Van minnares naar verlaten voor vrouw

28-04-2019 07:04 2210 berichten
Update:

Hij zag snel in dat we samen horen en is nu bezig de juiste stappen te zetten zodat we terug samen verder kunnen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:20
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
97.16% gewijzigd
vivautrecht85 schreef:
31-07-2019 22:08
Copy paste, scheelt weer typen en discussie voor TS:
Nog 1 dingetje ivm het blijven samenwonen tot de scheiding afgerond is. Als hij alleen zou gaan wonen kan hij ook praktisch gezien geen co ouderschap week/week doen. Hij heeft een hoge functie waarbij hij de kinderen niet van school kan halen en de opvang is zolang niet open. Daarbij zouden ze enkele maanden nadien alweer in een nieuwe situatie terecht komen. Ze zullen al genoeg te verduren krijgen dat dat er niet bij hoeft. Toen ik met mn ex samenwoonde zag ik dat dit voor mijn kind gewoon een goede overgangsperiode was. Zag dat mama en papa nog steeds normaal konden omgaan met elkaar en zag wel in dat we niet meer samen waren. Door mijn eigen ervaring werd ook besloten dat dit voor hem een goede optie is. Dat was ook het heikelpunt in dit alles, de kinderen te veel missen.
Dit is wel zo’n beetje de kern van het hele probleem.

Meneer eist wel co-ouderschap, want anders mist hij ze veel te erg, maar wil daar vooral zelf niets voor inleveren, doen of laten.

To zegt zeer terecht dat ze pas na de scheiding de co-ouder van zijn kinderen wil worden.

Tot die tijd houdt zijn kinderen liever in deze ongezonde, gespannen thuissituatie dan dat hij het gewoon regelt.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
01-08-2019 07:14
En de weekenden dan? Dit kun je toch geen leefbare en gezonde situatie noemen. Ik had na de eerste avond de sloten vervangen met de mededeling, zoek maar een brug. Met mijn kinderen en mij wordt niet gesold.
Dit. Maar kan je nagaan hoe afhankelijk die vrouw moet zijn van hem dat ze dit pikt.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
01-08-2019 08:23
Dit. Maar kan je nagaan hoe afhankelijk die vrouw moet zijn van hem dat ze dit pikt.
Of wanhopig
Alle reacties Link kopieren
86 pagina's en alles is nog zoals in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Joséphine schreef:
01-08-2019 13:34
86 pagina's en alles is nog zoals in het begin.
Je verwacht het niet hé?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
YagaBaba schreef:
01-08-2019 07:30
Als wij gelijk hebben gaan die vrouw en die kinderen van die man er aan kapot.
IK hoop voor zijn kinderen dat hij bij zijn gezin blijft en en ze dit achter zich kunnen laten, maar ik denk dat er al veel beschadigd is in de kinderhartjes.
Gebroken88 schreef:
31-07-2019 17:14
Zoals ik al eerder zei wonen ze inderdaad in hetzelfde huis, apart vertrek. Daar we binnen het jaar voor een andere woning samen kijken lijkt het me ook niet nodig dat hij tijdelijk een andere woning zoekt. Dat zijn we zo overeen gekomen. Zijn vrouw weet ook dat wij terug samen zijn, dus dat samen slapen is niet zo. Ze weet ook wanneer hij bij me is bv. Hoe verdraagzaam ze eerst was, hoe tegendraads ze nu is. En ik begrijp haar daarin zeker. Hij probeert de vrede te bewaren tot alles rond is, maar de sfeer is uiteraard gespannen.

Verder heb ik geen boodschap aan ‘wat een eikel enz’ boodschappen, hij weet dit zelf ook en we kunnen niet stil blijven staan en nog jaren mekkeren hierover. Dat wil ik niet. Ik wil deze periode door en oud worden samen.
Wat knap dat je op een vent valt die zijn vrouw bedondert, vervolgens jou keihard laat vallen, weer terugkrabbelt, zijn vrouw en kinderen kwetst door deze gekke woonconstructie, jou lekker laat wachten en als avonduitje gebruikt. Dat jij nog hoop hebt dat dit een succesverhaal gaat worden. Wel makkelijk, je weet al waar je aantoe bent met deze man. Je weet al dat hij in staat is iedereen te bedonderen met jou daarbij inbegrepen. Maar jij houdt blijkbaar van drama. Het feit dat je het alweer hebt over samen een huis zoeken met deze man geeft wel aan waarom jij zo’n heerlijk slachtoffer bent van deze man. Je staat niet echt stevig in je schoenen en de kans dat dit weer uitloopt op niets schat ik in op 99%. Mensen zeggen vaak dat ze hier niets aan kunnen doen. Zo’n situatie ‘overkomt’ ze. Nou nee hoor, jij zoekt ze op. Doelbewust. Sterkte alvast met wat nog gaat volgen.
Alle reacties Link kopieren
Joséphine schreef:
01-08-2019 13:34
86 pagina's en alles is nog zoals in het begin.
Ze gaan weer samen terug verder...een soort loop...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tsja... Ik hoop dat TO blijft updaten.
Je schrijft dat de sfeer gespannen is, goh wat vreemd!

Succes met dat oud worden samen. Ik zie het niet gebeuren. Ik hoop dat je een keer gaat inzien hoezeer jullie zijn vrouw en kinderen kwesten.
Coconuts12 schreef:
15-08-2019 11:45
Je schrijft dat de sfeer gespannen is, goh wat vreemd!

Succes met dat oud worden samen. Ik zie het niet gebeuren. Ik hoop dat je een keer gaat inzien hoezeer jullie zijn vrouw en kinderen kwesten.
Dat ze die vrouw en kinderen kwetsen weten ze heus wel, het interesseert ze alleen niet.
Suzan_1991 schreef:
16-08-2019 12:16
Dat ze die vrouw en kinderen kwetsen weten ze heus wel, het interesseert ze alleen niet.
Klopt. Je kunt slechts hopen dat boontje ooit om zijn loontje komt...
anoniem_382095 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 16:02
0.21% gewijzigd
Suzan_1991 schreef:
16-08-2019 12:16
Dat ze die vrouw en kinderen kwetsen weten ze heus wel, het interesseert ze alleen niet.
Ja, dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
Komt vanzelf iets terug.

Karma.

Dit leventje wordt heus niet zo mooi zoals ze het in hun hoofd hebben.

;-))
justagirly schreef:
16-08-2019 16:00
Komt vanzelf iets terug.

Karma.

Dit leventje wordt heus niet zo mooi zoals ze het in hun hoofd hebben.

;-))
Dat denk ik ook niet, nee. Sprookjes bestaan niet, daar moeten ze nog achterkomen.
Hatchi schreef:
15-08-2019 08:58
Wat knap dat je op een vent valt die zijn vrouw bedondert, vervolgens jou keihard laat vallen, weer terugkrabbelt, zijn vrouw en kinderen kwetst door deze gekke woonconstructie, jou lekker laat wachten en als avonduitje gebruikt. Dat jij nog hoop hebt dat dit een succesverhaal gaat worden. Wel makkelijk, je weet al waar je aantoe bent met deze man. Je weet al dat hij in staat is iedereen te bedonderen met jou daarbij inbegrepen. Maar jij houdt blijkbaar van drama. Het feit dat je het alweer hebt over samen een huis zoeken met deze man geeft wel aan waarom jij zo’n heerlijk slachtoffer bent van deze man. Je staat niet echt stevig in je schoenen en de kans dat dit weer uitloopt op niets schat ik in op 99%. Mensen zeggen vaak dat ze hier niets aan kunnen doen. Zo’n situatie ‘overkomt’ ze. Nou nee hoor, jij zoekt ze op. Doelbewust. Sterkte alvast met wat nog gaat volgen.
Je begrijpt toch wel dat ze eindelijk ware liefde hebben gevonden. Hij zal haar nooit zo behandelen, want wat hij voor haar voelt dat heeft hij nooit eerder voor zijn vrouw gevoeld. Wat zij hebben is zo speciaal, dat hij al zijn normen en waarden jaren opzij kan zetten ten koste van zijn vroegere geliefde en zijn kinderen. Dat zal hij nooit bij zijn nieuwe liefje doen joh.

(Sarcasme)

Terwijl ik dit terug lees realiseer ik mij dat hij haar tot op zekere hoogte al zo heeft behandelt :facepalm:
Maar waarom blijven jullie je daar druk over maken?

Ik heb enkele tientallen blz geleden geschreven:
- wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil!
- wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
- wie niet horen wil, moet voelen.

De kans is heel groot dat het inderdaad (meen ik) niet echt goed gaat aflopen. Maar zien jullie TO echt zo graag dat jullie na iets 15 keer gezegd te hebben, het ook nog een 16de keer doen. Ik niet.

Ik laat het TO ondervinden en daarom schrijf ik:
-
-
-

Moeilijker dan dat is het toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Maak me daar totaal niet druk over Mammezel, heb zelf ook een leven namelijk.

Maar we kunnen er wel over praten. En dat is wat we doen. Druk maken hell no, ben alleen ontzettend blij dat ik niet in iemands schoenen sta in dit verhaal.
Maakt weinig uit wie zijn schoenen.

Ik wens TO alle geluk hoor, maar voel ook mee met de kids en ex.

Hem vind ik 3x niks.
Suzan_1991 schreef:
16-08-2019 12:16
Dat ze die vrouw en kinderen kwetsen weten ze heus wel, het interesseert ze alleen niet.
Dat heeft to letterlijk geschreven. Dat zijn vrouw haar niet boeit.

Maar zijn kinderen boeien het liefdeskoppel wel. Zo veel zelfs, dat meneer Grote Liefde gewoon bij vrouw en kinderen kan blijven wonen en pas afreist naar Grote Liefde 2 als zij in bed liggen. Dan heb je pas een groot hart :heart:.
mammezel schreef:
16-08-2019 16:43
- wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil!
Is dit een Vlaamse uitdrukking Mammezel? Ik vind ‘m geweldig en ga hem zeker onthouden.
Zeker mensen in mijn omgeving op wie deze van toepassing is.
Voor diegenen die denken dat ik geen empathie kan opbrengen: ik ben zelf verlaten door mijn eerste lange relatie (5j, huis gekocht) voor een ander. Ik weet dus perfect hoe dit voor haar voelt. Ik ben nooit bewust op zoek gegaan naar iemand die bezet was en hij ook niet. Tuurlijk maak je zelf de keuze als je hier wat mee doet, maar als je in een relatie zit die op is en waarvan je weet dat die eindig is, dan maak je die keuze sneller dan wanneer je in een goede relatie zit (waarin je volgens mij niet openstaat hiervoor).

Als we beide niet dachten dat we een sterke connectie hadden met elkaar, hadden we beide allang afgehaakt, gezien alle drama die er al is geweest. We hebben er beide vertrouwen in dat we er wel komen, al dan niet sterker.

Is dit wishfull thinking? Misschien. Maar als je elke relatie ingaat met twijfel, waarom dan uberhaupt een aangaan?

Ik weet ondertussen al dat iedereen denkt/hoopt dat het slecht zal aflopen, ik weet ook niet goed waarom jullie dit blijven herhalen.

Ik heb al gemerkt dat hij sowieso niets goed kan doen:

Als hij een aparte woning vindt voor hem alleen is hij de boeman omdat hij zijn kinderen achterlaat. Blijft hij, dan heeft hij vast stiekem met beide een relatie. Woont hij bij mij laat hij de kinderen achter. Zet hij stappen om te scheiden is hij slecht, blijft hij in zn huwelijk dan zit zijn vrouw met een smeerlap die dit haar vast eeuwig flikkert. Nooit goed dus. En in deze situatie kan hij ook niet iedereen tevreden stellen. Zijn vrouw heeft zich er ondertussen bij neergelegd, misschien tijd dat jullie dit ook doen.
Gebroken88 schreef:
16-08-2019 20:11

Zijn vrouw heeft zich er ondertussen bij neergelegd, misschien tijd dat jullie dit ook doen.

Er zitten er hier een aantal tussen, Gebroken, die dat niet kunnen. En die zijn kwaad op jou, omdat je niet naar hen luistert. Want zij zullen het toch wel weten zeker, en jij ben het domme gansje, dat niks weet.

Als ze dan nog zouden zeggen, ik steek er mijn Latijn niet meer in. Neen, dat kunnen ze ook niet.

Jij gelooft in jullie combinatie en dan kunnen wij daar allemaal van denken wat we willen, wij kennen jullie niet, dus is het voor ons ook gissen. Net zoals hierboven iemand schreef: 86 blz en er is nog steeds niks veranderd. Dus TO, als je nog eens een topic opent met een probleem, dan zorg je dat je vanaf blz 10 doet wat de 'predikers' hier op het forum aan jou voorschrijven hè. Beloofd? OK. :facepalm:

Ik wens jou geluk, Gebroken ondanks dat ik ook mijn 'reserves' tegenover de situatie heb.
Hoe is die nu? Jij woont alleen? Hij bij zijn vrouw? Scheiding afgewerkt of niet? En het huis, is daar al zicht op? En jouw kindje, heb je daar al mee gesproken of de man die hij al kent?

Het beste gewenst hoor En knap dat je blijft posten, zegt ook iets over jouw doorzettingsvermogen.
EHR schreef:
16-08-2019 19:19
Is dit een Vlaamse uitdrukking Mammezel? Ik vind ‘m geweldig en ga hem zeker onthouden.
Zeker mensen in mijn omgeving op wie deze van toepassing is.
Ja, een Vlaamse uitdrukking en ik heb ze in het Oud-Vlaams geschreven.
In modern Vlaams is het dus: wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil. Maar ik vind de oude versie een beter ritme hebben.
In die uitdrukkingen zit altijd zoveel waarheid. Ik bewonder de mensen die ooit die uitdrukkingen 'gelanceerd' hebben.

Zeggen jullie dat niet in Nederland? Maar misschien ziet iedereen in Nederland onmiddellijk alles. (pesterijtje, lief bedoeld)

Sorry, TO, ik zal het nooit meer doen, zo off-topic gaan, maar misschien vind je dat nog beter dan het zoveelste sermoen.
Dat er volgens sommigen niets veranderd is na 86 paginas vind ik raar. Voor mijn gevoel is alles veranderd, maar ik zit er dan ook middenin.

Ik woon samen met mijn kind, die pas op de hoogte gesteld zal worden als zijn scheiding definitief is. Pas dan zoeken we naar een huis (niet actief, maar als er eentje langskomt die geschikt is, laten we dat niet liggen).
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook in jouw positie meedenken en voelen hoor TO.
Oordelen is nou eenmaal makkelijk, sorry.

Ik denk dat je vriend het nu gewoon niet goed kan doen hier, door de situatie hoe die nu is.
Misschien vind ik het wel een fantastische kerel als ik hem tegen zou komen, weten wij veel.

Wens je echt wel geluk toe,
maar ons er bij neerleggen als forum?
Waarbij precies? :blond:
Dat hoeven alleen de echtgenote en de kinderen écht, wij niet...
We kennen jullie niet, ik lig er niet wakker van hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven