Uitgenodigd voor eten, maar we willen niet

09-05-2021 10:30 378 berichten
Partner en ik zijn bevriend met een ander stel dat graag kookt en ons regelmatig uitnodigt om te komen eten. Nu zijn we weleens komen eten maar het eten is zo vies dat we iedere keer met moeite de avond doorkomen. Het zijn de meest vreemde combinaties die op tafel komen, bijvoorbeeld rauwe knakworst puree met mosterd erop, gefrituurde broccoli die zwart geworden is en een soort pasta met pastasaus gemaakt met tig verschillende zakjes waardoor het zo zout en kruidig is dat het nauwelijks te eten is. Voor toetje kregen we een keer een soort jello combinatie met fruit en mayo erin (ja, mayonaise in een toetje :-( ).

Ik heb het voor nu weten af te houden met smoesjes of een tegenvoorstel om gewoon wat drankjes te doen of ergens uit eten te gaan maar ze blijven ons maar uitnodigen voor een diner. Ik krijg al zweethanden als ik eraan denk om daar te eten, zo erg is het. Het vervelende is dat zij zelf denken dat het eten heel goed is. Ze zeggen dat ze graag ‘freestylen’ en werken niet met recepten, wat de rare combinaties verklaard. Hoe kan ik hier onderuit komen?
Sorry maar :rofl:

Geen tips!
Een dieet of voedselallergie bedenken
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet waar toch? En als het wel waar zou zijn; nodig ze bij jullie uit. Of stel het even uit onder het mom van covid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat jullie een andere smaak dan zij hebben en dat je graag op visite komt maar niet komt eten. Anders blijven ze het vragen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Freestylen :-D
Ik zou helaas verhinderd zijn.
Ik zou ook aangeven dat je op een speciaal dieet bent, bedenk er eentje. En dat je voorlopig bij niemand gaat eten. Dat je met liefde een drankje komt doen na het eten. :-D
:proud:
Leer ze koken ;-)
En anders zelf koken en hen uitnodigen bij jullie.
En anders een lunch of zo.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er niet aan ontkomen.
Plan een route terug langs de Mac.
En vergeet niet ons op de hoogte te brengen. Details graag.
Extra punten als je het recept vraagt.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Hahaha ik moest ook erg lachen om de OP, het zou je maar gebeuren!

Maar serieus: ik zou ze toch maar eerlijk vertellen dat jullie niet zo ‘avontuurlijk’ zijn op gebied van experimenteel eten en dat de gerechten over jullie grens gaan, oid. Van tevoren even goed bedenken welke woorden je kunt gebruiken zonder ze te beledigen.
Anders blijven ze jullie idd uitnodigen.
Luci_Mster2 schreef:
09-05-2021 10:37
Ik zou ook aangeven dat je op een speciaal dieet bent, bedenk er eentje. En dat je voorlopig bij niemand gaat eten. Dat je met liefde een drankje komt doen na het eten. :-D
Dan kunnen ze nog zeggen dat ze met je dieet rekening zullen houden.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn duurt het langst ❤️.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Duchesnea schreef:
09-05-2021 10:40
Dan kunnen ze nog zeggen dat ze met je dieet rekening zullen houden.
En dan bedank je, nee hoeft niet, ik eet nu even een tijd liefst gewoon thuis, veel handiger.

Blijven ze zeuren, zou ik wat van het zeuren zeggen of helemaal niet meer afspreken.
Of gewoon zeggen dat je het niet lekker vindt wat ze maken. Kan ook.

Zou ik geen probleem mee hebben maar de meeste mensen vinden dat niet zo leuk om te doen en al helemaal niet zo leuk om te horen. :-D
suzyqfive schreef:
09-05-2021 10:42
Eerlijk zijn duurt het langst ❤️.
In sociale situaties juist vaak niet. Vriendelijke leugentjes als smeermiddel. Ook niet mijn ding maar is helaas wel nodig voor de meeste vriendschappen.
Leugentje op eigen bestwil - FODMAP dieet omdat je last hebt van je darmen, en dus bijna helemaal niks mag eten nu. Alleen puur eten, geen gluten, geen suikers, geen lactose... dan wordt koken erg moeilijk - en dat ongemak wil je ze natuurlijk niet aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt zo smerig is als dat je in je op aangeeft, zou ik toch proberen duidelijk te maken dat je het echt niet lekker vind.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Corona is voorlopig nog steeds een goede reden. En als het daarna nog steeds "moet" iets anders voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
“Haha, lief van je, maar ik zal het maar toegeven: ik ben een ontzettend lastige eter. Ja, ik vind het zelf ook een beetje gênant, maar ik vind gewoon maar heel weinig lekker. Da’s echt mijn probleem hoor, en het gaat al wat beter dan vroeger, maar daardoor ben ik helemaal geen fijne eet-gast joh. Dus bedankt voor de uitnodiging maar het is voor ons allebei leuker als we gewoon afspreken voor of na het eten. Volgende week een keer borrelen?”
Am Yisrael Chai!
Heb je ze ook al eens terug gevraagd? Wat serveer jij dan?
fashionvictim schreef:
09-05-2021 10:47
“Haha, lief van je, maar ik zal het maar toegeven: ik ben een ontzettend lastige eter. Ja, ik vind het zelf ook een beetje gênant, maar ik vind gewoon maar heel weinig lekker. Da’s echt mijn probleem hoor, en het gaat al wat beter dan vroeger, maar daardoor ben ik helemaal geen fijne eet-gast joh. Dus bedankt voor de uitnodiging maar het is voor ons allebei leuker als we gewoon afspreken voor of na het eten. Volgende week een keer borrelen?”
Heel mooi.
Ikzelf kook ook graag voor vrienden en ook ik denk dat ik dat goed kan.
Als dat niet zo is heb ik liever dat mensen dat zeggen (ja, even incasseren, maar daar kom ik wel overheen), dan dat ze maar helemaal wegblijven met smoesjes waar je zo doorheen prikt.
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
09-05-2021 10:44
Leugentje op eigen bestwil - FODMAP dieet omdat je last hebt van je darmen, en dus bijna helemaal niks mag eten nu. Alleen puur eten, geen gluten, geen suikers, geen lactose... dan wordt koken erg moeilijk - en dat ongemak wil je ze natuurlijk niet aandoen.
Pas hiermee op: het zijn freestylers, ze vindenhet mss een uitdaging.

Ik zou gewoon echt eerlijkzijn en zeggen dat het niet jullie smaak is. En dan herinner je ze aan hun jello toetje met mayo. (Hoe krijg je het verzonnen. :sick: )
En dan mijn achterdochtige ikke: mss lachen ze zich achteraf helemaal kapot, welke troep ze jullie kunnen laten eten en dat jullie uit beleefdheid niet weigeren.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Luci_Mster2 schreef:
09-05-2021 10:43
En dan bedank je, nee hoeft niet, ik eet nu even een tijd liefst gewoon thuis, veel handiger.

Blijven ze zeuren, zou ik wat van het zeuren zeggen of helemaal niet meer afspreken.
Of gewoon zeggen dat je het niet lekker vindt wat ze maken. Kan ook.

Zou ik geen probleem mee hebben maar de meeste mensen vinden dat niet zo leuk om te doen en al helemaal niet zo leuk om te horen. :-D
Dat kan natuurlijk. Maar dan kan je met die vrienden ook geen restaurant meer bezoeken of hen bij je thuis uitnodigen voor een etentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven