Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
25-06-2019 04:15
Wel vervelend van die man ken niet het hele verhaal dan moet ik misschien verder terug . Je traint jezelf alleen maar.. Hoe ouder je wordt hoe meer je merkt dat narigheden ook bij het leven horen al is het soms allemaal wel lastig ja...
Zou je misschien mijn quote willen verwijderen? :)
Ben altijd een beetje bang voor herkenning dus dan kan ik het verhaal nog wijzigen of verwijderen later.
Alle reacties Link kopieren
@hondenmens: ik denk dat een zekere hond jou naar boven heeft gehaald. Klopt dat? Wat is de naam van die hond?

En wie zijn de 5 mensen, die een positieve invloed op jouw leven hebben gehad. Als was het maar heel kort.

En dat kunnen zelfs beroemde mensen zijn die je nooit hebt ontmoet, maar waar je je aan hebt kunnen optrekken.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
25-06-2019 19:22
@hondenmens: ik denk dat een zekere hond jou naar boven heeft gehaald. Klopt dat? Wat is de naam van die hond?
In welk opzicht denk je dat? Ik heb 2 honden, maar houd de namen liever anoniem in verband met herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
@hondenmens: goed idee om de namen voor je hte houden.

Soms kunnen negatieve ervaringen zo veel indruk maken dat vooral die de aandacht krijgen. Positieve ervaringen met lieve mensen sneeuwen onder. Soms denken we dat we de positieve ervaringen vergeten zijn, maar dat is niet zo. Als we de aandacht op de positieve ervaring leggen dat komen die herinneringen daaraan ook terug.

Wat aandacht krijgt wordt groter.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
25-06-2019 00:57
Nou mensen, hier is het niks geworden... [knip verhaal i.v.m. met niet quoten verzoek]
Waarschijnlijk is hij in zijn ogen "iets beters" tegen het lijf gelopen. Balen, maar je doet er weinig aan.
We used to be friends...
Jammer yess! Niks aan te doen maar ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Als het telkens zo gaat zou je haast nergens meer aan beginnen. Ik heb dit ook vaker gehad en dan kon ik best aan mezelf twijfelen. Nooit eens de leukste zijn. Het grote nadeel van internetdaten, er is altijd wel een andere optie
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
25-06-2019 19:14
Zou je misschien mijn quote willen verwijderen? :)
Ben altijd een beetje bang voor herkenning dus dan kan ik het verhaal nog wijzigen of verwijderen later.
Heb het weggehaald volgens mij nu alles 🙈
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Linny :) maar nu zijn inderdaad jouw berichten ook weg :P
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-06-2019 20:55
Jammer yess! Niks aan te doen maar ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Als het telkens zo gaat zou je haast nergens meer aan beginnen. Ik heb dit ook vaker gehad en dan kon ik best aan mezelf twijfelen. Nooit eens de leukste zijn. Het grote nadeel van internetdaten, er is altijd wel een andere optie
Inderdaad. Het voelt allemaal zo afstandelijk en kil aan. Je zoekt naar iemand die jou tof vindt om wie je bent, maar ik heb steeds vaker het idee dat ik aan het solliciteren ben. Mensen zijn online in mijn beleving sceptisch, wantrouwend en (enorm) veeleisend. In real life valt die ''kille'' barriere opeens weg. Ik heb Tinder per vandaag maar ge de-installeerd. Eigenlijk tegen mijn principes, want waarom zou je opties sluiten wanneer ze een kans (hoe klein ook) aanbieden op het tegenkomen van iemand. Maar te veel irritatie en frustratie.

Nu toch maar eens proberen die biologische klok wat af te remmen ;P Ik woon zelf in een klein stadje. Met het mooie weer van de laatste avonden, ga ik graag naar de nabijgelegen dorpjes (omgeven door natuur en water) om daar rond zonsondergang een avondwandeling te maken of hard te lopen. Ik kom dan langs de gezinswoningen van twee vriendinnen, en dan voel ik toch altijd wel een beetje van ''shit''. Ik merk dat ik daar ook zoo enorm aan toe zou zijn : een gezinnetje, huisje in een rustig dorpje (grenzend aan de natuur), de kikkers horen kwaken, absolute rust, natuur in je achtertuin. Maarja zoals ik het nu zie, zit dat de komende jaren nog niet echt in de pijplijn. Maar we houden dingen om van te dromen!
Alle reacties Link kopieren
Internet daten zou daarom niks voor mij zijn, alsof je jezelf de hele tijd weer zo goed mogelijk moet presenteren.
Dat onzekere de hele tijd.

Ik snap je trouwens helemaal Camper camping.
Toch wel een dip merk ik vandaag :-(
Vanavond naar de sportschool en alles eruit sporten, misschien voel ik me dan weer wat beter.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
26-06-2019 18:13
Internet daten zou daarom niks voor mij zijn, alsof je jezelf de hele tijd weer zo goed mogelijk moet presenteren.
Dat onzekere de hele tijd.

Ik snap je trouwens helemaal Camper camping.
Toch wel een dip merk ik vandaag :-(
Vanavond naar de sportschool en alles eruit sporten, misschien voel ik me dan weer wat beter.
Aan de andere kant, het kan toch bijna niet anders dan dat er ook leuke/normale mensen op zitten! (Wij zitten er ten slotte ook ; )! )

Succes met sporten, beweging blijft echt een waarborg om op zijn minst een acceptabele mindset te houden merk ik vaak op. .
Ik heb misschien volgende week een date.. benieuwd hoe dat gaat.
Toch een beetje raar in mijn situatie om te daten..voelt bijna als vreemdgaan ofzo..nou ja, drankje en hopelijk leuk gezelschap..even wat anders aan mijn hoofd is ook wel fijn.
Campercamping schreef:
26-06-2019 17:57
Inderdaad. Het voelt allemaal zo afstandelijk en kil aan. Je zoekt naar iemand die jou tof vindt om wie je bent, maar ik heb steeds vaker het idee dat ik aan het solliciteren ben. Mensen zijn online in mijn beleving sceptisch, wantrouwend en (enorm) veeleisend. In real life valt die ''kille'' barriere opeens weg. Ik heb Tinder per vandaag maar ge de-installeerd. Eigenlijk tegen mijn principes, want waarom zou je opties sluiten wanneer ze een kans (hoe klein ook) aanbieden op het tegenkomen van iemand. Maar te veel irritatie en frustratie.

Nu toch maar eens proberen die biologische klok wat af te remmen ;P Ik woon zelf in een klein stadje. Met het mooie weer van de laatste avonden, ga ik graag naar de nabijgelegen dorpjes (omgeven door natuur en water) om daar rond zonsondergang een avondwandeling te maken of hard te lopen. Ik kom dan langs de gezinswoningen van twee vriendinnen, en dan voel ik toch altijd wel een beetje van ''shit''. Ik merk dat ik daar ook zoo enorm aan toe zou zijn : een gezinnetje, huisje in een rustig dorpje (grenzend aan de natuur), de kikkers horen kwaken, absolute rust, natuur in je achtertuin. Maarja zoals ik het nu zie, zit dat de komende jaren nog niet echt in de pijplijn. Maar we houden dingen om van te dromen!
Dit is zo herkenbaar. Denk dat vele die single zijn zich zo voelen.

Ik was dus wandelen net in park. En zag een moeder wandelen met haar zoontje. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen en voelde echt zo "Wat mooi, ik hoop dat ik het ooit meemaak zo" ....

Ik heb een tinderdate van.vorig jaar. Die had me in de kroeg gezien. Maar durfde me niet aan te spreken. Maar had me nummer nog in zijn tel. Waarom die me herkende weet ik niet, hij ook niet haha.. zie hem vrijdag.
Ik durf tinder niet te downloaden puur om de redenen die genoemd worden.
Maar ja als je weer snel afspreekt weet je ook meer...
yesss schreef:
26-06-2019 18:13
Internet daten zou daarom niks voor mij zijn, alsof je jezelf de hele tijd weer zo goed mogelijk moet presenteren.
Dat onzekere de hele tijd.
Dat heb ik dus zelf ook.

In het verleden vond ik Tinder en Paiq nog wel geinig om te doen.
Maar uiteindelijk leverde het me toch wat te weinig daadwerkelijk resultaat op.
Op den duur was mijn geduld er wel wat mee op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit ge-Internetdate, omdat ik denk dat er meer verwachtingen bij komen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
ik heb me ook maar weer eens aan het internet daten gewaagd, zal wel de zomer zijn en iets met de bloemetjes en de bijtjes enzo :-)
Leuke man gevonden, leuke gesprekken, veel humor, moet erg om hem lachen, maar....hij voldoet niet aan mijn eisenlijstje aarrrggghhhhhhh
Hij is net werkloos geraakt (ik wil liever niet daten met een man die werkloos is) en hij heeft 3 kinderen (ik zoek eigenlijk een man zonder kinderen)...pfff wordt moe van mezelf...
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik iemand nooit op afrekenen Bella, werkeloos raken kan iedereen gebeuren, ook als je al langer bij elkaar bent. Geef het een kans zou ik zeggen, je weet maar nooit :)
Zodra je voor hem valt, valt je eisenlijst weg. Gaat het om het perfecte plaatje of om het gevoel wat iemand je geeft?

In deze tijd heeft iemand best snel weer een baan. Lijkt me rot als iemand mij afwijst omdat ik toevallig net werkloos ben ( maar wel altijd gewerkt heb). Daar zit een verschil. Als hij best ambitieus is en pro actief werk zoekt zou dat nooit een dealbreaker zijn voor mij. 3 kinderen dan weer wel!
Geen werk kan tijdelijk zijn dus geen paniek.
Kinderen betekent dat jij nog maar beperkte tijd van hem kan krijgen. Afhankelijk van de omgangsregeling die hij heeft natuurlijk. Maar als hij heel weinig de kinderen ziet is dat misschien nog wel een belangrijkere reden om er niet voor te kiezen..
Waar ik me een beetje over verbaas zijn de vele vrijzelle dames hier. Is het niet zo dat op datingsites je veel reacties krijgt als vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
27-06-2019 16:57
Waar ik me een beetje over verbaas zijn de vele vrijzelle dames hier. Is het niet zo dat op datingsites je veel reacties krijgt als vrouw?
Je krijgt wel reacties maar je wordt ook zo weer omgeruild voor een ander. Hoe leuk iets ook is er is altijd beter op de markt.
Ik heb ook 3 kinderen, maar ben niet werkeloos, dat scheelt.

Nu snap ik op mijn leeftijd, 2e helft 40'er, niet waarom kinderen zo erg zijn.. ik wil toch niet meer samenwonen en die kinderen zijn van mij. Die hoeft zij nooit te zien als ze dat niet wil. Ze is mij alleen af en toe kwijt omdat ik mijn kinderen natuurlijk wel wil zien...nou ja heeft ze ook meteen garantie dat ik niet constant bij haar ga kleven :mrgreen:
Jole schreef:
23-06-2019 09:10
Ik ben ook een 'happy single' maar wil ook niet altijd alleen blijven.
Ik ben ook vaak teleurgesteld in het 'internetdaten', en ja dat kost energie. Maar ik blijf hoop houden :-)
Van dat festival wat ik hierboven las, herken ik. Hier is er binnenkort ook een festival waar ik eigenlijk wel naar toe zou willen, maar wil daar ook niet in mijn eentje naar toe.
Ik troost mezelf dan maar een beetje met de gedachte dat ik het misschien toch niet zo leuk zou vinden en dat ik genoeg andere dingen heb om me op te verheugen.
Wat een verdrietige gedachte en zou niet moeten wat betreft het alleen naar een festival gaan. Het moet er nog van komen, maar ik ga het eens een keertje proberen om alleen naar een festival te gaan. Misschien met ADE, als ik niemand mee krijg naar een bepaalde feestje. Nu zijn er geen festivals waar ik echt echt naartoe wil. Ja, eentje, maar toen had ik al een belangrijk iets.
Omdenken? Je kan prima in je eentje naar een festival en het heerlijke is dat je lekker kan doen waar je zin in heb. Naar de artiesten die je wil zien etc. En ik vind vaak mensen waar ik kan aanhaken (terwijl ik al met anderen ben). Leuke ervaringen. Vrienden voor 1 dag :D

En dat internetdaten is vermoeiend. Qua emotionele onrust en ook de energie. Al die gesprekken die soms nergens toe leiden. Ja sex. Of eerste dates. Inderdaad, je moet wel,want het komt niet aanwaaien. Maar kost gewoon energie.

We houden hoop! :D
Upward_spiral schreef:
23-06-2019 09:33
Dank je wel voor je mooie reactie.

Het schommelt bij mij echt heel erg tussen unhappy en happy.
Als ik stelletjes hand en hand zie lopen; begint het bij mij toch wel weer te kriebelen.
Eigenlijk vind ik gewoon dat ik te weinig lef heb.
Ik durf gewoon niet echt goed iemand te benaderen.
Wel voor oppervlakkig contact, maar voor intiem contact ben ik helaas te onzeker en onhandig ook.
Van sommige mensen heb ik weleens opmerkingen cq vragen gehad of ik 'homoseksueel' zou zijn.
Dat ben ik zeker niet; wel een onhandige hetero :-$
Ik zal toch ook echt zelf meer initiatief moeten gaan nemen en iets meer uit mijn eigen (comfort)zone moeten gaan komen.

Wat vind je er zelf van dat mensen opmerkingen daarover maken? Kan je er iets bij voorstellen?

En lef kan je ontwikkelen. Ik was vroeger best onzeker of mannen mij wel leuk vonden. Door de ervaring met datingapps (de hoeveelheid matches die ik kreeg :) ) en dates bedacht ik mij: graag of niet. Nee heb je, ja kan je krijgen. Een blauwtje is het ergste wat je kan overkomen. En qua intimiteit is het een stukje aftasten, flirten en ervoor gaan. Lacht ze om je grappen>> positief! Gaat ze in op je hints? Zoals een keer dat restaurantje proberen>> positief! En zoenen is een kwestie van elkaar wat langer dan normaal in de ogen kijken en ervoor gaan. Je kan het voorbereiden door dichterbij komen te zitten, een arm om haar heen te slaan of gewoon ik zou je willen zoenen. Of ben ik nu te smooth? :rofl:
En ik zie dat het hier druk was geweest :O Heb nog wat bij te lezen haha.

Ik wil nog wat leuks delen. Gisteren eindelijk weer eens een leuke date gehad :D Ik heb Tinder weer geïnstalleerd en dat ging als een trein! Had eigenlijk 4 unieke dates in 1 week en tot nu toe is er maar 1 door gegaan. Eentje was niet eerlijk over zijn figuur, de ander was gewoon laf en heeft de match opgeheven. En de ander heeft afgezegd. Maar die kom misschien nog om de hoek kijken van het weekend.

Ik had niet per se het meeste zin in de date van gisteren. Drukke dag op werk en had eigenlijk meer een klik met de laatste die afgezegd heeft. Maar ik heb gelachen!!! Het was erg leuk :) Het gaat vooralsnog nergens naartoe. Hij is niet toe aan een relatie, maar wel aan daten.

Een leuke date was ik weer eens aan toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven