Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
Jole schreef:
09-06-2019 20:37
MelanieV, Wat een sneu, zielig, gefrustreerd figuur zeg, dat ie zo reageerde.
Ik ben wel eens uitgemaakt voor 'internethoer' toen ik een man afwees.
Mag ik vragen, was dat een 'betaalde' site? Ik weet, misschien maakt het verschil met een site waar je niet hoeft te betalen.
Dit.

Ik vind online daten met de jaren steeds onbeschofter worden.
Upward_spiral schreef:
12-06-2019 22:01
Dat pleasen komt voort uit enorme onzekerheid.
Niet dat ik dit wel; het ontstaat vanzelf,
Alsof het door mijn onzekerheid wordt getriggerd.
Dit kan erg verlammend op mij werken.
Eerlijk? Het klinkt alsof je op een aantal punten nog een mooie ontwikkeling te maken hebt. Wilt niet zeggen dat je dit single moet doen. Ik vind het wel mooi hoe je naar jezelf kan kijken en bewust bent van je pijnpunten.
Lovestar schreef:
13-06-2019 20:43
Dit! Zo herkenbaar. Ik kom de leuke mannen maar niet tegen ofzo. Vorig jaar had ik gerust in 1 week 3 unieke dates en 2 weken later weer 3 unieke dates. Het liep gewoon zo ;-D

Zou het met de leeftijd te maken hebben? Verandering van samenleving (ik kom veel mannen tegen die alleen sex willen)
Na een paar jaar daten durf ik te stellen dat het grotendeels aan deze twee factoren ligt. Het gros is niet lang single en wil idd alleen losse flodders. Weinig mannen willen binden aan 1 iemand. Ik kreeg standaard te horen dat ze me lief, leuk en lekker vonden. Maar ze wilden me vrijblijvend zien, geen verplichtingen. Slechts een handjevol van die mannen zag ik echt zitten, maar zij mij niet. Dan houd je dus niks over.
Mijn date is op vakantie en we hebben afgesproken elkaar daarna weer te zien. Oftewel, momenteel ben ik niet op zoek. En.... Dat is... Heeeeerlijk rustig. Afgelopen tijd was ik er ook minder mee bezig.
Bovendien zijn er veel andere leuke dingen in mijn leven: hardlopen (de km moeten omhoog want marathon in november), werk is lekker druk, zang en gitaarles (en onee! In juli een uitvoering...). Genoeg leuk werk aan de winkel dus. Ik begrijp dat bij de bruiloft aankomende zaterdag eten zit en een party dus ik heb er HEUWL veel zin in. Word gehaald en gebracht, goed geroggeld dacht ik zo. Ook andere feestjes en een roadtripvakantie met een vriendin komen eraan.
Oja, ik moet mijn familie er nog weer eens tussen proppen.
Lovestar schreef:
13-06-2019 20:55
Eerlijk? Het klinkt alsof je op een aantal punten nog een mooie ontwikkeling te maken hebt. Wilt niet zeggen dat je dit single moet doen. Ik vind het wel mooi hoe je naar jezelf kan kijken en bewust bent van je pijnpunten.
Bedankt voor je reactie.
Het vergt nog veel stappen om deze ontwikkeling door te gaan maken.
Ik ben er echter van overtuigd dat dit goed gaat komen

Vaak vraag ik me wel af hoe ik überhaupt iemand kan benaderen (voor contact).
Wil niet vaag of wollig overkomen hierin, maar ik vind (nieuwe) contacten leggen gewoon erg moeilijk.
Vaak voel ik een soort van afstand hierin en lijkt het net alsof er een soort van 'muur' is waar ik tegenaan loop.
Tevens voel ik mij ook vaak hierin niet gehoord en begrepen.
Ben al gauw bang dat ik me opdring en/of op een ongepaste manier iemand bejegen.
Dat zorgt ook weer voor een blokkade bij mij.
Ook voel ik me vaak anoniem in deze maatschappij en voel weinig verbondenheid.
Zonder me daarbij in een slachtofferrol te willen plaatsen.
Activiteiten zoals de sportschool, bioscoop, sauna etc zijn ontzettend leuk en ook nuttig, maar je doet er geen nieuwe contacten mee op.
Dat vind ik ergens wel weer erg jammer.
Wil zeker niet doelloos lopen klagen, maar ik zie momenteel geen situaties waarin ik makkelijker contact zou kunnen leggen.
Dating zou voor de hand kunnen liggen; dit is echter bij mij nooit effectief gebleken.
Ik heb soms moeite omdat mijn vriendschappen weer zijn verandert.
Eentje die bleek te liegen. En een ander zit in een slecht huwelijk.

En nu ging ik bijvoorbeeld alleen naar een ander stad met zo een ns actie. Ik had ook boek bij.
Ergens was ik in een soort energie van “he fijn ik kan alleen met mezelf genieten” maar ook weer niet. Dacht had ik maar iemand om het mee te delen zo een dagje weg en samen zoenen.
Ik voelde toen echt een soort van leegte.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen!

Ik herken weer een hoop in alles wat jullie vertellen :). Echter weet ik nu dat het ook anders kan! Ik ben 3 weken geleden per toeval tegen iemand aangelopen waarbij ik me eigenlijk gelijk heel goed voelde. Dit bleek geheel wederzijds! We zien elkaar vrijwel dagelijks en gaan waarschijnlijk veeeeeel te snel, maar het voelt veilig en vertrouwd en fijn.... Ik heb me nog nooit bij iemand zo op mijn gemak gevoelt en ben 100% mezelf. Ik doe me niet leuker/liever/gezelliger of op welke manier dan ook anders voor dan ik ben en hij vindt mijn eigen ik helemaal geweldig :).

Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets ervaar. Ik ben van ongezonde relatie naar nog ongezondere relatie gegaan omdat dat was wat ik gewend was. Dat was mijn veiligheid en ik zocht het keer op keer op. Ik vond mezelf niet genoeg waard en niet oke genoeg om te kiezen voor een gelijkwaardige relatie. Ik heb mezelf altijd weggecijferd en laten manipuleren (op het bizarre af...) in de hoop maar door de ander gezien of gehoord te worden. Alles voor de ander doen omdat je hoopt dat de ander zo doorheeft dat je bestaat. Gewoon, omdat je zelf wel eens twijfelt of je wel bestaat en of je eigenlijk wel iemand bent. Ik heb daar het afgelopen jaar heel hard aan gewerkt,ben mezelf heel oke gaan vinden, en nu is hij er...

Hij weet alles, van mijn ongezonde relaties, mijn keuzes daarin en het waarom daarvan, mijn onzekerheden, de angst dat ik het toch allemaal verzin in mijn hoofd; dat ik het meer maak dan dat het is. Hij luistert, oordeelt niet, maar vertelt me dat hij me zal laten zien dat het nu anders is en zal gaan zijn. Net zolang tot ik het geloof. Ofja. Ik geloof hem wel. Mijn hoofd weet het, maar mijn hart is nog op z'n hoede. Ik denk wel dat hij echt oprecht is. Hij stopt me niet weg voor de buitenwereld als al die anderen. Hij is trots op mij. Hij ziet me en hoort me en het enige dat ik daar voor hoef te doen is mezelf zijn. Ik hoop écht dat dit blijvend is. Maar zo niet, dan is het in elk geval een bevestiging dat ik er mag zijn. Dat ik er toe doe. De kroon op mijn jaar hard werken aan mijzelf!

Ik denk dat wat ik nu voor het eerst ervaar misschien wel gewoon is zoals het hoort. Dat anderen die niet jarenlang hun eigen vijand zijn dit al veel jongere leeftijd ervaren. Ik weet het niet, maar ik ervaar het nu en het maakt me gelukkig. Ik gun dit ieder van jullie ook!! Geef de moed niet op, liefde is er, in overvloed, echt. Maar het begint bij liefde voor jezelf :).
Verdeel en heers.
Wat leuk Uilenzeik!! Zoiets moet je denk ik meemaken om te geloven dat het ongeveer zo moet voelen en je niet hoeft te gaan voor minder.
Geniet ervan :D
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie post Uilenzeik! En zo herkenbaar....
Hier ook iemand ontmoet het is iemand die ik al kende, maar de vonk is laatst overgeslagen. En hoe...
Had dit zo niet aan zien komen en ervaar het hetzelfde als jou.
Ik kan mezelf zijn, we gaan de diepte in, kan echt alles tegen hem zeggen, heel veel chemie.

Het voelt zo goed en voor het eerst sinds tijden heb ik ook echt zin om die persoon te zien.
Ik dacht altijd dat ik dat nooit zo zou hebben, dat niet meer kon voelen.
Bij mijn vorige date had ik zoiets van, ach we zien elkaar volgende week wel een keer ofzo en ik dacht dat ik gewoon zo was. Maar nu... Na de eerste date hebben we elkaar de volgende dag meteen weer gezien.

Het is zo fijn om dit weer te voelen en vooral omdat ik dacht dat ik dit niet meer kon voelen of ging voelen, dat niet meer weggelegd zou zijn voor mij, zoals ik ook veel bij anderen lees.

Geniet ervan Uilenzeik en ik hoop ook echt dat anderen de hoop niet opgeven en dat het dus echt in onverwachte hoek kan gebeuren :)
Het weer doet anders vermoeden, maar de zomerkriebels zijn duidelijk losgebarsten, leuk! Uilenzeik, ik kreeg bij jouw laatste zin wel even het idee dat je ook een abonnement op de Happinez genomen hebt 🤭
@Coolpack: Hahahaha!
Ik denk dat cheesy zinnen spuwen bij liefde en verliefdheid hoort.
yesss schreef:
15-06-2019 08:18
Wat een mooie post Uilenzeik! En zo herkenbaar....
Hier ook iemand ontmoet het is iemand die ik al kende, maar de vonk is laatst overgeslagen. En hoe...
Had dit zo niet aan zien komen en ervaar het hetzelfde als jou.
Ik kan mezelf zijn, we gaan de diepte in, kan echt alles tegen hem zeggen, heel veel chemie.

Het voelt zo goed en voor het eerst sinds tijden heb ik ook echt zin om die persoon te zien.
Ik dacht altijd dat ik dat nooit zo zou hebben, dat niet meer kon voelen.
Bij mijn vorige date had ik zoiets van, ach we zien elkaar volgende week wel een keer ofzo en ik dacht dat ik gewoon zo was. Maar nu... Na de eerste date hebben we elkaar de volgende dag meteen weer gezien.

Het is zo fijn om dit weer te voelen en vooral omdat ik dacht dat ik dit niet meer kon voelen of ging voelen, dat niet meer weggelegd zou zijn voor mij, zoals ik ook veel bij anderen lees.

Geniet ervan Uilenzeik en ik hoop ook echt dat anderen de hoop niet opgeven en dat het dus echt in onverwachte hoek kan gebeuren :)
He wat mooi. Ik hoop dit ook x mee te maken :)
Leuke berichten!! Love is in the air :heart:
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
15-06-2019 09:05
Het weer doet anders vermoeden, maar de zomerkriebels zijn duidelijk losgebarsten, leuk! Uilenzeik, ik kreeg bij jouw laatste zin wel even het idee dat je ook een abonnement op de Happinez genomen hebt 🤭
Ik had een vlaag van verstandsverbijstering denk ik haha!

Ik denk dat ik ermee wilde aansluiten op een eerdere post van iemand hier (sorry even je naam kwijt) over de drang anderen te pleasen vanuit onzekerheid. Daar ben je geloof ik al hard mee aan de slag en dat is ook nodig! Anders neem je het mee van relatie naar relatie met steeds hetzelfde resultaat. Leg de focus de komende tijd geheel op jezelf. Het is heel belangrijk jezelf oke te vinden zonder dat een ander je die bevestiging hoeft te geven. Ik denk echt dat de basis van een goede relatie bestaat uit 2 mensen die zichzelf de moeite waard vinden; met of zonder die ander :)
Verdeel en heers.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
15-06-2019 08:18
Wat een mooie post Uilenzeik! En zo herkenbaar....
Hier ook iemand ontmoet het is iemand die ik al kende, maar de vonk is laatst overgeslagen. En hoe...
Had dit zo niet aan zien komen en ervaar het hetzelfde als jou.
Ik kan mezelf zijn, we gaan de diepte in, kan echt alles tegen hem zeggen, heel veel chemie.

Het voelt zo goed en voor het eerst sinds tijden heb ik ook echt zin om die persoon te zien.
Ik dacht altijd dat ik dat nooit zo zou hebben, dat niet meer kon voelen.
Bij mijn vorige date had ik zoiets van, ach we zien elkaar volgende week wel een keer ofzo en ik dacht dat ik gewoon zo was. Maar nu... Na de eerste date hebben we elkaar de volgende dag meteen weer gezien.

Het is zo fijn om dit weer te voelen en vooral omdat ik dacht dat ik dit niet meer kon voelen of ging voelen, dat niet meer weggelegd zou zijn voor mij, zoals ik ook veel bij anderen lees.

Geniet ervan Uilenzeik en ik hoop ook echt dat anderen de hoop niet opgeven en dat het dus echt in onverwachte hoek kan gebeuren :)
Dat ervaar ik dus ook bij mijn - inmiddels- vriend. En dat na 8 jaar alleen. Fijn om te merken dat het nog kan.
Het loopt goed tussen ons. We zien elkaar zo'n 2 à 3 keer per week. En dagelijks appen en bellen.
Top!!
joysjuhhh schreef:
15-06-2019 09:22
@Coolpack: Hahahaha!
Ik denk dat cheesy zinnen spuwen bij liefde en verliefdheid hoort.
Zeker! Maar volgens mij zijn we het er hier in het algemeen wel enigszins over eens dat 'je moet eerst van jezelf houden' een beetje een dooddoener is en niet betekent dat die leukerd er dan ineens is 😉 dus die viel me ff op.
Uilenzeik schreef:
15-06-2019 12:22
Ik had een vlaag van verstandsverbijstering denk ik haha!

Ik denk dat ik ermee wilde aansluiten op een eerdere post van iemand hier (sorry even je naam kwijt) over de drang anderen te pleasen vanuit onzekerheid. Daar ben je geloof ik al hard mee aan de slag en dat is ook nodig! Anders neem je het mee van relatie naar relatie met steeds hetzelfde resultaat. Leg de focus de komende tijd geheel op jezelf. Het is heel belangrijk jezelf oke te vinden zonder dat een ander je die bevestiging hoeft te geven. Ik denk echt dat de basis van een goede relatie bestaat uit 2 mensen die zichzelf de moeite waard vinden; met of zonder die ander :)
Dat was vermoedelijk mijn post.
In ieder geval bedankt voor je adviezen.
Dit waardeer ik ten zeerste.
Uilenzeik schreef:
15-06-2019 12:22
Ik had een vlaag van verstandsverbijstering denk ik haha!

Ik denk dat ik ermee wilde aansluiten op een eerdere post van iemand hier (sorry even je naam kwijt) over de drang anderen te pleasen vanuit onzekerheid. Daar ben je geloof ik al hard mee aan de slag en dat is ook nodig! Anders neem je het mee van relatie naar relatie met steeds hetzelfde resultaat. Leg de focus de komende tijd geheel op jezelf. Het is heel belangrijk jezelf oke te vinden zonder dat een ander je die bevestiging hoeft te geven. Ik denk echt dat de basis van een goede relatie bestaat uit 2 mensen die zichzelf de moeite waard vinden; met of zonder die ander :)
Ah zo, ik had hem als algemener opgevat. Ja, in dat soort situaties kan het wel handig zijn om eerst even met jezelf aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn korte date avontuur is alweer voorbij. Het voelde zo goed en ik dacht echt dat het wederzijds was. Ook zo uitgesproken maar mocht niet zo zijn. Ik ga niet sneu doen en verzinken in verdriet maar ik had zo gehoopt dat dit het eens mocht zijn... Nope dus
Rotgevoel is dat, als je zelf het gevoel had dat het enorm klikte. Maar over een dag of wat raakt het naar de achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-06-2019 17:05
Rotgevoel is dat, als je zelf het gevoel had dat het enorm klikte. Maar over een dag of wat raakt het naar de achtergrond.
Ik hoop het, we hebben 3 dates gehad, 4e zouden we vanavond hebben. Dus beetje dubbel. De klik, chemie en gevoelens waren er. Maar voor hem was er toch te weinig chemie. Dat waren zijn woorden. Hopelijk volgende keer beter!
Alle reacties Link kopieren
Oh, mooie verhalen, Uilenzeik (wat een naam haha) en yesss!!
Inspirerend. En blij voor jullie!

@ Uilenzeik: hoe oud ben je dan, als ik vragen mag?

Ik herken heel erg wat je schrijft, over foute relaties en niet van jezelf houden. Na mijn laatste heel erg foute man, nu 8 jaar geleden, ben ik ook met mezelf aan de slag gegaan. Die relatie was een eyeopener over hoe erg ik met me liet sollen. Ook door een paar vrienden, die niet veilig waren, maar ik had dat niet zo goed door (dacht altijd ergens dat ik bepaald ingewikkeld gedoe verdiende of zo). Sinds een tijdje, na veel werk aan mezelf (psycholoog, training zelfcompassie, ea) denk ik dat ik een stuk verder sta dan vroeger. Maar toch ontmoet ik niemand... Online daten blijkt niets voor mij. Ik heb ook gewoon de tijd niet voor dat uren nutteloos geswipe en gechat, vrees ik. Maar ja, in het wild kom je ze niet tegen, toch? Ook ik ga naar de sportschool ed...

Vraagje aan alle mensen hier met nieuwbakken lovers: waar zijn jullie hen tegengekomen?
(ja, daar ben ik nu eens nieuwsgierig naar)
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
15-06-2019 12:25
Dat ervaar ik dus ook bij mijn - inmiddels- vriend. En dat na 8 jaar alleen. Fijn om te merken dat het nog kan.
Het loopt goed tussen ons. We zien elkaar zo'n 2 à 3 keer per week. En dagelijks appen en bellen.
Super leuk en fijn! Ik had inderdaad je berichten gelezen dat je iemand tegen was gekomen, voelt echt goed hè :) alsof het dan ook echt op het juiste moment is.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Charlie! Ik ken hem via mijn werk :)
Ik zit nooit op dating sites en voor mij werkt zoiets ook niet, dat zoeken.
Het moet toch vanzelf gaan.

Daarnaast, ben ik vooral gevallen op wie hij is. Het is een lekker ding daar niet van, maar hoe hij praat, doet, hoe ik me voel bij hem daardoor vind ik hem zó aantrekkelijk.

Terwijl via dating sites klik je misschien iemand aan die op het oog er leuk uitziet maar je weet nooit of er chemie is, dat lijkt me zo lastig. Hoe iemand praat, beweegt en ook of er een bepaalde connectie is op emotioneel vlak, daar gaat het uiteindelijk toch om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven