Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
MelanieV schreef:
09-06-2019 21:47
@Jole,

Afwijzen is nooit leuk, maar ik doe het ook zo netjes mogelijk, juist omdat ik weet hoe hard een afwijzing kan aankomen.
Een man vroeg een keer wat meer uitleg. Geen enkele uitleg werkt echt, maar ook in mijn uitleg probeerde ik duidelijk te maken dat het soms gewoon niet klikt of matcht.
Ik blokkeer niet vaak, maar die man bleef maar beledigende berichten vol bagger sturen.
Ik word ook vaak afgewezen, maar het komt gewoon niet in me op om iemand dan te kleineren of uit te schelden.
Ik zeg bij een afwijzing: bedankt voor je eerlijkheid, jammer, ik hoop dat je de vrouw gaat vinden die bij je past, dat soort dingen. Sommige mannen zijn heel rancuneus.
Sommige personen kunnen inderdaad behoorlijk beledigend en intimiderend zijn.
Ik heb zoiets onlangs eens op facebook gehad (zal er nu even niet over gaan uitweiden).
Het is toch echt triest dat iemand je de huid verrot scheld en dat je diegene daardoor moet blokkeren.
Helaas kun je zulke mensen online dus treffen; ben daarom ook wat voorzichtiger tegenwoordig met contacten hierin aangaan etc.
anoniem_64bba64a29e4a wijzigde dit bericht op 11-06-2019 12:18
0.48% gewijzigd
Kijk zelf weleens op het Youtube-kanaal van Tim Veninga (coach in ondermeer 'versieren')
Vind dit bijzonder interessant en leerzaam ook.
Ben zelf niet zo'n 'versierder' oid en heb vaak last van onzekerheid en ook onrust in de communicatie.
Het is niet echt zo dat ik zwaar unhappy single ben, maar op sommige momenten kan mij een bepaalde moedeloosheid toch echt wel aanvliegen.
Weet soms niet hoe ik me moet opstellen.
Wil het zeker niet opgeven wat betreft mijn liefdesleven.
Soms kan het echter wel zo zijn dat het wat uitzichtloos lijkt en dat stemt me soms wel wat somber.
Kan anderzijds ook wel weer wat (quasi)onverschillig hierin zijn.
Het schommelt soms flink bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik meld me. Sinds dit weekend mijn relatie van 5 jaar verbroken, waarvan ruim 1,5 jaar samenwonend. Ik ben er kapot van. Je hele leven stort in elkaar. Alhoewel het een gezamenlijke beslissing is geweest, voelen we nog ontzettend veel voor elkaar. Dat maakt het extra lastig. Beiden twijfelen we of dit de juiste beslissing zal gaan zijn, maar de tijd is de enige raadgever in dit geval. Ben leeg, op.
In mijn vorige post schreef ik al dat het schommelt bij mij, wat betreft unhappy single zijn.
Nou moet ik schrijven dat ik me momenteel behoorlijk eenzaam voel en totaal geen aansluiting voel (als hetero).
Heb het gevoel dat ik niets op vrouwen uitstraal, louter onzekerheid en geforceerde pleaserigheid.
Durf ook geen nieuwe contacten aan te gaan en blijf hangen in mijn eigen comfortzone.
Ben beschadigd door het verleden (afwijzingen, afgehouden worden etc) en heb weinig vertrouwen meer in de liefde etc.
Ik wil het niet opgeven; soms heb ik echter het gevoel dat er geen andere mogelijkheid meer is.
Upward_spiral schreef:
12-06-2019 08:28
In mijn vorige post schreef ik al dat het schommelt bij mij, wat betreft unhappy single zijn.
Nou moet ik schrijven dat ik me momenteel behoorlijk eenzaam voel en totaal geen aansluiting voel (als hetero).
Heb het gevoel dat ik niets op vrouwen uitstraal, louter onzekerheid en geforceerde pleaserigheid.
Durf ook geen nieuwe contacten aan te gaan en blijf hangen in mijn eigen comfortzone.
Ben beschadigd door het verleden (afwijzingen, afgehouden worden etc) en heb weinig vertrouwen meer in de liefde etc.
Ik wil het niet opgeven; soms heb ik echter het gevoel dat er geen andere mogelijkheid meer is.
Waarom please jij?
Vind je jezelf zo onbelangrijk en min dat je anderen zo moet behagen om wat waard te zijn? Houd je van jezelf?
Dat pleasen komt voort uit enorme onzekerheid.
Niet dat ik dit wel; het ontstaat vanzelf,
Alsof het door mijn onzekerheid wordt getriggerd.
Dit kan erg verlammend op mij werken.
Alle reacties Link kopieren
Na het meelezen toch maar zelf ook wat schrijven. Sinds kort ook single, helaas maar het is niet anders. Weet op dit moment nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan, aangezien het een hele onduidelijke situatie is.

In het kort: hij veel stress van school, behoefte aan tijd om te focussen, relatie uit maar hij wil het later wel graag nog een keer proberen, ik in een dipje, geen idee wat ik moet verwachten, hoor verder niks van hem en begin mezelf steeds helemaal gek te maken.

Probeer mezelf af te leiden met school en leuke dingen maar af en toe komt er ineens zo'n golf van emotie over me heen, dan weet ik echt niet wat ik er mee moet. Bah.

Voel me zo onwijs aan de kant gezet. Iemand tips voor leuke activiteiten om te ondernemen, films om te kijken of gewoon manieren om mezelf te kunnen vermaken? Altijd welkom :)
Begin steeds meer op een punt te komen dat ik bijna alles wat met de liefde, relaties etc heeft te maken, aan het loslaten ben.
Niet dat ik het opgegeven heb, alhoewel dit gevoel vaak wel bij mij opkomt.
Ben in het verleden te vaak teleurgesteld geweest (afwijzingen etc).
Natuurlijk snap ik wel dat mijn persoonlijkheid niet makkelijk is en ik in mijn communicatie tekort lijk te schieten (te onzeker etc).
Ik heb vrijwel nooit enig succes gehad en dit heeft mij lange tijd erg dwars gezeten.
Soms denk ik dat er grondig is mis is met mij.
Heb welsiwaar ASS (autsime), maar wil me daar achter niet verschuilen.
Vaak voelt het echter alsof ik niet echt deel uit maak van deze maatschappij.
Wil me geen slachtoffer voelen (van deze omstandigheden); toch voel ik me vaak wel erg anders en ook kwetsbaar hierin.
Wil ook niet zwelgen in zelfmedelijden; het doet mij echter wel pijn om dit zo te moeten ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik ben nu op het punt aangekomen dat ik er helemaal klaar mee ben... Na al die jaren op apps en sites heeft het mij niks opgeleverd, vaak teleurgesteld en overal zelf achteraan en heel veel energie gekost. Dus ik steek er geen moeite meer in, ga niet meer geforceerd zoeken... Met als gevolg dat ik dus ook niemand meer ontmoet en de dagen alleen doorslijt. Single ten top dus terwijl om mij heen juist iedereen gaat samenwonen, trouwen, kinderen krijgt en ik dan daarna nog meer in een dip zit van het gaat nooit meer gebeuren... Ik voel mij ook zo buiten de maatschappij staan momenteel dat het ook niet makkelijk is geworden om dat weer te worden. Vicieuze cirkel dus waarin ik letterlijk en figuurlijk merk dat ik de 'beste' jaren weggooi.
Upward_spiral schreef:
12-06-2019 22:21
Begin steeds meer op een punt te komen dat ik bijna alles wat met de liefde, relaties etc heeft te maken, aan het loslaten ben.
Niet dat ik het opgegeven heb, alhoewel dit gevoel vaak wel bij mij opkomt.
Ben in het verleden te vaak teleurgesteld geweest (afwijzingen etc).
Natuurlijk snap ik wel dat mijn persoonlijkheid niet makkelijk is en ik in mijn communicatie tekort lijk te schieten (te onzeker etc).
Ik heb vrijwel nooit enig succes gehad en dit heeft mij lange tijd erg dwars gezeten.
Soms denk ik dat er grondig is mis is met mij.
Heb welsiwaar ASS (autsime), maar wil me daar achter niet verschuilen.
Vaak voelt het echter alsof ik niet echt deel uit maak van deze maatschappij.
Wil me geen slachtoffer voelen (van deze omstandigheden); toch voel ik me vaak wel erg anders en ook kwetsbaar hierin.
Wil ook niet zwelgen in zelfmedelijden; het doet mij echter wel pijn om dit zo te moeten ervaren.
Natuurlijk mag je die pijn voelen. Het is gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend dat je een wens hebt op een relatie en teleurgesteld wordt. Knauwen in je zelfvertrouwen.

Autisme is een spectrumstoornis. Er zijn afspraken gemaakt over wanneer mensen eronder vallen en de verschillen tussen al die mensen zijn breed. Je bent blijkbaar unieker in communicatie en denken, maar dit zegt helemaal niets over jouw waarde als persoon. Je bent goed zoals je bent en dit is denk ik het eerste waar je je op moet focussen. De belangrijkste relatie in je leven heb je met jezelf. Leer jezelf kennen, waar ben jij goed in, wat wil jij, wat voel en denk jij, wat heb jij nodig? Dus hoe 'please' jij oftewel zorg jij goed voor jezelf. Dan is het je straks ook helderder wat je in relatie voor persoon nodig hebt en die ander kan bieden zonder jezelf te verloochenen.

Bovendien zijn er véél medestanders hè. Je bent niet de unieke als in de enige met het etiketje. Steeds meer vrouwen krijgen de diagnose.
joysjuhhh schreef:
13-06-2019 06:53
Natuurlijk mag je die pijn voelen. Het is gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend dat je een wens hebt op een relatie en teleurgesteld wordt. Knauwen in je zelfvertrouwen.

Autisme is een spectrumstoornis. Er zijn afspraken gemaakt over wanneer mensen eronder vallen en de verschillen tussen al die mensen zijn breed. Je bent blijkbaar unieker in communicatie en denken, maar dit zegt helemaal niets over jouw waarde als persoon. Je bent goed zoals je bent en dit is denk ik het eerste waar je je op moet focussen. De belangrijkste relatie in je leven heb je met jezelf. Leer jezelf kennen, waar ben jij goed in, wat wil jij, wat voel en denk jij, wat heb jij nodig? Dus hoe 'please' jij oftewel zorg jij goed voor jezelf. Dan is het je straks ook helderder wat je in relatie voor persoon nodig hebt en die ander kan bieden zonder jezelf te verloochenen.

Bovendien zijn er véél medestanders hè. Je bent niet de unieke als in de enige met het etiketje. Steeds meer vrouwen krijgen de diagnose.
Heel erg bedankt voor je reactie.
Vind dit heel mooi en treffend geschreven.
Dat pleasen komt allemaal voort uit angst en onzekerheid; vooral om toch maar aardig gevonden te willen worden.
Ben in het verleden (vooral middelbare schooltijd) erg veel gepest en ik kreeg steeds het gevoel dat ik waardeloos was en nooit ergens goed genoeg voor.
Sindsdien ben ik ook enorm huiverig voor confrontaties, conflicten etc; ook omdat ik het gevoel heb dat het altijd aan mij ligt en ik me daardoor de onderliggende partij voel. Ook door een laag zelfbeeld.
Ook vind het lastig om sommige vriendschappen in stand te houden; vooral in het verleden dan.
Vooral als spanningen, irritaties etc beginnen op te lopen en er sprake is van een verkeerde communicatie.
Vraag mij vaak af hoe dit moet in een eventuele relatie.
Ik ben iemand die niet echt zelfverzekerd en weerbaar is en sommige mensen dreigen nogal snel over mij heen te lopen.
Dat is toch wel iets waar ik aan moet blijven werken ook.
Upward_spiral schreef:
13-06-2019 08:00
Heel erg bedankt voor je reactie.
Vind dit heel mooi en treffend geschreven.
Dat pleasen komt allemaal voort uit angst en onzekerheid; vooral om toch maar aardig gevonden te willen worden.
Ben in het verleden (vooral middelbare schooltijd) erg veel gepest en ik kreeg steeds het gevoel dat ik waardeloos was en nooit ergens goed genoeg voor.
Sindsdien ben ik ook enorm huiverig voor confrontaties, conflicten etc; ook omdat ik het gevoel heb dat het altijd aan mij ligt en ik me daardoor de onderliggende partij voel. Ook door een laag zelfbeeld.
Ook vind het lastig om sommige vriendschappen in stand te houden; vooral in het verleden dan.
Vooral als spanningen, irritaties etc beginnen op te lopen en er sprake is van een verkeerde communicatie.
Vraag mij vaak af hoe dit moet in een eventuele relatie.
Ik ben iemand die niet echt zelfverzekerd en weerbaar is en sommige mensen dreigen nogal snel over mij heen te lopen.
Dat is toch wel iets waar ik aan moet blijven werken ook.
Hele verhaal is behoorlijk herkenbaar. Het is een proces van misschien jaren, maar jezelf elke dag inpraten dat je anderen wel waard bent en goed bent in de dingen die je doet helpt. Ken je de uitspraak dat als je jezelf continu afkraakt je ook echt gaat geloven dat je niks bent? Dat werkt ook omgekeerd.

Twintig jaar terug was ik een wereldvreemde ras-autist die heel aanwezig over een paar onderwerpen alles wist maar waar verder niet echt een gesprek mee te voeren was. Inmiddels kunnen een paar vrouwen op dit forum (en nog veel meer mensen buiten deze site) vertellen dat ik een leuke gesprekspartner ben :heart: . Tot een relatie leidt dat dan weliswaar niet maar daar ben ik ook al maanden niet meer op uit.

Dus: praat jezelf zelfverzekerdheid in, zorg dat je activiteiten met anderen doet die je leuk vind (zoek een lanparty of bordspelgroep, ga schaken, of een teamsport, zolang het maar bij je past en niet geforceert of met tegenzin), verbreed je kennis en zorg dat je ook luistert naar je gesprekspartners. Als mensen je niet mogen is dat hun probleem want dan lopen ze de vriendschap van een prima kerel mis :thumbsup:
Upward_spiral schreef:
13-06-2019 08:00
Ook vind het lastig om sommige vriendschappen in stand te houden; vooral in het verleden dan.
Toch nog even dit er uitlichten: vriendschappen zijn zelden voor eeuwig. Ze kunnen verwateren door afstand, verandering in interesses, verschillen in mening enz.; dit hoort bij het leven en hoe pijnlijk het kan zijn, het is altijd mogelijk om weer nieuwe vrienden te maken. Door de jaren heen ben ik zoveel vrienden kwijtgeraakt, maar uiteindelijk kreeg ik er altijd weer nieuwe voor terug :)
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
13-06-2019 08:23
Hele verhaal is behoorlijk herkenbaar. Het is een proces van misschien jaren, maar jezelf elke dag inpraten dat je anderen wel waard bent en goed bent in de dingen die je doet helpt. Ken je de uitspraak dat als je jezelf continu afkraakt je ook echt gaat geloven dat je niks bent? Dat werkt ook omgekeerd.

Twintig jaar terug was ik een wereldvreemde ras-autist die heel aanwezig over een paar onderwerpen alles wist maar waar verder niet echt een gesprek mee te voeren was. Inmiddels kunnen een paar vrouwen op dit forum (en nog veel meer mensen buiten deze site) vertellen dat ik een leuke gesprekspartner ben :heart: . Tot een relatie leidt dat dan weliswaar niet maar daar ben ik ook al maanden niet meer op uit.

Dus: praat jezelf zelfverzekerdheid in, zorg dat je activiteiten met anderen doet die je leuk vind (zoek een lanparty of bordspelgroep, ga schaken, of een teamsport, zolang het maar bij je past en niet geforceert of met tegenzin), verbreed je kennis en zorg dat je ook luistert naar je gesprekspartners. Als mensen je niet mogen is dat hun probleem want dan lopen ze de vriendschap van een prima kerel mis :thumbsup:
Bedankt voor je reactie.
Het doet mij goed om dit te lezen.
Wil me vooral ook aansluiten bij de laatste alinea.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
13-06-2019 08:27
Toch nog even dit er uitlichten: vriendschappen zijn zelden voor eeuwig. Ze kunnen verwateren door afstand, verandering in interesses, verschillen in mening enz.; dit hoort bij het leven en hoe pijnlijk het kan zijn, het is altijd mogelijk om weer nieuwe vrienden te maken. Door de jaren heen ben ik zoveel vrienden kwijtgeraakt, maar uiteindelijk kreeg ik er altijd weer nieuwe voor terug :)
Zeer herkenbaar ook!!
Vriendschappen komen en gaan en sommige vriendschappen kun je voor het leven hebben en andere helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
13-06-2019 00:20
Ach ik ben nu op het punt aangekomen dat ik er helemaal klaar mee ben... Na al die jaren op apps en sites heeft het mij niks opgeleverd, .....
Hoe nu verder?

Afgezien van de praktische dingen zoals het vinden van iemand enzovoort.

Wat wil je in je hart? Hoeveel kinderen wil je? Als je precies weet wat je wil wordt het zoeken van iemand veel makkelijker.

Wil je eigenlijk wel iemand? Is alleen zijn niet veel veiliger voor jou?
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
13-06-2019 09:38
Hoe nu verder?

Afgezien van de praktische dingen zoals het vinden van iemand enzovoort.

Wat wil je in je hart? Hoeveel kinderen wil je? Als je precies weet wat je wil wordt het zoeken van iemand veel makkelijker.

Wil je eigenlijk wel iemand? Is alleen zijn niet veel veiliger voor jou?
Alleen blijven is inderdaad heel veilig voor mij maar.... Alleen is ook zo alleen. Ik ben er sterk van overtuigd en voel dat ook dat niemand er voor gemaakt is om alleen te blijven. Alles wat ik nu doe blijft 'tussen mij en mezelf'. Reizen die ik maak kan ik nooit eens delen, mensen snappen je belevingswereld niet. Ik geloof er ook erg in dat je partner iemand is die je leven aanvult en je helemaal jezelf bij kan en mag zijn. Daten of een relatie hebben en dan helemaal jezelf erin wringen om het te laten werken gaat natuurlijk niet goed. Het moet gewoon van nature goed aanvoelen. En juist na al deze jaren daten en swipen merk je dat het gewoon allemaal geforceerd niet werkt. Normaal zou je die mensen ook niet tegenkomen in het echt. Mensen laten je keihard vallen en helaas moet de liefde van beide kanten komen.
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
13-06-2019 11:58
..... Reizen die ik maak kan ik nooit eens delen, mensen snappen je belevingswereld niet. Ik geloof er ook erg in dat je partner iemand is die je leven aanvult en je helemaal jezelf bij kan en mag zijn..............
Jouw post lezend denk ik dat jij wel degelijk dingen succesvol kan delen met de buitenwereld. Ik heb zeker het gevoel dat ik jou kan snappen.

Misschien komt het ook dat ik het herken. Ik ben zelf ook onmogelijk lang eenzaam en vrijgezel geweest en dat ik voelde hoe ik elke dag heel veel kansen miste.

Na een korte relatie ben ik weer vrijgezel.
FCBM schreef:
05-06-2019 10:48
Pff, hebben jullie ook wel eens dat je sociale omgeving je (te) dicht op de huid zit?

Ik bedoel, in mijn omgeving is het klaarblijkelijk nogal vreemd om op je 30e nog single te zijn, dus krijg ik allemaal van die irritante vragen. Vervelende is dat mijn familie, vrienden en kennissenkring redelijk afstamt uit dezelfde omgeving, dus men van elkaar wel redelijk weet wie met wie omgaat etc.

Afgelopen zondag aan het eten bij familie, en dan gaan mijn tante en mijn nicht dus helemaal aan mij vragen: Ja maar wat doe je nou zoal doordeweeks dan, als je uit je werk komt? En wat heb je maandagavond gedaan? En dinsdag? En woensdag? Vermaak je je dan wel een beetje in je eentje?

Mijn ouders en zusjes ook elke keer: Wat ga je dit weekend doen? Oh heb je een strandwandeling gemaakt, met wie dan? Wat heb je gisteravond gedaan?

Ik ben echt geen enorme loner, maar zoals menig single van in de dertig heb ik ook gewoon te maken met werkende/gesettelde vrienden, en daarnaast werk ik zelf ook. Dus ehh ja, doordeweeks is het na terugkomst van werk (19:30) toch vaak een kwestie van koken, nog even sporten, even een netflixje en weer op naar de volgende dag. Maar mensen blij-ven het maar aan mij vragen, enorm verwonderd/geinteresseerd in wat ik nou als single kennelijk doe met mijn vrije tijd. Word er wel een beetje kriegel van eerlijk gezegd, heb telkens het gevoel me te moeten verantwoorden.
Momenteel niet. Maar vragen krijgen in het algemeen als je iets anders doet. Ik ben bv afgelopen weekend in mijn eentje op citytrip gegaan: super leuk btw! :D Maar dan krijg je eerst: oh alleen??? Hoe was het om alleen te gaan? Niet hoe was het daar? Nee, hoe was het om daar alleen te zijn. Ik dronk vroeger geen alcohol. Waarom drink je niet? Dat soort dingen.

Blijkbaar als het gaat om dingen die anders zijn dan doorgaans, krijg je 'impertinente' vragen. En ja, dat is irritant O_o
Charlie82 schreef:
05-06-2019 11:56
Dank je wel voor het hart onder de riem! :heart:

En ja, idd, die man komt nog wel eens een keer, alleen weten we niet wanneer. Deep down geloof ik dat ook wel, alleen zou het fijn zijn als het bijvoorbeeld nu zou zijn. ;)
(na acht jaar alleen ben ik er eigenlijk wel klaar mee)

En Tinder... O my. Eén man werd een beetje vervelend. Elk uur van de dag: 'Goeimorgen Charlie (of 'goeiemiddag', afhankelijk van zijn moment), wat ben je aan het doen?' Het gesprekje bleef enorm feitelijk, vlotte niet. En werd ook weird vond ik na een tijdje, bvb opeens bericht dat ie aan me moest denken want hij was iets aan het doen dat met mijn baan te maken had. Ik heb een bericht geschreven dat ik geen klik voelde en hem nog veel succes wenste. Een uur later een message request van hem op Messenger!! Hij had me dus kennelijk opgesnord, want we hadden geen contact via FB. Hij wilde een reden.
Ik werd alweer zo moe van het hele Tinderen.
Ook anderen willen hele avonden chatten. Snap niet zo goed waar je de tijd vandaan moet halen. Vind het ook zo'n tijdverlies, lees liever een goed boek in die tijd of kijk een leuke serie of film. En moet ook vaak vanalles 's avonds: sporten, administratie, afspreken, of gewoon bijkomen van de dag...
Ik vind het echt een opgave, dat Tinderen. Hoe doen jullie dat?

Ja, is waar, wat je schrijft, dat je dat leuren altijd wel moet doen. Ik vind het alleen confronterender in de zomer. Omdat ik in mijn eentje op een terras 's avonds niet zo leuk vind, maar in mijn eentje gezellig 's avonds op de bank met boek/film/serie terwijl het buiten regent: dat vind ik heerlijk. Denk dat dat (voor mij dan) het verschil is...
Of dat je thuis zit in de zomer met de ramen open, alleen, en je hoort allemaal bbq-geluiden buiten... Dat soort dingen.
Niet. Haha. Ik ben bezig met de datingapps wanneer ik er zin in heb. Als ik er geen zin in heb, dan onderhoud ik alleen de lopende gesprekken en laat ik de datingapps weer voor wat het is. Moet er wel zin voor hebben.
Julus schreef:
05-06-2019 19:34
Het is ook puur geluk. Op het juiste moment iemand tegenkomen met wie het erg klikt. En waar alles verder ook mee matcht. Als je jong bent staat niks je in de weg, je hebt vaak amper verantwoordelijkheden. Later is dat anders en moeten die 2 levens samengevoegd worden als je dat tenminste wil. Standaard antwoord is vaak: niet zoeken en het komt vanzelf. Zalvende woorden bij gebrek aan een zinnige bijdrage maar goed bedoeld. Het leeft ook totaal niet bij mensenet relaties. Waarom ook? Zij hoeven zich er niet mee bezig te houden. Als je werk hebt sta je er ook niet bij stil dat werkloos zijn veel impact heeft. Het niet weten wanneer je weer iets gaat vinden. Er is dan gewoon zekerheid
Goed gezegd!
Campercamping schreef:
05-06-2019 21:06
Ik schrik er wel eens van hoe lastig het sluimenderwijs geworden is de laatste jaren.

Ben nu dertig, en hoeveel vrienden/vriendinnen heb ik nog over om één van de talloze festivalletjes te bezoeken deze zomer? (Nauwelijks).
Genoeg vrienden die even op een terrasje hier willen zitten, maar ik zit dan toch wel een beetje van : come on, ik ben niet daar waar ik moet zijn.

Maar aan de andere kant hoeft het zélf ook allemaal van mij niet meer zo, die feestjes en festivals. Alleen tja met thuis zitten, kom je er ook niet natuurlijk :D
Zo waar! Zie ik zelf ook. Mensen in een relatie hebben eenmaal andere verplichtingen (lees: schoonfamilie ed :P ) Vind ik jammer, want ik zou dus niet stoppen met naar festivals gaan. Liever ga ik met mijn partner of alsnog met vrienden. Daarvoor vind ik festivals te leuk B-) :D Ik zie mijn partner vaak genoeg, dus die kan dan ook wel even zonder mij :)

Ik ben nieuwsgierig :) Waarom hoeft het niet zo meer?
Ik merk dat ik kieskeuriger ben in welke festivals ik ga. Wil echt alleen naar de leuke. Of als ik toch niets anders te doen heb :)
Julus schreef:
06-06-2019 23:01
Ik ook, echt wel leuke mannen gedate. Maar op een gegeven moment had ik nog maar weinig matches. Ik geloof dat ik 1 jaar lang redelijk veel matches had en redelijk wat dates en daarna werd het minder en minder. Volgens mij is het daarna op. Heel apart. Dus het had binnen dat jaar moeten gebeuren.
Op Paiq zaten ook echt hele leuke mannen. Maar verder dan een paar dates ging het nooit. De bron leek na 2 jaar behoorlijk opgedroogd maar dat kan ook aan mij liggen.

Dus ik lastte een datepauze in en ga misschien volgend jaar weer eens op jacht.
Dit! Zo herkenbaar. Ik kom de leuke mannen maar niet tegen ofzo. Vorig jaar had ik gerust in 1 week 3 unieke dates en 2 weken later weer 3 unieke dates. Het liep gewoon zo ;-D

Zou het met de leeftijd te maken hebben? Verandering van samenleving (ik kom veel mannen tegen die alleen sex willen)
lola712 schreef:
06-06-2019 23:18
Wat doen jullie met Pinksteren? Zijn echt de meest nutteloze dagen. Zelfs familie heeft geen plannen en toen ik voorstelde om langs te komen waren ze ook niet bijster enthousiast. En dat terwijl ik er eigenlijk wel op verheugd had omdat ik juist altijd al met feestdagen (extra) alleen ben. Merk dat het hier sowieso weer met up en downs gaat. Hoe dichterbij de zomer komt des te eenzamer ik mij ga voelen als ik stelletjes zie of straks na de zomervakantie niks heb meegemaakt of te vertellen...
Pinkster is gewoon een extra dag vrij. Ik heb dit jaar ervan genomen en ben dus een weekend weg geweest.

Anders rommelen, afspreken met vrienden etc.
Charlie82 schreef:
09-06-2019 12:21
Herkenbaar, al is het bij mij acht jaar geleden. En ik ben 43.

Al moet ik wel zeggen: als ik in een nieuwe omgeving terechtkom, kortstondig soms, bvb een cursus, op vakantie, een werkopdracht buitenshuis (ik ben zzp'er), dan merk ik altijd wel dat er mannen zich geïnteresseerd tonen. Dat doet mijn ego goed. ;-) En het is ook leuk om weer die energie te voelen, van spanning met een man. Dat zorgt toch voor een bepaalde vitaliteit.

Alleen komt er nooit wat van. Omwille van allerlei redenen: ik val niet op de man in kwestie, ze zijn getrouwd, of wonen in het buitenland, of na de eerste spanning blijkt er toch niets van te blijven hangen...

Daardoor denk ik soms: misschien is het zaak om meer nieuwe omgevingen op te zoeken? Maar ik zou niet weten waar of wat ik nog meer kan doen dan ik doe. Vind het ook zo geforceerd en raar om bvb te denken: oh, in de sportschool zijn ze allemaal gay of een soort Neanderthaler-types, laat ik me inschrijven voor een tennisclub, want daar zitten vast leukere hetero mannen, als je verder geen interesse in tennis hebt. Toch?

En ja, ook ik denk weleens: misschien is het voor mij niet meant to be. Niet iedereen krijgt een leuke relatie. We kennen allemaal eeuwige vrijgezellen, misschien moet ik die persoon zijn of zo?
Hoewel ik dat ook een heel pijnlijke gedachte vind.
Ik ben niet ongelukkig nu. Wel houd ik van delen, connecten, zorgen enz. Dat kan ook met vrienden, maar ik vind het toch net een dimensie meer met een levenspartner. Dus ik wil dat toch echt wel.

En enerzijds denk ik: misschien moet ik gewoon accepteren dat het voorlopig (niet nooit, maar gewoon nu op dit eigenste moment niet) niet zal gebeuren. Me daaraan 'overgeven' ipv te stressen over leeftijd en mezelf niet vergelijken met anderen (en me dan minderwaardig voelen). En me focussen op wat ik wél allemaal heb.
Anderzijds denk ik ook weer: mja, als je een nieuwe baan wilt, ga je ook actief op zoek. Waarom zou een relatie je dan maar moeten overkomen? Maar dan moet je weer gaan daten. Waar ik geen zin in heb en wat ook gewoon niet lijkt te werken (bij mij)...
Sowieso is denk ik (nieuwe, leuke) dingen doen altijd goed. Niet per se om mannen te treffen.

Verder herkenbaar over de vitaliteit. Als je een leuke flirt heb, leuk gesprek of een leuke date gehad heb. Dan ben ik net ook even blijer en voel ik mij lekkerder. De blijdschap die ik voel als hij een berichtje stuur. Aandacht van een leuke man is altijd leuk :)

En ja, dat heen en weer gaan in je gedachtes en gevoelens is ook herkenbaar. Ene moment ben je zen met het single-bestaan, ander moment ben je er zo klaar mee en wil je zo graag een leuke partner hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven