Vanwaar die kakkerhaat?
woensdag 10 december 2014 om 15:09
Waar komt die kakkerhaat vandaan? Ik heb vrienden uit het gooi, ik draag polo's, ik heb een rijke vader, heb een eigen bedrijf, ik rijd een dure auto, ik vind status belangrijk, etc, ... Met andere woorden: ik ben een kakker (maar echt niet overdreven arrogant!) en zie dit niet als iets negatiefs. In het gooi en in duurdere wijken in mijn dorp kijken mensen niet vreemd op, maar kom ik in een normale buurt of langs huurhuizen dan is dit wel een ander verhaal. Ik word aangekeken alsof ze op me kunnen schieten. Van waar die haat? Blijkbaar mag je tegenwoordig niet meer veel geld hebben?
woensdag 10 december 2014 om 16:10
quote:MarianneDavids schreef op 10 december 2014 @ 16:08:
Bij de meeste kakkers gaat het om kouwe kak, dat zal het zijn, veel geblaat maar weinig wol. Vergelijk ze maar met de nieuwe rijken, veel bling bling, protsen en patsen maar als je eenmaal zo'n bekkie open hoort gaan zou je ze zo midden in de Schilderswijk planten.Hahaha.
Bij de meeste kakkers gaat het om kouwe kak, dat zal het zijn, veel geblaat maar weinig wol. Vergelijk ze maar met de nieuwe rijken, veel bling bling, protsen en patsen maar als je eenmaal zo'n bekkie open hoort gaan zou je ze zo midden in de Schilderswijk planten.Hahaha.
woensdag 10 december 2014 om 16:14
quote:groenebroek schreef op 10 december 2014 @ 16:07:
Dan nog had je dus een beste kruiwagen! (reken maar niet dat jan-met-de-pet zonder rijke ouders dergelijke bijbanen zou krijgen).
Maar wat al eerder gezegd is, kakkerhaat is niet tegen de kakker maar tegen je houding, je attitude.
Je komt op mij over alsof je nog niet verder dan je eigen kringen hebt gekeken en dat is jammer. Daar zou je heel veel van leren.Ik geef toe dat ik wat dat betreft best veel geluk heb gehad. Dat ik op jonge leeftijd, toen pas net in de pubertijd, dergelijke bijbanen had, had echt niet alleen te maken met dat ik mezelf zo goed kan verkopen.
Dan nog had je dus een beste kruiwagen! (reken maar niet dat jan-met-de-pet zonder rijke ouders dergelijke bijbanen zou krijgen).
Maar wat al eerder gezegd is, kakkerhaat is niet tegen de kakker maar tegen je houding, je attitude.
Je komt op mij over alsof je nog niet verder dan je eigen kringen hebt gekeken en dat is jammer. Daar zou je heel veel van leren.Ik geef toe dat ik wat dat betreft best veel geluk heb gehad. Dat ik op jonge leeftijd, toen pas net in de pubertijd, dergelijke bijbanen had, had echt niet alleen te maken met dat ik mezelf zo goed kan verkopen.
woensdag 10 december 2014 om 16:16
Wat mij "bevreemdt" is, dat iemand die werkelijk iets voorstelt zich helemaal niets verbeeldt, geen andere mensen afzeikt, niet arrogant is of op mensen neerkijkt. Als je zo iemand bent kun je je probleemloos in alle kringen bewegen, een kakker kan dat absoluut niet, die leeft in zijn of haar eigen bekrompen denkwereldje en zal, ondanks verre reizen, altijd wereldvreemd blijven.
verba volant, scripta manent.
woensdag 10 december 2014 om 16:16
Wat ik zo sneu vind, is dat kakkerkinderen zo vaak precies hetzelfde werk gaan doen als hun ouders. Hoe origineel. En ook zo dapper. Het zijn vaak mensen zonder echte ruggengraat want die hebben ze nooit hoeven kweken. Zie hier het bewijs hoe slap kakkers zijn want ze denken al dat je een hekel aan ze hebt als je zuur kijkt.
Zo, kijken of je hier wel op wilt reageren. Tip: als je aardig gevonden wil worden, wat blijkbaar een grote wens van je is, mensen houden er niet om genegeerd te worden. Is een teken van grote arrogantie, doofheid of een zware verstandelijke beperking. Hoe wil je overkomen?
Zo, kijken of je hier wel op wilt reageren. Tip: als je aardig gevonden wil worden, wat blijkbaar een grote wens van je is, mensen houden er niet om genegeerd te worden. Is een teken van grote arrogantie, doofheid of een zware verstandelijke beperking. Hoe wil je overkomen?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
woensdag 10 december 2014 om 16:17
woensdag 10 december 2014 om 16:17
quote:Netteman schreef op 10 december 2014 @ 16:02:
[...]
Voor 80% van eigen vermogen. Ik heb van jongs af aan nooit baantjes gehad als vakkenvuller, postbezorger, etc., maar (ook met veel geluk) bijbanen gehad die een gemiddelde 40-jarige als gemiddelde baan ziet (autoverkoper, beursverkoper, etc.), dus al aardig wat bijverdiend. Van mijn ouders heb ik een beetje hulp gehad.En nog durf je met droge ogen te zeggen dat je op niemand neerkijkt?
[...]
Voor 80% van eigen vermogen. Ik heb van jongs af aan nooit baantjes gehad als vakkenvuller, postbezorger, etc., maar (ook met veel geluk) bijbanen gehad die een gemiddelde 40-jarige als gemiddelde baan ziet (autoverkoper, beursverkoper, etc.), dus al aardig wat bijverdiend. Van mijn ouders heb ik een beetje hulp gehad.En nog durf je met droge ogen te zeggen dat je op niemand neerkijkt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 10 december 2014 om 16:19
quote:MarianneDavids schreef op 10 december 2014 @ 16:16:
Wat mij bevreemdt is, dat iemand die werkelijk iets voorstelt zich helemaal niets verbeeldt, geen andere mensen afzeikt, niet arrogant is of op mensen neerkijkt. Als je zo iemand bent kun je je probleemloos in alle kringen bewegen, een kakker kan dat absoluut niet, die leeft in zijn of haar eigen bekrompen denkwereldje en zal, ondanks verre reizen, altijd wereldvreemd blijven.Dat vind ik juist niet bevreemdend, maar is voor mij juist de norm.
Wat mij bevreemdt is, dat iemand die werkelijk iets voorstelt zich helemaal niets verbeeldt, geen andere mensen afzeikt, niet arrogant is of op mensen neerkijkt. Als je zo iemand bent kun je je probleemloos in alle kringen bewegen, een kakker kan dat absoluut niet, die leeft in zijn of haar eigen bekrompen denkwereldje en zal, ondanks verre reizen, altijd wereldvreemd blijven.Dat vind ik juist niet bevreemdend, maar is voor mij juist de norm.
Cum non tum age
woensdag 10 december 2014 om 16:20
quote:Netteman schreef op 10 december 2014 @ 16:14:
[...]
Ik geef toe dat ik wat dat betreft best veel geluk heb gehad. Dat ik op jonge leeftijd, toen pas net in de pubertijd, dergelijke bijbanen had, had echt niet alleen te maken met dat ik mezelf zo goed kan verkopen.Nou, je was autoverkoper. Dat doen sommige mensen zonder diploma of met een mbo-papiertje. Niet echt iets waar je fantastisch trots op hoeft te zijn in mijn ogen.
[...]
Ik geef toe dat ik wat dat betreft best veel geluk heb gehad. Dat ik op jonge leeftijd, toen pas net in de pubertijd, dergelijke bijbanen had, had echt niet alleen te maken met dat ik mezelf zo goed kan verkopen.Nou, je was autoverkoper. Dat doen sommige mensen zonder diploma of met een mbo-papiertje. Niet echt iets waar je fantastisch trots op hoeft te zijn in mijn ogen.
woensdag 10 december 2014 om 16:22
woensdag 10 december 2014 om 16:22
quote:Galadriel schreef op 10 december 2014 @ 16:20:
(Oeps, mijn man heeft ook nog polo's en nog erger: ik vind ze leuk staan.
Maar nog geen rode broek)
Maar sommige mannen kunnen het gewoon hebben.
Die man van jou...die kan dat!
Die is ook vast geen autoverkoper
(Oeps, mijn man heeft ook nog polo's en nog erger: ik vind ze leuk staan.
Maar nog geen rode broek)
Maar sommige mannen kunnen het gewoon hebben.
Die man van jou...die kan dat!
Die is ook vast geen autoverkoper
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 10 december 2014 om 16:23
quote:Summerdance schreef op 10 december 2014 @ 16:21:
Ik vind autoverkopers altijd zo van die glijers...
Net als keukenverkopers...
Dus past wel een beetje in het beeld wat ik heb van deze nette manJa, leuke praatjes moet je d'r voor hebben. Maar hij doet alsof het een godswonder is dat hij autoverkoper is geweest.
Ik vind autoverkopers altijd zo van die glijers...
Net als keukenverkopers...
Dus past wel een beetje in het beeld wat ik heb van deze nette manJa, leuke praatjes moet je d'r voor hebben. Maar hij doet alsof het een godswonder is dat hij autoverkoper is geweest.
woensdag 10 december 2014 om 16:24
quote:Netteman schreef op 10 december 2014 @ 16:17:
[...]
Begonnen bij Volkswagen, later overgestapt naar Volvo. Hoezo?
Weten waar ik nooit geen auto meer hoef te kopen. Ik verwacht van mijn verkopers dat ze toch wel enige kennis hebben over hun product.
Hoe kun je nu een auto verkopen als je alleen nog maar met botsauto's mag rijden?
[...]
Begonnen bij Volkswagen, later overgestapt naar Volvo. Hoezo?
Weten waar ik nooit geen auto meer hoef te kopen. Ik verwacht van mijn verkopers dat ze toch wel enige kennis hebben over hun product.
Hoe kun je nu een auto verkopen als je alleen nog maar met botsauto's mag rijden?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
woensdag 10 december 2014 om 16:24
De omhoog gevallen houding van een bepaalde kakker kan ik niet uitstaan maar die hete aardappel daar kan ik niet zo goed tegen. Wat nog erger is, van die mensen die bij een studentenvereniging gaan en zichzelf die hete aardappel in de keel aanmeten. Aan het begin van de avond is het niet om aan te horen en zodra iedereen dronken is praten ze weer zonder aardappel.