erachter dat ik hem eigenlijk helemaal niet leuk vind. Maar we hebben die ene avond heel lang geappt en ik heb hem heel erg het idee gegeven dat ik hem ook leuk vond (dat dacht ik op dat moment ook echt). Ik vond daarom ook dat ik niet het recht had om nee te zeggen, omdat ik hem op het verkeerde been heb gezegd. En ik wilde heb niet kwetsen of gemeen zijn. Ik heb zijn vraag een tijdje kunnen ontwijken, maar op het laatst lukte dat niet meer dus toen heb ik maar gewoon ja gezegd. En nu heb ik volgende week woensdag dus een afspraak met hem. Maar ik wil eigenlijk helemaal niet, want ik vind hem niet leuk en ik wil niet tegen hem liegen of hem valse hoop geven. Want het toch nooit wat worden… Ik had gewoon meteen nee moeten zeggen, maar ja daar is het nu te laat voor…
Eigenlijk vind ik dus dat ik onze afspraak alsnog af moet zeggen, want ik heb geen interesse in hem. Maar aan de andere kant wil ik eigenlijk ook wel weer heel graag. Ik heb namelijk nog nooit een vriendje gehad (ik ben al 20), maar ik zou het wel echt super graag willen. En nu is er eindelijk iemand die mij leuk vind, dan kan ik toch niet nee zeggen? Het komt er dus op neer dat ik eigenlijk wel met hem uit wel, maar meer om het feit dat iemand mij leuk vind dan omdat hij het is. Ik vind de aandacht gewoon super fijn en daarom wil ik heel graag met hem uit gaan. Maar als het iemand anders was geweest dan was het ook goed geweest. En dat is de verkeerde reden om met iemand uit te gaan… Ik zou met hem uit moeten gaan omdat ik HEM leuk vind, en niet omdat ik de aandacht leuk vind die hij me geeft…
Ik weet dus echt niet wat ik moet. Eigenlijk weet ik wel dat ik niet met hem uit moet gaan, want ik vind hem niet leuk (en als ik wel ga lieg ik dus tegen hem, en ook een beetje tegen mezelf). Maar eigenlijk wil ik echt super graag met hem uit gaan omdat ik zo graag een vriendje wil (maar niet per se hem dus). Ik ben bang dat ik echt super veel spijt ga krijgen als ik onze afspraak afzeg. Eindelijk is er iemand die mij leuk vind en dan zeg ik nee, zo krijg ik nooit een vriend!
Ik zit gewoon heel erg met me zelf in de knoop hiermee. Aan de ene kant zou zo graag een vriend willen, maar aan de andere kant wil ik niet tegen hem en mezelf liegen en vanwege de verkeerde redenen met hem uit gaan. Ik ben bang dat als ik wel met hem uit ga dat ik doe wat ik eigenlijk niet wil, dat ik hem zoen alleen maar omdat ik graag iemand een keer wil zoenen en straks krijg ik daar spijt van…
Ik wou dat ik hem gewoon meteen had afgewezen, maar ja.. daar is het nu een beetje laat voor. Eigenlijk kan ik nu helemaal geen nee meer zeggen, toch? Ik weet gewoon niet wat ik moet doen…
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je zo graag een vriendje? Een relatie is ook niet alles hoor.
Geef gewoon eerlijk aan dat je niet met hem op date wil. En laat het voor de rest op z'n beloop.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uitgaan, een leuke avond hebben en lekker zoenen. Je hoeft toch niet gelijk te trouwen? Niet zo serieus hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt geen 20....
Je weet helemaal nog niet of je hem leuk vindt of niet, want je hebt alleen nog maar geappt.
Waarom dacht je dat je hem leuk vindt en waarom vond je hem plots niet meer leuk?
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 14:08
1.89% gewijzigd
Ga gewoon met hem uit. Misschien blijkt hij toch leuker dan je dacht. En als dat niet zo is dan laat je hem weten dat er geen klik is van jouw kant.
Alsof je meteen aan iemand vast zit omdat je hem even leuk vond.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je er niet gewoon een leuke avond van, en kijk je hoe het verloopt. Misschien gaat het heel erg goed , en is het de liefde van je leven. Je bent volgens mij gewoon onzeker en nu de date er is krijg je koud water vrees.
Gewoon mee met de flow van je leven en zie maar waar het schip strand. Je bent super jong, leuke dingen gaan doen waaronder deze date! Je zit niet gelijk aan hem vast hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Echt, wat ben jij triest aan het meuten zeg. Het is maar een keer een keertje uit gaan met iemand waar je leuk mee kon Appen.

Het voordeel is nu tenminste dat je niet telkens minuten moet wachten totdat er weer eens een zinnetje uitkomt.

Daarnaast, jij bent hem verder niets verplicht. Dus gewoon de rekening delen en er onbevangen instaan. Wie weet kom je wel iemand tegen die je wel echt leuk vind.

En zoals jij denkt, bewijst maar weer eens dat jij nog lang niet toe bent aan een relatie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
mens wat maak jij toch hele scenario's in je hoofd.

Hoeveel contact is er geweest, en hoe zo ben je na wat nadenken tot de conclusie gekomen dat het nooit wat zal worden?

Ga gezellig uit, ga wat leuks doen. Misschien is hij buiten de sportschool in het echt hartstikke leuk. Misschien kom je er na 5 minuten achter dat hij een klootzak is. In het eerste geval, maar een vervolg date. In het tweede geval zeg je na 5 minuten, sorry, ik had me er wat anders van verwacht. Hier is het geld voor mijn drankje, tot ziens.

En in alle andere gevallen, ga je vooral niet nadenken en gewoon zien wat het wordt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad gewoon gaan! Ik snap jouw zenuwen wel, maar online kun je maar zoveel over een persoon zeggen.
Ga er gewoon heen, zorg dat je een leuke avond hebt en kijk of er een klik is. Is die er niet, zeg dat dan ook eerlijk tegen hem. En misschien blijkt hij in het echt leuker te zijn dan jij denkt!
:wtf:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met de andere: niet geschoten is altijd mis. Wat kan er fout gaan? Als het niets is hoef je nooit meer contact te hebben, en als het eigenlijk toch wel leuk was, een weg naar meer?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je uitgaan met iemand die je niet leuk vindt?
Dus ik vind dat je gewoon nee kan zeggen.
Wat voor verwachtingen denk je dat je geschapen hebt? Dat je z'n kind wil baren ofzo? Gewoon gaan, wie weet wordt het hartstikke leuk. Zie het gewoon als een leuk uitje.

ik ben wel benieuwd wat er nou in die week gebeurd is. Zijn je vriendinnen negatief over hem geweest ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon uit met hem. Gewoon een drankje dan kan je snel weg als je het niet ziet zitten. Wie weet wordt het niets maar ben je wel weer een ervaring rijker. Zorg er wel voor dat je eerlijk tegen hem bent tijdens en na dit afspraakje want anders kom je wel erg in de puree.
Dat is best triest eigenlijk. Dat je zo wanhopig bent dat je met iemand uit gaat die je niet eens leuk vind. En dat je bang bent dat je met hem zoent terwijl je dat eigenlijk niet wil.

Ik ben het dus niet eens met de anderen, je komt namelijk op me over alsof je geen nee durft te zeggen. Daar zou ik dus mee beginnen, met een beetje eigenwaarde en zelfvertrouwen kweken.
Twíntig? Écht?

Ga gewoon, je hoeft er niet mee te trouwen of zo. Als je hem niet leuk vindt aan het einde van de date, kun je dat eerlijk zeggen. Maar misschien is hij wel leuker dan je denkt.
Je kan toch gewoon wat gaan doen en is het niets dan ga je weer?
Waarom vond je hem eerst leuk en daarna niet meer?

Als je dingen niet wil, moet je geen ja zeggen. Leer dat snel want je gaat daardoor in nog vervelendere situaties belanden...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan.

Soms blijken mensen gewoon heel leuk te zijn en vise versa.

En je doet date ervaring op wat je wel en niet wil/ zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Heb een ontwikkelstoornis of een leerachterstand?

Wat doe je nou wanneer hij seks wil en jij niet...zeg dan ook Ja uit beleefdheid of omdat je het gevoel heb dat je geen recht hebt op een eigen mening dan wel omdat hij wel aardig is geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon doen joh...wat maakt het uit wat jijzelf vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
20-03-2018 13:45
Je bent echt geen 20....
Waarom niet? Dit taalgebruik past heel goed bij iemand van 20 tegenwoordig. (helaas)
Je wil wel uit maar niet met hem.

Je wil wel een vriendje maar niet hem.

Zeg dus tegen die jongen : " ik wil met je uit" en doe dit erbij : :nope:
Ik zou gewoon tegen hem zeggen:

"Sorry maar ik heb me bedacht . Ik zeg de date af . "

En dan vraagt hij misschien : maar waarom dan?

"Nou, gewoon. Omdat ik er geen zin in heb"

En dan fiets je op je achterwiel weg .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven