Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
RedRoseThorn schreef:
16-10-2019 10:46
Het is klaar met de jongen waarmee ik datete. Hij voelde het meer als iets vriendschappelijks dan als potentiële relatie. Deels kan ik me daarin vinden want ik was denk ik ook nog niet echt verliefd. Al had ik er graag nog een aantal dates tegenaan gegooid om echt uit te vinden of het wat zou kunnen zijn. Het is niet anders. Wel afgesproken om nog eens af te spreken als vrienden als ik daar klaar voor ben omdat het wel voelt als een opgebouwde vriendschap.

Dus eventjes balen, huilen, daten vervloeken en weer door.
He das ook rot. Dat daten is toch wa. En knap dat je het zo ziet.
En ook van hem dat ie zo eerlijk is!
Alle reacties Link kopieren
Zo. Ik heb vanochtend voor begin december een weekendje Helsinki geboekt (in mijn upsel). Vond een goedkoop vliegticket en ga buiten mijn comfortzone door gewoon een bed geboekt te hebben in een dorm (hostel) met 16 bedden. Vliegen + 2 overnachtingen kost me nog geen 150 euro!

Moet even wat meer buiten mijn comfort zone komen, en denk dat dit zal bijdragen aan mijn zelfvertrouwen maar ook zeker aan het feit dat ik weer wat te vertellen heb... De laatste weken / maanden bestaan alleen maar uit werken, sporten, op mijn laptop rondhangen en thuis zitten. Of juist met vriendinnen (die ik al eeuwen heb) dezelfde dingen doen, die we al eeuwen doen.... En vind het eigenlijk wel gezellig, in de donkere periode naar het noorden af te reizen... Mijn sociale omgeving (met name ouders) zullen het wel vreemd vinden, maar moet even kijken of ik ze uberhaupt wel vooraf inlicht dat ik ga... Misschien achteraf pas vertellen.

Dacht gewoon.... Dit kan niet meer door blijven gaan zo... Thuis weer elke keer mijn emoties spuien op het viva forum wat (laten we eerlijk wezen) een beetje een herhaling van zetten begint te worden.... En misschien ga ik dit wel veel vaker doen.... Dan maar alleen de slingers ophangen.

@ fairytales:... ben je niet een beetje té eager? Er loopt vast iemand rond voor je, maar je komt wel wat gefrustreerd over op mij eerlijk gezegd. Ik zou ook wat terugdeinzen als je in een date jezelf ook zo opstelt.

Therobster: neem je zelf wel initiatief dan?
Over die apps..dan zit je zo de ene na de andere foto weg te swipen..en dan bedenk je je hoe suf het eigenlijk is. Ik swipe denk ik 15 of 20% naar rechts en van die 15 tot 20% is het maar wachten wie ook een match wordt en dan zit ik met al die matches en kan ik maar met 2 of 3 tegelijk serieus iets van een gesprek voeren maar met een match die je niet binnen een paar dagen aanspreekt wordt het gesprek zoiezo nooit opgestart en dan is elke gesprek weer hetzelfde..wat doe je waar woon je wie ben je wat vind je leuk wat zijn je hobbbies heb je kinderen blablabala..

Het gaat nergens over..binnen een tiende seconde in het echt weet je meer over aantrekkingskracht dan op zo'n app. En zonder aantrekkingskracht kan je al het bovenstaande wel wegstrepen..lekker boeiend dat je een leuke foto hebt en mogelijk een chat net interessant genoeg weet te houden.

Kortom..leuk die apps..maar ik beschouw het echt niet als meer dan een beetje entertainment en egostreling..leuk om foto's te kijken en leuk dat zoveel vrouwen mijn foto's leuk vinden..en grappig dat sommige nog een leuke chat kunnen voeren ook. Maar serieus..een date? nee joh..misschien eens in de 2 maanden ofzo..
@ ilovefairytales: dat was gewoon een eikel. Leuke mensen maakt het niet uit of je 1 of 100 mensen hebt gedate en of je weinig of veel hebt meegemaakt. Hoe je nú bent is belangrijk.

@ redrose: ahhh dat is altijd pijnlijk. Knuffel. Fijn dat hij eerlijk was. Wel lastig om daar dan boos op te worden, ik wou toen achteraf eigenlijk wel ergens met mijn gevoel heen. Weet niet, beetje afreageren. Vriendinnen zeiden wel 'wat een eikel' om me op te beuren, maar ja... hij was nu eenmaal geen eikel. Beetje jammer hehe.

@tomcat: dat mag. Je mag er zo in staan. Maar helpt die scepsis? Niet naar bedoeld... maar ik denk dat je je kansen zo wel verkleint.
Alle reacties Link kopieren
Campercamping schreef:
19-10-2019 10:26
Zo. Ik heb vanochtend voor begin december een weekendje Helsinki geboekt (in mijn upsel). Vond een goedkoop vliegticket en ga buiten mijn comfortzone door gewoon een bed geboekt te hebben in een dorm (hostel) met 16 bedden. Vliegen + 2 overnachtingen kost me nog geen 150 euro!

Moet even wat meer buiten mijn comfort zone komen, en denk dat dit zal bijdragen aan mijn zelfvertrouwen maar ook zeker aan het feit dat ik weer wat te vertellen heb... De laatste weken / maanden bestaan alleen maar uit werken, sporten, op mijn laptop rondhangen en thuis zitten. Of juist met vriendinnen (die ik al eeuwen heb) dezelfde dingen doen, die we al eeuwen doen.... En vind het eigenlijk wel gezellig, in de donkere periode naar het noorden af te reizen... Mijn sociale omgeving (met name ouders) zullen het wel vreemd vinden, maar moet even kijken of ik ze uberhaupt wel vooraf inlicht dat ik ga... Misschien achteraf pas vertellen.

Dacht gewoon.... Dit kan niet meer door blijven gaan zo... Thuis weer elke keer mijn emoties spuien op het viva forum wat (laten we eerlijk wezen) een beetje een herhaling van zetten begint te worden.... En misschien ga ik dit wel veel vaker doen.... Dan maar alleen de slingers ophangen.

@ fairytales:... ben je niet een beetje té eager? Er loopt vast iemand rond voor je, maar je komt wel wat gefrustreerd over op mij eerlijk gezegd. Ik zou ook wat terugdeinzen als je in een date jezelf ook zo opstelt.

Therobster: neem je zelf wel initiatief dan?
Goed bezig! Citytrips heb ik vaker gedaan en stad bezoeken is leuk en je bent even in een andere omgeving.
Zelf twijfel ik ook om weg te gaan maar dan naar een evenement in het buitenland... Het is ook erg buiten mijn comfortzone en ook in mijn uppie en als je een stad bezoekt maakt niet uit maar evenement is net wat anders als je niemand kent, op zich heerlijk anoniem maar misschien te anoniem.
Moet me aansluiten bij de reactie van Lola712.
En ik vind het ook supergaaf dat je dit hebt gedaan, Campercamping.
Alle reacties Link kopieren
Super Campercamping! Wie weet raak ik hierdoor geïnspireerd.
Alle reacties Link kopieren
joysjuhhh schreef:
19-10-2019 12:20

@ redrose: ahhh dat is altijd pijnlijk. Knuffel. Fijn dat hij eerlijk was. Wel lastig om daar dan boos op te worden, ik wou toen achteraf eigenlijk wel ergens met mijn gevoel heen. Weet niet, beetje afreageren. Vriendinnen zeiden wel 'wat een eikel' om me op te beuren, maar ja... hij was nu eenmaal geen eikel. Beetje jammer hehe.
Haha ja dat herken ik wel. We hebben erna nog even geappt (hij appte het bericht dat hij het niet zag zitten ook) en toen kwam de ware reden naar boven. Hij vond de afstand te groot ondanks dat we beiden een auto hebben en het minder dan een uur rijden is. Hij heeft het probleem in zijn hoofd gigantisch gemaakt en voelde daarna de klik niet meer. Ik vind het echt onwijs jammer, maar het is niet anders. Wel heb ik hem nog meegegeven dat voor de volgende chick het wellicht fijner is om even te bellen dan een appje sturen. Ik had dat in ieder geval fijner gevonden.

Verder ben ik er met vlagen wel oké mee en met vlagen nog best verdrietig. Komt wel weer goed. We gaan sowieso nog een keer wijntjes drinken want dat is zijn grootste hobby, maar dat doen we pas als ik er 100% oké mee ben.
Campercamping schreef:
19-10-2019 10:26
Zo. Ik heb vanochtend voor begin december een weekendje Helsinki geboekt (in mijn upsel). Vond een goedkoop vliegticket en ga buiten mijn comfortzone door gewoon een bed geboekt te hebben in een dorm (hostel) met 16 bedden. Vliegen + 2 overnachtingen kost me nog geen 150 euro!

Moet even wat meer buiten mijn comfort zone komen, en denk dat dit zal bijdragen aan mijn zelfvertrouwen maar ook zeker aan het feit dat ik weer wat te vertellen heb... De laatste weken / maanden bestaan alleen maar uit werken, sporten, op mijn laptop rondhangen en thuis zitten. Of juist met vriendinnen (die ik al eeuwen heb) dezelfde dingen doen, die we al eeuwen doen.... En vind het eigenlijk wel gezellig, in de donkere periode naar het noorden af te reizen... Mijn sociale omgeving (met name ouders) zullen het wel vreemd vinden, maar moet even kijken of ik ze uberhaupt wel vooraf inlicht dat ik ga... Misschien achteraf pas vertellen.

Dacht gewoon.... Dit kan niet meer door blijven gaan zo... Thuis weer elke keer mijn emoties spuien op het viva forum wat (laten we eerlijk wezen) een beetje een herhaling van zetten begint te worden.... En misschien ga ik dit wel veel vaker doen.... Dan maar alleen de slingers ophangen.

@ fairytales:... ben je niet een beetje té eager? Er loopt vast iemand rond voor je, maar je komt wel wat gefrustreerd over op mij eerlijk gezegd. Ik zou ook wat terugdeinzen als je in een date jezelf ook zo opstelt.

Therobster: neem je zelf wel initiatief dan?
Ja ergens wel he, vind het niet meer leuk single leven altijd. Mis echt een partner naast me in leven en in mijn bed. Scharrelen is ook niets meer..
Ik wil die leukerd tegenkomen, dat hoop ik ook. Want heb zoveel liefde, warmte, humor en energie te delen! En zou graag willen dat iemand tegenkom die dat in mij ziet...

Tijdens de dates kom ik te flirterig over, onbewust. Dus probeer zonder verwachtigen te gaan en zal ff dimmen.... :lol: :hyper:
°zucht°

En het alleen reizen heb ik ook geprobeerd. Voor mij was het te heftig , te veel uit me comtort zone. Vond er niks aan. Is heel mooi als je het kan en er echt van geniet.
Alle reacties Link kopieren
Ja vandaag is weer zo'n dag dat ik er ook helemaal klaar mee ben. Sowieso ben ik erg gevoelig voor weersveranderingen. Deze week is echt grijs en grauw en mijn stemming dus ook als ik thuis zit in mijn uppie. Het voelt allemaal zo leeg aan ondanks dat ik mezelf gewoon vermaak. Daarom wil ik er ook even uit naar het buitenland maar niet alleen want dan blijf je ook daar alleen. Had al rond gevraagd maar niemand kan mee...
Alle reacties Link kopieren
Super gaaf Campercamping! Ik heb mijn stage in het buitenland gedaan en dat was ook zo leuk en bevrijdend en doodeng maar zo tof.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reactiees :D

In mijn eentje valt me altijd op .... komt alles heftiger binnen ofzo. Ik ben sowieso soms wel een emotionele / melancholische dweil, dus in mijn eentje door zo'n stad slenteren, vooral in het noorden in de winter als het vroeg donker wordt... Past wel bij me...

en uiteindelijk geeft het een beter gevoel over mezelf dan wanneer ik weer eens 80% van mijn weekend met mijn laptop op bed heb liggen netflixen. De positieve spiraal moet ergens ingezet worden toch :)

En ik merk dat het op de ''conventionele'' manier toch lastig wordt. Ik heb een vriendin die me altijd nog heel erg ''studenten'' stylo mee vraagt naar (huis) feestjes. En gisteravond heb ik daar weer eens ''ja'' tegen gezegd. En dan zit je weer bij iemand thuis te eten, flessen wijn op tafel. Na een paar flessen gaat de muziek harder en dan rond 11:30 in de nacht moet je nog weer eens naar buiten om ''de club'' in te gaan.... Tja ik weet het gewoon niet. Ik kom gewoon niet meer in de ''flow'' ofzo.. Heb een hele rijke innelijke belevingswereld, maar met de meeste andere mensen heb ik niet zo veel te melden... Althans niet in die context.

Ik voel me nog niet klaar om elk weekend ''ik hou van holland'' te kijken op TV op de bank, maar ik voel ook niet meer zo veel bij die hele uitgelaten sfeer van de vrijdag/zaterdagavond en gezellig 'stappen' met zijn allen... Toen ik op de fiets zat richting die club en ik keek bij mensen naar binnen waar de TV aan stond en de lichtjes brandde, dacht ik . :pff ik wou dat ik hen was. Maar als ik niet op die uitnodiging was ingegaan en ik zat zelf de hele avond TV te kijkn, was ik ook weer niet blij geweest. Het is dus net niet allemaal..
joysjuhhh schreef:
19-10-2019 12:20


@tomcat: dat mag. Je mag er zo in staan. Maar helpt die scepsis? Niet naar bedoeld... maar ik denk dat je je kansen zo wel verkleint.
Scepsis? welk deel vind je scepsis dan? Geloof jij dat je in 1,2,3 foto's en een kort tekstje kan zien of iemand iets is voor jou?
@camper..met de juiste persoon klopt alles..en of dat nou thuis of uit is dat boeit niet zo
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg Campercamping! Nu heb je ook nog wat om naar uit te kijken tot in december! Bij alleen reizen merk ik dat ik makkelijker contact maak met mensen om me heen dan als ik samen reis. En je kan dingen in je eigen tempo doen. Veel plezier!

voor mij werkt het niet noodzakelijk zo, tomcat, dat alles klopt. Zolang we elkaar leuk genoeg vinden, vertrouwen en kunnen afstemmen zit het goed voor me. Wat wil jij dat er allemaal klopt dan?

Socialgoodwoman, ik ben niet op zoek. Als ik er zin in heb kom ik op plekken waar de kans groter is dat ik iemand tegenkom, maar dat is het ook wel voor me.

Vermaak jullie zondag, Ilovefairytales! Als je het zou willen hoop ik op een date twee voor je. Maar eerst morgen :)
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ben nu uit met een eveneens 35+ vriendin in de binnenstad van Utrecht. We komen alleen maar 30-mannen tegen en we voelen ons zeer verloren. Wat doen wij mis?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Ilovefairytales schreef:
19-10-2019 18:00
Ja ergens wel he, vind het niet meer leuk single leven altijd. Mis echt een partner naast me in leven en in mijn bed. Scharrelen is ook niets meer..
Ik wil die leukerd tegenkomen, dat hoop ik ook. Want heb zoveel liefde, warmte, humor en energie te delen! En zou graag willen dat iemand tegenkom die dat in mij ziet...

Tijdens de dates kom ik te flirterig over, onbewust. Dus probeer zonder verwachtigen te gaan en zal ff dimmen.... :lol: :hyper:
°zucht°

En het alleen reizen heb ik ook geprobeerd. Voor mij was het te heftig , te veel uit me comtort zone. Vond er niks aan. Is heel mooi als je het kan en er echt van geniet.
Het viel mij vooral op dat je te veel info lijkt te geven aan een date. Je kunt het een beetje in het midden laten waarom je al een tijd single bent, 'het is zo gelopen' of zo. Kan allerlei redenen hebben.
tomcat schreef:
19-10-2019 22:24
Scepsis? welk deel vind je scepsis dan? Geloof jij dat je in 1,2,3 foto's en een kort tekstje kan zien of iemand iets is voor jou?
Tinder was de laatste keer dat ik checkte niet de laatste datingsite op aarde. Je kunt wat minder vluchtig-swiperigs proberen.
Macarinata schreef:
20-10-2019 00:35
Ok ik ben nu uit met een eveneens 35+ vriendin in de binnenstad van Utrecht. We komen alleen maar 30-mannen tegen en we voelen ons zeer verloren. Wat doen wij mis?
Niks, het is een studentenstad. Misschien een andere club of kroeg zoeken? Ik weet alleen niet welke momenteel het leukst zijn zijn voor pak 'm beet 30-plus. Ben er al in geen jaren meer uit geweest.
Macarinata schreef:
20-10-2019 00:35
Ok ik ben nu uit met een eveneens 35+ vriendin in de binnenstad van Utrecht. We komen alleen maar 30-mannen tegen en we voelen ons zeer verloren. Wat doen wij mis?
Nou er was een superleuk 30+ feestje in de helling. Net pas terug!
Antoon69 schreef:
20-10-2019 03:45
Nou er was een superleuk 30+ feestje in de helling. Net pas terug!

Volgende week weer trouwens..
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
19-10-2019 22:47
Leuk zeg Campercamping! Nu heb je ook nog wat om naar uit te kijken tot in december! Bij alleen reizen merk ik dat ik makkelijker contact maak met mensen om me heen dan als ik samen reis. En je kan dingen in je eigen tempo doen. Veel plezier!
dank je :)

Ik hoop dat het lukt om met andere mensen wat contact te maken. Ik kom zojuist thuis van een feest, en ik ben best geschrokken van mijzelf.

Op de een of andere manier, merk ik gewoon dat ik niet meer ben zoals ca. 8 jaar geleden. Ik had er aardig wat biertjes, wijntjes in gegooid, en ik weet nog toen ik 20 was ofzo, dat ik dan helemaal euforisch kon worden. Dan ouwehoerde ik met iedereen op zo'n feest, of dit nu in de wachtrij voor de WC, op de dansvloer, weet ik het waar was..

Maar op de een of andere manier ''heb'' ik het niet meer. Het lukt me niet meer, zelfs niet met drank op, om een leuk en ongedwongen gesprek met mensen te voeren. Al helemaal niet om op mannen af te stappen, of om te communiceren met mannen die op mij af stappen. Of ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen/antwoorden, waardoor het te lang duurt voordat ik met een respons kom waardoor het gesprek niet op gang blijft. Ik kan wel geforceerd wat vragen stellen, bijvoorbeeld aan een man waarmee ik dan een sigaretje ging roken in de rookruimte. Maar ik voelde overduidelijk dat we het beiden geforceerd vonden. We waren beiden ''blij'' toen het sigaretje op was en we weer terug naar onze andere contacten konden.

Dit is wel iets waar ik mij zorgen om maak. Voor een relatie is het wel heel belangrijk dat je juist die exclusieve click met iemand weet te bewerkstelligen. Dat iemand ECHT graag bij jou is en daar zijn eigen vrije tijd voor wil opofferen en liever bij jou is dan bij wie dan ook. Maar ondertussen voelt een gesprek van 2 minuten met een man tijdens het roken al ongemakkelijk...... Ik wil de ''oude'' ik weer wat meer terugvinden, de spontane en (vooral met een drankje op) ietwas loslippige en losbollige dame die zonder achterliggende druk maar wat ouwehoerde, en daardoor juist mensen aan het lachen maakte... Ik ben nu gewoon te teruggetrokken, te passief
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
20-10-2019 03:49
Volgende week weer trouwens..
Ik kom er vaak op alle alternative-feestjes alleen vanavond dan niet. Volgende week dan maar proberen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Macarinata schreef:
20-10-2019 04:06
Ik kom er vaak op alle alternative-feestjes alleen vanavond dan niet. Volgende week dan maar proberen.
Volgende week is wel in Utrecht maar in fort vechten.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
20-10-2019 04:13
Volgende week is wel in Utrecht maar in fort vechten.
Ja dat klopt maar ik ga liever niet naar feesten met veel drugs. Eerstvolgende in De Helling is trouwens 20-12 (waar ik mijn lul van een ex moet zien te ontwijken) en 18-1.

We komen blijkbaar op.de verkeerde plekken. Ik vind het zo piinlijk dat iedereen zegt: 'Je bent zo leuk, waarom heb je nou geen man?' Net ook weer een groep 30+'ers die we toch vonden en ons aanspraken. O wat zijn wij toch leuke vrouwen, maar zij zijn hartstikke bezet en hebben de vrouw al thuis zitten. Ik had allang in een Vinexwijk willen zitten met kind en labrador. Ik hoor hier niet meer en voel me zo sneu. Dit ben ik niet.

Dan moet ik dus kennelijk de absolute supervrouw worden die 25 uur in 24 uur propt, een ton op de bank heeft staan, een Porsche voor de deur, haar vliegbrevet heeft, elke week een cake bakt, en nooit ook maar 1 broodkruimel laat vallen in huis. Want ik ben blijkbaar niet goed genoeg of juist te goed of weet ik veel wat.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven