vader zegt tegen een vriendin van mij dat ze er goed uitziet

13-05-2022 20:10 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

even met jullie checken of ik overdreven reageer of ik niet.
Ik heb dus een vriendin die vaak bij mij over de vloer komt. Mijn vader (55+) kent haar vanaf haar 5e ongeveer. zij is nu net 20.

Nu was ze een verhaal aan het vertellen over haar stage en dat ze daar niet zo goed klikte met de stagebegeleider en het team. Mijn vader luisterde mee en zei ineens tegen haar :'zijn ze niet gewoon hartstikke jaloers omdat je een mooie dame bent en er goed uitziet?'. Nergens uit haar hele verhaal bleek dat eigenlijk, dus ik vond het nogal bijzonder dat hij dat er zo ineens bij haalde.
Mijn vriendin keek een beetje ongemakkelijk en zei 'uh, nou.. weet ik niet'.

ik vond het ook een ongepaste opmerking, gezien het feit dat ze mijn vriendin is en ook nog eens 33 jaar jonger. Ik denk ook nog eens niet dat hij zoiets had gezegd of had durven zeggen als m'n moeder erbij was geweest, dus in die zin is het ook ongepast.
Al met al bedoelde hij het vast goed of als troost maar het voelde nogal ongemakkelijk, waardoor ik me nu ook een beetje ongemakkelijk bij hem voel. Maar het bespreken maakt het NOG weer ongemakkelijker. Wat zouden jullie doen? of zouden jullie hierover de schouders ophalen?
Denk je echt dat hij hier bijbedoelingen mee had?
Of vond je het gewoon gênant?

Klinkt juist als een vaderlijk iets om te zeggen.
Als mijn man dit zou zeggen tegen een 20 jarige zou ik daar niets raars van denken, alleen dat hij haar vanuit een ander gezichtspunt naar de zaak probeerde te laten kijken. Lief.
Alle reacties Link kopieren
En door....
Alle reacties Link kopieren
Nee dit valt wat mij betreft niet in de categorie ongepaste opmerkingen. Dus ja, ik vind dat je je aanstelt.
Kan best zo zijn hoor. Vrouwen op de werkvloer kunnen vaak vals naar elkaar zijn als je er goed uitziet dus zijn opmerking is helemaal niet raar. Dat zou zelfs een ezel kunnen bedenken en uitroepen. Dat het beetje awkward is begrijp ik als je er verder over gaat nadenken. Ik zie zelf mijn vader best zo een opmerking maken als iemand er goed uitziet. Tenzij ze daar met mini rokje erbij zat dan had ik wel begrepen dat t miss een andere insteek had ..
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me best wel gek, als het om inhoudelijke zaken gaat qua situatie op de werkvloer en je vader dan zo'n opmerking maakt, wat heeft het uiterlijk daar mee te maken.. Ja ik vind dat best wel raar, dat je zoiets zegt tegen en over de vriendin van je dochter.

Dus ja, ik snap je gevoel wel. :)
Alle reacties Link kopieren
Desalniettemin, zou ik het wel laten gaan. Wellicht heeft hij geen bijbedoelingen, maar kan me voorstellen dat het even gênant voelt.
Zou het laten gaan. Soms flapt iemand er iets uit, tja..
Alle reacties Link kopieren
je bent echt wel slim genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wat als je moeder het had gezegd??? Voelde het dan ook ongepast?

Vindt het totaal niet ongepast, ik vindt het juist lief van je vader hij wou haar een hart onder de riem steken...
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Alle reacties Link kopieren
Wat vond je vriendin er van, heb je dat gevraagd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet zo. Als hij nou andere woorden had gebruikt dan is het wat anders, maar op deze manier lijkt het me absoluut onschuldig.

En terzijde, je zegt dat je vader 55+ is, je vriendin is net 20 en het verschil is 33 jaar?
Alle reacties Link kopieren
En als ze ook 55+ was geweest, had hij het wel mogen zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een beetje een akward opmerking die verder inhoudelijk niet veel toevoegt.
Een goede sneer is dan wel passend denk ik.
Het lijkt me wel duidelijk dat hij er niets raars mee bedoelde maar hij had het ook gewoon niet kunnen zeggen natuurlijk.

Hij is van een andere tijd en staat er misschien niet bij stil dat dit anno 2022 een foute opmerking kan zijn.

Ik zou hem in het algemeen zeggen dat opmerkingen over uiterlijk verkeerd kunnen vallen en daarmee zou het wel klaar zijn voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Het is bizar dat dit anno 2022 een foute opmerking kan zijn. We slaan behoorlijk door met mannen willen dresseren tot schoothondjes. Bah.
Suzykjoew schreef:
13-05-2022 20:15
maar ook tegen een vriendin van je? dat is toch wel een beetje ongemakkelijk?
Ik vind het juist heel normaal dat hij haar een compliment geeft als hij haar al vanaf haar 5e kent.

Ik vind dat je overdrijft en ik hoop echt dat je snel zal leren wanneer iets wel of niet ongepast is in het leven.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 14-05-2022 09:06
0.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Woke gezeik weer.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
14-05-2022 08:36
Het is bizar dat dit anno 2022 een foute opmerking kan zijn. We slaan behoorlijk door met mannen willen dresseren tot schoothondjes. Bah.
Nou jezus. Complimentjes, zonder sexuele lading, mogen dus ook al niet meer. Zal het mijn zoontjes doorgeven straks.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is er wel een genderneutraal toilet bij hen thuis....
Alle reacties Link kopieren
De vader van een jeugdvriendin van mij vindt mij ook erg mooi. Ik vind dat erg ongemakkelijk sinds ik dat weet. Hij kent me al vanaf dat ik 8 ben ofzo en nu staart hij me steeds aan. Ik ben begin 40 nu.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is toch een seksistische opmerking die niks toevoegt? Dat je een inhoudelijk gesprek voert over waar je op je stage tegenaan loopt, iemand zegt dat het misschien met je uiterlijk te maken heeft. Dan sla je toch de plank mis?

Of je er iets mee moet is een 2e. Ongemakkelijk is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Onkruit schreef:
14-05-2022 09:24
Maar het is toch een seksistische opmerking die niks toevoegt? Dat je een inhoudelijk gesprek voert over waar je op je stage tegenaan loopt, iemand zegt dat het misschien met je uiterlijk te maken heeft. Dan sla je toch de plank mis?

Of je er iets mee moet is een 2e. Ongemakkelijk is het wel.
Wat is hier in vredesnaam seksistisch aan?

Wat een vreemde maatschappij leven we in zeg als dit al niet meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat denk je nu dat je vader in jouw vriendin op een seksuele manier geïnteresseerd is?
Alle reacties Link kopieren
Onkruit schreef:
14-05-2022 09:24
Maar het is toch een seksistische opmerking die niks toevoegt? Dat je een inhoudelijk gesprek voert over waar je op je stage tegenaan loopt, iemand zegt dat het misschien met je uiterlijk te maken heeft. Dan sla je toch de plank mis?

Of je er iets mee moet is een 2e. Ongemakkelijk is het wel.
Denk dat ook jij er veel meer van maakt dan het is.
De man maakt een opmerking, wellicht een beetje onhandig, maar om dit meteen als seksistisch weg te zetten slaat ook nergens op.

Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
14-05-2022 09:58
Denk dat ook jij er veel meer van maakt dan het is.
De man maakt een opmerking, wellicht een beetje onhandig, maar om dit meteen als seksistisch weg te zetten slaat ook nergens op.
Laat ik het zo zeggen: als die vriendin een vriend geweest was had vader die opmerking niet gemaakt.
In zoverre seksistisch.
Alle reacties Link kopieren
Awkward! Ik zou ook wel even opkijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven